niedziela, 19 marca 2017

Byliście już w Różanach Bogny Ziembickiej? 5 książek w 2 tomach! - zapowiedź

Czytaliście sagę Bogny Ziembickiej Różany?

Ja, przyznaję szczerze, nie. Seria długo należała do moich wyrzutów sumienia...



Pierwszy tom sagi - Droga do Różan - ukazał się w 2012 roku i został bardzo dobrze przyjęty przez czytelników. W kolejnych latach pojawiały się następne tomy: Wiosna w Różanach , Tylko dzięki miłości, Bądź przy mnie i Na zawsze Różany.

Jeśli dobrze udało mi się przeanalizować to dwa pierwsze tomy doczekały się powtórnych wydań.

W grudniu 2016 roku Wydawnictwo Jak wydało kompletną sagę Bogny Ziembickiej – pięć tomów w dwóch książkach - okładki prezentują się bardzo poważnie i dostojnie.
Jak podoba Wam się to wydanie?


Pierwszy tom sagi „Droga do Różan” opowiada o Zosi Boruckiej, która razem z ojcem i nianią prowadzi gospodarstwo ogrodnicze i pensjonat w podkrakowskich Różanach. Po sąsiedzku mieszka jej przyjaciółka Marianna, nadużywająca whisky, nieco cyniczna 40-latka, i zakochany w Zosi malarz Eryk. Pewnego dnia do Różan przyjeżdża Krzysztof, wielka miłość Zosi, jednak nie po to, by jej się oświadczyć (na co domownicy mają nadzieję), lecz po odbiór starego długu. Ponieważ rodzina Zosi nie ma pieniędzy, dom zostaje sprzedany, a Zosia z ojcem i nianią przenosi się do Krakowa. Próbuje ułożyć sobie życie na nowo: szuka pracy i stara się – mimo wszystko – odzyskać Krzysztofa. Jednocześnie z historią Zosi poznajemy historię jej niani – od dzieciństwa spędzonego w Krakowie i nauki na pensji w angielskim klasztorze do dramatycznej wędrówki i walki o życie we wrześniu 1939 roku. [z materiałów wyd. Jak]

Czujecie się zaintrygowani? :) Ja bardzo i już niebawem rozpocznę lekturę. Streszczeń pozostałych tomów nawet nie czytam, nie lubię psuć sobie zabawy.

Chętnie poznam Wasze wrażenia, jeśli już czytaliście oraz deklaracje, że chcielibyście przeczytać. Zwłaszcza, że już niebawem zaproszę Was do konkursu :)


24 komentarze:

  1. Zapraszam do siebie przygotowałam pewną akcję dla czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę niebawem czytać. Także do mnie dotarły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Różany jeszcze nie poznane, ale mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje plany lada chwila będą wcielane w życie :) Zapraszam na recenzje...

      Usuń
  4. Czytałam "Tylko dzięki miłości" i bardzo mi się podobało, natomiast "Droga do Różan" była dla mnie już zbyt ckliwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo zaintrygowana, już dziś czytałam jedną recenzję. Piękna okładka i wydaje mi się, ze fabuła fascynująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja recenzji nie czytam, chcę mieć świeży umysł :)

      Usuń
  6. Czytałam całość (-: Bardzo podoba mi się to wydanie, ale drugiego kompletu raczej kupować nie będę (-:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Półek by mi brakło, gdybym miała dublować wszystkie wydania :) Ale jak wrażenia z całości?

      Usuń
    2. Podobała mi się (-: W trzeci tom na początku trudno było mi się wciągnąć, ale potem już ok (-: Poza tym zdecydowanie lepiej czytać wszystkie części w krótkim odstępie czasu, u mnie trochę to trwało, więc miałam luki w pamięci )-: Piąty tom dla mnie zdecydowanie za krótki )-:

      Usuń
    3. Ja powinnam przeczytać całość w marcu i kwietniu także luk być nie powinno :)
      Dzięki za wrażenia :)

      Usuń
  7. Nie czytałam, kiedyś miała plany by się z nia zapoznać, ale może teraz się udać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie plany były od dawna, tylko wciąż coś na przeszkodzie...

      Usuń
  8. Niesamowita sprawa, chciałabym przeczytać, bo mam je na liście, ale jeszcze nie miałam okazji :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz okazję mam ja, a potem kolej na Ciebie :)
      Zapraszam do konkursu, może uda Ci się wygrać pakiet?!

      Usuń
  9. Dobrze, że zaglądam na twojego bloga. Zawsze coś mnie zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...