środa, 1 stycznia 2014

EDIT Podsumowanie grudnia i hasło na styczeń - Pod hasłem

Wiele osób jeszcze śpi, a tu niespodzianka publikacja posta... A to tylko dlatego, że kiedy Wy się świetnie bawiliście ja z kieliszkiem czerwonego wina relaksowałam się przed sylwestrem emitowanym w dwóch telewizyjnych kanałach, które nieustannie zmieniałam :) I wtedy to tworzyłam to podsumowanie.

Zgodnie z Waszą wolą wyzwanie "Pod hasłem" rusza w 2014 roku! Kiedy startowało rok temu, nie sądziłam że będą chętni do udziału, dlatego teraz serdecznie Wam dziękuję za sympatię i fakt, że wciąż mam co robić :)

Witam zwłaszcza nowe osoby czytające książki pasujące do mojego hasła, które czasem sprawia wiele kłopotów. Ale dzielnie dajecie radę!

Sen z powiek spędza mi jedynie baner, gdyż został stworzony na rok 2013 i jego poprawienie teraz nie za bardzo jest możliwe... Chyba nie stanie się tragedia jeśli go nie zmienię?

EDIT: Dzięki Magdzie mam nową wersję banera, na 2014 rok - można się częstować :)


Zapraszam na kilka słów podsumowania.

Wyzwanie ukończyło 26 osób. Przeczytaliśmy w sumie 82 książek!


Statystycznie:
  • lit. polska - 25, lit. zagraniczna - 57
  • a liderką miesiąca została Lina - 11 książek. Drugie miejsce zajmuje kwiatusia z 8 przeczytanymi książkami, choć Klaudyna Maciąg ustąpiła jej jedynie o jedną książkę. Dziewczyny piękne wyniki! :)


Gosia B
1. Co wie noc Dean Koontz
2. Zatoka o północy Diane Chamberlain
3. Modlitwa o sen Jeffery Deaver
4. Doktor Sen  Stephen King

tikichomiktaki
1. Koniec jest moim początkiem Tiziano Terzani

Damian
1. Płatki na wietrze Virginia Cleo Andrews

Wiki
1. Hotel Zaświat Przemysław Borkowski
2. Ominąć święta John Grisham
3. Lekarstwo na miłość Joanna Chmielewska i Jan Batory

Aine
1. Hurra, nie jestem Bogiem! Tomáš Halík
2. Zimowe sny  Richard Paul Evans
3. Żelazny kostur (Bohatyr 1) Juraj Červenák
4. Smocza cesarzowa (Bohatyr 2) Juraj Červenák

Melania K.
1. Jest taki dzień... Ezio Del Favero
2. Dzban Miodu Gert Godeng
3. Poker z rekinem Daria Doncowa
4. Poduszka w różowe słonie  Joanna M. Chmielewska

Marjory
1. Pora przypływu Agatha Christie

ania notuje
1. Za plecami anioła Renata L. Górska
2. Joyland Stephen King
3. Królowa Śniegu Hans Christian Andersen
4. Opowieść wigilijna  Charles Dickens

kwiatusia
1. "Nocna zamieć" Johan Theorin
2. „Zanim się pojawiłeś” Moyes Jojo
3. „Ukryte wodospady” Freethy Barbara
4. „Wyliczanka” John Verdon
5. „Cienie nocy” Alex Kava , Erica Spindler, J. T. Ellison
6. "Kołysanka dla mordercy" Mariusz Czubaj
7. „Święty Psychol” Johan Theorin
8. „Miłosne konstelacje” Katarzyna Błeszyńska
9. „Uśpienie” Marta Zaborowska

Katarzyna K. - brak uzasadnienia
1. I tylko niebo Beata Ciecierska

Sylwuch
1. Dobranoc, słonko  Heidi Hassenmüller
2. Sto bajek Jan Brzechwa
3. Ogród Kamili Katarzyna Michalak
4. Dom Augusty Majgull Axelsson
5. Kodeks Bracholi dla rodziców Barney Stinson, Matt Kuhn
6. Pamiętnik Świętego Mikołaja Adam Zabokrzycki

Plichcia
1. Tajemnica siedmiu zegarów Agatha Christie
2. Noc w bibliotece Agatha Christie
3. Godzina zero Agatha Christie

Ana
1. Seria o Wiedźmie Olga Gromyko

Jenny
1. "Dalej niż diabeł mówi dobranoc" Natalie Fields

monweg
1. I boję się snów Wanda Półtawska

magdalenardo
1. Opowieść wigilijna Charles Dickens

Sophie di Angelo
1. Mroczna Bohaterka. Kolacja z wampirem Abigail Gibbs
2. Niezbędnik obserwatorów gwiazd  Matthew Quick
3. Zanim zasnę S.J. Watson

Karmazynowa Królowa
1. Noc Blizn Campbell Alan

zorija
1. "Biel nocy" Ann Cleeves

Lina
1. Milcząca dziewczyna Tess Gerritsen
2. Macocha Jadwiga Czajkowska
3. Rozbite okno Jeffery Deaver
4. Hak Jeffery Deaver
5. Deszczowa noc Jodi Picoult
6. Ślady hamowania Magdalena Zimny - Louis
7. Konflikt interesów  Jeffery Deaver
8. Pokręcone losy Klary Izabella Frączyk
9. Łzy Nemezis Rafał Dębski
10. Córka łupieżcy Jacek Dukaj
11. "Król bólu" Jacek Dukaj

Klaudyna Maciąg
1. Wiking. Dziecko Odyna Tim Severin
2. Droga do marzeń Krystyna Mirek
3. Obnażona Portia Da Costa
4. Nieskończoność Holly-Jane Rahlens
5. Namiętnik Manuela Gretkowska
6. "Thierry Henry. Samotność na szczycie" Philippe Auclair
7. W drodze  Jack Kerouac
8. Harry Potter i Czara Ognia  J.K. Rowling

Joana
1. "Nocny koncert" Miranda Lee

anek7
1. Czarodziejskie przygody Franka Lech Zaciura
2. Franek i duch drzewa Lech Zaciura
3. Ukradziony sen Aleksandra Marinina

Betka
1. Dobranocki dla Cassiusa Bogumil Hrabal

Aneta K.
1. Prowincja pełna marzeń" K. Enerlich
2. "Dwie giwazdy" L. Gordon
3. "Tylko z Tobą" J. Taylor
4. "Rytm serca" D. Steel
5. "Złodzieje marzeń" M. Mackenzie


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
1.

Brown Ellen, Wiley Jr John

........
Muszę przyznać, że powaliły mnie na łopatki niektóre uzasadnienia wyboru tytułów :) Wszystkie zostały zaakceptowane, ponieważ widać kreatywność. Wyjaśnienie Melanii z rekinem - "milusia, mięciutka podusia w kształcie rekina, przykładasz głowę i już śpisz :) "
lub Liny powiązanie hasła z tytułem "Hak" - przed pójściem spać, kiedy byłam młodsza, co wieczór odwieszałam swój ulubiony szlafrok na haku, w łazience, a potem biegłam do łóżka :)
........

Wszystkim, którzy czytali wraz ze mną w grudniu i całym 2013 roku dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2014r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na styczeń:

BRAK



Wyjaśnienie: 
Mimo tego, że teraz myślicie, iż Sylwester albo Nowy Rok rzucił się Ejotkowi na mózg (hihi) i zapomniał napisać nowe hasełko - to tak nie jest.

Nowym hasłem jest "brak". W tytule MUSI znaleźć się albo słowo brak albo coś, co na jakiś brak czegoś wskazuje
np. "Człowiek bez psa" Nessera - tytuł wskazuje na ewidentny brak psa
np. "Zaginiony symbol" Browna - symbol zaginął, czyli jest brak
np. "Książę złodziei" Simmons - złodziej kradnie, więc też uznam rozumienie, że jest brak u innych tych skradzionych przedmiotów

Łatwe prawda? :)

Szczęśliwego Nowego roku! i powodzenia :)

 

179 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :) Mnie banerek nie przeszkadza z 13 ;)
    Fajne hasło (jak zwykle i jak zwykle trzeba pogłówkować ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy "Weź moją duszę" byłoby ok??

      Usuń
    2. Jak się uda to będzie 2014, ale jak nie to chyba czytać i tak będziemy? :)
      Staram się hasłem dawać do myślenia, by nie zanudzić :)

      A jak rozumiesz "brak" w tym tytule, bo ja nie kumam...

      Usuń
    3. Dusza jest jedna, więc jak ją ktoś weźmie, to już jej nie mam.. Ale coś innego powinnam tez mieć, więc się nie przejmuj. :)

      Usuń
    4. Coś innego w sensie innej książki, a nie czegoś zastępczego za duszę oczywiście :)
      Pora iść spać... ;)

      Usuń
    5. Ja też to tak rozumiem jak Aine :)

      Usuń
    6. Ale póki co ją masz, więc braku nie ma. A gdybyśmy tak chcieli rozumieć, to totalnie każdy tytuł można tak zinterpretować

      Usuń
    7. Ok, nie ma sprawy, Ty tu rządzisz :)

      Usuń
  2. Hmm...
    U mnie na razie brak pomysłów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę, że pojawią się podczas czytania - powodzenia! :)

      Usuń
  3. Super hasło! Już wiem co przeczytam :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyłączam się do akcji, to już drugie moje wyzwanie czytelnicze na 2014, ale mam nadzieję, że dam radę i uda się je sensownie połączyć i ogarnąć. Świetna sprawa!
    PS. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko, że podmieniłam sobie na banerze rok na bieżący. Nie jestem drobiazgowa, ale jakoś mi to przeszkadzało...
    Pozdrawiam ciepło i życzę wszystkiego dobrego, nie tylko książkowego, w tym roku! :))
    http://www2przystanek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie :) Bardzo mi miło, że postanowienie noworoczne dotyczy przyłączenia się do Pod hasłem :) W 2013 brałam udział w 17 wyzwaniach - da się zrobić z dwoma :)
      Dziękuję za życzenia i wzajemnie :)
      Z banerkiem się nie gniewam, ja tego roku po prostu zmienić nie potrafiłam, ale jak ktoś zna się na tym bardziej niż ja... :) To ja muszę zapytać Ciebie czy mogę użyć tego z 2014 od Ciebie? :D

      Usuń
    2. No jasne, proszę bardzo. Rok podmieniłam sobie w Photoshopie. Zawsze chętnie służę pomocą :)

      Usuń
    3. Zdecydowałam się na książkę "Bez ograniczeń" Wellington Chrissie

      http://www.empik.com/bez-ograniczen-wellington-chrissie,p1066797679,ksiazka-p

      Usuń
    4. Książka pasuje. Czekam na link do recenzji :)

      Usuń
    5. Melduję, że książka styczniowa przeczytana. Na dniach postaram się skrobnąć recenzję i podam linka do notki :)

      Usuń
    6. Link do mojej notki
      http://www2przystanek.blogspot.com/2014/02/bez-ograniczen-historia-najtwardszej.html

      Usuń
  5. Witaj my już na nogach od 6 rano - mój mały tak wstał :) powiem Ci że bardzo podobnie spędziłyśmy sylwestra :)

    Na ten Nowy Rok życzę Tobie i całej Twojej rodzinie wszystkiego najlepszego :)

    Co do hasełka, będę musiała pogłówkować :) choć mam na półce Arsena Lupin, ale to chyba nie przejdzie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córa pospała na szczęście do godziny 8 :) Dziękuję :)
      Sądzę że w trakcie czytania coś się uda dopasować. A jaki to konkretnie tytuł?

      Usuń
  6. Miałam inne plany na grudzień, a wyszło jeszcze inaczej - jak zawsze. Jednak myślę, że 6 książek to też niezły wynik.
    Kochana, Ty mnie nigdy nie przestaniesz zadziwiać! Hasło świetne i mega pomysłowe. Spojrzałam na tytuły książek, które niebawem będę czytać i chciałabym (tradycyjnie :)) zapytać Cię, czy pasują do hasła - "Bezdomna" (brak domu), "Kochanie, zabiłam nasze koty" (zabiła koty i ich nie ma), "Szukając Alaski" (cały czas jej szuka, więc jej nie ma? ;)), "Czas kobiet" (czasu nie widać)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze wszytsko idzie po naszej myśli... 6 to też pięknie i więcej niż ja :P Staram się jak mogę z tymi hasłami :) Ale gdybyś poznała historię powstania tego hasła to miałabyś ubaw na długi czas.
      Co do tytułów: Bezdomna ok, koty ok, Alaska też ok, ale Czas kobiet to nie jest brak, bo go nie widać, ale jest. Powodzenia! :)

      Usuń
    2. Ewelinko, to możesz zdradzisz pochodzenie tego hasła? Czyżbyś zupełnie nie miała pomysłu na hasło (w co mi trudno uwierzyć), dlatego wpadłaś na BRAK? :)
      Super, dziękuję za odpowiedź. Teraz już wszystko jasne... Mogę zabierać się do czytania. :)

      Usuń
    3. napiszę Ci maila, ale to już nie dziś, bo jutro do pracy trzeba wstać... a jeszcze muszę troszkę popisać...

      Usuń
    4. Ja też chcę tego maila ;) :)) ;)

      Usuń
    5. ja też bym chciała tego maila ;)

      Usuń
  7. No, no - to hasło będzie prawdziwym wyzwaniem :) Mam nadzieję, że uda mi się coś znaleźć.

    Wszystkiego dobrego w 2014!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie chyba tak źle! :) coś się na pewno znajdzie, może skorzystasz z podpowiedzi w komentarzach.

      Usuń
  8. Zgłaszam się.
    Zasady wraz z bannerem są już w odpowiedniej zakładce na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Cieszę się bardzo, życzę powodzenia :)

      Usuń
  9. Cieszę się że wyzwanie zostało. Hasło super!!! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, że jesteście i chcecie hasłowo czytać :) Powodzenia!

      Usuń
  10. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    U mnie też sylwestrowo było telewizyjnie- dwukanałowo, ale wcześniej troszkę książkowo.
    Z wyzwaniami ostatnio jestem na bakier, bo czasu mi brak, ale zaglądam, jakby mi akurat jakaś książka czytana się zgadzała z hasłem, to będę podrzucać linki.
    Hasło styczniowe- pomysłowe.
    Mi przyszło do głowy, więc podpowiem:
    "Brak wiadomości od Gurba" Mendozy ( krótkie i śmieszne, już czytałam)
    "Zuzanna nie istnieje" M. Fox (nie istnieje, czyli jej brak)
    "Bez przebaczenia" A. Lingas - Łoniewska

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam wczoraj nic, musiałam odetchnąć po trudniej końcówce roku... ostatnie dwie książki czytałam "na gwałt" :D Czasem potrzebna jest przerwa. Ponadrabiałam zaległości blogowe i zrobiłam podsumowanie, w głównej mierze wczoraj znaczną większość...
      Świetnie Cię rozumiem, ja w 2013 miałam 17 wyzwań i teraz trochę stopuję. Czekam na linki jeśli coś będziesz miała pasującego :)
      Za podpowiedzi dziękuję - wszystkie oczywiście pasują

      Usuń
  11. Życzę Ci dużo dobroci, miłości i bezpieczeństwa w nowym roku:) Ja też spędziłam tę noc w domu. Hasło fajne, idę szukać na półkach:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Również się zgłaszam do wyzwania :) a hasło zaskakujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie zapraszam :) Cieszę się z kolejnej chętnej osoby! Według słów niektórych blogerek, hasła są zwykle zaskakujące :D Miłego czytania i czekam na linki :)

      Usuń
  13. No nie wiem czy będzie tak łatwo...ale spróbuję:) Mam nadzieję, że mogę skorzystać z Twojej podpowiedzi - chodzi mi o "Zaginiony symbol" Browna.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podpowiedzi oczywiście można skorzystać, moich czy innych wymienionych w komentarzach. Na pewno coś Ci się uda dopasować - czekam na linki :D

      Usuń
    2. No widzisz :) znalazłam książkę. "Księga bez tytułu" czyli brak tytułu. Autor - Anonim (czyli jakby nie patrzeć też brak :) http://monweg.blog.onet.pl/2014/01/04/ksiega-bez-tytulu/

      Usuń
    3. "Morderca bez twarzy" - czyli "brak" twarzy. Autor Henning Mankell http://monweg.blog.onet.pl/2014/01/16/morderca-bez-twarzy/

      Usuń
  14. Fajne hasło :)
    Kilka pasujących tytułów już mam, ale tylko jednego nie jestem pewna. Chodzi o "Julio, gdzie jesteś?". Tytuł sugeruje, że Julia zaginęła, nie ma jej. Może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle hihi :)
      Też bym to tak zrozumiała, więc zaliczę :)

      Usuń
    2. Śmiej się ze mnie, śmiej :) Zamiast współczuć swojej siostrze kryzysu czytelniczego :D

      Już od jakiegoś czasu na początku każdego kolejnego miesiąca obiecuję sobie, że biorę się w garść i zabieram się ostro za czytanie. A potem... to już różnie bywa :/

      Usuń
    3. Hihi było do '"fajne hasło" :P Gdzieżbym śmiała się z Ciebie śmiać. Też miewam kryzysy, ale trwają niezbyt długo i w pozostałej części miesiąca jestem w stanie je nadrobić. Za dużo jednak jest pisaniny wszelakiej, by móc spokojnie poczytać :D

      To nie obiecuj tylko się do czytania weź :) czekam na fajne recenzje

      Usuń
    4. No widzisz, co sobie nie dorozumiem, to sobie dośpiewam :D
      Kaca mam :) Źle mi się myśli, zmęczona jestem okrutnie. Idę spać! Howgh!
      :)

      Usuń
    5. Mam nadzieję, że już lepiej :)

      Usuń
  15. :) Staram się, czyli mogę czekać na jakiś link? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hejka
    Po pierwsze wszystkiego naj ....
    Hasło cudne:)

    Co do grudnia. Miałam 5-6 książek, mogłabym mieć więcej ,ale czytałam, jak czasami hasło "naciągano " więc odpuściłam. Na styczeń szukam intensywnie:)
    Buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowo miłe :)
      Tu nie chodzi o ilość a dobrą zabawę, ale masz rację. Liczę że w styczniu coś podrzucisz :)

      Usuń
  17. No i chyba już mam pierwszy tytuł. Czy żadnych marzeń pasuję?

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysł mnie zaintrygował, mam nadzieję, iż wśród książek na styczeń znajdę coś odpowiedniego, a nie zakończę tak jak poprzedni miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję:)
    Interesujące hasło!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewelinko, czy mogę dodać jeszcze swoje książki? Przeczytałam 4 lub 5 pasujących do wyzwania, miałam dodać przedwczoraj, ale Ola nie spała mi pół nocy, wczoraj zapomniałam i klops :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Anetko, czekam na komentarz lub maila :)

      Usuń
  21. Kurczę, na razie żadna z książek, która mam nie pasuje do hasła :/ Ale uda mi się wreszcie coś wygrzebać :)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. super :) dziękuję :) Wyjaśnienie mam napisać na maila? :)
    1. Prowincja pełna marzeń" K. Enerlich
    2. "Dwie giwazdy" L. Gordon
    3. "Tylko z Tobą" J. Taylor
    4. "Rytm serca" D. Steel
    5. "Złodzieje marzeń" M. Mackenzie

    Wyzwanie na styczeń super - obym coś znalazła :D Lecę szperać :D A będzie jakieś podsumowanie roku? Ile osób wypełniło 12 wyzwań, ilość przeczytanych książek itd? :) Wiem wiem - paskudna jestem, przecież zajęłoby Ci to całe wieki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez linków i tytułów może nie całe wieki? :) Chętnie bym zerknęła na takie podsumowanie :))

      Usuń
    2. Małe podsumowanko jest w planach, tylko czasu, czasu mi pożyczcie :) Tylko nie wiem czy uda mi się wyłonić tych, którzy brali udział przez całe 12 miesięcy... sporo to roboty niestety...

      Usuń
    3. Wyjaśnienia poproszę tutaj w komentarzu

      Usuń
  23. Wszystkiego najlepszego w 2014 roku! :)
    Wynik piękny :)
    Hasło jak zawsze bardzo ciekawe - znalazłam 3 książki pasujące do niego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na informacje że przeczytałaś :)
      pozdrawiam

      Usuń
  24. Dla mnie jak zwykle trudno!
    Gdybym nie przeczytała komentarzy, to byłabym przekonana, że nie mam takich książek... ale jednak mam "Bezdomna", "Gdzie jesteś Julio" i z serii książek dla dzieci "Zaopiekuj się mną" Holly Webb też jest kilka pasujących tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli coś niecoś się uda przeczytać :) Hura - czekam na linki

      Usuń
    2. Ewelinko zawiodłam :(
      Miała być "Bezdomna", a nie ma :(
      Jest tylko:
      Zagubiona w śniegu, Holly Webb
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2014/01/holly-webb-zagubiona-w-sniegu.html
      (uzasadnienie na końcu przy podaniu nazwy wyzwania)

      P.S. Ewelinko myślę o Tobie ciepło :)

      Usuń
  25. Witam w nowym roku :-)
    Jak zwykle super hasło i znalazłam już 3 książki na swojej półce:
    1. "Nikt nie wiedział, nikt nie słyszał" Małgorzata Warda - zagineła Sara, czyli BRAK dziewczynki której nikt nie widział i nie słyszał.
    2. "Bez przebaczenia" John Gilstrap - czyli BRAK przebaczenia.
    3. :Kod Edy Vinci" A.R.R.R. Roberts - nie wiem czy to przejdzie ale Kod to zawsze jest BRAK dostępu do czegoś :-)
    Poproszę o akceptację tych tytułów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że półki współpracują :)
      Tytuły akceptuję, choć ten kod to nie do końca. Klucz, kłódka to jest brak dostępu do czegoś. Kod otwiera coś, nie jest brakiem dostępu wg mnie

      Usuń
  26. http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2014/01/1-bez-mojej-zgody.html Bez mojej zgody, Jodi Picoult, czy mozna zaliczyć ten tytuł?

    OdpowiedzUsuń
  27. Oczywiście na 2014 się zgłaszam:D

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem czy tą książkę zaliczysz, ale mi się kojarzy z brakiem całej reszty:)
    "To, co zostało"- Jodi Picoult
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/to-co-zostao-jodi-picoult.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby w tytule nie bardzo jest "brak", ale faktycznie też to tak rozumiem i akceptuję :)

      Usuń
  29. Ja nie mam nic :( Trzeba będzie szukać na internecie, albo przejść się do Biblioteki :) Ostatni raz byłam w niej, jak mąż pisał pracę podyplomową :P

    OdpowiedzUsuń
  30. "Nevermore. Kruk" - Kelly Creagh
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2014/01/recenzja-kevermore-kruk-kelly-creagh.html

    Nevermore można przetłumaczyć nigdy więcej i ja to interpretuje jako brak opcji.

    OdpowiedzUsuń
  31. Hmm... czy "Gone. Faza druga: Głód" będzie pasować... Bo skoro jest głód, to znaczy, że brak jest jedzenia, prawda?
    Czekam na odpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak jedzenia - zaliczam :)

      Usuń
    2. Super, w takim razie muszę wybrać się do biblioteki :-)

      Usuń
  32. A czy mogą być takie tytuły?

    "Niedoparki" = domowe stworki, które żywią się skarpetkami, przez co pozostają po jednej sztuce, nie bez pary (stąd ich nazwa)
    "Niewidzialne" = brak widoczności
    "Nagi żar" = bez ubrania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Wiki - tytuły są ok :) Miłych lektur

      Usuń
    2. Graham Masterton „Panika”
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/do-czego-moze-doprowadzic-panika.html

      panika = brak opanowania

      Usuń
    3. "Dziedzictwo Sinobrodego. Śmierć i tajemnice od Bartóka do Hitchcocka" pod redakcją Griseldy Pollock i Victorii Anderson
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/dziedzictwo-sinobrodego-od-bartoka-do.html

      W podtytule jest śmierć (brak życia) oraz tajemnica (brak informacji, wiedzy)

      Usuń
    4. Georges Flipo "Pani komisarz nie znosi poezji"

      Nie znosi poezji = żyje bez poezji

      Recenzja pojawi się jutro - prześlę link.

      Usuń
    5. Oto link:
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/dlaczego-pani-komisarz-nie-znosi-poezji.html

      Usuń
  33. Wczoraj skończyłam czytać "Chemię śmierci" (recenzji jeszcze nie ma). I nawet pasuje do Twego wyzwania - bo BRAK życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pasuje :) Zaliczam zatem, a jak będzie recenzja to poproszę link. I taką mam przyszłościową mam prośbę, by podawać tytuł i autora książki :)

      Usuń
  34. Kochana, ja niestety w tym roku rezygnuję z wyzwania, ponieważ uczestniczę w wielu, a w żadnym nie odnoszę jakichś spektakularnych wyników :) Także dziękuję za zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, aczkolwiek Cię rozumiem, sama miałam masę wyzwań w 2013 i zrezygnowałam ze sporej części z nich. Gdybyś zmieniła zdanie lub miała coś pasującego wiesz gdzie mnie szukać :)

      Usuń
  35. Aja w tym roku zaczęłam brać udział w wyzwaniach. I nie robię tego dla ilości przeczytanych książek w danym wyzwaniu, tylko dla siebie i książek dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się zatem, że trafiłaś do mojego wyzwania :)
      Wiesz, różne kryteria czytelnicze ma człowiek w danym momencie. Ważne by czytanie sprawiało radość :)

      Usuń
  36. "Chemia śmierci" Simon Beckett
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/01/przedwczesna-smierc.html

    Brak życia u kilku bohaterów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) poprzedni komentarz zatem nieaktualny

      Usuń
  37. Delinsky B., Nikt się nie dowie
    http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2014/01/konsekwencje.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Może być książka "Jutro możesz zniknąć" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... tak naprawdę to "brak" powstanie jutro, skoro jutro mogę zniknąć... ale że podsumowanie będę robiła później niż jutro to jakoś mogę się zgodzić

      Usuń
  39. Agatha Christie "Samotny dom" - dom samotny bo wokół brak sąsiadów, lub jest bez mieszkańców :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/agatha-christie-samotny-dom.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Moją książką do Twojego wyzwania jest
    "Kobieta bez znaczenie" Wilde Oskar
    http://notatnik-marjory.blogspot.com/2014/01/komedie-oskara-wildea.html
    Mam nadzieję, że pasuje.

    Pozdrawiam, a w roku 2014 życzę Ci weny twórczej w pisaniu postów i wymyślaniu haseł wyzwaniowych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jest tu dość wyraźne - zaliczam :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  41. Dorota Masłowska - "Kochanie, zabiłam nasze koty"
    http://sylwuch.blogspot.com/2014/01/kochanie-zabiam-nasze-koty-dorota.html

    Zabiła koty, więc ich BRAK. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest ok :)
      Choć całkiem poza konkurencją to żal mi kotów...

      Usuń
    2. Co prawda nie lubię kotów, ale mimo wszystko w takim przypadku żal! Na szczęście to tylko fikcja literacka. :) Właśnie czytam "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" i rozmyślam, czy tytuł dałoby się podpiąć pod hasło... W sumie jak coś jest niezbędne, to nie da się funkcjonować, gdy tego BRAK, jednak nie wiem, czy takie wytłumaczenie przejdzie? :)

      Usuń
  42. Witkiewicz M., Opowieść niewiernej (tutaj brak wierności, chyba się liczy do wyzwania?)
    http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2014/01/odlalezc-siebie.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Zgłaszam się do wyzwania :)
    Banerek umieszczam już w zakładce WYZWANIA siebie na blogu.

    Mój nick: Luka
    blog: http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/


    Czytał właśnie książkę, której tytuł będzie idealny do styczniowego hasła :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja także zgłaszam się do wyzwania, świetny pomysł:)
    Z książką S. Kinga "Bezsenność"

    Recenzję będę umieszczać na Lubimyczytac.pl: http://lubimyczytac.pl/profil/104432/agusiek

    OdpowiedzUsuń
  45. Ejotku, ponawiam pytanie - czy "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" da się podpiąć pod hasło? W sumie jak coś jest niezbędne, to nie da się funkcjonować, gdy tego BRAK, jednak nie wiem, czy takie wytłumaczenie przejdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Cię, w tym gąszczu dzrewkowym komentarzy czasem coś mi umknie...
      To musi być ewidentny brak w tytule. Bo to tak jak wcześniej w pytaniu o duszę, że jak stracimy to będzie brak... Wtedy wszystko by się nadawało... Niezbędnik muszą mieć i tyle, nie ma tu braku...

      Usuń
  46. "Bezcenny"- Zygmunt Miłoszewski
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/bezcenny-zygmunt-mioszewski.html
    Chyba się kwalifikuje? Bezcenny czyli brak określonej ceny.

    OdpowiedzUsuń
  47. „Ogród kości” Tess Gerritsen
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/01/w-moim-ogrodeczku.html
    brak ciała, brak trumny, brak życia

    OdpowiedzUsuń
  48. Hasło, jak zawsze bardzo kreatywne i pomysłowe :)
    Czy "Niechciana prawda" pasuje? Niechciana = brak chęci poznania.

    OdpowiedzUsuń
  49. A "Zagubiona przeszłość" pasuje? - zagubiona, czyli aktualnie jej brak...

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo fajne hasło, jak zwykle bardzo pomysłowe :)

    "Bezduszna" - Gail Carriger
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2014/01/bezduszna-gail-carriger.html

    OdpowiedzUsuń
  51. Zgłaszam się do wyzwania, ale zacznę dopiero od lutego. :-)

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie :) Zacząć możesz w dowolnym momencie. Do listy uczestników dopisuję podczas tworzenia podsumowania miesiąca, w którym będzie pierwsza przeczytana książka :)

      Usuń
  52. Jodi Picoult "Bez mojej zgody"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/jodi-picoult-bez-mojej-zgody.html

    OdpowiedzUsuń
  53. "Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa" - Haruki Murakami
    http://www.kreatywa.net/2014/01/bezbarwny-tsukuru-tazaki-i-lata-jego-pielgrzymstwa-haruki-murakami.html

    Myślę, że człowiek pozbawiony barw pasuje do hasła :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam,

    Mam nadzieję, że dopisałaś mnie do wyzwania :)

    Moja recenzja styczniowa:

    "Nie ma ekspresów przy żółtych drogach"
    Andrzej Stasiuk

    http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2014/01/nie-ma-ekspresow-przy-zotych-drogach.html

    Pozdrawiam,
    Luka Rhei

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie dopisałam, ale na listę uczestników wpisuję podczas robienia podsumowania :)
      Tytuł zaliczony :)

      Usuń
  55. Grisham John, Więzienny prawnik
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/01/wyjsc-z-wiezienia.html
    BRAK - wolności, własnego biura

    OdpowiedzUsuń
  56. "Bez mojej zgody" - Jodi Picoult
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2014/01/bez-mojej-zgody-jodi-picoult.html

    OdpowiedzUsuń
  57. http://perzka.blogspot.com/2014/01/45-anna-fryczkowska-kobieta-bez-twarzy.html
    Anna Fryczkowska "Kobieta bez twarzy"

    OdpowiedzUsuń
  58. Katarzyna Enerlich „Studnia bez dnia”
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/01/geboka-studzienka.html

    OdpowiedzUsuń
  59. "Nikt nie widział, nikt nie słyszał ..." - Małgorzata Warda

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/01/magorzata-warda-nikt-nie-widzia-nikt.html

    OdpowiedzUsuń
  60. Hmm... Ja przeczytałam ostatnio "Pół życia" Jodi Picoult i się zastanawiałam, czy mogłabym ten tytuł podpiąć pod hasło na styczeń, bo skoro jest tylko pół życia, to tej drugiej połowy nie ma, więc mamy brak. Może być, czy za bardzo naciągane? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę uznać - brak drugiej połowy życia :)

      Usuń
    2. Jupi :D Zaraz dodam w takim razie Twój baner ;)
      "Pół życia" Jodi Picoult http://kronikachomika.blogspot.com/2014/01/po-zycia-jodi-picoult.html

      Usuń
  61. 2. „Bez pożegnania” Harlan Coben

    Przeczytałam jeszcze 3. „Niewygodna prawda” Sophie Hannah jeśli uznasz wytłumaczenie brak wygody

    OdpowiedzUsuń
  62. Harlan Coben "Bez skrupułów"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/harlan-coben-bez-skrupuow.html

    OdpowiedzUsuń
  63. Zatem zgłaszam przeczytaną narazie tylko jedną książke:
    "Nikt nie widział, nikt nie słyszał" Małgorzata Warda
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/72806/nikt-nie-widzial-nikt-nie-slyszal

    OdpowiedzUsuń
  64. Ewelinko, dzisiaj dotarła do mnie "Cisza pod sercem" z Obiegu Zamkniętego. Czy pasuje do wyzwania? Wydaje mi się, że tak, bo cisza to BRAK dźwięków, głosów... Ale czekam na Twoją akceptację. :)

    OdpowiedzUsuń
  65. "Thierry Henry. Samotność na szczycie" - Philippe Auclair
    http://www.kreatywa.net/2014/01/thierry-henry-samotnosc-na-szczycie.html

    Myślę, że pasuje do wyzwania, ponieważ 'samotność' to wg słownika m.in. 'brak towarzystwa' :)

    Czytałam ją również w grudniu i wtedy też pasowała do wyzwania, ale zrecenzowałam dopiero teraz, po drugiej lekturze.

    OdpowiedzUsuń
  66. "Ani żadnej rzeczy..."- PM Nowak
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/ani-zadnej-rzeczy-pm-nowak.html

    OdpowiedzUsuń
  67. "Nigdziebądź" Neil Gaiman
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/01/nigdziebadz.html

    Zaliczyłaś Nevermore, więc opierając się na tej interpretacji mam nadzieję na zaliczenie Nigdziebądź czyli Neverwhere - brak konkretnej lokalizacji, nie wiadomo gdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Ojoj, hasło na styczeń było dla mnie wyzwaniem przez duże "w" ;) Najpierw nie mogłam znaleźć nic pasującego, ewentualnie jak znalazłam, to była to książka absolutnie nie w moim typie. Natomiast gdy wyszukałam coś, co mnie zadowoliło, to akurat pech chciał, że nie było tego w bibliotekach, a fundusze nie pozwalały na zakup. Na szczęście w końcu się doczekałam i "moja" książka pojawiła się z powrotem w bibliotece... ;)

    "I nie było już nikogo" Agathy Christie
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/52191/i-nie-bylo-juz-nikogo

    Pozdrawiam i nie mogę się już doczekać wyzwania na luty! :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Ejotku - świetnie, że wyzwanie przedłużone na kolejny rok :) Ciekawe, jakie będą hasła! Ja mam sporo zaległych, w miarę możliwości się pojawią, ale nowy rok zaczynam z nowym jakby kontem i staram się na bieżąco spisywać wrażenia.

    Zgłaszam więc lekturę do styczniowego hasła:
    "Nie ma jednej Rosji" Barbara Włodarczyk
    http://mojeprzemiany.blox.pl/2014/01/Nie-ma-jednej-Rosji-Barbara-Wlodarczyk.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Podobnie jak Sylwia parę postów wyżej mam nadzieję na zaliczenie tytułu z ciszą - brak dzwięków, itp.
    "Grobowa cisza" Arnaldur Indriðason
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/01/islandzki-policjant-ktory-wspoczu.html

    OdpowiedzUsuń
  71. Oczywiście, jeśli nie ma komentarzy protestu znaczy że jest ok :)
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  72. "Bezdomna" - Katarzyna Michalak
    http://sylwuch.blogspot.com/2014/01/bezdomna-katarzyna-michalak.html

    Jeszcze zabieram się za czytanie "Ciszy pod sercem", bo nie zaprotestowałaś, więc pewnie tytuł pasuje. Mam nadzieję, że wyrobię się z przeczytaniem i zrecenzowaniem, ale w sumie... to mało prawdopodobne, bo sesja nadciąga, więc zapewniam, że książka zostanie przeczytana - możesz zaliczyć ją do wyzwania, a ja podeślę link do opinii, kiedy tylko będę mogła. :)

    OdpowiedzUsuń
  73. "Kim byłbym bez ciebie" Guillaume Musso
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/2147308/pod-haslem-2014/lista

    OdpowiedzUsuń
  74. "Babcia Rabuś" David Walliams
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/01/babcia-rabus.html
    Zgodnie z wytycznymi w zasadach ;) Brak klejnotów ukradzionych przez Babcię.

    OdpowiedzUsuń
  75. Mary Higgins Clark "Zaginiony rękopis"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/mary-higgins-clark-zaginiony-rekopis.html

    OdpowiedzUsuń
  76. Aha i jeszcze to, ale nie wiem czy uznasz :)
    Agatha Christie "Zerwane zaręczyny" - kiedyś były, ale teraz ich już brak.
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/agatha-christie-zerwane-zareczyny.html
    Pozdrawiam ❀

    OdpowiedzUsuń
  77. Jan Michael „Pamiętnik Amazonki”
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/01/patrzec-smierci-w-oczy.html
    BRAK - piersi, zdrowia, a nawet życia

    OdpowiedzUsuń
  78. "Gone. Faza druga: Głód" - Michael Grant
    http://im-bookworm.blogspot.com/2014/01/gone-znikneli-faza-druga-god-michael.html

    OdpowiedzUsuń
  79. Ja w tym miesiącu kiepsko - za dużo rzeczy na głowie :P

    także ja mam tylko:

    "Hobbit, czyli tam i z powrotem" J.R.R. Tolkien ( czyli bez żadnego konkretnego celu :P Proszę o wyrozumiałość :) nic, kompletnie nic nie było w mojej biblioteczce :(

    Buziaki i na luty obiecuję poprawę :D

    OdpowiedzUsuń
  80. "Bezdomna" Katarzyna Michalak
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2014/01/katarzyna-michalak-bezdomna.html

    Pasuje do hasła, bo bezdomny to nie tylko ktoś, bez dachu nad głową, ale także bez własnego miejsca na świecie...

    OdpowiedzUsuń
  81. Zgłaszam przeczytane, tylko nie zdążyłam napisać notki jeszcze:
    "Zabić, zniknąć, zapomnieć" Jacek Skowroński

    - w tytule same braki ;-) Mam nadzieję, że specjalnie wyjaśniać nie trzeba ;-)
    Pozdrawiam, ciekawa jestem już co na luty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://agnestariusz.blogspot.com/2014/02/zapomniec.html

      Usuń
  82. Odnajdę dzieci!, Ula Kaźmierczak
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2014/01/odnajde-dzieci-historia-prawdziwa-ula.html

    OdpowiedzUsuń
  83. Przystanek Śmierć - Tomasz Konatkowski - przeczytane (brak życia)
    Nie ma takiego miasta - Tomasz Konatkowski - właśnie kończę. (brak miasta)
    Notka (wspólna) będzie ciut spóźniona.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  84. Styczniowe lektury :)

    Agata Kołakowska - "Niechciana prawda"
    http://selketowa.blogspot.com/2014/01/agata-koakowska-niechciana-prawda.html

    Anna Fryczkowska - "Kobieta bez twarzy"
    http://selketowa.blogspot.com/2014/01/anna-fryczkowska-kobieta-bez-twarzy.html

    Santa Montefiore - "Morze utraconej miłości"
    http://selketowa.blogspot.com/2014/01/santa-montefiore-morze-utraconej-miosci.html

    Anne Holt - "Śmierć demona"
    http://selketowa.blogspot.com/2014/01/anne-holt-smierc-demona.html

    Anne Holt - "Ślepa bogini" (bez recenzji)

    Ciekawa jestem nowego hasła :D

    OdpowiedzUsuń
  85. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  86. Kurcze..
    Oczywiście chodziło mi o..

    Bezdomna - Kasia Michalak..

    Nie wiem czemu ale jakoś mi w głowę inny tytuł wszedł i tak siedzi i wyjść nie może.. ;/

    OdpowiedzUsuń
  87. A jakiż to tytuł tak Ci się zasiedział? Oczywiście zaliczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezimienna.. Nie wiem czemu i jaki ma to sens (pewnie wcale go nie ma), ale siedzi i siedzi.. ;/

      Usuń
    2. Czemu ma nie mieć sensu? ;)
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/112146/bezimienna

      Usuń
  88. Spóźniony link do obu książek Konatkowskiego:
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/02/komisarz-adam-nowak-najsympatyczniejszy.html

    OdpowiedzUsuń
  89. Spóźniony link:

    Anne Holt - "Ślepa bogini"

    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/anne-holt-slepa-bogini.html

    Lutowe hasło jest... beznadziejne, tyle książek z biblioteki i żadna nie pasuje :(


    A tak na serio - znów poczułam się zaskoczona Twoim pomysłem. Wywołał we mnie uśmiech, że znów będę grzebać w bibliotece i szukać fajnych książek, zainspirowana Twoim hasłem. Nie wiem czy nadejdzie taki miesiąc kiedy nie poczuję się zaskoczona. W lutym byłam bardzo, bardzo pozytywnie zaskoczona. Uwielbiam Twoje hasła ejotku! :)
    I serio, żadna książka mi nie pasuje, ale od czego mam biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...