piątek, 1 stycznia 2016

Podsumowanie grudnia i hasło na styczeń 2016 - Pod hasłem

* * *2016* * *

Witajcie w Nowym Roku!

Jak już zapewne wiecie z posta o wyzwaniach, Waszą decyzją ruszamy z 4 edycją Pod hasłem!
Cieszę się ogromnie i dziękuję :)
Dziękuję, że przez 3 lata tak wiele z Was bawiło się w czytanie według wymyślanych przeze mnie haseł. To naprawdę bardzo motywujące do dalszych działań i nowych pomysłów (które nieustannie macie okazję obserwować).

Ciekawa jestem kto jak spędził Sylwestra?! Napiszcie w komentarzach, chętnie poczytam. Ja już kolejny rok spędziłam Sylwka w domu, czyli właściwie od pojawienia się córy na świecie.

Bardzo proszę o umieszczenie na Waszych blogach nowego banerka - na 2016 - który etatowo już przerabia dla mnie Gosia B.!
Gosiu, dziękuję :)


Zapraszam na kilka słów podsumowania miesiąca grudnia, kiedy to hasło brzmiało: Martwa natura


Wyzwanie ukończyło 19 osób. Przeczytaliśmy w sumie 51 książek


Statystycznie:
  • lit. polska -  33; lit. zagraniczna - 18
  • w grudniu pierwsze miejsce zajęła Sylwia z liczbą 7 przeczytanych książek! Gratuluję
  • drugie miejsce jest dla Wiki - 5 książek
  • trzeci stopień podium należy do Aine, pasjonatki książek oraz Agnesto, które przeczytały po 4 książki. Wam również gratuluję


Gosia B.
1. Dom letni z basenem  Herman Koch

monweg
1. Róża i cis  Agatha Christie/Mary Westmacott
2. Radio Swoboda  Zbigniew Dmitroca

pasjonatka książek
1. "Sekretna herbaciarnia" Vanessa Greene
2. "Pokój dla artysty" Maria Ulatowska, Jacek Skowroński
3. "Ostatni list od kochanka" Jojo Moyes
4. "Garść pierników, szczypta miłości" Natalia Sońska

Sylwia
1. Bratki  Eoin Colfer
2. Kawiarenka pod Różą  Katarzyna Michalak
3. Faceci z sieci, czyli w poszukiwaniu miłości  Katarzyna Gubała
4. Basia i pieniądze  Zofia Stanecka
5. Na tabliczkę sposób nowy, sama wchodzi ci do głowy  Adrian Markowski
6. Znaki szczególne Paulina Wilk
7. "Dlaczego szczękamy zębami?" Andrea Schȕtze

Sonrisa Art
1. Medalion z bursztynem  Anna Klejzerowicz
2. Kawiarenka pod Różą  Katarzyna Michalak

Wiki
1. Regina zamyka drzwi Jacek Melchior
2. Szczęśliwe garnki. Kulinarna książka z przepisami na wiosnę Beata Pawlikowska
3. Wszystkie lektury nadobowiązkowe  Wisława Szymborska
4. Kocia książka Jarosław Iwaszkiewicz
5. Szczęśliwe garnki. Kulinarna książka z przepisami na lato  Beata Pawlikowska

Agnesto
1."Gorzki smak czekolady Lucullus i inne opowiadania" Leopold Tyrmand
2. "Wojna i terpentyna" S. Hertmans
3. "Najpiękniejsze opowieści pod choinkę" Ewa Stadtmuller
4. "Kalendarze" Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Marjory
1. "Okruchy amerykańskie" Taborska Agnieszka
2. Kalendarze  Gutowska-Adamczyk Małgorzata

martucha180
1. Serwantka Monika Sawicka

Lina
1. Cudze jabłka Agnieszka Krakowiak-Kondracka
2. Płótno Agata Kołakowska
3. Cappuccino z cynamonem Edyta Świętek

Aine
1. Operacja Żonkil Jørn Lier Horst,
2. "Wnuczka do orzechów" Małgorzata Musierowicz
3. Księżniczka Głogu Władysław Ludwik Anczyc
4. "Cudze jabłka" Agnieszka Krakowiak-Kondracka  

Klaudyna Maciąg
1. Pamiętnik Christophera. Tajemnica Foxworth Hall  Virginia C. Andrews

Mońcia / Monika Wilczyńska
1. Stokrotki w śniegu   Richard Paul Evans
2. Kroniki portowe  Annie Proulx
3. Arabska perła  Nadia Hashimi

Epilog - zaczytana Joana
1. Praliny dla duszy Gabi Vallenthin
2. Świąteczny sweter  Glenn Beck

Plichcia
1. Dwie głowy anioła  Hanna Cygler
2. Kalendarze  Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Paulina Sarnecka
1. "Wymarzony dom" Magdalena Kordel
2. "Daleko od domu" Saroo Brierley
3. "Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku" Iwona Kienzler

Pani_Wu
1. Zagadka/Tajemnica gwiazdkowego puddingu  Agatha Christie

magdalenardo
1. Jajko z niespodzianką  Agnieszka Krakowiak - Kondracka








Na moje lektury złożyły się:
1. Huczmiranki. Eukaliptus i werbena Agata Mańczyk
2. Jajko z niespodzianką Agnieszka Krakowiak-Kondracka
3. Statek z papieru Scott Spencer

........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w grudniu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2016r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.



Hasło na styczeń:

Czy to Pan czy Pani...



Wyjaśnienie...
Hasło MUSI znaleźć się w tytule.
W tym miesiącu swoje hasło wybierzecie sami... no, może nie do końca...

Każdy wybiera albo Pana albo Panią i czyta książki, gdzie w tytule znajdują się słowa (rzeczowniki) płci męskiej lub żeńskiej. I nie muszą to być tylko ludzie...


No to może przykłady:

Ktoś kto wybierze Pana (zaimek TEN) wybiera tytuły w stylu: "Maminsynek", "Mistrz", "Wymarzony dom", "Czarny książę", "Klucz"


Ktoś kto wybierze Panią (zaimek TA) czyta np.:  "Dziewczyna z Ajutthai", "Sekretna córka", "Prawie siostry", "Lisia dolina", "Amelia"


NIE zaliczam słów, które są zaimkiem TO np. "Zło konieczne", "Ósme przykazanie"

W przypadku liczby mnogiej kierujemy się w przyporządkowaniu liczbą pojedynczą np. "Gdy zakwitną poziomki" -> poziomka TA -> Pani

Proszę też o wybieranie takich tytułów, w których będzie albo Pan albo Pani, bo gdy będzie i coś żeńskiego i męskiego to nie zaliczę.


Jednocześnie bardzo proszę o przemyślany wybór, ponieważ w trakcie miesiąca, po zgłoszeniu już choćby jednej książki nie zmieniamy już Pana na Panią czy odwrotnie... Zrobiłoby się zbyt wielkie zamieszanie...




POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

193 komentarze:

  1. O ludzie! Ależ zaskoczyłaś... No to hmmm... chyba wybiorę panią... A czy "Cicha 5" zaliczysz?

    A Sylwester? u mnie u znajomego w gronie "Wikingów" czyli znajomych odtwórców. całkiem przyjemniewykorzystaliśmy, ze moi rodzice zabrali moje dziecko na wyjazd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie podpinam się pod pytanie o "Cichą 5", bo wypożyczyłam ją z biblioteki i zastanawiam się, czy można rozważać udział tego tytułu w styczniowej edycji wyzwania. :)

      Usuń
    2. Jeszcze jestem w stanie zaskoczyć? Miło czytać :) To będę dalej zaskakiwać.

      Deklarować się nie musicie już teraz, ważne by nie zmieniać w trakcie.

      Hmmm... Cicha właściwie jest przymiotnikiem, ale typowo brzmi jak TA, więc zaliczę.

      Usuń
  2. O i masz... a już cieszyłam się, że "Oskar i pani Róża" będzie pasować ;)
    Znajdę coś innego :) Hasło jak zwykle pomysłowe ;)

    Korzystając z okazji, życzę samych wspaniałości w 2016 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety ten tytuł jest podwójny i nie pasuje. Ale wierzę że znajdziesz coś pasującego :)
      Dzięki :)

      Usuń
  3. U nas sylwester też domowo, co na zdjęciach na fb uwieczniono :-)
    do mojej listy grudniowej dodaj jeszcze "Kalendarze" M. Gutowskiej - Adamczyk, bo dopiero teraz, jak patrzę na spis, uświadomiłam sobie, że to też "martwa natura".
    Hasło jak zwykle zaskakujące, na początku wydawało mi się to zakręcone bardzo, ale już rozumiem wszystko.
    Zerknęłam na grzbiety książek, zdecydowanie u mnie będzie to wersja "PANI"
    Dobrego Roku, nie tylko czytelniczego życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalendarze dopisane :)
      Moje hasła chyba często na pierwszy rzut oka wyglądają na zakręcone, ale trzeba się wczytać i przemyśleć by stało się proste :)
      Większe to mam ja czasami problemy z rozstrzyganiem wątpliwości.
      Ok, gdybyś chciała zmienić na pana to do czasu zgłoszenia pierwszego linku masz jeszcze czas :)

      Usuń
  4. Ja czekając na haslo zaczęłam czytać "czerwona królowa" no i tym razem chyba miałam szczęście 😊

    Sylwestra spędziłam na super zabawie sylwestrowej 😊 takiej wiesz z zespołem muzycznym i stolem z pysznosciami. Zabawa była super i przetańczyłam cala noc do 4ej rano 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz :) Pozostaje Ci trzymać się wyboru intuicji :)
      Zazdroszczę...
      Asiu, jeszcze konkurs czeka na Twoje zgłoszenie :D

      Usuń
  5. Jesteś nieprzewidywalna (-: Książek i do Pani i do Pana zebrały się dość pokaźne stosy (-: Skłaniam się ku wersji z Panią, ale mam wątpliwości związane z następującymi tytułami:
    "Lista gości" (ta lista - ten gość)
    "Miłość przychodzi z deszczem" (ta miłość - ten deszcz)
    "Droga do domu" (ta droga - ten dom).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No staram się jak mogę :)
      Do chwili zgłoszenia mi pierwszej książki, nie musisz się deklarować, potem możesz przesłać hurtem :D
      Jak sama to świetnie opisałaś to niestety wszystkie te tytuły są łączone pan+pani i nie mogę zaliczyć.
      Tytuł musi być jednoznaczny, ewentualnie TA+TO lub TEN+TO, wtedy to odrzucamy i coś nam zostaje

      Usuń
  6. Zaraz, zaraz... "Kurhanek Maryli" jako przykład do hasła "Pani"? 'Ta Maryla', ale 'ten kurhanek', to już mieszany tytuł...Bo czy ja dobrze rozumie, że nie mogą się mieszać męskie i żeńskie słowa w tytule?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, jeszcze wczoraj usunęłam ten tytuł... Tak to jest jak robiłam posta na szybko...
      Mieszane być nie mogą.

      Usuń
  7. Banerki pozmieniałam :)
    Sylwestra spędziliśmy w domu, podobnie jak Ty :)

    Ależ Ty masz pomysły do haseł! Idę popatrzeć na półki :)
    Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Nie mogę Was zanudzać przecież :) Powodzenia!

      Usuń
  8. Pomysłową masz tą swoją główkę :)
    Tytuły są oby czasu starczyło
    Wybieram "Panią"

    Ja sylwestra spędziłam z dziećmi na domówce u znajomych. Była nas spora gromadka + 9 dzieci w wieku od pół roczku (moja córcia) do 5 lat. Córa skradła wszystkich serca, więc mogłam troszkę posiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Główka dziękuje :)
      Ok, gdybyś chciała jeszcze zmienić to do czasu podania pierwszego linka jest to możliwe.
      Fajny Sylwek :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Tak, Klaudyno. Imiona są ok, bowiem jednoznacznie (chyba i mam nadzieję) będą wskazywały czy to Pan czy Pani :)

      Usuń
  10. Buu Eweluś to ja Ci nie podałam swojego linku??? I Ty mi nie przypomniałaś???
    "Jajko z niespodzianką" Agnieszka Krakowiak - Kondracka
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2015/12/agnieszka-krakowiak-kondracka-jajko-z.html

    Nad styczniowym hasłem muszę się zastanowić i zdecydować kogo wybiorę.
    A tak przy okazji to "Kurhanek Maryli" pasuje i do pana i do pani, nie? Kurhanek -> ten->pan, Maryla->ta->pani tak pytam... choć tego tytułu nie mam, ale czy w takich przypadkach możemy decydować na swoją korzyść? Tzn. wiem, że na początku miesiąca musimy zdecydować czy wybieramy pana czy panią...

    ale namotałam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie namotałaś. Ewelinka musi uściślić. Kurhanek jest podmiotem więc to powinien być tytuł "Pan". Z drugiej strony odrzucamy tytuły "mieszane" - to się chyba nazywa podmiot szeregowy np. Wspomniany Oskar i pani Róża.
      Ale Ewelina podaje Kurhanek Maryli jako tytuł "żeński"...
      Ja czytam właśnie z chłopcami Zimę Mikołajka, jestem więc żywo zainteresowana ostateczną wykładni hasła Pani Zima czy Pan Mikołajek a może tytuł odpada? :)

      Usuń
    2. Słuszna uwaga! Kurhanek wykasowałam żeby nie wprowadzał w błąd dopóki jutro nie zajmę się uściślaniem. Muszę się z tym przespać ale jeszcze czytam :)
      Choć to właściwie dziś...

      Usuń
    3. Madziu, bo zapomniałam. Wiesz, że post kończyłam na szybko wieczorem... Ale już Cię dopisałam :)

      Nie musicie na początku deklarować czy Pan czy Pani, zdecydujecie w chwili gdy prześlecie mi pierwszy link. Potem nie będzie już odwrotu.

      Jeśli w tytule jest i Pan i Pani to takiego tytułu nie zaliczam. Kilka komentarzy wyżej to pisałam. Tytuły muszą być jednoznaczne albo pan albo pani. ewentualnie mogą być Pan+TO lub Pani+TO, wtedy "to" odrzucamy i zostaje nam pan lub pani.

      Aine - Zima Mikołajka pięknie przez Ciebie rozpisana :) odpada niestety, bo jest właśnie mieszana. Ten Kurhanek to był na szybko jak kończyłam post wieczorem... i miałam wprawdzie maleńką furtkę dla tego tytułu i wielu podobnych, ale po Waszych pytaniach widzę, że to by nie przeszło.
      Także mieszane (TEN+TA) odpadają.

      Usuń
    4. I wszystko jasne :)
      Ja się chyba skłonię ku PANI, bo moja pierwsza styczniowa lektura pasuje, ale nie chcę się jeszcze ostatecznie decydować.
      Muszę najpierw sprawdzić co mam ze swoich książek w pracy, spróbuję dopasować coś tak żeby pasowało też do innych wyzwań.
      Chodzi mi po głowie "Mimo wszystko Wiktoria", ale to też PANI, więc byłyby już dwa tytuły :)

      Usuń
    5. Spokojnie, masz czas na deklarację :)
      Kosin? Fajna ta książka, będziesz zadowolona :)

      Usuń
    6. A co Ty wybrałaś?
      Panią czy Pana?

      Usuń
    7. Jeszcze nie wiem na 100%, ale bardziej chyba pan

      Usuń
  11. Hasło mi się podoba :) Miałam całkowicie zrezygnować z udziału w wyzwaniach w tym roku, ale mam sentyment do tego wyzwania dlatego będę nadal w nim uczestniczyć choćby tylko sporadycznie ;)
    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Miło będzie Cię gościć, choćby sporadycznie :)

      Usuń
  12. Jak zwykle zaskoczyłaś mnie. W najbliższych planach mam tytuły mieszane np. "Błazen królowej", więc idę przejrzeć półki w poszukiwaniu książek pasujących do hasła.

    Dosyłam jeszcze link do "Kalendarzy" z poprzedniego miesiąca
    http://notatnik-marjory.blogspot.com/2016/01/kalendarze-gutowska-adamczyk-magorzata.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie się cieszę, że jeszcze jestem w stanie Was zaskoczyć, po tylu hasłach do tej pory... :)
      Mam nadzieję, że jakiś pasujący tytuł też się znajdzie :)

      Link uzupełniłam - dzięki :)

      Usuń
  13. Och, jestem z siebie dumna, że udało mi się tak pięknie zakończyć rok 2015!! :) Hasło styczniowe niby proste, ale jednak trudne, szczególnie ze względu na konieczność jednoznacznego zadeklarowania się, czy wybieramy Panią, czy Pana. Ja jeszcze muszę rozważyć to - na pewno dam znać niebawem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwio, gratuluję takiego zakończenia :)
      Nie musisz już teraz deklarować. Klamka zapada wraz z pierwszym przesłanym mi linkiem.
      A ja już tworzę listę książek do Ciebie... rozpisałam sobie motywy i tytuły spisuję stycznia i lutego...oj będzie się działo przez te 2 miesiące :P

      Usuń
    2. Normalnie nie mogę w to uwierzyć! ;-) Super, podejrzewam, że będzie mi ciężko ogarnąć podsumowanie z dwóch miesięcy - obym wyrobiła się w ogóle... Ja nadal zastanawiam się nad Panią lub Panem - najgorzej, że wiele tytułów, jakie posiadam, to mieszańce i nie zaliczą się. Jednak na razie rozważę, co będzie korzystniejsze dla mnie. :)

      Usuń
    3. Uwierz :) Ja już tonę w wyzwaniowych "ściągawkach", w laptopie mi mało to mam teraz jeszcze kartki wszędzie... Na regale mam kolory do Gry w kolory, którą już kiedyś Wam pokazywałam na fotce. Teraz dokleiłam do tego moje lektury z czelendżu, bo chciałabym je w to wpasować. No i teraz mam jeszcze kartkę na I i II do Ciebie.
      Będzie Ci ciężko, wiem z doświadczenia bo kiedyś było u mnie w wakacje 2 m-ce i to z normalnym hasłem i można było od razu przesyłać linki a u Ciebie do ostatniej chwili może być niepewność... Grunt to rób na bieżąco jak tylko coś dostaniesz.
      Ja też jeszcze nie wiem co wybiorę...chyba pana, ale miało być inne hasło i ostatecznie zmieniłam wizję. To będzie może w lutym :P

      Usuń
    4. Oj, wspaniale byłoby robić podsumowanie na bieżąco, tylko podejrzewam, że będę w lutym tak padnięta, że nawet nie będę miała sił usiąść przed komputerem, zatem może być ciężko. :) Ja nadal rozważam Panią i Pana - chyba pod koniec miesiąca zadecyduję! :P

      Usuń
  14. Nominowałyśmy Cię do tagu :) Zajrzyj:
    http://rodzinne-czytanie.blogspot.com/2016/01/czytelnicze-nawyki-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zajrzałam, odpowiem, tylko czasu potrzebuję :)

      Usuń
  15. Jak zwykle nie ma za co Ewelinko:) Wiesz, że polecam się na przyszłość:D Ja chyba zdecyduję się na Panią.
    A Sylwestra jak zwykle spędziłam w domu. Do 19-stej pracowałam, a później strój piżamowy i biała sala:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle jest za co - za datę :) Wiesz, że skorzystam :)
      Czyli najfajniejszy sposób, choć co ileś lat człowiek by chętnie coś innego zrobił :P
      Decyzję możesz zmienić do czasu podania mi pierwszego linku :)

      Usuń
  16. Hmmm... nie wiem, czy zaliczysz, jak nie - trudno. Ale zgłąszam:

    "Chicha 5" - praca zbiorowa
    https://sonrisaart.wordpress.com/2016/01/02/poswiateczny-chillout-z-ksiazka/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybka jesteś... :)
      Napisałam już na górze, tam gdzie pytałaś, ale nie mogłam wcześniej... Tak zaliczam Cichą :)

      Usuń
  17. Zgłaszam się i wybieram Panią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) miłej lektury zatem życzę
      Decyzję możesz jeszcze zmienić do chwili przesłania mi pierwszego linku.

      Usuń
    2. Kasacja - Remigiusz Mróz
      http://apteka-literacka.blogspot.com/2016/01/kasacja-remigiusz-mroz.html

      Usuń
    3. Spowiedź - Tomasz Mackiewicz
      http://apteka-literacka.blogspot.com/2016/01/spowiedz-tomasz-mackiewicz.html

      Usuń
    4. Jesteś moja dzikusko - Agnieszka Lingas-Łoniewska
      http://apteka-literacka.blogspot.com/2016/01/book-tour-jestes-moja-dzikusko.html

      Usuń
  18. Fajne wyzwanie, nawet miałabym jedną powieść na styczeń, ale nie wezmę udziału, trzy wyzwania mi wystarczą ;) 52 w 2016 roku, Czytam ile mam wzrostu, oraz Twój mini czeledż :D
    Jak spędzałam Sylwestra? W domu kuzynki mojego chłopaka. Siedzieliśmy sobie w trójkę, oglądnęliśmy Disco polo. A po filmie rozmawialiśmy praktycznie non stop, śmialiśmy się i spędzaliśmy miło czas. A o północy wyszliśmy poskładać życzenia rodzinie chłopaka i w sumie jego kuzynki również :) Następnie znów wróciliśmy i posiedzieliśmy do 2 w nocy, a potem poszliśmy spać. Nic nadzwyczajnego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oczywiście nie zmuszam, ale 52 książki to niejako przybywają do listy same :) Mini czelendż to tylko 5 lektur :) Ale Twoja decyzja.
      Miły Sylwester. Dla mnie dawno już tak nie było..

      Usuń
  19. Ha, jest hasło, ale co tu wybrać :) zobaczymy jak z lekturami :)

    My Sylwestra w domku :) przyszła męża siostra z mężem i posiedzieliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do północy czy dłużej? :)
      Spokojnie, do chwili przesłania mi pierwszego linka masz możliwość zmiany decyzji. Dopiero jak dostanę pierwszy tytuł klamka zapadnie.

      Usuń
    2. Nie do północy, przyszli na 18 do 21 :)

      Co do wyzwania to nie mogę się zdecydowań Pan czy Pani, i podrzucę linki na koniec miesiąca.Wtedy zobaczę które z przeczytanych książek do której opcji będą pasować.

      Usuń
    3. Myślałam, że dłużej pobalowaliście :)

      Spokojnie, masz jeszcze sporo czasu. Jedynie ja będę miała sporo pracy na koniec, ale dam radę :)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się. Zapraszam zatem do poszukiwania Pań lub Panów :) powodzenia!

      Usuń
  21. Próba - Eleanor Catton.
    http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/03/proba-eleanor-catton/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam "Próbę" ale wstrzymaj się z zapisywaniem. Będę zapisywać każdy tytuł przeczytany i pod koniec miesiąca prześlę listę.

      Usuń
    2. Monia, to wiesz co, ja sobie wykasuję maila z Twoim zgłoszeniem Próby. Żeby mi się nie myliło, bo jednak napisałam, że jak zgłoszone to koniec i nie ma zmian. A potem z maili spisuję do podsumowania... A że chcę je tworzyć w miarę na bieżąco, to będzie mi łatwiej co? A jak już podejmiesz decyzję i jednak będzie Pani to mi napiszesz o tym i sobie wezmę stąd link,ok? :)

      Usuń
    3. Ok.
      Czy wiedźma liczy się jako osoba, bo nie chciałabym zawalić. Jeśli uznasz, że tak to niech zostanie Pani. Taka jest moja decyzja. Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Ta wiedźma - jest PANI
      ale to nie muszą być tylko ludzie :) przeczytaj raz jeszcze wyjaśnienie i przykłady :)

      Usuń
    5. W takim razie druga książka, żeby żadnych wątpliwości nie było :)
      Spalić wiedźmę - Magdalena Kubasiewicz
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/05/spalic-wiedzme-magdalena-kubasiewicz/

      Usuń
    6. Prawdziwa historia oparta na kłamstwach - Jennifer Clement
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/07/prawdziwa-historia-oparta-na-klamstwach-jennifer-clement/
      historia - ta :)

      Usuń
    7. Życie z drugiej ręki - Anna Grzyb
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/11/zycie-z-drugiej-reki-anna-grzyb/
      ręka - ta :)

      Usuń
    8. Sekta egoistów - Eric-Emmanuel Schmitt
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/13/sekta-egoistow-eric-emmanuel-schmitt/
      ta sekta :)

      Usuń
    9. Historie o zwykłym szaleństwie - Charles Bukowski
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/16/historie-o-zwyklym-szalenstwie-charles-bukowski/

      Usuń
    10. Lamety - Marcin Sendecki
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/18/lamety-marcin-sendecki/
      lamety - te, czyli ta lameta

      Usuń
    11. Pisałam już u Ciebie - nie zaliczam Sekty egoistów, ponieważ owszem TA seksta, ale TEN egoista...

      Usuń
    12. Tak, przeczytałam. Myślałam, że jedno słowo pasujące wystarczy. Jak widać się pomyliłam.

      Historia kina polskiego - Darek Foks
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/26/historia-kina-polskiego-darek-foks/
      ta historia :)

      Usuń
    13. Liczy się cały tytuł...

      Usuń
    14. Ona wraca na dobre - Grażyna Jagielska
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/30/ona-wraca-na-dobre-grazyna-jagielska/

      Usuń
  22. Wybieram Panią.
    Do wyzwania zgłaszam książkę:

    "Boliwia" Wojciechowska Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://notatnik-marjory.blogspot.com/2016/01/kobieta-na-krancu-swiata-wietnam-i.html

      Usuń
  23. To ja w opcję damską podążę :)
    "Ofiara losu" - Camilla Läckberg
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2016/01/camilla-lackberg-ofiara-losu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plichciu, ten tytuł niestety nie pasuje.
      TA ofiara
      TEN los
      czyli tytuł mieszany.
      Wierzę, że znajdziesz coś innego :)

      Usuń
    2. Zapomniałam, żeby nie mieszać! Znajdę coś, znajdę :)

      Usuń
    3. "Syrenka" - Camilla Läckberg
      http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2016/01/camilla-lackberg-syrenka.html

      Usuń
  24. Dołączam do wyzwania.
    Wybieram pana. Pana Ripleya :)
    "Utalentowany pan Ripley" - Patricia Highsmith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w mych skromnych progach :) Dzięki za pierwszy tytuł. Mam tylko pytanie czy będziesz gdzieś umieszczała recenzje lub opinie, bo nie wiem czy linkować i gdzie? Czy jesteś uczestniczką, która tylko podrzuca tytuły? :)

      Usuń
    2. Postaram się pisać krótkie notatki z lektury.
      http://lubimyczytac.pl/profil/135425/ania

      Usuń
  25. Miała być Pani ale jednak będzie Pan:)
    "Rodzinny interes" - Anders Roslund, Stefan Thunberg
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/rodzinny-interes-anders-roslund-stefan.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet bardziej do Ciebie pasuje :)

      Usuń
    2. Zawsze wiedziałam, że Pan do mnie bardziej pasuje niż Pani:D

      Usuń
  26. Wybieram Panią;)
    "Szósta klepka" Małgorzata Musierowicz
    http://bojalubiekaweiksiazki.blogspot.com/2016/01/szosta-klepka-magorzata-musierowicz.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Wybieram Pana ;)

    „Jeden krok” – Heather Gudenkauf
    http://poczytajka.blog.pl/2016/01/05/jeden-krok-heather-gudenkauf/

    OdpowiedzUsuń
  28. Wróciłam z weekendu i niestety zapomniałam mojej "Czerwonej królowej" ale za to miałam czas na nadrobienie zaległości w czytaniu Sagi. Kolejny plus to fakt że tom nr 5 pasuje idealnie do hasła bo pozostałam oczywiście przy PANI.
    Zatem zgłaszam:
    "Wyrodna matka" tom nr 5 Saga Nowozelandzka Sarah Lark
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/01/saga-nowozelandzka-tom-5-wyrodna-matka.html
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. "Ślepy instynkt" - Andreas Winkelmann
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/slepy-instynkt-andreas-winkelmann.html

    OdpowiedzUsuń
  30. "Babci Brygidy szalona podróż po Krakowie" - Dorota Terakowska
    http://szkolainaczej.blogspot.com/2016/01/z-babcia-brygida.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuł mieszany i nie zaliczam, ale to już Ci pisałam u Ciebie

      Usuń
  31. Grzegorz Lato - Marek Bobakowski
    http://www.kreatywa.net/2016/01/ksiazka-grzegorz-lato-marek-bobakowski.html

    Porwanie Heinekena - Peter R. de Vries
    http://www.kreatywa.net/2016/01/ksiazka-porwanie-heinekena.html

    U mnie ewidentnie będą panowie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pan na początek.
    "Utalentowany pan Ripley" - Patricia Highsmith
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/35350/utalentowany-pan-ripley/opinia/30566497#opinia30566497

    OdpowiedzUsuń
  33. I jeszcze pani - do pary.
    "Pani Dalloway" - Virginia Woolf
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/22126/pani-dalloway/opinia/30624185#opinia30624185

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ann, hasło w tym miesiącu to ALBO pan ALBO Pani, czyli trzeba zdecydować się na jeden zaimek, albo TEN albo TA. Także jeden z tych tytułów mogę zaliczyć, lecz drugi nie. Zdecyduj proszę na którą płeć się decydujesz, pamiętaj że to nie muszą być tylko ludzie :)

      Usuń
  34. W takim razie wybieram panów.

    OdpowiedzUsuń
  35. "Patron" - Mateusz M. Lemberg
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/patron-mateusz-m-lemberg.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wybieram Panią! :)

    "Łyżeczka" - Izabela Szylko
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/01/yzeczka-ktora-nie-zachwyca.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Podrzucam zaległy link do "Znaków szczególnych":
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/znaki-szczegolne-paulina-wilk.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapomniałam o jednej książce na grudzień:

    "Szczęśliwe garnki. Kulinarna książka z przepisami na lato" - Beata Pawlikowska
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/12/szczesliwe-garnki-kulinarna-ksiazka-z_15.html

    Ciekawe hasło, myślę, że nie będę z nim miała problemów :) Choć moim zdaniem trochę zamotane to tłumaczenie ;)

    Co do Sylwestra, to spędziłam go w domu (ale nie swoim) przed tv. Zrobiłam sobie kilkudniowy wypad sylwestrowo-noworoczny do mojego ulubionego miasta - Krakowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grudzień uzupełniony :)
      Zamotane? Cóż, staram się tak opisać, by Wam było łatwiej zrozumieć, ale czasem ciężko przewidzieć jak to ująć...

      Szkoda, że nie napisałaś, że będziesz w KRK, może udałoby się spotkać na herbatce... :D

      Usuń
    2. Dzięki :)

      Nieco, ja bym napisała rzeczownik w rodzaju męskim lub żeńskim ;)

      Następnym razem napiszę :) Ale widziałam Cię na Targach Książki w Krk - z daleka.

      Usuń
    3. No masz trochę racji... :) tylko byłoby za łatwo dla mojego pokręconego mózgu...

      Koniecznie daj znać, fajnie byłoby zamienić kilka słów, może nadajemy na podobnych falach...
      A ja Ciebie nie... :( skupiałam się na chodzeniu o kuli i nie uszkodzeniu nogi... Szkoda, że nie podeszłaś.

      Usuń
  40. Przeczytałam pierwszą lekturę na Pani i... zmieniłam zdanie (-;
    PAN
    1. "Polowanie na motyle" Krystyna Mirek
    2. "Kochając pana Danielsa" - Brittainy C. Cherry



    OdpowiedzUsuń
  41. Czyli tytuły "Spacerując pośród gwiazd", "Niech strawi cię płomień" czy "Marzenie Łucji" odpadają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, usunęłaś poprzedni komentarz gdzie pytałaś o Spacerując i myślałam, że się rozmyśliłaś co do niego...

      No to tak:
      Spacerując to bardziej przymiotnikowe jest (nie jest to słowo "spacer" a nie będę wnikać polonistycznie, bo zwyczajnie nie pamiętam już takich rzeczy), więc bierzemy pod uwagę tylko gwiazdy -> TA gwiazda

      TEN płomień

      TO marzenie + TA Łucja -> bierzemy pod uwagę tylko Łucję

      Zatem masz 2xTA i 1x TEN

      Usuń
    2. Spacerując to imiesłów, ale nieistotne. Z gwiazdą myślałam tak jak Ty.
      Ale przeanalizowałam Twoje przykłady tytułów, notabene bardzo krótkich i nieskomplikowanych. Zauważyłam, że w tytułach jest jeden dominujący rzeczownik, zwykle w mianowniku. "Marzenie Łucji" - po jakimś czasie zwątpiłam w swą logikę, bo marzenie rodzaj nijaki rządzi rodzajem żeńskim, więc wiedzie prym, ale z drugiej strony ie ma pana z panią :)
      Dzięki za wyjaśnienia. Jak na razie mam po 2 tytuły do każdej płci. Ot dylemat. Listę podrzucę pod koniec miesiąca, ale chyba będzie pani.

      Usuń
    3. Matko, kiedy ja ostatnio używałam słowa imiesłów... jakby w epoce dinozaurów...wstyd...
      Przykłady wybieram z reguły z własnej półki, a książki w 2 rzędach. Wybieram raczej takie, które łatwo zaklasyfikować, bo wiem że trudniejsze będą od Was :)
      W tym przykładzie marzenie określiłam jako TO. Dlatego liczy się Łucja - jako TA.
      Zawsze kiedy w tytule jest TO+TA lub TO+TEN to TO odrzucamy.
      I nie ważne co rządzi czym w polonistyce, bo początkowo właśnie miałam zrobić nieco inaczej, ale Wasze pytania mi uzmysłowiły, że będzie to za skomplikowane.

      Usuń
  42. PAN po raz drugi ;)

    „Sekret mojego męża” – Liane Moriarty
    http://poczytajka.blog.pl/2016/01/11/sekret-mojego-meza-liane-moriarty/

    OdpowiedzUsuń
  43. Pan po raz drugi: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/47532/wroniec/opinia/30130215#opinia30130215

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)
      Mam tylko prośbę o zgaszanie książek wg schametu, czyli tytuł, autor i dopiero link :) łatwiej mi tworzyć podsumowanie

      Usuń
  44. Czy "Naga" będzie pasowało?
    Myślę że skoro cicha pasuje to naga tym bardziej. Czekam na potwierdzenie, abym mogła jutro/dziś zacząć czytać.
    P.S. Mam już skrzywienie pod kątem tytułów nawet bajki dzieciom czytam "pod hasłem" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, kierując się zaliczeniem "cicha" zaliczę też "naga".
      Nie martw się, ja też... :D A moja córa wyciąga książki z półki patrzy na okładki i myśli o kolorach do Gry w kolory - to ją bardziej ciekawi niż hasła w tytułach :)

      Usuń
  45. ONA: "Silva rerum" - Kristina Sabaliauskaite

    https://sonrisaart.wordpress.com/2016/01/13/ksiazka-o-dawnych-czasach-a-jednak-zmusza-do-myslenia-o-tym-co-wspolczesnie/

    OdpowiedzUsuń
  46. Zaległy link do "Dlaczego szczękamy zębami?" - http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/dlaczego-szczekamy-zebami-historyjki.html

    OdpowiedzUsuń
  47. "Klątwa Marianny" Dominika Bel
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/01/klatwa-marianny-dominika-bel.html

    OdpowiedzUsuń
  48. "Doktor Jekyll i pan Hyde" Stevenson Robert Louis
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/131467/dr-jekyll-i-pan-hyde-hiena-cmentarna/opinia/30819287#opinia30819287

    OdpowiedzUsuń
  49. "Paragraf 5" - Kristen Simmons
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/paragraf-5-kristen-simmons.html

    OdpowiedzUsuń
  50. No to ja wybieram PANI:

    1. Ale zabawa! Natalia Usenko
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/01/natalia-usenko-ale-zabawa.html

    2. Bibliotekarki Teresa Monika Rudzka
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/01/teresa-monika-rudzka-bibliotekarki.html

    OdpowiedzUsuń
  51. Pani
    Służąca - Iwona Poczopko
    http://moje-czytania.blogspot.com/2016/01/suzaca-iwona-poczopko.html

    OdpowiedzUsuń
  52. "Jeden krok" - Heather Gudenkauf
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/jeden-krok-heather-gudenkauf.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Będę wpisywała lektury z całego tygodnia, żebyś miała mniej pracy przy kopiowaniu (-:

    "Mąż zastępczy" - Joanna M. Chmielewska
    "Mamifest" - Linda Green
    "Hotel szczęśliwych ślubów" - Hester Browne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dobra kobieto, właśnie kopiuję pierwszą partię :)

      Usuń
  54. "Opowieść wigilijna"- Karol Dickens

    http://szkolainaczej.blogspot.com/2016/01/przeszosc-terazniejszosc-i-przyszosc.html

    OdpowiedzUsuń
  55. Decyduję się na PANIĄ :)
    Jolanta - Sylwia Chutnik
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/jolanta-sylwia-chutnik.html

    OdpowiedzUsuń
  56. Ten Pan, ten Sweetland :)

    „Sweetland” – Michael Crummey
    http://poczytajka.blog.pl/2016/01/18/sweetland-michael-crummey/

    OdpowiedzUsuń
  57. "Białe kruki" - Christer Mjåset
    http://gosia72.blogspot.com/2016/01/biae-kruki-christer-mjaset.html

    OdpowiedzUsuń
  58. "Mitologia" - Jan Parandowski
    "Biblia dla rodziny" - red. ks. Waldemar Chrostowski

    http://szkolainaczej.blogspot.com/2016/01/wyjatkowe.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Usypianki. 100 bajek - Marta Berowska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/usypianki-100-bajek-marta-berowska.html
    TA usypianka + TA bajka
    :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Pani:

    "Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak "Anna Kamińska
    http://agnestariusz.blogspot.com/2016/01/czarownica-z-biaowiezy-opowiesc-o.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie wiem czy mu uznasz ten tytuł ponieważ ONA czyli Holly pojawia się w podtytule. Zerknij proszę
    "Skandal w wielkim mieście" - Skrzynka mejlowa Holly 2 - Holly Denham
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/01/skandal-w-wielkim-miescie-holly-denham.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, odpowiedziałam u Ciebie, ale może komuś się przyda.
      Nie mogę zaliczyć tego tytułu, ponieważ wybrałaś Panią, a ona nie dość że jest w podtytule to w głównym tytule jest TEN - Skandal.

      Usuń
  62. Pan Kwiecień i Pan śnieg ;)

    „Kwietniowy śnieg” – Rosamunde Pilcher
    http://poczytajka.blog.pl/2016/01/22/kwietniowy-snieg-rosamunde-pilcher/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwietniowy to przymiotnik, więc nie bierzemy pod uwagę, ale TEN śnieg jest ok :)

      Usuń
  63. Pani
    Gra- Penny Jordan
    http://moje-czytania.blogspot.com/2016/01/gra-penny-jordan.html

    OdpowiedzUsuń
  64. PANI
    "Cicha 5" praca zbiorowa
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/cicha-5-katarzyna-bonda-magorzata.html

    OdpowiedzUsuń
  65. Pan
    W. Russell, Inny chłopiec
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/57006/inny-chlopiec/opinia/30761226#opinia30761226

    OdpowiedzUsuń
  66. PANI

    "Gaduła" Barbara Kosmowska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/gadua-barbara-kosmowska.html

    OdpowiedzUsuń
  67. P. Kalwas, Egipt: haram halal
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/258693/egipt-haram-halal/opinia/30766565#opinia30766565

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ann, dzięki za kolejny link - idziesz jak burza!
      Mam tylko prośbę o podawanie najpierw tytułu a potem autora - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania :)

      Usuń
  68. PANI
    "Zwierzątka na wsi" Krystyna Bárdos (TA wieś)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/krystyna-bardos-o-zwierzatkach.html

    OdpowiedzUsuń
  69. Mam dwie kolejne (będzie jeszcze jedna) Panie :)
    Aczkolwiek może być tak, że jednej mi nie zaliczysz. Trudno.

    Alicja w Krainie Czarów i Alicja po drugiej stronie Lustra - audiobook [Michał Kula] - Lewis Carroll
    Alicja to Pani bez dwóch zdań, a reszta to przedmioty lub inne byty nieożywione. Gdyby to były same byty, jak w kolejnym przykładzie, to rozumiem, ale wobec jak najbardziej żywej i ludzkiej Alicji.....:)


    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/01/alicja-w-krainie-czarow-i-alicja-po.html

    Wszystko, tylko nie mięta - Ewa Nowak
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/01/wszystko-tylko-nie-mieta.html

    Tu są wyłącznie byty nieożywione, aczkolwiek mięta w sumie jest żywa, zanim się ją ususzy na herbatkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ zrobiłaś mi wykład o bytach :) musiałam to przeczytać kilka razy...
      Nie mogę zaliczyć pierwszego tytułu: TA Alicja, TA kraina, ale TEN czar
      pozostałe ok :)

      Usuń
    2. Wiesz....jak dorobiona do faktów filozofia jest bardzo zawiła, to niekiedy udaje się przepchnąć własny interes, pomimo niesprzyjających okoliczności ;)

      Usuń
    3. Masz rację :)
      szkoda, że ze mną nie wyszło...

      Usuń
  70. Piotruś Pan, J.M. Barrie
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/256579/piotrus-pan/opinia/31061188#opinia31061188

    OdpowiedzUsuń
  71. Przeczytałam:
    "Klasa pani Czajki" M. K. Piekarska
    "Zaczarowana zagroda" A.Cz. Centkiewiczowie
    "Czarna owieczka" J. Grabowski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasa pani Czajki -link:
      http://agnestariusz.blogspot.com/2016/01/w-ferie-do-szkoy-klasa-pani-czajki.html

      Usuń
  72. PANI
    "Powiedz, że mnie kochasz, mamo" (TA mama)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/powiedz-ze-mnie-kochasz-mamo-grazyna.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego nie podałam autorki, więc poprawiam się:
      "Powiedz, że mnie kochasz, mamo" Grażyna Mączkowska (TA mama)
      http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/powiedz-ze-mnie-kochasz-mamo-grazyna.html

      Usuń
    2. Dopisałam sobie już 27.01 :) bo w ostatnich dniach jest sporo zgłoszeń i staram się codziennie dopisywać :)

      Usuń
  73. Pani
    „Marzenie Łucji” Dorota Gąsiorowska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/01/szczyt-marzen.html

    „Dzielnica czerwonych jabłek” Julia Hoffmann
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/01/dojrzaa-miosc.html

    „Burza z piorunami” Liliana Fabisińska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/01/poczatek-szkolnej-przyjazni.html

    „Przepowiednia” P.C. Cast
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/01/krwawa-przepowiednia.html

    „Więcej czerwieni” Katarzyna Puzyńska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/01/mizaru-kikazaru-iwazaru.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, ale poleciałaś :)
      Mam tylko jedną uwagę - w tytule 3 - TA burza, ale TEN piorun - tego jednego zaliczyć nie mogę.

      Usuń
  74. Pan:

    Pół króla Joe Abercrombie
    Pół świata Joe Abercrombie
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2016/01/morze-drzazg.html

    OdpowiedzUsuń
  75. PANI
    "Basia i narty" Zofia Stanecka (TA Basia, TA narta)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/basia-i-narty-zofia-stanecka.html

    OdpowiedzUsuń
  76. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  77. Piotrek w Watykanie - Edyta Gawryś
    http://www.kreatywa.net/2016/01/ksiazka-piotrek-w-watykanie-edyta-gawrys.html

    No i mam nadzieję, że język angielski też wchodzi w grę :) Po naszemu to będzie "Pierwsze wiersze", a wiersz to mój PAN :)

    First Poems (praca zbiorowa, więc autora nie podaję)
    http://www.kreatywa.net/2016/01/ksiazka-classic-treasury-first-poems.html

    OdpowiedzUsuń
  78. To ja też postanowiłam dać radę... wybieram panią :)

    Złodziejka książek - Markus Zukas

    Uwodzicielka - Nicholas Coleridge

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jesteś :) Będziesz coś o nich pisać czy będziesz pisać o dziecięcych tylko na blogu a u mnie tylko podrzucać tytuły?
      Bo jeśli tylko tytuły to poproszę w "" :) będzie mi łatwiej :)
      Bez "" jeśli są linki.

      Usuń
    2. Tylko tytuły. Następnym razem się poprawie z ""...

      Usuń
  79. Ryzykowny pomysł - Jacek Dąbała

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/29259/ryzykowny-pomysl/opinia/31100509#opinia31100509

    OdpowiedzUsuń
  80. wybrałam Panią
    "Maska" Dean Koontz
    "Dama kameliowa" Aleksander Dumas
    "Niewierna" Ayaan Hirsi Ali
    "Naga" Izabela Szolc
    "Carmen" Prosper Merimee

    Czekam do końca miesiąca i podaje wszystkie, aby łatwiej było Ci robić zestawienie :-). Książek pasujących do hasła zostało jeszcze 9, ale nie sposób znaleźć, aż tyle czasu na czytanie ;) trzeba pieluchy zmieniać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Paulino, ja pieluch nie zmieniam, ale też nie czytam w miesiącu wszystkiego co pasuje, co bym chciała itp. Nie da się.... :)

      Usuń
  81. "Pana" ciąg dalszy ;)

    „Ostatni dzień roku” – Katarzyna Misiołek
    http://poczytajka.blog.pl/2016/01/29/ostatni-dzien-roku-katarzyna-misiolek/

    OdpowiedzUsuń
  82. Grey - E L James
    http://www.kreatywa.net/2016/01/ksiazka-grey-e-l-james.html

    OdpowiedzUsuń
  83. "Niania Matylda" - Christianna Brand
    "Niania Matylda w mieście" - Christianna Brand

    Post zbiorczy: http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/niania-christianna-brand.html

    OdpowiedzUsuń
  84. Drach, Sz. Twardoch
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/236175/drach/opinia/31016916#opinia31016916

    OdpowiedzUsuń
  85. Diupa - Ewa Nowak
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/01/diupa-ewa-nowak.html

    TA Diupa to papuga z gatunku Ara ararauna, zwierzęcy bohater książki.

    OdpowiedzUsuń
  86. "Żelazne damy" - Kamil Janicki
    http://szkolainaczej.blogspot.com/2016/01/narzeczona-swiniopasa.html

    OdpowiedzUsuń
  87. 3. Pod powiekami Katarzyna Rygiel
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/01/katarzyna-rygiel-pod-powiekami.html
    4. Recepta na miłość Paula Roc
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/01/paula-roc-recepta-na-miosc.html
    5. Czarodziejka Lili i świąteczna magia Knister
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/01/knister-czarodziejka-lili-i-swiateczna.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też nieźle poszalałaś w Pod hasłem w styczniu, dawno nie pamiętam żebyś przeczytała tyle książek :)

      Usuń
  88. jeszcze przeczytałam:
    "Siostry" A. Lewandowska- Kąkol
    "Piosenkarki PRL-u" Emilia Padoł

    OdpowiedzUsuń
  89. Pan
    Fartowny pech - Olga Rudnicka
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2016/01/jeden-jeden.html

    Zachowaj spokój - Harlan Coben
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2016/01/jeden-jeden.html

    Oskarżony - Lisa Bellentyne
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2016/01/oskarzony-lisa-bellentyne.html

    Ród - J.D. Horn
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2016/01/rod-jd-horne.html

    OdpowiedzUsuń
  90. 100 bajek o zwierzętach - praca zbiorowa (TA bajka)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/01/100-bajek-o-zwierzetach.html

    OdpowiedzUsuń
  91. "Płomień i krzyż" T.1. Jacek Piekara

    OdpowiedzUsuń
  92. Pan

    Pojedynek uczuć - Krystyna Mirek
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2016/01/krystyna-mirek-pojedynek-uczuc.html

    Diabli nadali - Olga Rudnicka
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2016/01/olga-rudnicka-diabli-nadali.html

    Tysiąc - Dagmara Andryk
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2016/01/dagmara-andryka-tysiac.html

    W obcym domu - Sabina Waszut
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2016/01/sabina-waszut-w-obcym-domu.html

    Dar morza - Diane Chamberlain
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2016/01/diane-chamberlain-dar-morza.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  93. Uzupełniam lektury z ostatnich 2 tygodni:
    "Niebieskie migdały" Katarzyna Zyskowska-Ignaciak
    "Rodzinne sekrety" Krystyna Mirek
    "Pojedynek uczuć" Krysyna Mirek

    Czytam jeszcze "Bluszcz prowincjonalny", ale nie wiem, czy uda mi się skończyć )-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie za chwilę zamierzam skończyć Rodzinne sekrety :)
      To z Bluszczem daj znać.

      Usuń
    2. Nie udało mi się skończyć "Bluszczu..." )-;

      Usuń
  94. może w tym roku się uda z większą frekwencją :)

    Pani:
    "Sekretna herbaciarnia" Vanessa Greene (http://mojeprzemiany.blox.pl/2016/01/Sekretna-herbaciarnia-Vanessa-Greene.html)
    "Westalka" Eliza Orzeszkowa
    "Latawica" Michał Bałucki
    i nie wiem, czy zaliczysz, ale jakby nie patrzeć 'pani' - "Dziewczę ze Słonecznego Wzgórza" Bjoernsterne Booernsen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczę rzeczywiście jest panią, ale w tym tytule: TO dziewczę i nie mogę zaliczyć :(

      Usuń
    2. pomyłka w ostatnim nazwisku - Bjoernsen

      Usuń
  95. "Szukając kopciuszka" Colleen Hoover
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/01/szukajac-kopciuszka-colleen-hoover.html

    Przeczytałam też "Czerwona Królowa" Victoria Aveyard
    ale niestety z komentarzem nie zdążyłam :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej nie widziałam "Szukając Kopciuszka" w podsumowaniu.
      Nie zaliczasz tego tytułu ? :-)

      Usuń
    2. Asiu, puściłam podsumowanie a zapomniałam Ci odpisać, sorki po prostu kiepsko się czuję i wróciłam do łóżka.
      U Ciebie jest pani a kopciuszek w teorii jest nią, ale w kwestii hasła jest to TEN kopciuszek, prawda?:)

      Usuń
    3. FAKTYCZNIE :-) Oczywiście masz rację :-) Ja myślałam zupełnie z drugiej strony że niby Kopciuszek to ona Pani.
      Jak najbardziej się zgadzam z Tobą :-)
      Pozdrawiam Cię ciepło i wyzdrowiej jak najszybciej.

      Usuń
  96. "Zagadka salamandry" Jorn Lier Horst
    http://literaturomania.blogspot.com/2016/01/zagadka-salamandry-nastoletni-detektywi.html

    "Ene, due, śmierć" M.J. Arlidge
    http://literaturomania.blogspot.com/2016/01/ene-due-smierc-okrutna-wyliczanka.html

    "Szkoła żon" Molier
    Recenzję napiszę na dniach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link podeślij jak będzie.
      Za salamandrę dziś zamierzam się zabrać :) a ene się mam tylko gdzieś w plan muszę wcisnąć. Idę poczytać Twoją recenzję :)

      Usuń
    2. Zaległy link:

      http://literaturomania.blogspot.com/2016/02/szkoa-zon-komedia-moliera.html


      Koniecznie przeczytaj "Ene..." jest genialna :)

      Usuń
  97. Cześć! Ja dopiero teraz odkryłam to wyzwanie i również chcę się przyłączyć :-) W styczniu przeczytałam "To tylko facet" Anna Mazurkiewicz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w moich skromnych progach :)
      Styczeń już się skończył, mamy 10 luty więc zachęcam do czytania zgodnie z hasłem lutego, gdyż zgłaszasz się teraz :)
      Zapraszam do mnie częściej i ... powodzenia!

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...