środa, 1 maja 2013

Podsumowanie kwietnia i hasło na maj - Pod hasłem

Witajcie w pierwszy dzień nowego miesiąca - maja. Pamiętacie pochody pierwszomajowe sprzed lat? Ja pamiętam jak maszerowałam z tatą w pochodzie machając dzielnie flagą czy gołąbkiem na patyczku :) A dziś nie ma pochodu, jest za to wolny od pracy dzień. Liczę, że pogoda będzie dziś w całym kraju i poza granicami, skąd mój blog też jest podczytywany, sprzyjała spacerom rodzinnym i czytaniu na łonie natury.

W tak zwanym międzyczasie zapraszam do zapoznania się z naszym czytelnictwem wyzwaniowym z kwietniu. Zapewne czekacie też na nowe hasło :)


Podsumowując kwiecień, kiedy to hasło brzmiało "Domy, chatki i zamczyska" stwierdzam, że:

Wyzwanie ukończyły 32 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 43 książki. 

Statystycznie:
  • lit. polska - 17; lit. zagraniczna - 26
  • najliczniej występującym słowem-hasłem w tytule (wraz z odmianą) był DOM - 19 razy
  • największą popularnością cieszyła się w kwietniu seria "Cukierni Pod Amorem" Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk - 6 przeczytanych książek

Oto nasze osiągnięcia czytelnicze kwietnia:

Katarzyna K
Chata za wsią Józef Ignacy Kraszewski

Joana
1. Dom z papieru Carlos Maria Dominguez
2. Dom przy Hope Street Danielle Steel

Kamila
1. Zaczęło się w Portofino, Willa w Prowansji Catherine Spencer, Christina Hollis
2. "Dom na Karaibach. Świąteczny tydzień" Sarah Morgan, Cathy Williams 

Jenah
1. Pokój Emma Donoghue
2. Dom z pyłu i snów Brenda Reid

matkakontrababka
Cukiernia Pod Amorem.Zajezierscy Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Zuzia
Michael Vey. Więzień celi 25 Richard Paul Evans

monotema
Duch starej kamienicy Anna Onichimowska

Melania
1. Samotny dom Agatha Christie
2. Sklepik z Niespodzianką. Bogusia Katarzyna Michalak

Futbolowa
Slash. Rockowy dom wariatów Paul Stenning

Nutinka
1. Cukiernia Pod Amorem.Zajezierscy Małgorzata Gutowska-Adamczyk - link do 3 tomów
2. Cukiernia Pod Amorem. Cieślakowie Małgorzata Gutowska-Adamczyk
3. Cukiernia Pod Amorem. Hryciowie Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Lina
Kobiety z domu Soni Sabina Czupryńska

sygin09
Whisper. Nawiedzony dom Isabel Abedi

magdalenardo
Dom z papieru Carlos Maria Dominguez

zorija
"Dom tysiąca latarni" Victoria Holt 

jjon
1. Hotel Paradise Martha Grimes
2. Cukiernia Pod Amorem. Zajezierscy Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Karriba
Dom na klifie Monika Szwaja

Aneta K
Dom na plaży Sarah Jio

Sylwuch
Pałac lodowy Tarjei Vesaas

Paulina
Pokój Naomi Jonathan Aycliffe

Jenny
"Pokój z widokiem" Edward Morgan Forster

Aine
1. Sekret ponurego zamku Wojciech Widłak, Diana Karpowicz
2. The House on Willow Street Cathy Kelly

anek7
Dom tysiąca nocy Maja Wolny

Wiki
Hotel Bertram Agatha Christie

Apetyt na książki
Dom duchów Isabel Allende

Silwercross
Dom duchów Isabel Allende

Obsesja Kasiulka
Wiśniowy Dworek Katarzyna Michalak

madmad
Dom sióstr Charlotte Link

Tetiisheri
Michael Vey. Więzień celi 25 Richard Paul Evans

Sophie
Michael Vey. Więzień celi 25 Richard Paul Evans

ania notuje
Dom z moich marzeń Laura Dave

Karmazynowa Królowa
Dom dzienny, dom nocny Olga Tokarczuk


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
1. Wiśniowy dworek Katarzyna Michalak
2. Cukiernia Pod Amorem. Cieślakowie Małgorzata Gutowska-Adamczyk
3. Dworek pod Lipami Anna J. Szepielak
4. Malowany dom John Grisham

Tradycyjnie jeśli znajdziecie braki lub błędy to piszcie w komentarzach :)
........

Kłaniam się pięknie dziękując za Wasze chęci uczestnictwa i czytanie w kwietniu. Witam nowych uczestników, zapraszam ponownie tych, którzy zaprzestali udziału. Zachęcam do udziału w maju. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.


ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2013r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na maj:
czas na ... PORY!


Wyjaśnienie:
Do wyzwania zaliczają się pory roku, pory dnia i nocy. Mogą to być konkretne pory np. lato czy poranek lub ogólnie słowo "pory", również w odmianie. Mogą to być też pory w innym rozumieniu (warzywo czy "spodnie inaczej"). Hasło MUSI znaleźć się w tytule.


Życzę zatem miłego czytania, PORA na przeszukiwanie półek :D Powodzenia!


EDIT: Ściągawka do majowego hasła - z wiki


126 komentarzy:

  1. Świetne tytuły za nami :)

    Czekałam z niecierpliwością na hasło majowe, a tu proszę jakie MEGA zadanie!!! Pory..... muszę się zastanowić czy uda mi się coś znaleźć na półce... A zastanawiam się nad tytułem: "Panowie Północy"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa jeszcze jeden tytuł prawdopodobnie będę miała: "Nocna rozmowa"

      Usuń
    2. "Nocna rozmowa" jak najbardziej pasuje. A "Panowie Północy" też :) miłego czytania

      Usuń
  2. O RETY! Idę przeglądać półki :)))
    A hasło skojarzyło mi się z Misiem Uszatkiem: PORA na dobranoc - i marchewką zagryźć... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozbawiłaś mnie tą marchewką :D
      Powodzenia w poszukiwaniach i miłej lektury :)

      Usuń
  3. FENOMENALNE hasło - a zwłaszcza to "spodnie inaczej" :-).
    Znowu mnie POZYTYWNIE zaskoczyłaś i już zaczynam buszować wśród moich książek i mojej rodzinki :-)
    Pozdrawiam i życzę wszystkim szalonej zabawy i takiej samej (albo i większej) frajdy, jak mnie sprawia to wyzwanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci się podoba :) i że sprawiam tyle frajdy :) owocnych przeszukiwań półek! czekam na linki :)

      Usuń
  4. A ja pierwsze skojarzeniem miałam tylko z warzywem... I pomyślałam, gdzie ja znajdę książkę z porem w tytule :) oj głupiutka ja :)

    Dobrze, że wyjaśnienie zamieściłaś, bo bym się do jutra pewnie zastanawiała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze mogłabyś napisać sms :P
      Gdybym zrobiła tylko z porem to podsumowanie byłoby takie: Osób biorących w wyzwaniu - 0.... hihi

      Usuń
    2. Ha, ha, może aż tak źle by nie było, są jeszcze kulinarne książki w rodzaju 100 potraw z pora, czy Zdrowotne walory porów i selerów;-)
      Zmyśliłam powyższe, ale może jakieś jednak są.... ;-)


      A tak w ogóle świetna, bardzo szeroka kategoria.
      Miałabym np. "Północ i południe" Gaskell, ale wątpię, bym zdążyła, bo mam recenzyjne na pierwszy ogień, a czasu coraz mniej będzie (nowe obowiązki się szykują).
      I przyszedł mi do głowy tytuł "Cztery pory lata" Górskiej, co prawda ja tej książki nie mam, ale może ktoś ma i skorzysta z podpowiedzi ;-)

      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    3. Faktycznie, w tym miesiącu kulinarnych nie wykluczałam, więc może ktoś by się w taki sposób uratował :) hihi

      Dzięki za podpowiedzi, może komuś się przydadzą. I jestem Ci niezmiernie wdzięczna za zauważenie szerokich możliwości tego hasła :) powodzenia w czytaniu i nowych obowiązkach!

      Usuń
  5. Może coś znajdę w biblioteczce. Chciałabym tym razem wziąć udział.))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę, że tym razem Ci się uda coś pasującego przeczytać :)

      Usuń
    2. Znalazłam, a nie było łatwo. Twoje wyzwanie przy ilości czytanych książek przeze mnie nastręcza mi trudności, ale może w tym miesiącu wreszcie się uda.
      "Jesienny koktajl" Jolanty Kwaśniewskiej.)

      Usuń
    3. trzymam kciuki za "udanie się"

      Usuń
    4. Przeczytałam, ale z linkiem troszkę się spóźnię.)

      Usuń
    5. "Jesienny koktajl"?
      link możesz podesłać w późniejszym terminie...

      Usuń
  6. W tym miesiącu nie poszło mi tak dobrze, jak w marcu, ale i hasło było trudniejsze. Oj, czuję, że i w maju nie będzie zbyt łatwo, bo nie widzę na swojej półce żadnej pozycji, którą można byłoby zaliczyć do wyzwania... Mam nadzieję, że jednak uda mi się przeczytać chociaż jedną powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a czy "Jeszcze jeden dzień" można zaliczyć do wyzwania? Wydaje mi się, że tak, ale tradycyjnie wolę upewnić się, bo właśnie rzuciłam okiem na swoje nabytki i ujrzałam tam książkę o takim tytule. :)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że przeczytasz choć jedną książkę pasującą do PÓR :) "Dzień" zaliczam do hasła a i może coś jeszcze się znajdzie. Powodzenia!

      Usuń
  7. A już myślałam, że o warzywa chodzi:) A czy może być książka pod tytułem "Jutro"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jutro" nie jest porą niczego, to raczej odnosi się do czasu, tak jak godziny czy dni tygodnia... Ale myślę, że jakaś lektura się znajdzie :)

      Usuń
  8. He he, fajne hasło na ten miesiąc, aż z ciekawości spojrzę, czy bym coś związanego z porami znalazł u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spojrzysz tylko? myślałam że coś przeczytasz :)

      Usuń
  9. Gratuluję wyników i życzę powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, a ja nie wiedziałam, że "Cukiernię" też można zaliczyć :-). Przeczytałam też w kwietniu "Cukiernię pod Amorem. Zajezierscy": http://bukowniczek.blogspot.com/2013/04/422013-cukiernia-pod-amorem-zajezierscy.html.
    Śmieszne te PORY - spróbuję coś znaleźć :-)
    Zapraszam też do mojego uniwersalnego wyzwania,które dzisiaj startuje :-)
    Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na wyzwanie zerknę a Cukiernię dopiszę :)
      powodzenia z PORAMI :)

      Usuń
  11. Tak się dodam, bo zapominalska jestem. Zamiast wczoraj przesyłać linki do wyzwań, to czytałam. Tak więc, ja też ukończyłam wyzwanie, jako 30. ;)
    Książka:
    Michael Vey Więzień celi 25 - Richard Paul Evans
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/04/michael-vey-wiezien-celi-25-richard.html
    Mam nadzieję, że uda mi się wziąć udział w tym miesiącu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dopiszę Cię zatem :) I życzę powodzenia w maju!

      Usuń
  12. Ale mnie zaskoczyłaś tym hasłem, już przeszukałam półki i mam dwie książki, "Lato w zatoce Aniołów" i "Jeden dzień", mam nadzieję że uda mi się obie przeczytać w maju :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealnie pasujące książki :) powodzenia zatem życzę w rozciąganiu doby! :)

      Usuń
  13. Ciekawe hasło. Coś liczba uczestników zmalała . Ja powinnam w maju dołączyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w stosunku do wcześniejszych miesięcy liczba uczestników dużo mniejsza. Ale liczę, że wyzwanie przetrwa i będą chętni :) Zapraszam Cię serdecznie do udziału

      Usuń
  14. Ha! Niby hasło jak ta lala, ale jak patrzę na moje regały, to mi mina rzednie. Chyba sobie wypiszę znaczenie słowa PORY na kartce i z nią przewalę regały. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może wstawiona fotka z Wiki pomoże? :) na pewno coś się znajdzie, to bardzo szeroko rozumiane hasło - powodzenia!

      Usuń
  15. Oj, chyba pani Stephanie Meyer odżyje w tym miesiącu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że sporo osób może ją wybrać :P

      Usuń
  16. Ja już właśnie skończyłam "Zmierzch" Stephanie Meyer, ale nie wiem czy mi zaliczysz bo zaczęłam jeszcze w kwietniu i dziś skończyłam:) Tak telepatycznie się za to zabrałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam jeszcze link do LC:)
      http://lubimyczytac.pl/polka/1073337/wyzwanie-pod-haslem/miniatury

      Usuń
    2. zaliczę, bo skończyłaś w maju :) powodzenia w dalszym czytaniu majowym :D

      Usuń
    3. Dodaję następną "Zaćmienie" :)

      Usuń
    4. ale zaćmienie to nie pora, ale zjawisko... :(

      Usuń
  17. Pierwsza myśl? "Żeby chociaż pomidory..." ;) Potem pomyślałam o Meyer (co też średnio mnie pocieszyło). Ale później poczytałam komentarze i mnie olśniło, ile pasujących książek mam na półce - nic tylko czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze pytanie - jeżeli "dzień" się zalicza, to czy zalicza się np "poniedziałek"?

      Usuń
    2. może kiedyś będą warzywa to poczytasz o pomidorach :P Faktycznie Meyer pasuje świetnie ale jakoś zapomniałam o jej książkach jak tworzyłam hasło... Wiem, że jest sporo innych pasujących. Życzę zatem miłego czytania :)
      "poniedziałek" jest nazwą dnia tygodnia, a hasłem jest PORA... nie jestem do interpretacji poniedziałek jako pasujący - przekonana

      Usuń
    3. Ty ustalasz tu reguły, więc nie musisz być do wszystkiego przekonana ;) My tylko grzecznie pytamy ;)

      Usuń
    4. wiem wiem i dlatego zawsze grzecznie odpowiadam :) sama w innych wyzwaniach też często pytam...

      Usuń
  18. czyli poczytasz coś pasującego? :)
    faktycznie, nie wpisałam Cię na listę... nie wiem jak to się stało bo linki po kolei wpisuję i usuwam... nie ważne. Przepraszam

    OdpowiedzUsuń
  19. a ja wczoraj nie miałam dostępu do komputera i dopiero dziś piszę..
    Proszę o dodanie do kwietnia :D
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/1059432/pod-haslem-2013/lista

    Olga Tokarczuk - Dom dzienny,dom nocny

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uaktualnione :) dziękuję bardzo za zaległy link i zapraszam do majowego czytania :)

      Usuń
  20. ulalala, w tym miesiącu znowu będzie ciężko ;) Ale jedną książkę na pewno mam, czyli maj będzie na bank zaliczony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kto jak kto, ale Ty dasz radę :) choćby jedną ja też staram się zawsze przeczytać :) powodzenia i miłej lektury

      Usuń
  21. Bardzo fajne hasło, nawet czytam teraz książkę, która pasuje idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to świetnie! czekam na link zatem :)

      Usuń
    2. Maureen Jennings "Ostatnia noc jej życia"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/jaka-bya-ostatnia-noc-jej-zycia.html

      Usuń
    3. I kolejny ;)

      Steve Hamilton "Zimny dzień w Raju"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/tajemnice-z-przeszosci-czyli-zimny.html

      Usuń
  22. Muszę się kiedyś spróbować zmierzyć z Twoim wyzwaniem. Ale póki co, nie mam pomysłu. =/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie mi bardzo miło :) myślę, że biorąc książki do ręki pomysły same się nasuną.... Dzień, noc, pory, jesienny, lato, wiosna, zmierzch... sporo jest możliwości...

      Usuń
    2. Jak na złość nic ze stosu się nie kwalifikuje, ale do końca miesiąca daleko. Może coś jeszcze się znajdzie. :)

      Usuń
    3. Ann nasunęła mi się myśl - wiesz czemu frekwencja spadła... tłumaczę to sobie maturami i egzaminami na studiach :P

      Usuń
  23. Ciekawe hasło wymyśliłaś na maj. No zobaczymy, co ten miesiąc przyniesie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) miej je w pamięci czytając majowe lektury :D

      Usuń
  24. Drogi Ejotku, nie byłabym sobą, gdybym nie zadała kolejnego pytania. Skoro dzień zalicza się do wyzwania, to czy mogę zaliczyć do wyzwania także lekturę pt. "36 tydzień"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, teraz w sumie doszłam do wniosku, że raczej nie, ale... kto pyta - nie błądzi. :)

      Usuń
    2. czekałam na Twoje pytania :)
      z przysłowiem się zgodzę, ale faktycznie tytuł nijak tu nie pasuje... niestety

      Usuń
  25. "Psie lata" Grassa i "Rok wilkołaka" Kinga czy mogą być? Bo nie mam innych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zinterpretować to tak, że lata i rok składają się z pór roku to jakoś przejdzie :)

      Usuń
    2. Dziękuję ,podaję link do Kinga http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/05/rok-wilkoaka-stephen-king.html

      Usuń
  26. Znalazłam "Nić babiego lata" Philipy Carr, czy to może być ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, lato jest niewątpliwie PORĄ :)

      Usuń
    2. No raczej niewątpliwie jest porą ;-) Znalazłam jeszcze dwie pozycja:
      - "Zimowa róża" Christian Signol
      - "Koniec lata" Danielle Steel
      Zatem zaczynam :-) i mam do Ciebei pytanie od mojego siostrzeńca, który czyta właśnie książkę "Gacie na maszt" a GACIE to niewątpliwie PORY czyli spodnie inaczej :-) co o tym sądzisz ? :-)

      Usuń
    3. obie pasują :) powodzenia!
      Siostrzeniec powinien książkę przeczytać i zgłosić do wyzwania - byłby niewątpliwie jedyną (chyba) osobą, która zaliczyłaby majową edycję z interpretacją "spodnie inaczej" :D

      Usuń
    4. Fifi (siostrzeniec) niestety musiał przysiąść do lektury szkolnej i "Gacie na maszt" musza czekać na wakacje ale bardzo się ucieszył że jego książka Pasuje do wyzwania.
      Notabene książkę otrzymał odemnie w prezencie a wyzwanie sprawiło że jest otwarty na kolejne książki :-)

      Usuń
    5. szkoda, bo gacie byłyby hitem.... :D
      pozdrowienia dla siostrzeńca

      Usuń
  27. A ja mam "Lato w Jagódce":
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/05/katarzyna-michalak-lato-w-jagodce.html

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne hasło :) Na razie znalazłam tylko jedną odpowiednią książkę - "Noc w Lizbonie", ale mam nadzieję, że znajdzie się coś jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ejotku, poproszę o podklejenie zaległego linku do Cathy Kelly:
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/05/miasteczko-jak-magiczna-wyspa.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Zastanawiam się do jakiego stopnia "naciągamy" to hasło :-), bo ja mam tytuł "Życie jest jak pogoda słońce i deszcz". Jest pora deszczowa ale...

    Ty wyznaczasz granice :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może lepiej - interpretujemy :) ładniej brzmi :)
      dobre skojarzenie! faktycznie jest pora deszczowa, więc śmiało możesz podesłać link :D

      Usuń
  31. Bardzo chętnie przyłączę się do "współczytania" :)
    Jeżeli oczywiście jeszcze można.

    Przyznam, że to moje pierwsze w życiu Wyzwanie Czytelnicze :)

    Wybrałam 4 "pory":

    "Pora przypływu" Agatha Christie
    "Pora kwiecistych sukien" Akram Ajlisli
    "Dziennik poranny" Stanisław Barańczak
    "Dzień, noc i pora niczyja" Ewa Nowacka

    Myślę, że dwie książki, wybrane z powyższych, będą moim debiutem Wyzwaniowym :)
    Podoba mi się czytanie "z hasłem".

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie :) pewnie że można się przyłączyć :) Wszystkie książki pasują idealnie, zatem miłego czytania i czekam na linki :)

      Usuń
  32. Świetne hasło :) Już mam przeczytane "Florenckie lato", tylko jeszcze recenzję muszę naskrobać :)
    A chciałam się dowiedzieć czy "Wszędzie śnieg" pasuje do wyzwania?
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem na link do "Florenckiego lata". Jednak śnieg nie jest w żadnym stopniu porą, nawet skojarzyć się tego nie da, jak na przykład w przypadku "pory deszczowej", czyli deszcz by przeszedł ...

      Usuń
  33. "Dziwny przypadek psa nocną porą" M. Haddon - http://anek7.blogspot.com/2013/05/zyjac-w-swoim-wasnym-hermetycznym.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Pierwsza (i pewnie ostatnia) w tym miesiącu:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/05/jeszcze-jeden-dzien-mitch-albom.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Pałac Północy - Carlos Ruiz Zafón
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/1059432/pod-haslem-2013/lista

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie wiem czy to się nada do wyzwania ale jakby co, to podrzucam:)
    "Dziewczynka z majowymi kwiatkami"- Karin Wahlberg
    http://gosia72.blogspot.com/2013/05/dziewczynka-z-majowymi-kwiatkami-karin.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, maj to miesiąc a nie pora, więc niestety nie bardzo mogę uznać... ale liczę że jakieś inne książki będą pasowały - jeszcze niemal połowa miesiąca :)

      Usuń
    2. Buu...pora wiosenna...majowa...majową porą ...miałam nadzieję, że przełkniesz:D
      Raczej nie zdążę już nic przypasować. Trudno, spróbuję w czerwcu:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  37. "Noc jest moją porą" - Mary Higgins Clark
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/05/noc-jest-moja-pora-mary-higgins-clark.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Udało mi się:) Sarah Jio, Jeżynowa zima :))

    http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/05/sarah-jio-jezynowa-zima.html

    OdpowiedzUsuń
  39. jest pierwsza książka do wyzwania:)

    Lato w Zatoce Aniołów - Barbara Freethy

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/barbara-freethy-lato-w-zatoce-anioow.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Udało się :) Mam nadzieję, że jeszcze coś znajdę w bibliotece pasującego do wyzwania. Pozdrawiam serdecznie :)

    Judith Lennox - "Florenckie lato"
    http://selketowa.blox.pl/2013/05/Judith-Lennox-Florenckie-lato.html

    OdpowiedzUsuń
  41. A ja chyba spasuje w tym miesiącu. Nie przeczytałam nic a nic, ani jednej strony i nic nie zapowiada, ażeby miało się to zmieni..

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam serdecznie. Jakiś czas temu zgłosiłam chęć udziału w wyzwaniu, ale nie ma mnie na liście.
    Przeczytana "Wiosna 1941" Idy Fink
    http://betka.piszecomysle.pl/2013/05/21/wiosna-1941-ida-fink/
    Nie wiem czy to może być, jest to zbiór opowiadań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio nie uaktualniałam listy, sporo zajęć, ale wpisując link do podsumowania zamieszczę Cię również na liście osób :)
      dzięki za link, opowiadania oczywiście też mogą być, tytuł oczywiście pasuje jak ulał :)

      Usuń
  43. "Panowie Północy" Bernard Cornwell

    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/05/panowie-ponocy-bernard-cornwell.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Przesyłam mój link:
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/05/cesarina-vighy-ostatnie-lato.html
    (Ostatnie lato, Cesarina Vighy)
    Zresztą treść recenzji już znasz...

    OdpowiedzUsuń
  45. Na maj:

    "BezSennik. Czyli o czym dziewczyny rozmawiają nocą. Burza z piorunami" - Liliana Fabisińska

    http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/2013/05/231-bezsennik-burza-z-piorunami-liliana.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze jedna:

      "BezSennik. Czyli o czym dziewczyny rozmawiają nocą. Kłopotliwe ognisko" - Liliana Fabisińska

      http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/2013/05/232-bezsennik-kopotliwe-ognisko-liliana.html

      Usuń
  46. "Noc bez brzasku" - Alistair MacLean
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/05/noc-bez-brzasku-alistair-maclean.html

    Według tej ściągawki w wiki, ten tytuł powinien liczyć się podwójnie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Moja majowa lektura to Pieśń o poranku Paulliny Simons:http://bukowniczek.blogspot.com/2013/05/482013-piesn-o-poranku-paullina-simons.html. Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. "Dziwny przypadek psa nocną porą" Mark Haddon - http://anek7.blogspot.com/2013/05/zyjac-w-swoim-wasnym-hermetycznym.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Przeczytałam "Rytuał ostatniej nocy" - Wiktoria Płatowa

    OdpowiedzUsuń
  50. "W samo południe" - Nora Roberts
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/05/w-samo-poudnie-nora-roberts.html

    OdpowiedzUsuń
  51. dziękuję Wam za linki :) wszystkie uzupełnione na bieżąco. Zostało jeszcze troszkę maja, więc czekam na "końcówkowe" lektury

    OdpowiedzUsuń
  52. czyżby "Sztuka uprawiania róż z kolcami"? :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Melduję posłusznie, że dziś skończę "Opowieści nocy" Nory Roberts i zrobię wszystko, żeby jutro coś napisać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecany link:
      http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/05/opowiesci-nocy-na-wieczory-majowo.html

      Usuń
  54. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/05/ewa-szelburg-zarembina-idzie-niebo.html

    Noc, to chyba jest pora ;-)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. W kwietniu nie udało mi się niestety, może kiedyś nadrobię tak dla siebie :)

    A do maja zaliczam "Pieśń o poranku" Paulliny Simons.

    I mam zaległy link do lutowego :listu:
    http://mojeprzemiany.blox.pl/2013/05/Czlowiek-wobec-zla-Nasza-klasa-Przebisniegi-oraz.html

    Pozdrawiam i czekam na jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Jeśli rok to pora, wklejam link :)
    http://biblioteka-karriby.blogspot.com/2013/05/falstart.html
    Katarzyna Michalak
    Rok w poziomce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardziej skojarzenie pora-roku, ale zaliczam :)

      Usuń
  57. Nie wiem, czy się liczy, ale w tytule jest księżycowa, więc może jednak. :D
    Saga księżycowa. Scarlet - Marissa Meyer
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/05/przedpremierowo-saga-ksiezycowa-scarlet.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. księżycowa to nie pora, niestety.... noc może być księżycowa. Niestety nie mogę tego zaliczyć... zapraszam w czerwcu :)

      Usuń
    2. W porządku. :) Myślę, czy mam takie książki z państwami i miastami. ;)

      Usuń
  58. http://www.kreatywa.net/2013/05/pamietniki-wampirow-powrot-o-zmierzchu.html

    "Powrót o zmierzchu", udało się :)

    OdpowiedzUsuń
  59. brawo! cieszę się bardzo, że nie zabraknie Cię w podsumowaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...