niedziela, 6 grudnia 2015

Mini czelendż na 2016 rok

Wspominałam Wam jakiś czas temu, że z mojej głowy wypadł kolejny pokręcony pomysł. Dzisiaj chciałabym Wam go zaprezentować i zaprosić do wspólnej zabawy.

Wprawdzie w blogosferze funkcjonuje wiele wyzwań, jednak to będzie osobistym dla każdego, będzie do wykonania w dowolnym momencie roku i będzie stawiało za cel przeczytanie....UWAGA... tylko 5 książek. To mało patrząc na skalę całego roku, prawda?
Czy w jednym miesiącu czy w dowolnych odstępach czasu - to będzie zależało tylko od Was. Zawsze to 5 książek zalegających na półce mniej...
A jeśli założenie jest tak małe (nie jest to 10, 12, czy 20 książek) to większa szansa na powodzenie i lepszą samoocenę, prawda?



Dla tego wyzwania nie będzie miesięcznych podsumowań - będzie jedno, roczne. Stworzę specjalną zakładkę, gdzie będą umieszczone zaplanowane przez każdego chętnego uczestnika książki, w formie listy (kategoria + autor + tytuł), które w miarę upływu czasu, będę uzupełniała linkami [z uwagi na te linki do opinii/recenzji w wyzwaniu mogą wziąć udział osoby z blogami, lub chociażby kontami w jakimś serwisie np. LC].

Jak do tej pory się podoba? :)

Zgłaszać możecie się w Zakładce z nazwą wyzwania (Mini czelendż), tam też później dodajecie linki do przeczytanych lektur.

A co będziemy czytać? Jakie wytyczne książkowe mają być tym naszym wyzwaniem? Oto one:

1. Książka pożyczona  [od kogoś lub z biblioteki już dawno, czas oddać]
2. Książka nieznanego mi autora [nie znam żadnej jego książki]
3. Książka z kiepską okładką [okładka nie zachęca, ale opis i/lub recenzje zachęcają]
4. Książka będąca pierwszym tomem trylogii [bo jak poznam pierwszy to na kolejne będzie większa ochota]
5. Książka 3-letnia [pojawiła się na mojej półce minimum 3 lata temu i wciąż czeka na przeczytanie]


Mam nadzieję, że założenia do trudnych nie należą. Liczę na spore zainteresowanie, jednocześnie prosząc o rozreklamowanie wyzwania na Waszych blogach i FB (bardzo, ogromnie, niesamowicie, niewyobrażalnie proszę o rozesłanie informacji o wyzwaniu wśród swoich znajomych blogerów :) wszak to nie rywalizacja a większa liczba uczestników). Dziękuję :)
A dla lepszej motywacji obiecuję, że pomyślę nad nagrodą, którą rozlosuję pomiędzy osobami, które ukończą mini czelendż z sukcesem.

W zgłoszeniu proszę o podanie linku do bloga lub konta na LC, gdzie będą się pojawiały recenzje lub opinie, ewentualnie post zbiorczy informujący o przystąpieniu do wyzwania (nie jest to obowiązkowe) oraz powyższe 5 kategorii wraz z autorami i tytułami wybranych przez Was książek.

* * *
Wzór zgłoszenia:
1. Książka pożyczona - "Dziecko" Torey L. Hayden
2. Książka nieznanego mi autora - "Kurhanek Maryli' Ewa Bauer
3. Książka z kiepską okładką - "Trafny wybór" J. K. Rowling
4. Książka będąca pierwszym tomem trylogii - "Zakręty losu" A. Lingas-Łoniewska
5. Książka 3-letnia - "Morderstwo na mokradłach" Sasza Hady

mój blog: czytelnicza-dusza.blogspot.com
* * *
Powyższy wzór jest zarazem moim zestawem książek do przeczytania.


To kogo zapisać? Czekam na zgłoszenia i listy Waszych 5 książek do końca grudnia. A od stycznia będę życzyła POWODZENIA :) również sobie.

64 komentarze:

  1. Podejmuję się wyzwania :) Listę książek prześlę w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Brawo dla pierwszej odważnej :) Czekam zatem na pełne zgłoszenie

      Usuń
  2. Powiem Ci, że zachęciłaś mnie i będzie to jedyne wyzwanie jakie podejmę w 2016. Tytuły książek podam poźniej, bo muszę jeszcze wybrać. Mnie również wpadł do głowy pewien szalony pomysł. Szczegóły na blogu w tzw. PS pod postem. Jesteś odważna to zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się cieszę bardzo :) czuję się wyróżniona i zapraszam do przemyśleń i pełnego zgłoszenia.
      Zaraz zerknę do Ciebie

      Usuń
    2. Wysłałam Ci e- maila z informacjami odnośnie projektu , do którego się zgłosiłaś. Brawa za odwagę.

      Usuń
  3. Fajny pomysł, ale chyba nie dla mnie... zresztą, zobaczymy jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie? To tylko 5 książek na 12 miesięcy/365 dni :) Nie zmuszam, ale zachęcam choćby do przemyślenia raz jeszcze

      Usuń
  4. Oooo, zastanowię się, może dołączę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewelcia, świetny pomysł!
    Podoba mi się i oczywiście się go podejmę. Mam już 3 tytuły, pomyślę nad pozostałymi 2 i zgłoszę się w odpowiedniej zakładce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo :)
      Ogromnie się cieszę i czekam na Twoje pełne zgłoszenie :)

      Zakładka już jest, nie sądziłam że po imprezie urodzinowej Pati będzie jeszcze potrzebowała mnie przy szale prezentowym.... Myślałam sobie, że zrobię obiad a potem spokojnie usiądę i zrobię... Ale już nadrobiłam...

      Usuń
  6. Aaaaaaaa tylko, że tej zakładki nie widać....

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy 2. punkt oznacza książki autora którego jeszcze się nie czytało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Natalio. Chodzi o autora, którego żadnej książki jeszcze nie czytałaś. Zapraszam do udziału :)

      Usuń
  8. Jasne, że się zgłaszam. Listę podam jak zrobisz zakładkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://gosia72.blogspot.com

      Usuń
    2. Extra :) Zakładka już jest, zatem możesz dopełnić formalności i będę witać na pokładzie :)

      Usuń
  9. Zakładka już jest i można się zapisywać :)

    Liczyłam, że zdążę po imprezie urodzinowej mojej córy ją stworzyć, ale wiecie najpierw obiad, potem prezenty... klocki Lego nie mogły poczekać do jutra i chociaż jeden zestaw musiał być zbudowany dziś a wtedy mama jest niezbędnym pomocnikiem.

    Cieszę się z Waszego wstępnego zainteresowania i zachęcam do zapisów oraz rozpowszechniania :) Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł, ale muszę się zastanowić nad książkami, zwłaszcza punktem 1, bo książki pożyczam z biblioteki je czytam w pierwszej kolejności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się przypomniało... Na początku listopada od pewnego autora dostałam potężny maszynopis. Książka była wydana w formie e-booka, ale autor dąży do wydania jej w formie papierowej. Czy taki maszynopis może być potraktowany jako propozycja do punktu 1?

      Usuń
    2. Zachęcam ię zatem do spokojnego ułożenia planu jaka ksiażka do jakiej kategorii.

      Co do pkt 1 to książka/maszynopis, o którym piszesz nie do końca wpasowuje się w kategorię pożyczonej lektury.
      Jak rozumiem nie posiadasz nic z biblioteki co byłoby przetrzymane przez Ciebie... Hmmm...ciężki orzech na początek mi dałaś... to może pożyczysz od kogoś książkę jeśli takowej nie masz...
      A jeśli żadna z tych opcji nie da rady to może do normalnie wypożyczonej książki z biblioteki dodasz sobie jakieś dodatkowe wytyczne - swoje?

      Usuń
    3. Zobowiązałam się oddać autorowi ów maszynopis. A wolę czytać "kartki" niż literki na czytniku. Autor miał maszynopis, więc mi go uzyczył.

      Usuń
    4. Ok, w takim razie maszynopis się zalicza :)

      Usuń
  11. Ciekawy pomysł (-: Ale rozumiesz, że nie wezmę w nim udziału?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może przekonam Cię do choćby krótkich opinii np. na LC? :)
      Dzięki za pochwałę :)

      Usuń
  12. Bardzo ciekawe wyzwanie - w przyszłym roku może być u mnie z nimi ciężko, ale temu powinnam podołać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      To tylko 5 książek na cały rok, więc zachęcam Cię ! :) Zawsze możesz je dopasować przy okazji do innego wyzwania... czy to Twojego czy mojego. A nawet jeśli odpuścisz Grunt czy Pod hasłem to te 5 w roku dasz radę jak Jaś będzie spał :)

      Usuń
  13. Tym razem chyba beze mnie, pomimo ciekawych kategorii. Przy okazji 12 książek na 2015 przekonałam się, że nie lubię z góry zakładać tytułów, które mam przeczytać. Zdecydowanie królują u mnie zachcianki i czytanie wbrew konkretnym planom. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez Ciebie?? Ale jak to tak....?
      Ale tak serio to oczywiście rozumiem. Gdybyś zmieniła zdanie to wiesz gdzie mnie szukać :)
      Ja za te 5 książek zabieram się od dawna i zabrać nie mogę, to w końcu się zmobilizuję, bo inne wyzwania nie pomogły...
      A czy o jakąś reklamę mogę prosić? :)

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł ciekawy i nawet wiem jakie tytuły pasują do twojego wyzwania.
    Natomiast bloga ani konta na LC nie posiadam i recenzji pisać nie lubię.
    udostępnię na fb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Szkoda, że nie weźmiesz udziału, ale liczę że z Pod hasłem nie znikniesz.

      Usuń
  16. A zamiast trylogii może być tetralogia (Bondy) czy nie bardzo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zaliczę pierwszy tom tetralogii lub nawet jak będzie to pięcioksiąg (znaczy jego pierwszy tom), bo głównie chodziło mi o zainteresowanie wielotomowością

      Usuń
    2. To po weekendzie prześlę swoje zgłoszenie :)

      Usuń
  17. No dobra ☺ 5 książek może dam radę ☺

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja bardzo chętnie dołączę, przygotuję tylko listę książek i prześlę pełne zgłoszenie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przemyślę tytuły i na pewno się zgłoszę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaraz jak tylko wyzwanie powołałaś do życia zerknęłam na nie z ciekawością i .... odpadłam od razu, bo nie mam szans spełnienia punktu pierwszego. Ja czytam głównie po polsku i angielsku, ale jestem z "opcji kindlowej". Jedyne książczki, które wypożyczam z biblioteki są mojej córci i po niemiecku.... tych nie opisuję na blogu wogóle. Zatem choćbym chciała, się nie nadaję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja mam propozycję - zrób jeden wyjątek i zrecenzuj jedną książkę córy wypożyczoną z biblioteki :)

      Usuń
  21. Hmmmm. kuszące nie powiem :). Postaram się zatem coś po angielsku bo takie też wypożyczamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem mistrzynią kusicielstwa :)
      Sama widzisz, że jest szansa :)

      Usuń
  22. Z chęcią wezmę udział! 5 książek, to może dam radę ;)
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę :) 5 pozycji na 365 dni roku to niewiele... dasz radę. Liczę, że wszyscy damy :)

      Usuń
  23. REWELACJA !!!! Już mi się podoba i oczywiście MAM już książki do każdej z tych pięciu kategorii :-) Musze tylko wrócić do domu i wyślę Tobie mojej propozycje. mam strasznie zajęty grudzień przez sprawy zawodowo - prywatne ale na pewno znajdę czas ;-)
    Już się cieszę i życzę WSZYSTKIM miłej zabawy :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :)
      Czyli koniec roku w biegu masz... Dlatego tak pusto bez Ciebie w blogosferze.
      Czas jest do końca grudnia, także liczę że znajdziesz chwilkę :) pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję Ewelinko. Tak niestety mam zabiegany okres prywatno - służbowo - szpitalny ale na szczęście daję radę i świeta zapowiadają się cudownie :-) Na pewno znajdę czas na czytanie i zgłoszenie moich 5 propozycji :-)

      Usuń
    3. Za zgłoszenie dziękuję :) a o tym, że martwią mnie sprawy szpitalne pisałam już u Ciebie.

      Usuń
  24. Jestem na tak, tylko nad tytułami muszę pomyśleć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Extra :) Czekam zatem na pełne zgłoszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oczywiście dopisuję się do wyzwania, ale najpierw przemyślę, co by tu w tej piątce wymyślić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, czas do namysłu jest, zatem spokojnie dopasuj :)

      Usuń
    2. Moja PIĄTKA!
      1) Ptasiek - William Wharton
      2) Miniaturzystka - Jessie Burton
      3) Miasteczko Salem - Stephen King
      4) Nigdy nie ocieraj łez bez rękawiczek, tom 1. Miłość
      5) Śmierć czeskiego psa - Janusz Rudnicki
      Baner - http://monweg.blog.onet.pl/wyzwania-2016/
      Mój blog - http://monweg.blog.onet.pl/

      Usuń
    3. Super, dzięki za zgłoszenie :)
      Choć za jego formę (zupełnie nie tak jak mówi wzór) to powinnam "pałę" dać :P

      Usuń
    4. Koję się... i przepraszam.
      Mam napisać od nowa?

      A po prawdzie, to zgłaszam pierwszą książkę:
      William Wharton - Ptasiek
      http://monweg.blog.onet.pl/2016/01/28/ptasiek-william-wharton/

      Usuń
    5. Przeprosiny przyjęte :) Nie, przerobiłam sobie :)
      Zgłoszenie przyjęte, link zrobiony i jedynie mam jedną prośbę Moniu - o zgłaszanie linków w zakładce Mini czelendżu :)

      Usuń
  27. Podejmuję wyzwanie! :)
    Moja lista:
    1. Książka pożyczona - "Jak pisać. Pamietnik rzemieślnika" Stephen King
    2. Książka nieznanego mi autora - "Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller" Jakub Winiarski, Jolanta Rawska
    3. Książka z kiepską okładką - "Życie na pełnej petardzie czyli wiara, polędwica i miłość" Jan Kaczkowski, Piotr Żyłka
    4. Książka będąca pierwszym tomem trylogii - "Parabellum. Prędkość ucieczki" Remigiusz Mróz
    5. Książka 3-letnia - "Wyprawa czarownic" Terry Pratchett
    Mój blog: http://www2madzikowo.blogspot.com/
    Konto na lubimy czytać: http://lubimyczytac.pl/profil/14840/sowa-blogowa

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję bardzo za zaproszenie; wyzwanie b.ciekawe, ale raczej nie przyłączę się do zabawy - możliwe, że nawet będę zmuszona zrezygnować z tych co brałam udział w tym roku (lub brać udział sporadycznie)...
    Pozdrawiam i życzę Spokojnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...