wtorek, 9 kwietnia 2013

Katarzyna Michalak "Wiśniowy dworek"


Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: listopad 2012
Liczba stron: 312
Seria: Seria owocowa tom 4








Wydawnictwo Literackie podarowało nam kolejną piękną historię napisaną przez Katarzynę Michalak. Kto jej jeszcze nie zna, niech się wstydzi :P Bowiem kto to raz sięgnie po książki jej autorstwa, potem z niepokojem czeka na daty kolejnych premier :D Uwierzcie, że to nie reklama, lecz chęć polecenia fajnej literatury.

W "Wiśniowym Dworku", czyli czwartej książce z owocowego cyklu, poznajemy dwie bohaterki, których historie są początkowo prowadzone równolegle. Danusia Wrzesień to miła i skromna wiejska nauczycielka mieszkająca w tytułowym dworku. Całym jej życiem są dzieciaki, które uczy i którym oddaje się duszą i sercem. Organizuje im zajęcia pozalekcyjne oraz wakacyjne i nie wyobraża sobie innego życia niż to w Milewie. W dwójnasób myśli o chwili, gdy odnajdzie się spadkobierca Wiśniowego Dworku. Myśli o tym z niepokojem, gdyż obawia się o losy szkoły oraz swoje mieszkanie. Jednak w marzeniach widzi księcia na białym koniu, który przejmie swoją rodową siedzibę wraz z mieszkanką, którą uczyni swoją żoną. Czyż nie warto wierzyć w marzenia? Jednak żeby nie było tak kolorowo, autorka stworzyła bohaterce ojca-tyrana, który nie zważając na pory dnia i nocy, wzywa ją do siebie sto pięćdziesiąt kilometrów tylko po to, by rozmroziła mu gołąbki. Danusia jednak, mimo trudnego charakteru ojca, kocha go i daje się wykorzystywać.

Danka Lucińska to zupełnie inna postać: mieszkająca w luksusowym mieszkaniu na Saskiej Kępie szefowa firmy zarządzającej apartamentowcami kobieta biznesu. Od świtu do nocy jej życie to tylko i wyłącznie praca. Danka nie ma czasu na prywatne życie, na spotkanie z rodzicami, na jakiekolwiek rozrywki również. Zresztą i tak nie miałaby już siły, gdyż po wyczerpującym dniu wraca do mieszkania tylko po to, by się przespać.

Jednak pewnego dnia obie kobiety otrzymują tajemnicze przesyłki. Każda z nich jest zadziwiona zawartością, posłańcem oraz swoją decyzją. Obie postanawiają skorzystać z wygranej, czyli z luksusowego pobytu w apartamencie hotelu SPA nad morzem. Jaki będzie wynik ich spotkania? Bo że się spotkają to oczywiste. Czytelnik domyśla się tego od chwili, gdy w powieści pojawia tajemniczy ON, który chwilami prowadzi intrygującą narrację a wszystkie działania okazują się być jego rozgrywką. Kim on jest i czego chce od dwóch, jakże różnych bohaterek? Na czym polega ich wspólna, choć jeszcze o tym nie wiedzą, tajemnica?

Dalszego ciągu nie zdradzę, byłoby to nieetyczne. Powiem tylko, że nie jest to czytadło czy romansidło, jak wiele osób może sądzić. To porządna polska obyczajówka, która pokazuje jak życie potrafi być przewrotne. Jak mało czasem wiemy o naszym życiu i że nierzadko potrzebujemy pomocy kogoś bliskiego, by nie popaść w porządne tarapaty. Książka obfituje w nieoczekiwane zwroty akcji, pojawia się nawet mafia, która za cel stawia sobie trójkę głównych bohaterów: obie panny D. oraz tajemniczego posłańca.

Powieść jest napisana z humorem, czyta się ją lekko i przyjemnie, nie brakuje w niej idyllicznych chwil, ale i momentów grozy. Dla mnie była to tak wciągająca historia, że przeczytałam ją w cztery godziny z małymi, koniecznymi przerwami.

Cóż pozostaje napisać - do czytania! :)


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań: Daj się zaczarować Kasi Michalak, Polacy nie gęsi..., Pochłaniam strony bo kocham tomy, Book z nami (2,4 cm), Pod hasłem, Z półki, 52 książki

17 komentarzy:

  1. Oj, wstyd mi, wstyd... Planuję zapoznać się z twórczością pani Michalak, ale jeszcze nie miałam okazji ku temu. Muszę nadrobić zaległości, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie znajdź okazję do poznania twórczości tej autorki :)

      Usuń
  2. A mnie książka trochę rozczarowała, ale i tak trzyma poziom .

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawde mowiac ta ksiazka nie przypadla mi do gustu... Jak dla mnie za bardzo odbiega w szczegolach od rzeczywistosci. Z tego powodu zupelnie nie potrafilam wczuc sie w historie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętam Twoją niedawną recenzję. Ja nie wczytywałam się w szczegóły, po prostu wczułam się w historię :)

      Usuń
  4. Ja przeczytałam całą serię owocową i również mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki napisane z humorem, mysle, ze mi sie spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tutaj obok humoru znajdziesz też sensację :)

      Usuń
  6. Z autorką chciałbym się zapoznać, więc chyba muszę się zmobilizować i kupić którąś z jej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmobilizuj, bo warto... zastanawiam się tylko czy lubisz taką literaturę, bo jest jednak trochę babska :D

      Usuń
  7. Zapowiada się dobrze. Muszę upolować w bibliotece. Mam nadzieję, że będzie równie przyjemna jak wcześniejsze części.

    Cztery godziny mówisz? Hmm idealna na dyżur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na bank Ci się spodoba, jak inne książki autorki :) już ja to wiem. Spokojny dyżur i rano będziesz już "po" :)

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki ciągle mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak już zaczęłam, to przestać nie mogę - to działa jak narkotyk, po jakimś czasie potrzebuję nowej lektury

      Usuń
  9. Czytałam trzy poprzednie części owocowej serii, muszę w końcu dorwać i tę. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  10. polecam gorąco! naprawdę świetna lekturka :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...