sobota, 20 października 2012

Alan Alexander Milne "Kubuś Puchatek"

Autor opisał w doskonały sposób czym jest przyjaźń. O ile łatwiej żyje się, jeśli istnieją przyjaciele, gotowi pomóc w każdej sytuacji.
Opowieść usytuowana jest w Stumilowym Lesie, gdzie grupka przyjaciół przeżywa liczne przygody. Jest wśród nich Kubuś, Tygrysek, Prosiaczek, Kłapouchy, Królik, Sowa, mama Kangurzyca z Maleństwem oraz chłopiec - Krzyś.

Książka zawiera liczne piosenki, rymowanki oraz ilustracje czym zachęca młodych czytelników do lektury. Dziecko z klasy drugiej może czuć się zniechęcone zbyt długimi rozdziałami.

Jednak teraz, po latach, jako osoba dorosła, patrząc z perspektywy czasu na moje odczucia z lektury, to chyba kiedyś podobała mi się bardziej. Teraz pojawiły się pewne minusy po przeczytaniu książki - klasyka właściwie. Poraziły mnie pewne absurdalne zdarzenia opisane w książce, jednak to dzieło przeznaczone dla dzieci przecież i historia misia o bardzo małym rozumku ma ich bawić.

Ale miodek to chyba już zawsze będzie mi się z tym misiem kojarzył :)


Książka przeczytana w ramach wyzwań: Niezapomniane lektury z naszego dzieciństwa, Trójka e-pik (październik), Z literą w tle, 52 książki

9 komentarzy:

  1. To chyba już taka prawidłowość, że książki dla dzieci bawią głównie dzieci.. i tak ma być..

    U nas Kubuś siedzi w łóżeczku Grzegorza i pilnuje, żeby Mały miał spokojne, kolorowe sny, niekoniecznie o miodku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a Patrysia ma Kubusia na zasłonkach i forankach i na lampce... ale pluszaka Kubusiowego nie ma
      ma Prosiaczka :)

      Usuń
    2. A my cały Stumilowy Las.. Teściowa Młodemu prezent zrobiła na wyjście ze szpitala..

      Usuń
  2. Moja córka uwielbia misia o małym rozumku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja do uwielbienia go jest za mała jeszcze...

      Usuń
  3. nasz ukochany Kubuś... ponadczasowy zdecydowanie!!!
    asymaka.blog.interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no, lubić to ja go lubię, ale zdecydowanie w tv... w książce to już chyba nie dla mnie...

      Usuń
    2. to prawda, w bajce jest bardziej interesujący

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...