piątek, 7 czerwca 2019

7 Urodziny bloga - zadanie 11




Zadanie 11 dotyczyło podróży:

Wyobraź sobie, że wygrywasz na loterii zagraniczną wycieczkę - do jakiego kraju/miasta się wybierzesz i dlaczego właśnie tam?


W podróż zabrało mnie 8 osób:



Mirella
Meksyk - ponieważ  wprowadził na świat czekoladę. Na jego obszarze zamieszkiwali Majowie.
Majowie byli twórcami wysoko rozwiniętej cywilizacji, której początki sięgają okresu preklasycznego 
późnego (400 p.n.e.) Chciałabym na własne oczy zobaczyć ich spuściznę.



Agnieszka Miśkowiec
Gdybym wygrała zagraniczną wycieczkę poleciałabym na Florydę by pływać z delfinami. Już raz miałam taką możliwość na Ukrainie. Teraz pobyt tam nie jest możliwy więc z przyjemnością w towarzystwie jakiegoś opiekuna poleciałabym właśnie tam. A wszystko w jednym celu. Aby podarować sobie szansę na samodzielność. Delfiny mają wielką moc gdy tylko odpowiednio zostaną przygotowane i wiedzą, co mają robić, są w stanie skutecznie pomóc niepełnosprawnej osobie w odzyskaniu samodzielności. 


Marta Korycka
Lecę do Kenii! Od dawna o niej marzę. Dlaczego tam bym się wybrała? Od kilku lat na ścianie mam Afrykę z dekoracji welurowych – wioskę afrykańską i sawannę. Na Czarnym Lądzie w Kenii odnajdę to, co kocham. W dżungli osobiście przekonam się o człowieczeństwie małp człekokształtnych. Przy wodopoju na sawannie będę bacznie obserwować spragnione, dzikie zwierzęta w naturze – żyrafy, słonie, bawoły, antylopy i zebry, lwy, gepardy, a także pływające krokodyle i hipopotamy. Bliżej przyjrzę się moim kuzynkom żyrafom i niezwykle inteligentnym słoniom. W wodach Oceanu Indyjskiego zanurzę swe ciało, by w morskich falach pofiglować z delfinami, zaś wieczorem o zachodzie słońca szum fal ukoi me nerwy, a ja zjem romantyczną kolację na plaży. Obowiązkowo udam się do afrykańskiej wioski, by tam spotkać się z innymi wysokimi ludkami, czyli Masajami. Spojrzenie na świat z innej perspektywy będzie czymś niezwykłym, a największe marzenie w końcu się ziści. 


Ines
Niestety to tylko marzenie ale gdyby się tak stało to pojechałabym do Japonii. Od dawna, kultura, język i tradycje tego kraju są dla mnie czymś wyjątkowym. Nie za bardzo jestem w stanie to wyjaśnić ale kiedy czytam o Kraju Kwitnącej Wiśni to czuję gdzieś pod skórą że muszę tam kiedyś pojechać i zobaczyć to na własne oczy.


Renata B.
Gdybym wygrała zagraniczną wycieczkę i miała wpływ na jej program, to wybrałabym wersję objazdową łączącą dwa kraje - Włochy i Hiszpanię. We Włoszech oczywiście chciałabym zwiedzić Rzym i wypić kawę w kawiarni Diego Galdnino (znowu inspiracje literackie), Wenecję i Mediolan. Ale najbardziej chciałabym odwiedzić polski cmentarz na Monte Cassino. Marzę o tym od wielu lat. Z kolei w Hiszpanii bardzo chciałabym zobaczyć Park Güell, przejść się La Ramblą, wspiąć się na wzgórze Montjuïc. Myślę, że dużą inspiracją w tej części podróży byłyby dla mnie powieści Zafona, Anny B. Kann i Ewy Bauer :D   


Martyna Stachulec
Moje marzenie jest banalne, dla większości bardzo osiągalne. Dla nas nie. Chciałbym całym sercem pokazać mojemu synowi nasze polskie morze. Jeśli wygrałabym wycieczkę to własnie chciałabym, aby zobaczył Bałtyk, poczuł piach pod stopami i usłyszał krzyki mew. Tak po prostu....


Monika Wilczyńska
Od zawsze marzyłam o wycieczce na Cypr. Ta wyspa wydawała mi się wystarczająco egzotyczna i jednocześnie osiągalna. Chciałam też na własne oczy zobaczyć skalę Afrodyty. Pomimo, że ostatnimi czasy została zniszczona przez sztormy to nadal coś mnie przyciąga do tego właśnie miejsca. Chciałabym bardzo spełnić kiedyś to marzenie.


Bernadeta Rohda
Bardzo dobre pytanie. Jest wiele miejsc, które chciałabym zwiedzić na świecie. Lecz wybrałam jedno, które napewno każdemu ksiażkoholikowi przypadłoby szczególnie do gustu. To Waszyngton, ponieważ to właśnie tam znajduje się jedna z największych bibliotek świata. Biblioteka Kongresu Stanów Zjednoczonych. Chciałabym przejść się tymi długimi korytarzami między książkowymi regałami,podziwiać piękno architektoniczne budynku, oddychać powietrzem wypełnionym zapachem papieru i napewno zainteresowałoby mnie to czy w swoich zbiorach mają polską literaturę. Ot, takie niecodzienne marzenie:)





Niezwykłe... 8 podróży i każda w inne miejsce :)


Punktacja:

Mirella - 3,5 pkt
Agnieszka Miśkowiec - 4 pkt
Marta Korycka - 5,5pkt
Ines - 3,5 pkt
Renata B. - 4,5 pkt
Martyna Stachulec - 3,5 pkt
Monika Wilczyńska - 4 pkt
Bernadeta Rohda - 4 pkt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...