niedziela, 2 grudnia 2018

Mini Czelendż 2019 - 4 edycja - zapisy



Ankieta dobiegła końca, kilkanaście osób było na tak, zatem zabrałam się za główkowanie - wymyślanie kategorii, zmienianie lekko zasad, robienie banera i dopasowanie książek.
Ten etap już za mną...

Dziś ruszają zapisy do 4 edycji mojego wyzwania Mini Czelendż na 2019 rok :)


Do zabawy zapraszam wszystkich, nie tylko tych, którzy głosowali w ankiecie! :)








Myślę, że większość z Was ma książki, które od dawna patrzą zakurzone z półek... Dajmy im wreszcie szansę na przeczytanie  :D Właśnie po to wymyśliłam to wyzwanie! A szansę, by je ukończyć ma każdy, gdyż trzeba przeczytać TYLKO 5 książek na rok  :)
Przecież wszyscy mamy jakieś wyrzuty sumienia, prawda?
Nawet jeśli nie każdemu uda się zakończyć rok z sukcesem to zawsze to przynajmniej jedna czy dwie zakurzone książki zostaną przeczytane :D

W wyzwaniu mogą brać udział osoby z blogami, lub chociażby kontami w jakimś serwisie z opiniami np. LC, gdyż konieczne jest zgłoszenie mi miejsca publikacji opinii.



Zgłaszać możecie się pod tym postem lub w Zakładce z nazwą wyzwania (Mini czelendż), linki do przeczytanych lektur dodajecie już tylko w zakładce Mini czelendż.
Wyzwanie ma tylko jedno podsumowanie - roczne, choć możliwe że - jak do tej pory będą pojawiały się posty poglądowe i motywujące :)

UWAGA! EDIT 8.12.2018 godz. 18:45
Rozszerzyłam kategorie nr 1 i 3 - licząc, że więcej możliwości sprawi, iż chętniej się zgłosicie :)



A co będziemy czytać? W roku 2019 proponuję następujące kategorie (książki muszą liczyć minimum 250 stron):

1. Książka erotyczna lub lit. faktu lub gdzie na okładce znajduje się coś zniszczonego/zepsutego [wybór należy do Ciebie: albo erotyk albo prawdziwa historia np. dziennik czy wspomnienia; może to być również książka oparta na prawdziwych wydarzeniach i realnych postaciach. Jeśli chodzi o okładkę - może to być ręka bez palca, pocięta kartka, rozlany płyn z naczynia obok, brak kompletnego dach na budynku, połamane drzewo itp.]
2. Książka z żywiołami [na okładce lub w tytule znajduje się minimum jeden z 4 żywiołów: ogień, woda, powietrze, ziemia]
3. Książka z seryjnym mordercą lub akcją w XIX-wieku lub gdzie na okładce znajduje się człowiek, ale nie w pozycji stojącej [tutaj znów daję Wam wybór, bo nie każdy może czytuje o seryjnych, prawda? Co do okładki - człowiek może siedzieć, kucać, schylać się, podskakiwać... byle nie była to postawa prosta]
4. Książka z motywem zdrady lub rzuceniem pracy [relacja damsko-męska lub zdrada stanu]
5. Książka, którą zgłaszałaś już kiedyś w Mini Czelendżu, ale nie udało się jej przeczytać [wybierasz z dowolnej edycji; dla osób zgłaszających się po raz pierwszy/lub które wszystko zawsze przeczytały :) : książka wydana przed 2016 r., którą od premiery marzyłaś przeczytać i nadal się nie udało]



Wymóg (lekko zmieniony) - książka była w Waszej biblioteczce przed 30.06.2018r. W przypadku "wyrzutów sumienia" pożyczanych z biblioteki warunkiem jest premiera książki do powyższej daty.


Bardzo proszę o rozreklamowanie wyzwania na blogach, profilach FB i google+ - dziękuję!


Dla lepszej motywacji - podobnie jak w poprzednich edycjach - pomiędzy osobami, które ukończą Mini czelendż z przeczytanymi 5 książkami  rozlosuję nagrodę książkową.


W zgłoszeniu proszę o podanie linku do bloga lub konta np. na LC, gdzie będą się pojawiały recenzje lub opinie oraz powyższe kategorie wraz z autorami i tytułami wybranych przez Was książek. Bardzo proszę o zachowanie wzoru :)  [wystarczy skopiować mój wzór i wstawić swoje tytuły]



* * *
Wzór zgłoszenia:
1. Książka erotyczna - "Stinger. Żądło namiętności" Mia Sheridan
2. Książka z żywiołami - "Ogień, który ich spala" Brittainy C. Cherry
3. Książka z seryjnym mordercą - "Szósty" Agnieszka Lingas-Łoniewska
4. Książka z motywem zdrady - "Wiedziałam, że tak będzie" Kasia Pisarska
5. Książka z MC - "Bluszcz prowincjonalny" Renata Kosin

mój blog: czytelnicza-dusza.blogspot.com
* * *

Powyższy wzór jest zarazem moim zestawem książek do przeczytania.

Bardzo proszę o zgłoszenia dokładnie według powyższego WZORU!


Na Wasze zgłoszenia i listy wybranych 5 książek 
czekam do 
 31 stycznia 2019 

- w zakładce Mini Czelendż, poprzednie edycje będą przesunięte niżej.
Po tym terminie nie będzie już możliwości dopisania.
A już od 1 stycznia można czytać, opisywać i zgłaszać linki.




Przypominam jednocześnie, że do 31.12.2018 (do północy) czekam na Wasze rozliczenie się z 3 edycją Mini Czelendżu. Kto nie zgłosił jeszcze przeczytanych książek - pozostał już niecały miesiąc!

37 komentarzy:

  1. Sama nie wiem, jeszcze tegorocznego wyzwania nie skończyłam, a została mi tylko jedna książka i 29 dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też została mi jedna i tyleż samo dni :) Nie poddawajmy się.
      Nie patrz na to jako na ewentualną porażkę - zwłaszcza, że jest jeszcze szansa - ale na to ile przeczytałaś zakurzonych książek :)

      Usuń
  2. Ze względu na pkt. 1 odpadam. Erotyków nie znoszę, a literaturę faktu uwielbiam na tyle, że czytam do razu i nie mam żadnych zaległości :)

    Powodzenia dla biorących udział!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, no serio? Mini bez Ciebie??

      Usuń
    2. Niestety :(
      Chyba, że zaakceptujesz "W 16 miesięcy dookoła świata. Azja, Australia i Oceania oraz Ameryka Północna" Natalii Bożko. Książka ma 286 stron, ale - jak to w literaturze podróżniczej - ma sporo zdjęć

      Usuń
    3. Podróżniczej z reguły nie zaliczam, bo właśnie tych zdjęć więcej niż teksty. Owszem robię wyjątki, bo ale...

      Zerknij raz jeszcze na kategorie - rozszerzyłam 1 i 3, bo skoro one tak mocno ograniczają chętnych to może teraz będzie lepiej :) To ma być zabawa

      Usuń
    4. Pkt. 3 nie jest problemem, bo nieprzeczytanych kryminałów mam dużo. Książek z akcją w XIX w. też.
      U mnie kłopot stanowi pierwsza książka, o czym pisałam wcześniej. Mam tylko relację z podróży N. Bożko, o czym pisałam wyżej. Na erotyki szkoda mi czasu.
      Okazuję się (przy pierwszym czytaniu przeoczyłam, bo skupiłam się na punkcie 1.), że nie spełniam też pkt 5. :(

      Zatem rzeczywiście beze mnie.

      Usuń
    5. Czyli przeczytałaś z posta a nie z zakładki, teraz już uaktualniłam wszędzie :)
      Zerknij dobrze :)

      Usuń
    6. O, teraz coś się znajdzie :)

      Usuń
    7. 1. Książka oparta na prawdziwych wydarzeniach - "Droga do zapomnienia" Eric Lomax
      2. Książka z żywiołami - "Milczenie" Shusaku Endo
      3. Książka z akcją w XIX w. - "Zapach kwiatów kawy" Ana Veloso
      4. Książka z motywem zdrady - "Krawcowa z Madrytu" Maria Dueñas
      5. Książka wydana przed 2016 r. - "Kurhanek Maryli" Ewa Bauer

      Usuń
    8. Brak linka do bloga, już sobie wzięłam :D
      Tytuły zaliczam - witaj na pokładzie, od stycznia ruszamy :)

      Usuń
    9. Dzięki :) Roztrzepana jestem ostatnio...

      Usuń
  3. Wiem, że nie uda mi się skończyć i zaliczyć wyzwania (znów). Jakieś pechowe dla mnie jest to wyzwanie.
    Nie wiem czy zgłaszać się do kolejnej edycji. Chociaż może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie tyle pechowe, tylko dotyczy książek, które odstawiliśmy na półkę i nie ma na nie czasu... Jak dla mnie każda jedna przeczytana jest na plus :) Nawet patrząc na to, że dotychczas też nigdy nie ukończyłam w całości...
      Co Ci zależy? :)

      Usuń
    2. Przyłączam się. Baner już na blogu. A książki podrzucę później. Muszę to przemyśleć.

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :)
      Przemyśl spokojnie, masz czas do końca stycznia

      Usuń
  4. Ja się tym razem nie zgłoszę. W tym roku zawaliłam wszystkie wyzwania a podejrzewam, że przyszły rok będzie jeszcze gorszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda Gosiu, może jednak? Zawsze jest szansa że przeczytasz coś, co nie udało się od lat :)

      Usuń
  5. Ja w tym roku nie podołałam, ale będę chciała to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze się uda? :)

      Mnie w dotychczasowych edycjach też się nie udało... Ale kilka książek przeczytałam z tych zakurzonych :)

      Usuń
  6. Ja w tym roku poległam na wyzwaniach, nie wiem czy się zgłaszać, muszę jeszcze to przemyśleć. Mam pewne obawy co do przyszłego roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie wie co będzie... ale chyba nie trzeba się poddawać na starcie? :)

      Usuń
  7. Świetne hasła, aczkolwiek muszę spasować, bo już w tegorocznym Mini Czelendżu zaliczyłam ogromną wtopę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znów odmowa... chyba się popłaczę...
      Może córcia Cię zmotywuje? :)

      Usuń
  8. Ja się zgłaszam. Erotyk mam zakurzony bodajże od 7 lat. Także chętnie po niego w przyszłym roku zerknę. Na spokojnie prześlę 5 tytułów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Już Cię wpisałam na listę startową :)
      Masz czas do końca stycznia :)

      Usuń
  9. Z wielką przyjemnością zgłaszam się :)
    1. Książka erotyczna - "Złapać milionera" Max Monroe
    2. Książka z żywiołami - "Księżniczka z lodu" Camilla Lackberg (na okładce jest woda)
    3. Książka z seryjnym mordercą - "Gra pozorów" Joanna Opiat Bojarska
    4. Książka z motywem zdrady - "Rosół z kury domowej" Natasza Socha
    5. Książka wydana przed 2016r - "Na własną rękę" Martin Cruz Smith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy kolejne zgłoszenie :) Poproszę jeszcze o link do bloga

      Mam też pytanie o kategorię 5. - jak rozumiem przeczytałaś "Zaginioną różę"?

      Usuń
    2. Do końca roku przeczeczytam :)

      Link do bloga: http://mamopoczytajsobie.blogspot.com

      Usuń
  10. No to się zgłaszam;)

    1. Literatura faktu - "Heban" Ryszard Kapuściński
    2. Książka z żywiołami - "Czarownice z Pirenejów" Luz Gabas (na okładce żywioł ziemi w postaci gór)
    3. Akcja w XIX wieku - "Ziemia obiecana" Władysław Stanisław Reymont
    4. Książka z motywem rzucenia pracy - "Czarownice z Salem Falls" Jodi Picoult (wyczytałam na okładce, że bohater zmienia pracę i z nauczyciela staje się pomywaczem)
    5. Książka, którą już zgłaszałam - "Kumin, kakao i karawana" Garry Paul Nabhan (zgłaszałam w 2018 roku, wiem, że już w tym roku się za nią nie zabiorę, a bardzo chcę ją przeczytać, więc może wyzwanie z 2019 roku mnie zmobilizuje)

    Recenzje będę publikować na blogu: https://tekstykonteksty.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Kolejna osoba na pokładzie :)
      Tytuły akceptuję :D

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę... Ale przyznam, że miałam ogromny problem ze znalezieniem książek pasujących do niektórych kategorii na półkach :) najbardziej tę z motywem zdrady... ☺️ Ale to tylko sprawia, że wyzwanie jest ciekawsze!

      Usuń
  11. 1. Książka erotyczna - P.de Bourdeille(s) Brantome / "Korzeń Mandragory"Marta Ostenso.
    2. Książka z żywiołami - T. Lee Stewart "Tajemne Bractwo Pana Benedykta i niebezpieczna podróż"
    3. Książka ,gdzie na okładce znajduje się czlowiek w pozycji innej niż stojąca - "Żołnierze Kościuszki" W. Tropaczyńska-Ogarkowa.
    4. Książka z motywem zdrady lub rzuceniem pracy - "Jestem nudzirą" Monika Szwaja
    5. Wydana przed 2016 r. - "Kamień na kamieniu" W.Myśliwski

    Oj, ciężko było wybrać, bo czytam na bieżąco i zostały mi tylko historyczne...

    Recenzje na blogu robotkipodrobinia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups - nie wpisałam tytułu w pierwszej pozycji: "Żywoty Pań Swawolnych" P.de Bourdeille(s) Brantome

      Usuń
    2. Przede wszystkim mam pytanie o pkt 1 - dlaczego są dwie pozycje? Musi być jedna... :) Żywoty czy Korzeń? Czy Korzeń jest erotyczny? Kiepsko z porządnym opisem...

      Usuń
    3. Wiem, że kiepsko, bo sama szukałam. Ktoś mi kiedyś opowiadał, że to coś w rodzaju romansidła i dodałam na wszelki wypadek dwie.Jeśli nie, to może być ta pierwsza pozycja. I tak za jakiś czas to przeczytam ;)

      Usuń
    4. Ok, to będzie pierwsza :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...