niedziela, 4 listopada 2018

Podsumowanie mojego czytelnictwa - październik 2018


W czym tkwi magia października nie wiem, ale to był wyśmienity miesiąc.
Obejrzałam aż trzy sezony serialu, przeczytałam ponad cztery tysiące stron a sporo czasu spędziłam na Targach Książki :)
I przygotowaniach do nich.

A jak wyglądał Wasz październik? :)






Liczba przeczytanych książek: 17
Liczba przeczytanych stron:  4 100

Co w przeliczeniu na dni daje 132  strony dziennie.
Liczba stron przeczytanych w 2018:  34 870
E-booki w 2018: 7


W ramach wyzwań:
Grunt to okładka - 10
Mini czelendż - 0
Pod hasłem - 6
Zatytułuj się 2 - 2
 
52 książki  - 17
Dla dzieci  - 7
E-booki - 1



Przeczytałam w tym miesiącu:    
            
"Lekarstwo na żal" Ewa Zdunek - historia, w której znajdziemy ból, żal i łzy. Ludzie będą się mścili, brali na litość, kłamstwa czy ładne oczy. Mafia sycylijska dostarczy nieco odmiennych od mediacyjnych emocji a losy bohaterów poplączą się jak włóczka w łapkach kota. W powieści nie brakuje zaskoczeń, absurdów i dziwnych zbiegów okoliczności a niejeden dorosły zachowuje się jak dzieciak. Nie można nazwać tej książki standardową...

"Nie ma jak u mamy" Magdalena Witkiewicz - bardzo szczególna dla mnie powieść, początkowo wdrażałam się w życie bohaterów po latach, później śmiałam się wraz z nimi i kibicowałam w troskach, by pod koniec popłakać sobie czytając jeden z fragmentów...

"Jeszcze więcej nieboszczyków, czyli śledztwo z pazurem" Małgorzata J. Kursa - lekka i odprężająca rozrywka na jedno popołudnie, zabarwiona kryminalno-humorystycznie, choć w zależności od nastroju i potrzeb odbiorcy jednej z tych cech można nie odczuć. Ja nie poczułam humoru... Opisy mnie zniechęcały a postacie nie były na tyle wyraziste, by zatrzeć niedostatki. Decyzję czy sięgnąć po ten tytuł musicie podjąć sami...


"Czerwony alarm" James Patterson, Marshall Karp - kryminalna historia o przysługach, wdzięczności, szantażach, szczerości i udawaniu. Poznacie świat biznesu, przestępców i tajemnic, które kryją się za fasadą pozornej dyskrecji; świat w którym pieniądze pokonają wszelkie zasady i przeszkody. Przekonacie się kim jest prawdziwy przyjaciel i czy na każdym, z kim mamy wspólne sekrety możemy polegać. Wygrają pieniądze, koneksje, prawda czy mafia? W tej książce sprawy kryminalne przeplatają się z prywatnymi, co daje całkiem niezłą mieszankę i gwarancję dobrze spędzonego czasu.

"Równonoc" Anna Fryczkowska - przejmujące świadectwo rodzin, które żyją nadzieją na odzyskanie dziecka. Historia utkana z ludzkich mroków, tęsknot, łez, bezowocnych poszukiwań i "kruchej normalności". Lektura niezmiernie trudna dla rodzica, zwłaszcza matki. Nie da się szybko o tej książce zapomnieć...

"Leniusiołki" Anna Sakowicz - bardzo mądra, ale i wesoła opowieść z morałem, która zapadnie małym czytelnikom w pamięci na długo - choć gwarancji utrzymywania porządków nie daje :) Autorka operuje lekkim językiem, dynamiczną akcją, wprowadza ciekawych bohaterów i przesłodkie istotki, jednocześnie wskazując, iż czas trzeba umiejętnie dzielić pomiędzy pracę i leniuchowanie. Serdecznie polecam!

"Królowa Gwiazd" Agnieszka Walczak-Chojecka - usytuowana w przepięknej maltańskiej scenerii opowieść o szukaniu szans, ucieczce od problemów, zdradach, nieplanowanych ciążach, odmienności seksualnej, samotności i rywalizacji. Spotkamy się z odcieniami zazdrości, miłości; odwieczną walką dobra ze złem oraz tajemnicami. Nie zabrakło konkretnych zabytków Malty oraz ulotnych sygnałów z zaświatów. Niezwykle intrygująca i zaskakująca powieść o świecie show biznesu, którą gorąco Wam polecam.

"Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica pociągu" Martin Widmark

"Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica gazety" Martin Widmark

"Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica urodzin" Martin Widmark

"Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica wyścigu" Martin Widmark

"Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica mody" Martin Widmark

"Agata na tropie. Wyprawa do Kenii" Steve Stevenson



Przeczytałam również, recenzje wkrótce:

"Kropla nadziei" Katarzyna Michalak
"Szukam właśnie Ciebie" Agnieszka Olejnik
"Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem" Karolina Wilczyńska
"Kobiety z ulicy Grodzkiej. Emilia" Lucyna Olejniczak 




Opublikowałam recenzje książek przeczytanych w sierpniu i we wrześniu (ufff, wreszcie mega zaległości odrobione :) :
- "Rozdarte serce" Scarlett Cole
- "Czarny Książę" Katarzyna Michalak
- "Uczucia zaklęte w kamieniu" Karolina Wilczyńska
- "Ja chyba zwariuję!" Agata Przybyłek
- "Wierność jest trudna" Agata Przybyłek


Oraz:
- zapowiedź książki "Nie pozwól mi umrzeć" Krzysztofa Koziołka - pod patronatem Ejotkowego postrzegania świata
- zapowiedź książki "Nigdy Ci nie wybaczę" Anny Mentlewicz - pod patronatem Ejotkowego postrzegania świata
- zapowiedź książki "Morderstwo przy drodze krajowej 94" Danki Braun 
- relacja z Targów Książki w Krakowie - piątek
- relacja z Targów Książki w Krakowie - sobota
- relacja z Targów Książki w Krakowie - niedziela




Filmy:
serial 'The 100' - sezon 1, 2 i 3

14 komentarzy:

  1. Wow, co za wynik! Gratuluję i czekam na recenzję "(...)Emilii"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Póki co zapraszam na inne recenzje, Emilii jeszcze nie zdążyłam opisać.

      Usuń
  2. Udany październik! I udało się nawet serial obejrzeć! O czym jest? Musi być super, skoro aż trzy sezony obejrzałaś. Ja sobie skrzętnie zapisuję tytuły seriali, ale kiedy ja je obejrzę? W październiku zaczęłam nową pracę, więc właśnie tak mi minął - pracowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo :)
      Wiesz, oglądamy wieczorem, jak Pati idzie spać. To takie połączenie dramatu, kosmosu, katastrofy na Ziemi i nieco fantastyki, której nie lubię ale całkiem ciekawie to wygląda w całości :)
      Oddałaś księżniczkę do żłobka i pracujesz? Powodzenia w nowej pracy

      Usuń
  3. Rewelacyjny wynik! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje! Nigdy nie miałam takiego ogromnego wyniki! W październiku udało mi się przeczytać 6 książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) 6 to przecież piękny wynik i znacznie większy niż zero :) brawo!

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...