środa, 2 listopada 2022

Klaudia Muniak "Manipulacja"

 
Autor: Klaudia Muniak
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 28 września 2022
Liczba stron: 296
 
 
 
[materiał reklamowy] barter z Tanią Książką
 
 
 
 
"Manipulacja" Klaudii Muniak jest moim pierwszym spotkaniem z samodzielną twórczością autorki. Czy ten thriller psychologiczny mnie zaskoczył? 


Nigdy nie mamy wszystkiego...
Anna uwielbia pracę w księgarni i kocha swojego męża Olafa. Jednak nie może sobie poradzić z faktem, że nie jest matką. Kolejne poronienia skłaniają ją do szukania pomocy u znanej psychoterapeutki Irminy. Podejmuje się leczenia przy użyciu DreamFactora, czyli metody polegającej na ukierunkowywaniu snów. Tylko czy to jej faktycznie pomaga czy może jedynie wpędza w paranoję i przypomina o piętnie sprzed lat?

Kobieta czuje się osaczona. Wciąż dostaje dziwne wiadomości z obcych kont na różnych platformach sugerujące, że ktoś ma ważne informacje dotyczące jej życia. Jednak Anna niektóre próby kontaktu usuwa nawet bez czytania. Ma wrażenie, że ktoś ją śledzi, pojawia się tam, gdzie ona. Kim jest ta osoba i czego od niej chce?


W fabule pojawiają się kolejne postacie - Aneta, Miłosz, Igor, Lidka - a czytelnik próbuje odgadnąć jak połączyć poszczególne kropki stworzone przez autorkę, by dowiedzieć się co jest prawdą a co jedynie domysłami. Wydarzenia szokują, ale dopiero gdy dotarłam do finału, zrozumiałam tak naprawdę wszystko. Wcześniej "wiedziałam" tylko to, co Muniak chciała, żebym wiedziała. Traumatyczna przeszłość Anny, którą poznałam z jej perspektywy była nie do końca prawdziwa. Podobnie zresztą jak próba odgadnięcia, kto kim manipulował w tym thrillerze. 

Autorka sprawnie manewruje między postaciami, narracjami, wydarzeniami i wmawia czytelnikowi to, co chce. Nie jest łatwo wydostać się z tej pajęczyny i myśleć po swojemu. Ja poddałam się całkowicie temu, co zostało mi przedstawione.
Zakończenie mnie zaskoczyło, choć samą historię oceniam jako dobrą, nie jest to dla mnie hit.


Podsumowując - "Manipulacja" to thriller psychologiczny z ogromem emocji. Wraz z bohaterami odczuwamy strach, bezradność, desperację, wstyd czy poczucie winy. Traumy z przeszłości przeplatają się z żalem z powodu cyklicznych poronień. Frustracje, nadzieje, przemoc i alkoholizm. Wdzięczność, tęsknota i choroba psychiczna. Autorka nie szczędzi trudnych tematów, które przecież składają się na nasze życie... Polecam!



Książka przeczytana w ramach październikowych wyzwań: 52 książki
 
 
 
 
 


4 komentarze:

  1. Mam już na czytniku i będę czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoją opinię, ciekawa jestem Twojego odbioru :)

      Usuń
  2. Mój egzemplarz dojrzewa do czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak już dojrzeje to będę wypatrywać recenzji :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...