czwartek, 16 stycznia 2020

Najlepsze książki roku 2019 wg ejotka - podsumowanie 2019 #4



W naszej podróży po podsumowaniach mojego czytelnictwa roku 2019 zatrzymamy się dziś na przystanku z książkami, które wywarły na mnie pozytywne wrażenie.


Wzorem lat ubiegłych będą to dwie listy - stworzone wg liczby gwiazdek na LC. Nie chcę wybierać TOP10 czy TOP5 - to byłoby zbyt trudne. Po co mi stres związany z tak trudnym, dodatkowym wyborem :D 

Zresztą często po fakcie, po lekturze kolejnych książek czy z chwilą robienia tego TOP - mam wrażenie że teraz oceniłabym niektóre pozycje inaczej...


Uwzględniłam jedynie książki dla dorosłych. Wszystkie tytuły są podlinkowane - możecie zajrzeć do moich recenzji.



TOP (34)
(książki, które oceniłam na 9/10 oraz 10/10 - kolejność wg czytania)  [ pozycji to lit. polska :)]

  1. "Nigdy ci nie wybaczę" Anna Mentlewicz
  2. "Jeszcze jeden uśmiech" Magdalena Majcher
  3. "Jej portret" Anna H. Niemczynow
  4. "W pułapce" Magda Stachula
  5. "Coś tu nie gra" Joanna Szarańska
  6.  "Olszany. Droga do domu" Agnieszka Litorowicz-Siegert
  7. "(Nie)sława" Kasia Magiera
  8. "Szept syberyjskiego wiatru" Dorota Gąsiorowska
  9. "Dziecko z mgły" Renata Kosin
  10. "Jeszcze się kiedyś spotkamy" Magdalena Witkiewicz
  11. "Szczęście na wyciągnięcie ręki" Agnieszka Krawczyk
  12. "Miasteczko zbrodni. Dlaczego zginęła Iwona Cygan?" Monika Góra
  13. "Oszukana" Magda Stachula
  14. "Bezpieczny port" Anna Karpińska
  15. "Miłość i inne nieszczęścia" Agata Przybyłek 
  16.  "Szósty po latach" Agnieszka Lingas-Łoniewska
  17. "W promieniach szczęścia" Agata Przybyłek
  18. "Dogonić miłość" Anna Sakowicz
  19. "Najlepsze, co mnie spotkało" Agata Przybyłek
  20. "Ogród Zuzanny. Warto walczyć o tę miłość" Jagna Kaczanowska, Justyna Bednarek
  21. "Pokuta" Max Czornyj
  22. "Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli
  23. "Cień burzowych chmur" Edyta Świętek
  24. "Trauma" Max Czornyj
  25. "Wszystko czego pragnęła" Barbara Freethy
  26. "Kasztanowy ludzik" Soren Sveistrup
  27. "Stinger. Żądło namiętności" Mia Sheridan
  28. "Róża wiatrów" Agnieszka Krawczyk
  29. "Bluszcz prowincjonalny" Renata Kosin
  30. "Niedokończona baśń" Dorota Gąsiorowska
  31. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Aleksandra" Lucyna Olejniczak
  32. "Klątwa" Max Czornyj
  33. "Mów szeptem" Agnieszka Olejnik
  34. "Będę Cię szukał, aż Cię pokocham" Krzysztof Koziołek

    TOP (31)
    (książki, które otrzymały oceny 8/10)  [ z nich to lit. polska]
    Dla dorosłych:
    1. "Finał 7" Kerry Drewery
    2. "Kto by się spodziewał?" Agata Przybyłek
    3. "Jo@nna" Agnieszka Opolska
    4. "Uwolnij mnie" Daria Skiba
    5. "Nad Śnieżnymi Kotłami" Krzysztof Koziołek 
    6. "Dobre uczynki" Agnieszka Krawczyk
    7. "Kółko się pani urwało" Jacek Galiński
    8. "25 gramów szczęścia" M. Vacchetta, A. Tomaselli
    9. "Obcy powiew wiatru" Magdalena Majcher
    10. "Dlaczego, mamo?" Daria Skiba
    11. "To nie jest amerykański film" Nadia Szagdaj
    12. "Bądź przy mnie zawsze" Agata Przybyłek
    13. "Cisza między dźwiękami" Karolina Wilczyńska
    14. "Opiekunka" Sheryl Browne
    15. "Więcej niż pocałunek" Helen Hoang
    16. "Szósty" Agnieszka Lingas-Łoniewska
    17. "Dworek w Miłosnej" Agnieszka Olejnik
    18. "Dlatego od ciebie odeszłam" Agata Przybyłek
    19. "Zimny kolor nieba" Magdalena Majcher 
    20. "Rok w Pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli
    21. "Jak przechytrzyć nieboszczyka" Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska
    22. "Muszę wiedzieć" Kasia Bulicz-Kasprzak
    23. "15 lat w zamknięciu" Celine Piotrowska
    24. "Nić Arachny" Renata Kosin
    25. "Komórki się pani pomyliły" Jacek Galiński
    26. "Nieświęty Mikołaj" Magdalena Kordel
    27. "Znany szum morza" Magdalena Majcher
    28. "Brakujące ogniwo" Eliza M. Domagała
    29. "Nasze jutro" Daria Skiba
    30. "Warto poczekać" Liliana Fabisińska, Maria Fabisińska
    31. "Uwierz w Mikołaja" Magdalena Witkiewicz

      Podsumowując - 2019 rok przyniósł mi więcej świetnych książek niż 2018, bowiem obie TOPKI zwiększyły swe liczby - z 19 na 34 oraz z 27 na 31 :)


      Jak się zapatrujecie na moje TOPki? Zgadzacie się z faktem, iż oceniałam je tak wysoko? Czytaliście? Skusiłam Was do lektury? Przypomniałam o jakiejś pozycji?

      11 komentarzy:

      1. Kilka czytałam, a sporo jak widzę mam do nadrobienia. Muszę w tym roku oceniać książki wg skali bo tworzenie podsumowania było na prawdę wyzwaniem (u mnie top 50!)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. To i tak zrobiłaś większy odsiew :)
          Stosowanie nie bieżąco jakiejś skali pomaga, dlatego ja korzystam z LC, tam uszereguję wg gwiazdek i tylko odznaczam :)

          Usuń
      2. Wiele, które mam do nadrobienia :)

        OdpowiedzUsuń
      3. Czytałam Mów szeptem i Więcej niż pocałunek. Bardzo mi się podobały te książki. 😊

        OdpowiedzUsuń
      4. Aż wstyd się przyznać, ale nie czytałam żadnej z powyższych wymienionych pozycji...

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. To nie wstyd... czytałaś na pewno wiele innych, wartościowych :)

          Usuń
      5. Ja chyba jestem zbyt wymagająca, bo od dawna najwyższe oceny to 8/10 - nawet jeśli książki są bardzo dobre. Niezwykle ciężko jest mi dogodzić pod względem czytelniczym. ;-) Czytałam kilka powieści z tej listy, ale nie skradły tak mojego serca.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. To może powinnaś przerzucić się na klasykę - to literatura wyższych lotów i może bardziej Cię zachwyci niż zwykłe kryminały czy obyczajówki?
          Ja daję wyższe noty, uważam że są książki na to zasługujące, choć kiedy robię to zestawienie i mam przekrój roku to często oceniłabym coś wyżej lub niżej niż zaraz po przeczytaniu.

          Usuń
      6. Częściowo te same lektury nam się podobały.

        OdpowiedzUsuń
      7. Przeczytałam 15 książek z Twoich TOP-list, wiele jeszcze mam do nadrobienia. Trudno wskazać, która książka podobała mi się najbardziej :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Tylko 15 wspólnych tytułów? To mało jak na cały rok, choć to oczywiście nie 100% moim przeczytanych...
          Czytałaś w takim razie totalnie inne super powieści niż ja :)

          Usuń

      Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

      Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...