wtorek, 1 maja 2018

Podsumowanie kwietnia i hasło na maj 2018 - Pod hasłem

Kochani,

zapewne nie spodziewaliście się dziś postu z hasłem...
Przyznaję sama, że go nie planowałam...
Ale potrzebowałam choć przez chwilę czymś się zająć innym niż myślenie, wspominanie, lanie łez... Kto wie jak to jest, to zrozumie... Każdy potrzebuje czegoś by odreagować... Nie twierdzę, że wracam już do regularności w pisaniu/czytaniu, ale potrzebowałam tego...Choć i tak nie da się całkowicie przestać myśleć o stracie Mamy...
Zabrałam się wczoraj za mega pranie, wysprzątałam szafę z ubraniami i zimowe rzeczy przełożyłam do góry a letnie na dół... Wieczorem nogi mi odpadały i dla odpoczynku zabrałam się za linki...

Jednocześnie BARDZO dziękuję Wam za wszystkie słowa wsparcia - nie dam rady każdemu z Was odpisać - ale wszystko wszędzie przeczytałam :*


P.S. W bloggerze zmienił mi się automatycznie język na angielski... pomimo, że poprzez informację w górnej ramce przeszłam do miejsca, gdzie ponownie wybrałam polski to nadal mam angielski... Czy ktoś może mi poradzić jak wrócić do polskiego?   EDIT - już ok :)


Życzę Wam udanego maja!




NOWY zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania marca, kiedy hasło brzmiało 'słowo w słowie mądrej głowie'



Wyzwanie ukończyło: 23 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 94  książki






Statystycznie:
  • lit. polska - 61; lit. zagraniczna - 33
  • na najwyższym stopniu podium stoi w kwietniu bezkonkurencyjna Aine - 13 książek! Brawo!
  • drugie miejsce z liczbą 7 lektur zajęły Maria Kasperczak oraz Monika Wilczyńska - gratuluję :)


Aine
1. "Jeszcze więcej nieboszczyków, czyli śledztwo z pazurem" Małgorzata J. Kursa - niebo, nieboszczyk, pazur
2. „Sztylet ślubny” Aleksandra Ruda – ślub
3. „Wiedźma opiekunka” cz.1 Olga Gromyko - opiekun
4. „Wiedźma opiekunka” cz.2 Olga Gromyko – opiekun
5. „Czarownice są wśród nas” praca zbiorowa – czar, ród
6. „Elf i dom demonów” Marcin Pałasz – demon
7. „Ojciec chrzestny” Mario Puzo - chrzest
8. „Zaginiona” Andrzej Pilipuk – ona
9. „Kocha, lubi, szpieguje” Joanna Szarańska - szpieg
10. „Nic dwa razy się nie zdarzy” Joanna Szarańska – dar
11. „Zamachowiec” Liza Marklund - zamach
12. „Słomiana wdowa” Iwona Czarkowska – łom
13. „Kobieta do zadań specjalnych” Iwona Czarkowska – zad, spec

Duremka94
1. "Trup na plaży i inne SEKRETy rodzinne" Aneta Jadowska
2. "AMBASADORowie. Czego nie powie Ci KRÓLowa" Łukasz Walewski, Marcin Pośpiech - mogą być również BAS i SAD

pasjonatka książek
1. "MAŁŻeństwo z odZYSKu" Agata Przybyłek
2. „ŻONA na pełen etat” Agata Przybyłek (ona)
3. „Dotyk SŁOŃca” Karolina Wilczyńska (słoń)
4. "KamieNICa pod Szczęśliwą Gwiazdą" Agnieszka Krawczyk (nic)
5. "SpRZECZne sygnały" Kasia Bulicz-Kasprzak (rzecz)
6. "ZMOWA byłych żon" Grażyna Jeromin-Gałuszka (mowa) 

Zuzanna K.
1. "GRAffiti Moon" Cath Crowley
2. "Do zobaczenia w KOSMOSie" Jack Cheng
3. "OkarŻYCIEl" Whitney G.

Gosia B.
1. "Surogatka" Louise Jensen - ROGATKA
2. "Pierwszy róg" Richard Schwartz - WSZY

Badylarka Domatorka
1. "Miód na serce" Edyta Świętek - SER
2. "A gdyby tak..." Sylwia Trojanowska - DYBY
3. "Światło o poranku" Krystyna Mirek - TŁO, POR, PORA
4. "Książę Mgły" Carlos Ruiz Zafón - KSIĄŻ
5. "Bez mojej zgody" Jodi Picoult - GODY
6. "Francuskie zlecenie" Anna J. Szepielak - SKI (dawna nazwa nart)

Monika Wilczyńska
1. "Tkanki" Dominika van Eijkelenborg - kanki
2. "Właśnie dziś, właśnie tERAz" Karolina Wilczyńska
3. "MAŁŻEńska gra" C. D. Reiss
4. "A POTem przyszła wiosna" Agnieszka Olejnik
5. "Kolor BURSZTYNu" Hanna Cygler
6. "BŁĘKITne sny" Katarzyna Michalak
7. "Żona PLANTATORa herbaty" Dinah Jefferies

Maria Kasperczak
1. "W SZOKu" dr Rana Awdish
2. "Miasto ŚWIĘTYch i ZŁOdziei" Natalie C. Anderson
3. "Dziewczyna ze SKLEPu z KAPELUSZami" Dorota Gąsiorowska
4. "Hania HUMORek" Megan McDonald
5. "Cień przesZŁOści" Krzysztof Gawkowski
6. "BARONówna" Michał Wójcik
7. "KOLORy tamtego lata" Richard Paul Evans

Sylwia
1. "ObietNICa Łucji" Dorota Gąsiorowska
2. "Lewa sTRONa życia" Lisa Genova
3. "MEDIATORka" Ewa Zdunek
4. "Jak mówić, żeby MALUCHy nas słuchały" Joanna Faber, Julie King

Zuzanna P.
1. "NieodnaleziONA" Remigiusz Mróz
2. "Ta dziewCZYNa" Michelle Frances
3. "Zanim zoSTALiśmy nieznajomymi" Renee Carlino

Kamilla
1. "zMOWA byłych żon" Grażyna Jeromin-Gałuszka

Agnesto
1. "GPS SzCZĘŚCIa, czyli jak wydostać się z CZARnej D." M. Witkiewicz, M. Grochowska (części, czar)
2. "Kości proroka" Ałbena Grabowska (ości, rok)

Paulina Sarnecka
1. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda" Lucyna Olejniczak (MAT)
2. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Weronika" Lucyna Olejniczak (ONI)
3. "Malina cud-dziewczyna" Katarzyna Pakosińska (lin, lina, czyn)
4. "Malina szał-dziewczyna" Katarzyna Pakosińska (lin, lina, czyn)
5. "Nela na 3 kontynentach. Podróże w nieznane" Nela mała reporterka - (Ela, kontynent, podróż, róże)

Ela Noga Sonrisa
1."SzarOŚĆ miejskich mgieł Edyta Świętek
2."Klątwa złotego SMOKa" Agnieszka Stelmaszyk
3."ZaCZYNaj od dlaczego" Simon Sinek
4. "ZaGADka Diamentowej Doliny" Agnieszka Stelmaszyk
5. "Kto zabił KopciUSZKA?" Alek Rogoziński

Monika Piotrowska-Wegner
1. "Chłopak, który bał się być sam" Marieke Nijkamp - CHŁOP, OPAK
2. "Znak kości" Patricia Briggs - OŚCI

Edyta S.
1."DziewCZYNa we mgle" Donato Carrisi
2."GPS szczęścia czyli jak wydostać się z CZARnej D." Magdalena Witkiewicz i Marzena Grochowska
3."Przygody TOMka Sawyera" Mark Twain
4."Kogut DOMowy" Natasza Socha

magdalenardo
1. "Światło o poranku" Krystyna Mirek - świat, tło, por
2. "To nie może być prawda" Hanna Dikta - Wda   (rzeka)

martucha180 
1. „Wzgórze NiezapoMINAjek” Anna Bichalska
2. „Nie pozwolisz żyć CZARownicy” Tomasz Kowalski

Klaudyna Maciąg
1. "GRAm tak dalej" Rafał Gładysz

Marjory
1. "Dobry uczynek" Lucy Dillon - czyn
2. "Noc Kupały" Katarzyna Berenika Miszczuk - upał
3. "Krabat" Otfried Preussler - rabat

Daria Skiba
1. "A gDYBY tak"  Sylwia Trojanowska
2. "Ostatni król TEKSASu"  Rick Riordan
3. "TryJON"  Melissa Darwood
4. "PierWSZY róg"  Richard Schwartz



Iwona
1. "ŚwiaTŁO o poranku" Krystyna Mirek
2. "SuROGATKA" Louise Jensen
3. "KłoPOTY mnie kochają" Joanna Szarańska
4. "Na sKRAJu załamania" B.A. Paris




KOŁO RATUNKOWE:
brak chętnych



Na moje lektury złożyły się:
  1. "Dzień 7" Kerry Drewery - Zień   (nazwisko -> Maciej Zień)
  2. "Mediatorka" Ewa Zdunek - mediator, tor, media, orka
  3. "Miłość w kolorze bieli" Magdalena Trubowicz - ość, łoś, kolor, biel
  4. "Kamienica pod Szczęśliwą Gwiazdą" Agnieszka Krawczyk - nic
  5. "Wszystkie pory uczuć. Wiosna" Magdalena Majcher - por, wszy
  6. "Dotyk słońca" Karolina Wilczyńska  - słoń
........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


NOWY zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)




ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 6 edycji: 31 grudnia 2018r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • Na początku każdego kwartału oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2018 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 160 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na maj i czerwiec:
Zatytułuj coś w Pod hasłem



Kwartalne koło ratunkowe kwiecień-czerwiec:
Salomon z pustego nie naleje...



Wyjaśnienie hasła...

Hasło majowe pewnie z pozoru trudne, ale wierzę, że dacie radę... :) Zresztą znów będzie dotyczyło słów :)

Należy z pierwszej litery czytanych książek ułożyć minimum 3-literowe słowo np.

"Kogut domowy" N. Socha
"Ofiara" M. Czornyj
"Minione chwile" G. Gargaś
"Idealna" M. Stachula
"Sprzedawca marzeń"  R.P. Evans


Jako że hasło jest dość trudne, tym razem nie muszą to być słowa odpowiadające na pytanie kto?/co? Ale w razie odmiany/liczby itp. proszę o podpowiedź od jakiego słowa pochodzi Wasz wyraz. W razie wątpliwości piszcie - będziemy wyjaśniać/rozstrzygać/tłumaczyć zanim zaczniecie czytać pasujące książki...

Oczywiście można po zaliczeniu pierwszego wyrazu czytać do kolejnego.




Wyjaśnienie koła... 

Koło ratunkowego tego kwartału dotyczy okładek - szukamy przedmiotów, do których można coś nalać... i nie będzie przeciekało! :) Czyli nie mogą to być naczynia wiklinowe, pęknięte czy z dziurami...
Zaliczam np. szklanki, kubki, filiżanki, butelki, miski, wiadra, garnki, salaterki itp.
Patrzymy na koło poważnie, czyli nie zaliczam np. półbutów





NOWY zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)


POWODZENIA! :)

66 komentarzy:

  1. Trzymaj się kochana Wiem, że to trudne i Łatwo się mówi, ale jestem z Tobą myślami. jeśli chodzi o zmianę języka na angielski, to wczoraj miałem to samo, a dzisiaj jest już OK, więc może to, coś technicznego i samo się naprawi, ale postaram się jeszcze poszukać odpowiedzi w internecie i jak, coś znajdę, to dam Ci znać. Ściskam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja zapomniałam dopisać jeszcze dwóch książek:
    "ZaGADka Diamentowej Doliny" Agnieszka Stelmaszyk

    "Kto zabił KopciUSZKA?" Alek Rogoziński

    A hasło majowe - wymagające i bardzo ciekawe:) Rozumiem że można tworzyć wiele słów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już uzupełniłam :)
      Dacie radę :) Tak, możesz stworzyć tyle słów ile zdołasz :D Byle miały minimum liter

      Usuń
  3. Nie spodziewałam się, ale cieszę się, że jest :) Może to właśnie blog będzie dla Ciebie pewnego rodzaju antidotum w tym trudnych chwilach... Wspieram myślami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też... tak wyszło :)
      Na to liczę, ale jeszcze na stałe nie wracam... nie mam sił
      Dzięki :*

      Usuń
  4. Jak zobaczyłam wczoraj wieczorem, że jesteś online, to pomyślałam, że będzie post :)

    Hasło trudne, ciężko zaplanować lektury ;-) Ale tak lubię :))
    U mnie było to samo z językiem, zmieniło dopiero za drugim razem.

    Przytulam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/04/wyrusz-w-droge-z-wiedzma.html

      ten link też do Sztyletu ślubnego

      Usuń
    2. Spryciara.... :P
      Dzięki :*
      Trzeba kombinować, u wielu wyjdzie pewnie na koniec miesiąca co mnie akurat nieco 'na rękę' :)

      Usuń
  5. Wczoraj miałam angielski, a dziś samo wróciło do polskiego :), więc może nic nie trzeba robić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, trzymaj się. :* U mnie też wszystko było po angielsku, ale już wróciło do normy i języka polskiego. Hasło świetne jak zawsze, chociaż w tym miesiącu mam tylko jedną książkę z samogłoską, także pewnie wyjdzie mi tylko jeden krótki wyraz i koniec. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :*
      U mnie też już polski wrócił - na szczęście :)
      Pamiętaj, że czasem słowo miewa np. 4 spółgłoski i 1 samo :)

      Usuń
    2. Wiem, wiem, dlatego będę kombinować, ale chyba podeślę wszystkie linki na sam koniec miesiąca. Niby z samogłosek mam tylko A, ale żeby zaliczyć całe "Zatytułuj się" muszę mieć jeszcze I, także wtedy i w "Pd hasłem" miałabym większe pole do popisu. Może uda mi się jeszcze wcisnąć jedną samogłoskę. :)

      Usuń
    3. Kombinuj do woli :) Domyślam się, że większość poda mi linki na koniec miesiąca - akurat tym razem pasuje mi spokojniejszy jego środek :D
      Do końca Zatytułuj się zostało niemal 2 miesiące... możesz przy okazji podgonić a i samogłoski się przydadzą :) Zresztą nauka kombinowania też :D

      Usuń
    4. Kombinowanie na pierwszym miejscu! Wrzuciłam już (nawet!) dwa tytuły zaczynające się na I, tylko zastanawiam się, gdzie ja zmieszczę chociaż jeden, jak i tak nie uda mi się przeczytać wszystkiego, co zaplanowałam na ten miesiąc. ;-)

      Usuń
    5. Nie przejmuj się, plany miesięczny zawsze upadają...

      Usuń
    6. Przeczytałam, także nie jest najgorzej! W tym miesiącu zamierzam pójść jak burza z książkami, bo tyle cudeniek na mnie czeka, a chciałabym w końcu zabrać się też za inne tytuły, także chcę podgonić z recenzenckimi, żeby rozkoszować się lekturą tytułów własnych i bibliotecznych. :)

      Usuń
    7. A jak się robi taką burzę? Chętnie skorzystam z przepisu <3
      Choć w maju póki co mało przybyło i na jednej z półek jakby luźniej...

      Usuń
  7. Trzymaj się, Kochana! :*

    U mnie też był angielski, ale dziś się naprawiło :) A sama dodałam chyba komentarz ze zgłoszeniem za późno, i jeszcze nie uzupełniałaś? ;)
    Hasło intrygujące i trudne :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :*
      U mnie też już polski język :)
      Wczoraj dodałaś komentarz zaledwie 5 minut po tym, jak wyłączyłam laptop... :P A w dzień nie dodaję, bo nie mam takich możliwości...
      Dacie radę! :)

      Usuń
  8. Nie spodziewałam się postu, ale z drugiej strony, dobrze, że jest, że Ty jesteś, dobrze robisz szukając sobie zajęć.
    Daj czasowi czas...
    Ściskam mocno!
    W tym miesiącu chyba coś do Salomona przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz... u mnie niczego nie można być pewnym... choć ja sama jestem na pewno bardziej tym faktem zaskoczona niż Wy... serio!
      Zajęcia konieczne, inaczej można zwariować...
      Dzięki :*
      Liczba wyrazów do których się czyta dowolna :D

      Usuń
  9. Zajęcie myśli codziennymi sprawami nieco pomaga... Bardzo się cieszę, że udało Ci się stworzyć ten post. Brakowaloby mi Twoich pomysłów. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Onet chyba szaleje :) Też miałam angielski, ale dzisiaj samo się naprawiło. Jestem ciekawa czy na długo.

    Wiem jak sie czujesz. Też straciłam mamę i bardzo długo nie mogłam sobie z tym poradzić. Trzymaj się. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało byc blogspot...

      Usuń
    2. U mnie też samo się naprawiło i póki co trwa we właściwych ustawieniach :)

      Dzięki :*
      Tak... to doskonale wiesz jak jest...

      Usuń
  11. Kurcze, faktycznie nie doczytałam... Ale rozumiem ;) Postaram się teraz poprawić w maju :) A hasło jak zwykle mnie zaskoczyło. Twoja kreatywność chyba nie zna granic :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      W maju pod względem formalnym jest łatwiej, więc liczę że błędów nie będzie :)
      Czy zna granice to nie wiem... Póki co ich nie dostrzegłam :P

      Usuń
  12. Nie spodziewałam się wczoraj postu i nie zajrzałam. Natomiast dziś mnie coś tknęło i co? Hasło i to jakie wymyślne.

    Nie jestem w stanie wyobrazić sobie ogromu straty, którą przeżywasz :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt się nie spodziewał, ze mną włącznie :) Ale potrzebuję kuracji :)

      :*

      Usuń
  13. "Dom Wschodzącego Słońca" Aleksandra Janusz-Kamińska
    "Ogród z marzeń" Carmen Santos
    "Milion światów z tobą" Claudia Gray

    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2018/05/witajcie-w-miescie-magow-dom.html
    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2018/05/rodzinne-tajemnice-ukryte-wsrod.html
    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2018/05/wszystko-co-mogoby-sie-zdarzyc-zdarzyo.html

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie wyraz POT (ale możliwe, że go jeszcze rozbuduję w czerwcu ;) )

    "Przepowiednia Synów Słońca" Agnieszka Stelmaszyk
    https://tekstykonteksty.wordpress.com/2018/05/28/kroniki-archeo-recenzja/

    "Opowiadania bizarne" Olga Tokarczuk
    link uzupełnię wkrótce

    "Troje na huśtawce" Natasza Socha
    link wkrótce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj link do "Opowiadań bizarnych": https://tekstykonteksty.wordpress.com/2018/05/29/opowiadania-bizarne-olgi-tokarczuk/

      Usuń
    2. Elu, pamiętaj co napisałam w poście z tym hasłem - zresztą zawsze tak jest z tego typu hasłami - jak ktoś coś zgłasza to już potem nie można modyfikować...
      Także proszę o szybką reakcję co mam robić...

      Usuń
    3. To zostaw tak jak jest, ten POT. Kolejne książki już pójdą na kolejne słowo;) A tu recenzja "Troje na huśtawce": http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4814405/troje-na-hustawce/opinia/46396665#opinia46396665

      Usuń
  15. W. "W cieniu magnolii" Anna Płowiec https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/w-cieniu-magnolii.html
    R. "Rozbita tarcza" Joanna Pettersson https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/rozbita-tarcza.html
    O. "Obsesja" Katarzyna Berenika Miszczuk https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/obsesja.html
    N. "NIgdy nie zapomnę" Kerry Londsdale https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/nigdy-nie-zapomne.html
    A. "Anhusz" Martine Madden https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/anhusz.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. M. "Mała baletnica" Wiktor Mrok 587 stron https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/06/maa-baletnica.html
      I. "Inni..." Joanna Bura https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/06/inni.html
      S. "Sprzedawca marzeń" Richard Paul Evans https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/sprzedawca-marzen.html
      S. "Schemat naprawy (ś)fiata"https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/schemat-naprawy-sfiata.html

      Usuń
    2. D. "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/06/dzieci-z-bullerbyn.html
      U. "Until Lilly" Aurora Rose Reynolds http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/06/until-lilly.html
      C. "Cała ja" Augusta Docher http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/06/caa-ja.html
      H. "Hannibal wróg Rzymu" Ben Kane http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/05/hannibal-wrog-rzymu.html

      Usuń
  16. Niestety w tym miesiącu nie pasuje mi nic ani do hasła, ani koła ratunkowego. Maj był ciężki, może w czerwcu będzie lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje drugie słowo: POP (w sensie, że prawosławny duchowny)

    "Pentagram" Jo Nesbo
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/240120/pentagram/opinia/46409135#opinia46409135

    "Okruch" Anna Ficner-Ogonowska
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4822340/okruch/opinia/46409237#opinia46409237

    "Powiew ciepłego wiatru" Edyta Świętek
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4822812/powiew-cieplego-wiatru/opinia/46409392#opinia46409392

    OdpowiedzUsuń
  18. D. "Dwie ścieżki czasu" Stanisława Fleszerowa-Muskat
    w. "Wróżbiarze" Libba Bray
    O. "Oberża nad przepaścią" Andre Chamson
    M. "Młyn nad czarnym potokiem" Anna J. Szepielak
    A. "Aleja bzów" Aleksandra Tyl

    OdpowiedzUsuń
  19. Koło ratunkowe:
    „Puch niemarny” Bożena Pajdosz
    https://atramentowomi.blogspot.com/2018/05/winiareczka-gosia.html

    OdpowiedzUsuń
  20. PODAJ

    "Perfekcyjne" Sara Shepard
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/ciecierzyca-ze-szparagami-i-perfekcyjne.html

    "Odnajdę cię" Anna Karpińska
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/weekend-na-zielonej-trawce-i-odnajde-cie.html

    "Dziewięc kobiet, jedna sukienka" Jane L. Rosen
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/orzezwiajacy-koktajl-mleczny-i-dziewiec.html

    "Arsen" Mia Asher
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/koktajl-z-kiwi-i-pietruszka-oraz-arsen.html

    "Jezioro szczęścia" Lisa Wingate
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/podudzia-kurczaka-z-bulgurem-zapiekane.html

    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/podudzia-kurczaka-z-bulgurem-zapiekane.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BUM
      "Blizny" Katarzyna Michalik - Jaworska
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/klasyczna-tapenada-i-blizny.html

      "Uwolnij mnie" Daria Skiba
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/moda-kapusta-do-obiadu.html

      "Moja siostra mieszka na kominku" Annabel Pitcher
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/poledwiczka-na-parze-z-botwina-i-moja.html

      Usuń
    2. MOP
      "Magiczne miejsce" Agnieszka Krawczyk
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/chleb-na-zakwasie-z-czosnkiem.html

      "Obłoki Fergany" Przemysław Chwała
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/saatka-z-bobu-na-ciepo-i-oboki-fergany.html

      "Performens" Karolina Wilczyńska
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/piekny-maj-i-performens.html

      Usuń
    3. FRAK
      "Francuski klejnot" Anna J. Szepielak
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/zupa-szczawiowa-i-francuski-klejnot.html

      "Rubinowe czółenka" Joanne Harris
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/pesto-z-bazylii-i-rubinowe-czoenka.html

      "Aminata. Siła miłości" Lawrence Hill
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/bob-z-pesto-i-aminata.html

      "Kaprysik. Damskie historie" Mariusz Szczygieł
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/05/wiosna-w-sadzie-i-kaprysik.html

      Usuń
  21. To już chyba będzie ostatnie moje słowo:

    ZADEK

    Z "Zerwa" Remigiusz Mróz

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4847489/zerwa/opinia/46510758#opinia46510758

    A "Arabska pieśń" Leila Aboulela

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/89019/arabska-piesn/opinia/46510854#opinia46510854

    D "Deklinacja męska/żeńska" Hanna Cygler

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/148472/deklinacja-meska-zenska/opinia/46652156#opinia46652156

    E "Egipt: haram halal" Piotr Ibrahim Kalwas

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/258693/egipt-haram-halal/opinia/46652239#opinia46652239

    K "Kości proroka" Ałbena Grabowska

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4845129/kosci-proroka/opinia/46652012#opinia46652012

    OdpowiedzUsuń
  22. MAKI
    M "Maruderzy" Sándor Márai
    https://ksiazkinaplazy.blogspot.com/2018/05/maruderzy-sandor-marai.html
    A "Achmatowa,czyli Rosja" Anna Piwkowska
    K "Kot. Historia i legendy" Laurence Bobis
    I "Innego końca świata nie będzie" Barbara Skarga, Katarzyna Janowska

    OdpowiedzUsuń
  23. W. "Wspomnienia w kolorze sepii." Anna J. Szepielak
    I. "Ikony" Wacław Biliński
    O. "Ofiara Polikseny" Marta Guzowska
    S. "Szczęście pachnie bzem" Aleksandra Tyl
    E. "Ekożona" Michal Vieweg
    K. "Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes

    OdpowiedzUsuń
  24. Z majowo-czerwcowego czytania wyszedł mi "Dżem".
    1. "Dziewczyna z lasu" William Kowalski
    2. "Żerca" Katarzyna Berenika Miszczuk
    3. "Echa pamięci" Katherine Webb
    4. "Marcowe fiołki" Sarah Jio

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobrze, że połączyłaś Ewelinko dwa miesiące :)

    WPROST
    "Wojna i pokój - Lew Tołstoj
    "Player One" - Ernest Cline
    "Rozmowy dziecięcia wieku" - Frédéric Beigbeder
    "Ostatni Namsara" - Kristen Ciccarelli
    "Spadek" - Vigdis Hjotrh
    "Toń" - Marta Kisiel

    KLIPS
    "Kocie oko" - Margaret Atwood
    "Laleczki" - Anna Snoekstra
    "I nie było już nikogo" - Agatha Christie
    "Przyjaciel z szafy" - A.F. Harrold
    "Słowa w ciemności" - Patrick A. Fisher

    TEMBR
    "To, co widzę bez ciebie" - Peter Bognanni
    "Ever" - Alyson Noël
    "Miłość i inne zadania na dziś" - Kasie West
    "Broken Silence" - Natasha Preston
    "Rok na odwyku" - Katarzyna T. Nowak

    linki:
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/wojna-i-pokoj-lew-tostoj.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/player-one-ernest-cline.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/rozmowy-dzieciecia-wieku-frederic.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/ostatni-namsara-kristen-ciccarelli.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/spadek-vigdis-hjorth.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/ton-marta-kisiel.html

    https://monweg.blogspot.com/2018/05/kocie-oko-margaret-atwood.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/laleczki-anna-snoekstra.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/i-nie-byo-juz-nikogo-agatha-christie.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/przyjaciel-z-szafy-af-harrold.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/sowa-w-ciemnosci-patrick-fisher.html

    https://monweg.blogspot.com/2018/05/to-co-widze-bez-ciebie-peter-bognanni.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/ever-alyson-noel.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/miosc-i-inne-zadania-na-dzis-kasie-west.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/06/broken-silence-natasha-preston.html
    https://monweg.blogspot.com/2018/05/rok-na-odwyku-kronika-powrotu-katarzyna.html

    OdpowiedzUsuń
  26. PLON
    1. "Piekielna miłość" K.N. Haner
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2018/06/piekielna-miosc-kn-haner-patronat.html
    2. "Larista" Melissa Darwood
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2018/06/larista-melissa-darwood.html
    3. "Okrutna pieśń" - Victoria Schwab
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2018/06/okrutna-piesn-victoria-schwab.html
    4. "Nauczyciel tańca" - Anna Dąbrowska
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2018/06/nauczyciel-tanca-anna-dabrowska.html

    OdpowiedzUsuń
  27. A jednak jeszcze jedno się udało: CZEK

    C - "Czas" Piotr Ibrahim Kalwas
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/38899/czas/opinia/46718845#opinia46718845

    Z - "Zabójca z sąsiedztwa" Alex Marwood
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/295946/zabojca-z-sasiedztwa/opinia/46763533#opinia46763533

    E - "Ezotero. Moje przeznacznie" Agnieszka Tomczyszyn
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/289536/ezotero-moje-przeznaczenie/opinia/46684471#opinia46684471

    K - "Komnata szeptów" Agnieszka Stelmaszyk
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/262081/komnata-szeptow/opinia/46719168#opinia46719168

    OdpowiedzUsuń
  28. RAJ
    R - "Raj" Liza Marklund
    https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/06/czerwcowe-i-majowe-rozmaitosci-nie.html
    A - "Agatha Raisin i śmiertelny dług" M.C. Beaton
    J - "Jedna jedyna" Jørn Lier Horst
    https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/05/majowka-z-kryminaem-jedna-jedyna.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Przyszłam i ja... :)

    WKŁADKA
    "Wszystkie pory uczuć. Lato" Magdalena Majcher
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/depresja-poporodowa-wszystkie-pory.html
    "Kamienica pod Szczęśliwą Gwiazdą" Agnieszka Krawczyk
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/zbyt-leniwie-kamienica-pod-szczesliwa.html
    "Ławeczka pod bzem" Agnieszka Olejnik
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/marzenia-trzeba-speniac-aweczka-pod.html
    "Arsen" Mia Asher
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/igranie-z-ogniem-arsen-mia-asher.html
    "Dwa zwykłe słowa" Ashley Rhodes-Courter
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/trudne-dziecinstwo-dwa-zwyke-sowa.html
    "Kogut domowy" Natasza Socha
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/zamiana-rol-kogut-domowy-natasza-socha.html
    "A ja żem jej powiedziała..." Katarzyna Nosowska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/krotko-i-na-temat-5-rozminieci-monika.html

    ZNICZ
    "Zanim pozwolę ci wejść" Jenny Blackhurst
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/kompleks-boga-zanim-pozwole-ci-wejsc.html
    "Naturalna kolej rzeczy" Charlotte Wood
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/kiedy-czowiek-staje-sie-zwierzeciem_14.html
    "I więcej nic nie pamiętam" Adina Blady-Szwajger
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/krotkie-opinie-4-czy-bog-wybaczy.html
    "Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie?" Justyna Kopińska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/05/krotkie-opinie-4-czy-bog-wybaczy.html
    "Z nienawiści do kobiet" Justyna Kopińska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2018/06/co-z-ta-polska-z-nienawisci-do-kobiet.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Pst!
    „Psiego najlepszego” W. Bruce Cameron
    https://atramentowomi.blogspot.com/2018/06/psia-dzieciarnia.html
    „Skarb Szeptuchy” Pati Maczyńska
    https://atramentowomi.blogspot.com/2018/06/magiczne-pudeko.html
    „Teatr niewidzialnych dzieci” Marcin Szczygielski
    https://atramentowomi.blogspot.com/2018/06/niewidzialne-dzieci.html

    OdpowiedzUsuń
  31. SPIS

    S -"Schronienie: Harlan Coben
    P -"Podpalacz" Wojciech Chmielarz
    I -"Inny Piotrek i bandyci" Irena Landau
    S -"Studio Sex" Liza Marklund
    https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/06/czerwcowe-i-majowe-rozmaitosci-nie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. link do I
      https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/06/inny-piotrek-i-bandyci.html

      Usuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. SZOK (może być też KOSZ)
    "Serce w skowronkach" Magdalena Kordel
    "Za stare grzechy" Izabella Frączyk
    "Okruch" Anna Ficner-Ogonowska
    "Kogut domowy" Natasza Socha

    BOA
    "Biuro M" Magdalena Witkiewicz&Aleksander Rogoziński
    "Obca w świecie singli" Krystyna Mirek
    "Arbuzowy sezon" Liliana Fabisińska

    OdpowiedzUsuń
  34. NIEBORAK
    Nadzieje i marzenia - R.P.Evans
    Irlandzkie łąki - Susan Anne Mason
    Eukaliptus - Murray Bail
    Bluszcz prowincjonalny - Renata Kosin
    Odnajdę Cię - Anna Karpińska
    Rozdarte serce - Scarlett Cole
    Apteka marzeń - Natasza Socha
    Kobieta z Isla Negra - Maria Fasce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Linki:
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/05/11/nadzieje-i-marzenia/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/05/19/irlandzkie-laki-susan-anne-mason/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/05/24/eukaliptus-murray-bail/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/06/06/bluszcz-prowincjonalny-renata-kosin/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/06/13/odnajde-cie-anna-karpinska/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/06/17/rozdarte-serce-scarlett-cole/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/06/30/apteka-marzen-natasza-socha/
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2018/06/30/kobieta-z-isla-negra-maria-fasce/

      Usuń
  35. LOS

    1."Lata rozlaki" - Nina Willner
    https://kami-mojemiejsce.blogspot.com/2018/05/z-wisteria-w-tle.html
    2."Odnajde Cie" - Anna Karpinska
    https://kami-mojemiejsce.blogspot.com/2018/05/odnajde-cie-anna-
    karpinska.html
    3."Sloneczna przystan" - Agnieszka Krawczyk
    https://kami-mojemiejsce.blogspot.com/2018/05/wiosenna-zielen.html

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...