poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Taksówkarze też czytają

Jechałam kilka dni temu taksówką. Za siedzeniem pasażera, w kieszeń, była włożona książka. Zwróciłam na to uwagę kierowcy, bo pomyślałam, że może jakiś pasażer zostawił przez przypadek. Ale okazało się, że to czytelnictwo kierowcy. Opowiedział mi o książce w skrócie, zachęcając.

A oto co na Lubimyczytać.pl o tej pozycji znalazłam:


Jedna z najbardziej znanych powieści E. Marii Remarque'a

Łuk triumfalny, powieść z roku 1946, przedstawia dramatyczne losy niemieckiego emigranta w Paryżu tuż przed wybuchem II wojny światowej. Ravic - pod takim nazwiskiem ukrywa się główny bohater - jest lekarzem i nielegalnie przeprowadza operacje w cieszącej się dobrą opinią klinice. Pewnego dnia poznaje przypadkiem kobietę, która wypełni jego puste - jak już mu się wydawało - życie. Ale innego dnia spotka, również przypadkiem, gestapowca, który go kiedyś torturował. Rozliczenie się z dramatyczną przeszłością - jakkolwiek okrutne - uwolni Ravica na nowo. "Człowiek może wiele wytrzymać" - z tą myślą wyruszy w niepewną, przymusową drogę do obozu dla uchodźców.

2 komentarze:

  1. Po przeczytaniu "Na zachodzie bez zmian" bardzo cenię Remarque'a i po "Łuk triumfalny" z pewnością kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać nic tego autora, ale zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...