piątek, 3 marca 2023

Podsumowanie mojego czytelnictwa - listopad 2022

Tak, dobrze widzicie... to podsumowanie LISTOPADA :(
 
Niestety końcówka tamtego roku była dla mnie trudna i sporo rzeczy nie odbywało się w standardowej kolejności lub porze czasowej. O ile w ogóle się coś pojawiało.
Recenzje też będę nadrabiać...
 
Ale po pierwsze, kilka osób prosiło o podsumowania roczne (bez tych miesięcznych to się nie uda), po drugie sama lubię podsumowania i wreszcie po trzecie nadal gryzie mnie to, że nie były zrobione.
 
Zatem najpierw zapraszam na listopad, potem będzie grudzień... I wtedy będę mogła zacząć podsumowania roczne i te bieżące z roku 2023, bo też jeszcze żadnych nie było.
 
To kto jest ze mną? Kto jest jeszcze ciekaw? :)
 

 
Liczba przeczytanych książek8

Liczba przeczytanych stron: 2 982

Co w przeliczeniu na dni daje 99,5  strony dziennie.
Liczba stron przeczytanych w 2022:  43 385
E-booki / Audiobooki w 2022: 60


W ramach wyzwań:

Abecadło z pieca spadło (nazwiska na A) - 4
Pod hasłem - 4
52 książki - 8
 
Dla dzieci - 0
E-booki / Audiobooki - 6
Mini Czelendż 7 - okaże się na koniec roku


 

Przeczytałam w tym miesiącu:

"Gdzie moje love story" Agnieszka Lingas-Łoniewska - Lingas-Łoniewska potrafi z nutką tajemnicy, odrobiną romantyzmu i szczyptą ludzkich dramatów. Pięknie i niebanalnie opisała to, że człowiek dąży do odnalezienia miłości, pragnie być szczęśliwy. Jak potoczyła się historia miłosna bohaterów? A jak toczy się Twoja?
Tu paparazzi, tam czyjaś śmierć, pudelek, człowiek pragnący zemsty, pierwsza miłość, świat filmu - to najbardziej skrótowe zachęcenie Was do lektury tej książki. Idealna na wieczorne odprężenie! Polecam

"Opowieść starego lustra" Dorota Gąsiorowska - przepiękna książka o dwóch epokach, dwóch wymiarach, która na szczęście nie przypomina mi "Alicji z Krainy Czarów". Pełna radości, ale i lęku, zachwytu, ale i niepokoju, szczęścia odnajdywanego w najdrobniejszych przedmiotach i rodzącego się uczucia. To historia o przyjaźni, miłości, rodzinie, marzeniach i o tym, że czasem rodzina to nie więzy krwi. Opowieść pełna magii i ciepła otulającego jak koc w zimowy wieczór. Opowieść pełna dobra, sympatii i dobrych duchów. Kubek gorącej herbaty, lektura tej powieści i już można odczuć klimat sklepiku ze starociami Teodora czy antykwariatu Sary i Franciszka... Polecam!

"Mimozowe pole" Zuzanna Arczyńska - Jeśli chodzi o sam finał to dostałam wow i to po wielokroć. Totalnie się tego nie spodziewałam... 
Autorka poruszyła w tej książce wiele ważnych, ale zarazem trudnych tematów - narkotyki, sekta, depresja poporodowa, alkoholizm, morderstwa, zaślepienie miłością, wykorzystywanie seksualne dzieci czy też porwanie. Arczyńska nie sięga po nudne opisy czy zbędne wątki - czytelnik dostaje tutaj konkret, problem,
Mnóstwo spraw kryminalnych, choć sposób ich prowadzenia nie do końca mi odpowiadał. Były jednak zróżnicowane co po dodaniu ciekawego tła obyczajowego sprawia, że lektura właściwie czyta się sama. Ale ostrzegam, nie jest to typowy kryminał, choć emocji wiele.

"Wroni szept" Zuzanna Arczyńska - Oj, nie brakuje autorce umiejętności wodzenia czytelnika za nos. Potrafi podnieść poziom adrenaliny, choć po dwóch przeczytanych tytułach mam wrażenie, że skupiła się na porwaniach, krzywdzie dzieci i przestępstwach seksualnych. Zakończenia wątków zaskakują, pojawia się dowód na ślepą miłość i wartość rodziny. Mimo drobiazgów, które mnie denerwowały, uważam że to duecik wart poświęconego czasu!

"It's snowtime" Anita Chrząszcz - powieść pełna humoru, ironii, upokorzeń, problemu homoseksualizmu czy bezpłodności. Jest też stan wzburzenia, stres, wypadek samochodowy, nienawiść i zaufanie. Walka z własnym ja oraz sporą częścią społeczeństwa. To dowód na to, że kiedy nie da się drzwiami to trzeba oknem... Jeśli lubicie komedie to jest to lektura dla Was, lekka i odprężająca a przy tym nie wymagająca zbytniego myślenia, z odrobiną romantyzmu, chemii i przyjaźni...


 
Czekają na opisanie:

"Czego nie widać" Brianna Labuskes
"Gra" Sara Antczak
"Pozorantka"  Alexandra Andrews
 

2 komentarze:

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...