niedziela, 1 września 2019

Podsumowanie sierpnia i hasło na wrzesień 2019 - Pod hasłem



Wiwat wrzesień! / Znowu wrzesień... :( *


* niewłaściwe skreślić


Ekspresowo minęły wakacje i rozpoczynamy jutro nowy rok szkolny - my lub nasze dzieci. Są również osoby, których ten termin nie dotyczy.

Startujemy dziś z dziewiątym miesiącem czytania zgodnie z Pod hasłem. Opieką otoczą nas tym razem połówki owoców, które umieściłam na banerze powyżej - mają znaczenie tylko symboliczne (odkryjecie je za chwilę) i liczę, że przyniosą Wam szczęście w czytaniu :)

Życzę zatem powodzenia w dopasowaniu lektur oraz w ogarnięciu obowiązków szkolnych (kogo ten fakt dotyczy).


Prośba - każdy uczestnik Pod hasłem proszony jest o podanie w komentarzu, dnia swoich urodzin. Tylko dnia.
Ja urodziłam się 30.





Zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania sierpnia, kiedy hasło brzmiało: Drogie Panie, kiecki w górę! Wspinamy się! [drabiny]

Hasło sierpnia okazało się trudne, patrząc na liczbę zgłoszonych książek.




Wyzwanie ukończyło: 15 osób. Przeczytaliśmy w sumie 41 książek







Statystycznie:
  • lit. polska - 31; lit. zagraniczna - 10
  • pierwsze miejsce zajął ejotek - przeczytałam 7 pasujących książek :)
  • na drugim stopniu podium znalazła się Iwona Wendreńska - przeczytała 6 lektur - gratki!
  • większą popularnością cieszyła się Drabina Brązowa - wybrało ją 9 osób




 Drabina Brązowa - 9 osób

W tytule znajduje się 'trup inaczej', czyli np. 'nieboszczyk', keczup (jako trup pomidora), grat (jako trup samochodu) itp.


W tytule znajduje się słowo 'trup' (również w odmianie)


Nazwisko autora rozpoczyna się na rzadkie litery: Ś, Ć, Ż, Ź

W tytule znajduje się bezokolicznik (czasownik zakończony na -ć)

Nazwisko autora ma 5 liter


Tytuł na literę S




martucha180
2. „Proś o wybaczenie” Melinda Leigh
1. „Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja” Joanna Tekieli


Maria Kasperczak
3. "Złapać milionera" Max Monroe
2. "Gdzie jest Olga?" Danka Braun
1. "sekret guwernantki" Marta Grzebuła


Agnesto
2. "Czarne liście" Maja Wolny
1. "Stylistka podbija Manhattan" Rosie Nixon


Paulina Sarnecka
1. "Siostry" Lori Lansens


monweg
2. "Przebudzenie zmarłego czasu. Powrót" Stefan Darda
1. "Stephen King. Instrukcja obsługi" Robert Ziębiński


Sylwia
1. "Sekretne dziecko" Kerry Fisher


Monika W.
4. "Bańki mydlane" Edyta Świętek
3. "To nie może być prawda" Hanna Dikta
2. "Mimo wszystko Wiktoria" Renata Kosin
1. "Szczęście do poprawki" Arleta Tylewicz



ejotek
7. "Trauma" Max Czornyj - z drabiny czarnej

6. "Jak przechytrzyć nieboszczyka" Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska
5. "Pozycja trupa" Magda Kuydowicz
4. "Cień burzowych chmur" Edyta Świętek
3. "Muszę wiedzieć" Kasia Bulicz-Kasprzak
2. "Narzeczona z second-handu" Agata Bizuk
1. "Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli


Iwona Wendreńska

6. „Garść popiołu” Wojciech Wójcik
5. „Trup w sanatorium” Marta Matyszczak
4. „Amantka z pieprzem” Grzegorz Ćwiertniewicz, Grażyna Barszczewska
3. „Być kwiatem” Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
2. „Ostatni pociąg do Stambułu” Ayse Kulin
1. „Słowiańskie siedlisko” Monika Rzepiela






Drabina Czarna - 6 osób



Imię autora ma tyle samo liter co tytuł

Na froncie okładki znajduje się polecajka polskiej pisarki

Słowo tytułu zawiera 'szcz'


Na okładce widoczny jest cień kogoś lub odbicie np. w wodzie/lustrze

W tytule znajduje się 'się' lub 'cię' (tylko w tej formie)


Tytuł na literę T





Agnieszka Zabawa
1. "Tacet a mortuis" Amo Jones


Galene
2. "Opowieść się rozpoczyna" Amos Oz
1. "Tropiciel złych historii" Katarzyna Bielas


Badylarka
2. "Księżyc jest kobietą" Joanna Gawrych - Skrzypczak
1. "To jedno lato" Dorota Milli


Aine
3. "Panna z Monidła" Iwona Czarkowska
2. "Kółko się pani urwało" Jacek Galiński
1. "Toń" Marta Kisiel


pasjonatka książek
1. "Taka jak ty" Gabriela Gargaś


SmaszKa
4. "My mieliśmy szczęście" Georgia Hunter
3. "Głęboki sen" Raymond Chandler
2. "Księżna łowicka" Wacław Gąsiorowski
1. "Trzy ciosy sztyletem" Anna Kłodzińska



........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)




ZASADY WYZWANIA na 2019 (zwróćcie uwagę na podwyższoną poprzeczkę, czyli zwiększoną minimalną liczbę stron):

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 7 edycji: 31 grudnia 2019r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • W dowolnym momencie roku, nieregularnie oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2019 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 180 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na wrzesień:

Jeden ale dwie, czyli szczęśliwa 13!





[przypominam, że w tym roku czytane książki muszę mieć minimum 180 stron]



 

Wyjaśnienie hasła:















Znów mogłam poszaleć z pomysłami! No to czytamy :)



Żartowałam... małe wyjaśnienie.

Jeśli chodzi o same hasła to starałam się podawać przykłady lub wyjaśnienia na dole, w razie wątpliwości pytajcie zanim przeczytacie.
Hasła są łatwiejsze i trudniejsze, do wyboru, do koloru. By w każdym momencie móc dopasować książki, polecam zrobienie ściągawki.

Minimum do zaliczenia miesiąca - jeden (dowolny) zestaw, czyli dwie książki.
Każdy wybiera dowolne zestawy, nie muszą mieć numerów kolejnych (np. 4, 7, 11). Czytamy tyle zestawów ile zdołamy. Każdy zestaw czytamy tylko raz.

Zgłaszamy pełne zestawy, najpierw numer a potem obie książki. Gdyby ktoś zgłaszał hurtem to proszę o kolejność zestawów od najmniejszego numeru :)


W razie pytań jestem do dyspozycji, życzę powodzenia :)




Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 

53 komentarze:

  1. Łaaał! Ale hasło! :)
    Faktycznie zrobię ściągę:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dałaś czadu zresztą nie pierwszy raz 😉 pomysł mi się podoba. Parę do przeczytania na pewno znajdę.

    Urodzona 23

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż się staram :)
      Może nawet więcej się uda :)

      Usuń
  3. Czad! Urodzona 15. Podoba mi się hasło. Zaczęłam już wyciągać książki z mojej biblioteczki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to miód na me serce!
      To dobrze że pasują :)

      Usuń
    2. Zła jestem... przygotowałam sobie aż 6 zestawów :D i udało mi się przeczytać dwa...

      Zestaw 1.
      "Szmaragdowy krucyfiks" Albert Wojt
      "Biała Walkiria" Kamil Rewera
      ----------
      Zestaw 5.
      "Umierać tylko w ostateczności" Bogomił Rajnow
      "Bołdyn" Jerzy Putrament

      Usuń
    3. Nie bądź zła, to przecież 4 książki! :) Gdyby miesiąc trwał dłużej to ja też dopasowałabym więcej, bo OGROM książek na półkach :)

      Potrzebuję tylko dopytać - "Białej Walkirii" nie mogę nigdzie sprawdzić ile ma stron... Wydanie które znalazłam ma tylko 266stron.

      Usuń
    4. Tak, dokładnie 266 i pół strony :D, czyli 267.Zauważyłam, że nie jest jakoś specjalnie popularna, a szkoda... Dostałam jakiś czas temu od pewnej pani mnóstwo książek z lat 70/80-tych i teraz sobie czytam....
      Pozdrówka,
      K.

      Usuń
    5. https://robotkipodrobinia.blogspot.com/2019/10/monotematycznie.html

      Usuń
  4. Hasło jak zwykle rewelacja! Właśnie siedzę z kartą, długopisem i stosikiem wrześniowych planów czytelniczych, kombinując, jak tu najwięcej książek dopasować. :)

    Urodziny mam 26. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę :)
      Jest frajda? Mam nadzieję że tak :)

      Usuń
  5. Jest w czym wybierać, ale to nie znaczy, że będzie łatwiej 😉

    Urodzona 1.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety masz rację. Ale wierzę że opcji jest tyle że się uda jakiś dobry wynik wykręcić :)

      Usuń
  6. Powodzenia. Hasło dosyć oryginalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Cienias" z ostatniego zestawy wyklucza się z głównym regulaminem wyzwania. Trzeba czytać książki od 180 stron wzwyż, a "cienias" ma mieć mniej niż 150 stron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale do pary ma 500, więc się wyrówna. 😁

      Usuń
    2. Martuś, wiem że się wyklucza ale jak przeczytasz w zestawie cegłę to jak pisze Aine- wyrówna się- średnia będzie co najmniej 300, prawda? :)

      Usuń
  8. Jak zawsze czad i jest w czym wybierać :) Urodziny 27.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Takie lagodniejsze lądowanie po wakacjach :)

      Usuń
  9. Istnie szaleństwo w wyborze hasła :)
    Urodziny 12 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super hasło. Faktycznie zaszalałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle mi się pomysłów rodzi A miesięcy w roku tylko 12... :)

      Usuń
  11. Czy element muzyczny na okładce to może być ptak? Konkretnie słowik, który ewidentnie kojarzy mi się z muzyką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, dość muzykalny ptak ale mamy pewność że to słowik jest?

      Usuń
  12. Ho, ho, znów się dużo dzieje ;-)
    Czytam właśnie "połówkę" zestawu nr 11, wiec może się uda go skompletować. Może też nr 10, ale to się okaże, zobaczymy jak czas pozwoli na czytanie.
    Urodzona 17.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie hasła :)
    Zestawów mam kilka, zobaczymy czy wrzesień będzie łaskawy :(
    Urodziny 14.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ani się obejrzałam, a już mam przeczytane dwa zestawy!!! I to dość przypadkowo, bo akurat na Kordel przyszła moja kolej w bibliotece ( kiedyś zamówiłam ten tytuł, a tej autorki czytam wszystko, jeszcze przede mną tylko Antolka, Córka..., Serce w obłokach, więc 10 spokojnie już za mną), a Christie potrzebowałam do innego wyzwania, więc tylko wybrałam tytuł z dwuznakiem)
    Napiszę teraz, żeby nie umknęło:

    ZESTAW 10
    nie czytałam nic tego autora - "Rana" Wojciech Chmielarz
    czytałam co najmniej 10 tego autora - "Pejzaż z Aniołem" Magdalena Kordel

    ZESTAW 11
    tytuł zawiera dwuznak - "Śledztwo na cztery ręce" Agatha Christie
    nazwisko autora ma dwie jednakowe litery obok siebie - "Wąż z Essex" Sarah Perry

    OdpowiedzUsuń
  15. Dosyłam linki:
    "Śledztwo na cztery ręce" Agatha Christie
    http://agnestariusz.blogspot.com/2019/09/sledztwo-na-cztery-rece-agatha-christie.html

    "Rana" Wojciech Chmielarz
    http://zycieipasje.net/2019/09/25/szpieg-w-ksiegarni-rana-wojciech-chmielarz-recenzja/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zestaw 1
    „Szwindel” Jakub Ćwiek
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/09/zrobic-przekret.html

    „Dziecko z mgły” Renata Kosin
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/09/utkana-z-mgy.html

    Zestaw 10
    „Mroczne wybrzeża” Danielle L. Jensen
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/09/piratka-i-legat.html

    „Światło gwiazd” Krystyna Mirek
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/09/magia-babci-kaliny.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Zestaw 1
    "Zapłata" Małgorzata Rogala http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/09/zapata.html
    "(Nie) młodość" Natasza Socha http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/09/nie-modosc.html
    Zestaw 13
    "Mordercza układanka" Paul Britton 522 strony http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/09/mordercza-ukadanka.html
    "Wzięłam pigułę" Giorgia Benusiglio i Renzo Agasso 145 stron http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/09/wzieam-pigue.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zestaw 1
    "Angielka" Julie Garwood
    "Rok w pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli

    To miesiąc, kiedy nie mam czasu na blog, więc na pewno do jutra nie wrzucę recenzji.

    Urodzona 5

    OdpowiedzUsuń
  20. Zestaw nr 1
    1. "Potemu. .." Guillaume Musso
    2. "Lot bocianów" Jean-Christophe Grange

    OdpowiedzUsuń
  21. Zestaw 1
    "Siedmiu mężów Evelyn Hugo" Taylor Jenkins Reid
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/09/najlepsza-powiesc-tego-roku-siedmiu.html

    "Seksuolożki. Sekrety gabinetów" Marta Szarejko
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/09/kobieca-seksualnosc-seksuolozki-sekrety.html

    Zestaw 13
    "Zostały po niej sekrety" Diane Chamberlain
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/09/wykluczenie-spoeczne-zostay-po-niej.html

    "Medaliony" Zofia Nałkowska
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/92926/medaliony/opinia/53546545#opinia53546545

    OdpowiedzUsuń
  22. Zestaw 1
    1. "Na strunach światła" Krystyna Mirek
    2. "Róża wiatrów" Agnieszka Krawczyk

    Zestaw 4
    1. "Splecione letnie sny" Karolina Wilczyńska (seria "Stacja Jagodno")
    2. "Zapach bzu" Karolina Wilczyńska (seria "Rok na Kwiatowej". Sezon 2)

    Zestaw 11
    1. "Jeszcze się kiedyś spotkamy" Magdalena Witkiewicz
    2. "Poza rytmem" Brittainy C. Cherry

    OdpowiedzUsuń
  23. Zestaw 1
    1. "Mariola, moje krople!" Małgorzata Gutowska-Adamczyk
    2. "Rdza" Jakub Małecki

    OdpowiedzUsuń
  24. Zestaw 13 - grubas i cienias
    1."Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami" Dorota Gąsiorowska
    2."Małe zbrodnie małżeńskie" E.E. Schmitt

    Linki podeślę jutro bo się nie wyrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, po prostu doślesz :)

      Usuń
    2. Linki do lektur:

      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/10/01/dziewczyna-ze-sklepu-z-kapeluszami-dorota-gasiorowska/

      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/10/01/male-zbrodnie-malzenskie-eric-emmanuel-schmitt/

      Usuń
  25. Nie mam możliwości wrzucić książek wrześniowych. Mam nadzieję, że mogę to zrobić jutro. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jak wrzucisz to uzupełnię po prostu :)

      Usuń
  26. Zdążę wrzucić tylko zestawy:

    Zestaw 1

    imię Autora ma parzystą liczbę liter
    „Jak podrywają szejkowie” Marcin Margielewski
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4877249/jak-podrywaja-szejkowie/opinia/53899807

    imię Autora ma nieparzystą liczbę liter
    „Zbrodnia nad urwiskiem” Marta Matyszczak
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4801897/zbrodnia-nad-urwiskiem/opinia/53783636

    Zestaw 7

    Nazwisko Autora na A
    „Patrzę i wspominam” Nina Andrycz
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/154585/patrze-i-wspominam/opinia/53989012

    Nazwisko Autora na Z
    „Pocztówki z Amsterdamu: kiedy wspomnienia są kluczem do przyszłości” Agnieszka Zakrzewska
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4863569/pocztowki-z-amsterdamu/opinia/53988507

    Zestaw 13

    „Grubas” (ponad 500 stron)
    „Dziennik” – Sándor Marai
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/201204/dziennik/opinia/53710707
    s.640

    „Cienias” (dla dorosłych, mniej niż 150 stron)
    „Niezwykła podróż Pomponiusza Flatusa” – Eduardo Mendoza
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/38470/niezwykla-podroz-pomponiusza-flatusa/opinia/53985034
    s.144

    Muszę jeszcz uzupełnić po 1 recenzji w zestawie 7 i 11. Mam nadzieję, że doślę je najpóźniej w środę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...