czwartek, 6 września 2012

Maria Molicka "Bajki terapeutyczne"

-->
Maria Molicka jest psychologiem pracującym z dziećmi i młodzieżą oraz autorką wielu publikacji naukowych. Połączyła praktykę z teorią pisząc bajki terapeutyczne.
Książka Marii Molickiej to wyjątkowa pozycja na mojej tegorocznej liście. I nie znalazła się tu przypadkiem. Chciałam wspomóc się jedną z bajek w związku z pójściem córki do żłobka.
W początkowych rozdziałach książki autorka opisuje m.in. co wywołuje lęk u dzieci małych i tych trochę większych, jak można zapobiegać lękom, charakteryzuje też bajki terapeutyczne.
Trzecia część tej pozycji to już kolejne bajki, które mają za zadanie zapobiec konkretnym lękom, na przykład lęk przed zabiegiem chirurgicznym, śmiercią, ciemnością, bólem czy zagubieniem.
Dla mnie najważniejsza była bajka pod tytułem „Misiulek w przedszkolu”, która pomogła mi rozmawiać z dzieckiem o pójściu do żłobka. Wprawdzie to młodsze dziecko, ale myślę, że zaczerpnięte z książki argumenty w jakiś sposób pomogą.
Polecam książkę osobom, których dzieci mogą się znaleźć w opisanych przez Marię Molicką sytuacjach.


Wyzwania: 52 książki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...