niedziela, 10 marca 2019

Patrick K. Addai "Spytała żaba: Czy mam poślubić słonia?"





Tytuł oryginalny: Soll ich einen Elefanten heiraten, fragte der Frosch
Ilustrator: Jokin Michelena
Tłumaczenie: Jacek Bartos
Wydawnictwo: BJ Service
Data wydania: 2016
Liczba stron: 36
Oprawa: twarda








Patrycja [8 lat]:
"Spytała żaba: czy mam poślubić słonia?" to pełna śmiechu historia o zakochanej w słonicy żabie o imieniu Żabcio. Mały kawaler próbuje przekonać ojca swojej ukochanej, by ten zgodził się oddać mu swoją córkę za żonę. Kiedy jednak słoń nie ma ochoty zostać teściem żaby, Żabcio postanowił poszukać pomocy u czarownika. Kiedy tam dotarł, okazało się że jego walka o miłość znacznie się wydłuży…
Opowieść idealna jest dla odbiorców w wieku 3-5 lat. Oczywiście podoba się też starszym dzieciom. Książka nie tylko jest zabawna, uczy też że zawsze należy walczyć o swoje, oraz zrobić wszystko, by marzenia się spełniły. Po przeczytaniu tej książki dzieci powinny zrozumieć, jak ważne są dla swoich opiekunów.
Historia bardzo mi się podobała, czasem na mojej twarzy był uśmiech, czasami łezka wzruszenia.



Tak o książce napisała moja Ośmiolatka.

Jest to opowieść, którą zrozumieją dzieci w wieku przedszkolnym a to czego nie wyjaśni im tekst, uzupełnią przepiękne ilustracje. Historia jest bardzo łatwa w odbiorze, a poprzez bohaterów zwierzęcych autor pokazał jakimi priorytetami kierujemy się w życiu. Co jest ważne, komu i w jakiej sytuacji pomożemy, kiedy trzeba użyć podstępu czy szantażu, by osiągnąć cel. Elementem magicznym jest postać czarownika, który jednak nie używa magii a dobrych rad.

Duża czcionka i niewielka ilość tekstu na stronie sprawiają, że po książeczkę chętnie sięgną kilkulatki, które rozpoczęły już przygodę z samodzielnym czytaniem. Wartościowa, oryginalna, naprawdę warta uwagi. Polecam!







Wszystkie ilustracje pochodzą z książeczki



Książka przeczytana w ramach wyzwań: 52 książki





Za możliwość przeczytania książki
dziękuję

2 komentarze:

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...