sobota, 15 lipca 2017

Krystyna Mirek "Prawdziwa miłość" - przedpremierowo




Autor: Krystyna Mirek
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Data wydania: planowana na 17 lipca 2017
Liczba stron: 336
Seria: Saga rodu Cantendorf tom 3









W środę dotarła do mnie niespodziewana przesyłka - cudowna książka wraz z breloczkiem. Ucieszyłam się ogromnie, bowiem to trzeci tom najnowszej serii Krystyny Mirek a na wyjaśnienie wątków czekałam już wystarczająco długo :) Historia zawiesiła w próżni losy bohaterów w bardzo emocjonującym momencie...


Kate Milton po wstrząsających odkryciach i biegu w deszczu leży ciężko chora. Lekarz, rodzice i siostra są załamani, bowiem niewiele można zrobić. Żadne środki nie pomagają. Madame Eleonor widzi tylko jeden ratunek - potrzebna jest wiedźma Alice! Tylko, że ona akurat opuszcza miasteczko i udaje się w świat, ku lepszej przyszłości, z dala od zamku Cantendorfów i tajemnic dotyczących swojej przeszłości. Na szczęście zadziała jej szósty zmysł - Alice usłyszała wysyłane w myślach wołanie o pomoc od trzech kobiet? A kim są pozostałe dwie?
Klementynę Hammond zgubiła chęć poznania prawdy o tym, co udało się odkryć Kate jeszcze przed ślubem. Dlaczego tak szybko? Gdzie odnalazła wskazówkę nie będąc żoną... Gdy gospodyni odkryła gdzie należy szukać, los spłatał jej psikusa i zatrzasnął drzwi do skarbca z kluczem od zewnątrz. Czy jedynej strażniczce tajemnicy przyjdzie tutaj umrzeć? Czy znajdzie się ktoś, kto zechce jej szukać? Wszak wszystkich pochłonęły poszukiwania Lady Adler... To trzecia kobieta, której wezwanie na pomoc wyczuła wiedźma Alice. Czego Isabelle może pragnąć? Wygląda przecież na to, że będąc w ciąży i planując ślub z hrabią ma wszystko, na co tak długo czekała?! Tyle tylko, że zaczęło się w niej budzić sumienie i domagać sprawiedliwości. Isabelle stała się bardziej ludzka, emocjonalna i wrażliwa. Czy to przez rozwijające się w niej życie? Zaczyna poważnie rozmyślać nad tym jak pokierować swoim życiem... Czy iść za głosem serca czy rozumu... Aleksander czy Robert...
Jakich wyborów dokonają bohaterki? Możecie mi wierzyć - autorka niejednym zaskoczyła. A myślałam, że wszystko już przewidziałam i lektura będzie tylko potwierdzeniem moich domysłów...

W cieniu jakże ważnych wydarzeń, które rozgrywają się w umysłach i sercach  kluczowych bohaterów, nie można zapomnieć też o Edith, ciotce hrabiego. Panna Cantendorf ogromnie mnie zaskoczyła w tym tomie! Zwłaszcza w kwestii przeciwstawienia się siostrom i... buta :)

"Prawdziwa miłość" to trzeci tom urokliwej sagi o licznych tajemnicach w życiu pewnego hrabiego. Kto przeczytał dwie początkowe części z niepokojem i szybszym biciem serca wyczekiwał na finał. Do głowy przychodziło mnóstwo pytań, wątpliwości i niepokoju o los postaci, które zapewne - tak jak i ja - polubiliście. Choć oczywiście nie wszystkie... :) Jednak pamiętajcie, że każdemu należy dać szansę na zmianę, na podejmowanie lepszych decyzji, na porzucenie "ciemnej strony mocy".

Powieść wkrada się w nasze łaski już od pierwszych stron, ponieważ nie trzyma nas w niepewności - powracamy do bohaterów w chwili,  w której pozostawił nas tom drugi. Akcja nie biegnie jednak zbyt szybko. Niespiesznie wnikamy w historię, przeżywamy podejmowane decyzje, zniknięcie bohaterów i nietypowe akcje poszukiwawcze. Dopiero spowiedź gospodyni sprawia, że książkę wręcz się połyka, czytałam jednym tchem, nie do końca wierząc w to co czytam. Do czego ta kobieta była zdolna... To był niewątpliwie magiczny czas... dla Klementyny i dla mnie...

Jak Krystyna Mirek zakończyła Sagę Rodu Cantendorfów? Nie zdradzę ani słowa. Bo nawet gdybym napisała, czy to po mojej myśli czy też nie, domyślilibyście się finału. Wszak znacie moje gusta :) Dlatego na koniec wspomnę tylko, iż warto sięgnąć po serię. Język jest typowy dla autorki - czyta się szybko, lekko i przyjemnie a akcja osadzona w przeszłości jest przyjemną odskocznią od współczesnych historii, która kusi, nęci i nie pozwala zapomnieć o przerwie w czytaniu.

Podsumowując - jeśli nie poznaliście jeszcze opowieści o wielkiej miłości, niezwykłej tajemnicy, zagmatwanych losach, zdradzie i uczuciach to jest to idealny moment, by przeczytać trzy tomy pod rząd. Tutaj nie ma miejsca na nudę, bowiem zarówno sprawy uczuciowe jak i dotyczące przyszłości rodu Cantendorf znacznie się komplikują co odbija się na zdrowiu niektórych postaci. Gorąco polecam Wam nowy pomysł Krystyny Mirek na ciekawą powieść obyczajową. Ja jestem zachwycona!





"Tajemnica zamku"
"Cena szczęścia"
"Prawdziwa miłość"


Książka przeczytana w ramach wyzwań: Grunt to okładka, 52 książki



Za możliwość przeczytania książki
dziękuję


15 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszy tom i byłam wniebowzięta historią, muszę wziąć się i za tą część ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawa jestem jak odbierzesz wydarzenia finałowe :)

      Usuń
  2. Nie czytałam nigdy przedtem podobnej serii i trochę obawiam się, że nie do końca może przypaść mi do gustu, ale tylko Ci co próbują czegoś nowego moga liczyć na wygrana. Dlatego ja chętnie pomimo swoich obaw zakosztuje tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy ma czasem obawy kiedy sięga po coś innego, nawet znanych sobie autorów gdy to odmienna twórczość. Ale liczę, że Ci się spodoba. Zawsze możesz poprzestać na 1 tomie...

      Usuń
  3. Czekam na ostatni tom, zamawiam wkrótce :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę przeczytać pierwszy tom, ponieważ ogromnie lubię powieści tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję przeczytanie tego cyklu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta seria jakoś do mnie nie przemawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie namawiam, ale może jednak spróbujesz? :)

      Usuń
  7. Najlepiej od razu wszystkie tomy, nie trzeba czekać z niecierpliwością na premierę kolejnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsze rozwiązanie :) Ale czasem nie można czekać :D

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...