środa, 26 października 2016

Katarzyna Michalak "Leśna Polana" - przedpremierowo




Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo: Znak literanova
Data wydania: planowana na 9 listopada 2016
Liczba stron: 318 ??
Seria: Leśna Trylogia tom 1










Jeśli dobrze liczę to przeczytałam już ponad dwadzieścia książek autorki. Kiedy dowiedziałam się o kolejnej powieści z jakże sielskim tytułem "Leśna Polana" i jakże bajeczną okładką wiedziałam, że muszą ją przeczytać. Moja szczęście było przeogromne, gdy mogłam zacząć czytać i ... Wiem jedno - ta recenzja nie może być standardowa... I nie będzie... Po tej historii nie mam w sobie tyle siły, by pisać według schematu. Droga Kasiu, jak Ty dałaś radę napisać taką treść? Chylę czoła i życzę dużo sił podczas pisania kolejnych tomów.


Trzy przyjaciółki
Majka, 
Julka 
i Gabrysia
Poznały się w bardzo nietypowych okolicznościach (nie sądziłam, że w "takich" warunkach można nawiązać "takie" relacje) i pomimo tego, że różni je status społeczny, materialny, charakter i sposób bycia, dzieciństwo i codzienne problemy to trwają w tej niezwykłej więzi - ogromnej przyjaźni, która pomaga im przetrwać to co najgorsze. Choć prawda jest taka, że jedna z nich nadal nie jest gotowa, by opowiedzieć im historię swego życia, mimo że minęło już 9 lat od tragicznych wydarzeń. I nie zdaje sobie sprawy jak bardzo z tego powodu mogą cierpieć najbliżsi jej ludzie.
Na ich przykładzie autorka poruszyła naprawdę wiele problemów, z którymi zmagają się współczesne kobiety i uzmysławia tym czytelnikowi, że powinniśmy mieć kogoś, kto wesprze nas w najtrudniejszych chwilach życia.


Trzej bracia
Wiktor, 
Marcin, 
Patryk
Dorośli mężczyźni, którzy zostali połączeni przez los w bardzo nietypowy sposób. Obracają milionami, mają swoje domy, apartamenty, ale przede wszystkim siebie. Trwają we trójkę pomimo tego co ich spotkało, a może właśnie dlatego...? Umocnienie wzajemną siłą, obietnicami oraz przyrzeczeniami. I tylko przeszłość w brutalny sposób i w najmniej oczekiwanych chwilach wdziera się w ich świat ponownie, by niszczyć, burzyć i wywoływać cierpienie. Kto i dlaczego zadał im tyle ran na ciele czy duszy?


Leśna Polana
Cudowne i magiczne miejsce pośród lasu z małym domkiem na polanie, gdzieś w okolicach Pułtuska. Wymarzony dom Gabrysi, w którym miała być szczęśliwa. Dlaczego nie jest? Tak naprawdę to Gabi nie wie. Nie zna prawdy. Została opuszczona i oszukana. Samotna i cierpiąca... I nie ma pojęcia jaka jest prawda. Dla swojego dobra.


To właśnie wątkiem dotyczącym niezwykłego domku i trzech oglądających go przyjaciółek rozpoczyna się ta powieść. Zaczyna się sielsko i wszystko zwiastuje nam piękną, ckliwą i romantyczną opowieść o miłości... A już najlepiej by było gdyby zeswatać braci z przyjaciółkami i urządzić potrójne wesele... Nie nastawiajcie się na to! Wprawdzie to dopiero pierwszy tom Leśnej Trylogii, ale mogę Wam już teraz powiedzieć - mnie książka "wbiła w fotel" i nie wiem jak dotrwam w zawieszeniu do drugiego a co dopiero trzeciego tomu!

Nie spodziewałam się zupełnie tego, co dostałam! Zwłaszcza, że nie śledziłam tej powieści w miejscu, gdzie autorka publikowała ją w odcinkach. Przeżyłam szok i niedowierzanie. Serce mnie bolało ze smutku, bólu i współczucia. Jak można być taką bestią? Takim potworem? Znęcać się nad innymi ludźmi? A zwłaszcza nad bezbronnymi dziećmi? Katarzyna Michalak zaserwowała mocną lekturę. Myślę, że jeszcze długo nie będę mogła się pozbierać. Koszmar tortur w X Pawilonie na Rakowickiej w Warszawie a na "deser" katowanie dzieci w domowym zaciszu...

Dwa światy,
dwie katownie,
dwa życia bez sił padające we krwi na podłogę.
A gdy dojdą do siebie...
będzie powtórka.


Ta książka to nie tylko ból, jest też piękna historia miłości. Nawet ogromnie piękna! Czytając ją nie można pojąć jak i dlaczego ktoś decyduje się na rozstanie... Michalak pokazała też siłę przyjaźni oraz fakt, że nawet obcy ludzie mogą stać kimś więcej niż Ci, którzy uważają się za rodzinę. Zupełnie nieznany człowiek potrafi więcej ze zwykłej dobroci serca niż inni ze źle pojmowanej miłości.

"Leśną Polanę" przeczytałam bardzo szybko, bo kolejne strony zawierały przecież rozwiązanie zagadek i tajemnic z przeszłości. Żałuję tylko, że nie zabezpieczyłam się przed przyjmowaniem tych rewelacji tak, jak zrobiła to Majka...
Zresztą od początku lektury zaznaczałam sobie markerem ważne fragmenty, gdyż czytałam wersję wydruku zbindowanego, aż do czasu, gdy dotarłam do mocnych opisów działań bestii... Zapomniałam o markerze zupełnie, nie chciałam nawet na sekundę odrywać się od tekstu... Czekałam na jakieś pozytywne i szczęśliwe wieści.

Nie będę się tutaj rozpisywała o plusach czy minusach, bo każdy znajdzie swoje, kto będzie miał się nastawić negatywnie to zrobi to, pomimo wszystko... Dla mnie książka ma wszystko to, co powinna mieć - ciekawych, różnorodnych i barwnych bohaterów, miłość, przyjaźń i trudne przeżycia, akcja pędzi, przeszłość wywołuje ból a tajemnice mieszają w życiu postaci. Emocje są ogromne i wielokrotnie musiałam ocierać łzy... I wiecie co? Mam tylko jedną dużą negatywną uwagę do tej książki - ale tego się mogłam spodziewać, skoro to trylogia - zakończenie! Przerwanie w TAKIM momencie to przecież okrutne.


Jestem poturbowana psychicznie. 
Czułam ból bohaterów na własnym ciele i płynącą z ran ciepłą krew.
Wstrząsająca historia człowieka potwora,
który niszczy to, co dobre.



"Leśna Polana"
"Czerwień Jarzębin"
"Błękitne Sny"


Książka przeczytana w ramach wyzwań: Gra w kolory II, 52 książki


Za możliwość przeczytania książki
dziękuję Pani Annie


29 komentarzy:

  1. Wow!Ale Cię wzięło ☺Jeśli chodzi o książki autorki, to różnie to u mnie bywa. Kilka mi się ogromnie podobało a kilka było totalnym rozczarowaniem. Myślę jednak, że na tę się skuszę po takiej recenzji😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie totalnego rozczarowania nie było, ale owszem kilka tytułów podobało mi się mniej, ale to już zależy czego szukamy w książce. Tutaj zaś... nie wiem kiedy przestanę myśleć o krzywdzeniu innych i ... zresztą nie będę spojlerować :D

      Usuń
    2. U mnie podobnie jak u Gosi...może ta okaze się własnie tą in plus

      Usuń
    3. Trzeba się po prostu przekonać :) Dla mnie jest ona szokująca, bo katownia to nie fikcja tylko prawda i strasznie mnie to bolało...

      Usuń
  2. Pani Kasia zawsze kończy swoje książki w takim momencie, że nie sposób nie sięgnąć po dalszą część. Przyznam szczerze, że boję się trochę tej powieści, bo z twórczością Katarzyny Michalak mam spory problem - niektóre historie skradły moje serce, a inne były baaardzo niedopracowane. "Leśna Polana" ma niebawem do mnie trafić, więc jestem ciekawa swoich wrażeń. Ale Twoja recenzja... och, ile emocji!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zwłaszcza w trylogiach np. kwiatowej :) Nie wiem jak dotrwam do drugiego, po tej końcówce... Powyżej odpisałam Gosi, że owszem bywa różnie, ale ja szukam emocji a tutaj jest ich miliony! Czekam na Twoje wrażenia

      Usuń
  3. Hmm ja jestem jednak sceptyczna, ale nie mówię nie. Najpierw muszę przeczytać wszystkie książki autorki, jakie mam w domu, a mam ich sporo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu, wszystkich to nawet ja nie czytałam które mam w domu... Czas się kłania... Poza tym polecałabym jednak te fajniejsze :)

      Usuń
  4. Oczywiście mam w planach :D Rozumiem, że moja wiadomość na fb nieaktualna? (-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoją wiadomość dopiero chwilę temu odczytałam :) (odpisałam już) Tak, akurat w tej kwestii nieaktualna :D

      Usuń
  5. Bardzo lubię książki pani Kasi, a po tę chętnie sięgnę. To może być kolejna przyjemna seria :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy określiłabym ją mianem "przyjemna", ale ja przeżyłam ją bardzo...

      Usuń
  6. Jedne książki autorki bardzo mi się podobają, inne, no cóż, niekoniecznie. Będę musiała sama wziąć tę książkę na przysłowiową "tapetę" i się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem rezultatów tego przekonywania się :D

      Usuń
  7. Nareszcie! Czekałam od dawna na kolejną trylogię Autorki. Stosik lektur obowiązkowych znów urośnie :)
    Swoją drogą bardzo Ci zazdroszczę dostępu do przedpremier...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet w odcinkach jej nie czytałam, wolałam całość :)
      Stosik rośnie... wiesz jak bardzo u mnie urósł po tym weekendzie? :P
      Też sobie zazdroszczę :D

      Usuń
  8. To pierwsza książka tej autorki, którą miałam okazje przeczytać. W Internecie o autorce krążą różne opinie, które przeczytałam dopiero po zamówieniu książki i zastanawiałam się czy dobrze zrobiłam kupując ją. Na szczęście okazało się, że wszystko zależy od gustu czytelnika i jego wymagań. Ja od powieści obyczajowych określanych jako literatura kobieca nie wymagam zbyt wiele, dlatego też Leśna Polana nawet w najmniejszym stopniu mnie nie zawiodła. Momentami byłam zaskoczony tym ile emocji może wywoływać taka książka i tego jak mnie wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - autorka ma wielu przeciwników i krytyków, ale i grono wielbicieli jest ogromne.
      Zgadzam się również w sprawie tego, że twórczość odbieramy w zależności od naszych potrzeb czy sytuacji życiowej, czego nam brak.... Dla mnie w takich książkach najważniejsze są emocje a nie detale, których trzeba się uczepić... Ciekawa jestem ogromnie czy i po jakie książki autorki sięgniesz :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. A jakie książki jeszcze polecasz? Bo przymierzam się do przeczytania kolejnej książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy na co masz ochotę... Zwłaszcza, że książki Kasi są jednak dość różne. Jeśli masz chęć na typowe obyczajówki to polecam Ci na początek serie: "Sklepiki z Niespodzianką", serię kwiatową (zaczyna się od "Ogrodu Kamili") i serię owocową (tu różnie bywa z tomami, czasem się wiążą a czasem nie).
      Autorka napisała też erotyczno-sensacyjną książkę "Mistrz", która była niesamowita.
      W razie pytań, polecam się :)

      Usuń
  10. To chyba zacznę od tego Mistrza, bo nie chciałabym kolejnej trylogii na razie czytać. Wolę coś co zaczyna się i kończy w jednej książce. Przekonałaś mnie tym swoim "niesamowita" :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trylogie Ci się podobają :)
      A Mistrz.... wprawdzie najlepszy jest sam, ale ma kontynuację - jeden tom jest później, ale już nie jest aż tak świetny :)

      Usuń
    2. Vuene, ja z kolei mogę polecić Ci właśnie kontynuację Mistrza, czyli "Zemstę" :) Polecam Ci zaopatrzyć się w obie części. Naprawdę wciągają...

      Usuń
  11. Dostałam od dzieci na Święta Leśną Polanę i bardzo mi się spodobała.
    Szkoda że dziś zamknięte księgarnie tak mnie wciągnęła akcja.
    Mam nadzieję na ciepłe zakończenie.
    Ludzie po takich przejściach jak bohaterowie muszą znaleźć równowagę.
    Pomimo znacznych rozmiarów polecam.��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, jaki dzieci miały dobry pomysł :)
      Na drugi tom przyjdzie nam jeszcze poczekać... Ale nie ukrywam, że w finale tomu 3 też liczę na ciut szczęścia... Choć różnie to jeszcze może być...
      Znaczne rozmiary? Hmmm.... tak szybko się czyta, że nie zauważyłam :P

      Usuń
  12. Nie wiedziałam że jeszcze nie ma w sprzedaży kolejnych tomów.
    Bardzo wciągnęła mnie ta książka i będę z niecierpliwością czekać na kolejną książkę.
    Bardzo proszę o informację jak już będzie dostępna.
    Pozdrawiam.Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma, dopiero się piszą... To już jest nas dwie czekające na ciąg dalszy - nie wiem nawet na kiedy są w planie. Nie ma jeszcze żadnych informacji. Jak będę wiedziała, to zapewne pojawi się taka informacja na bocznym pasku bloga w premierach

      Usuń
  13. Z trylogii przeczytałam serię kwiatową. Są to trzy naprawdę dobre książki. Nie będę zdradzać fabuły, polecam przeczytać od początku, od pierwszej części czyli "Ogród Kamili". Leśną Polanę dostałam na Gwiazdkę od przyjaciółki, zaraz idę na urlop, więc już wiem, co będę robiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serię kwiatową czytałam :) Bardzo dobra lektura! Teraz "zmusiłam" przyjaciółkę do czytania i w weekend pochłonęła Ogród Kamili :)
      Zatem będzie to bardzo przyjemny urlop - dasz znać jakie wrażenia? Bo to dość mocna książka, z uwagi na bestię.

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...