piątek, 21 marca 2014

Zapowiedź publikacji Wydawnictwa Poniekąd


Książka leżakuje już na mojej półce, jednak znacie moją sytuację. Czytam trochę mnie niż ponad miesiąc temu... Kolejka samych tylko książek recenzyjnych utworzyła się niezwykła.

Dlatego też pomyślałam, że zanim powstanie kolejna recenzja zachęcę Was i siebie do lektury książki "Surowe". Nie wiem kiedy uda mi się ją przeczytać, ale kto zdąży w marcu, zaliczę do "Pod hasłem" :)


Autorką książki jest hiszpańska pisarka Esther García Llovet - z wykształcenia reżyser filmowy i psycholog kliniczny. Została nazwana "nową gwiazdą literacką z Hiszpanii" a "Surowe" to jej debiut na rynku polskim, ponieważ w naszym kraju nie były wydawane jej wcześniejsze dzieła.
Opis książki za Wydawnictwem:
"Esmiz prowadzi swoją zyskowną restaurację w sposób niekoniecznie legalny, przy okazji obchodząc się z ludźmi nie do końca szlachetnie. To jego oczami widzimy w powieści świat i Perikę – kobietę budzącą w nim nie tylko zmysłowy pociąg, ale i chorobliwe, nieznane mu dotąd emocje. To one każą mu włączyć się do prowadzonej przez nią destrukcyjnej i uzależniającej gry. "Surowe" to nie tylko historia dwóch ścierających się charakterów, ale też niemal filmowe, ascetycznie naszkicowane obrazy pełne nieoczekiwanych zestawień. "

Jednak Esmiz i Perika to nie wszyscy bohaterowie tego dramatu psychologicznego.  Poznamy też przyjaciela Esmiza nie pogodzonego ze śmiercią żony oraz syn Periki - Bico - dwunastolatek manipulujący matką.

Jestem ogromnie ciekawa jak kierunki wykształcenia autorki wpłynęły na treść takiej lektury. A Wy?

5 komentarzy:

  1. Do hiszpańskich powieści, nie trzeba mnie długo namawiać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być ciekawie... tym bardziej, że autorka zajmuje się psychologią kliniczną, a aktualnie "siedzę" odrobinkę w tym temacie (a przynajmniej próbuję ;-)), bo mam taki przedmiot na studiach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reżyser filmowy i psycholog kliniczny? Ciekawe połączenie. Myślę, że ta powieść, między innymi dzięki szerokiemu spectrum zainteresowań autorki, jest dość niebanalna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie jakoś fabularnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hiszpańska powieść - to już mamy plus. Zawód autorki też może się okazać ciekawy...

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...