czwartek, 18 stycznia 2018

Najlepsze książki roku 2017 wg ejotka - podsumowanie 2017 #7

W naszej podróży po podsumowaniach mojego czytelnictwa roku 2017 zatrzymamy się dziś na przystanku z książkami, które wywarły na mnie pozytywne wrażenie.


Wzorem lat ubiegłych będą to dwie listy - stworzone wg liczby gwiazdek na LC. Ja zwyczajnie nie chcę wybierać TOP10 czy TOP5 - to byłoby zbyt trudne, gdyż te książki naprawdę mi się podobały. Po co mi stres związany z tak trudnym, dodatkowym wyborem :D  Dlaczego mam krzywdzić inne tytuły...?
Zresztą często po fakcie, po lekturze kolejnych książek czy z chwilą robienia tego TOP - mam wrażenie że teraz oceniłabym niektóre pozycje inaczej... Na przykład patrząc porównawczo na książki przeczytane później albo emocje, które pozostały we mnie po dłuższym czasie od lektury albo gdy nie zostały żadne lub niewielkie... Ale ocen później już przecież nie zmieniam.


Uwzględniłam jedynie książki dla dorosłych. Wszystkie tytuły są podlinkowane - możecie zajrzeć do moich recenzji.



TOP 27
(książki, które oceniłam na 9/10 oraz 10/10 - kolejność wg czytania)  [24 pozycje to lit. polska :)]


  1. "W rytmie passady" Anna Dąbrowska
  2. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Wiktoria" Lucyna Olejniczak 
  3. "W plątaninie uczuć" Gabriela Gargaś 
  4. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda" Lucyna Olejniczak
  5. "Kiedy pada deszcz"  Lisa de Jong 
  6. "Chwila na miłość" Joanna Stovrag
  7. "Droga do Różan" Bogna Ziembicka
  8. "Zielarnia nad Sekwaną" Liliana Fabisińska 
  9. "Czereśnie zawsze muszą być dwie" Magdalena Witkiewicz
  10. "Wiosna w Różanach" Bogna Ziembicka 
  11. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Weronika" Lucyna Olejniczak
  12. "Cena szczęścia" Krystyna Mirek
  13. "Prawdziwa miłość" Krystyna Mirek
  14. "Zaplątana miłość" Karolina Wilczyńska
  15. "Wzgórze Niezapominajek" Anna Bichalska
  16. "Jutro będziemy szczęśliwi" Anna Dąbrowska
  17. "Dziecko last minute" Natasza Socha 
  18. "Kobiety ciężkich obyczajów" Natasza Socha
  19. "Kącik zagubionych serc" Magdalena Trubowicz 
  20. "Marzenia szyte na miarę" Karolina Wilczyńska
  21. "Serce z piernika"  Magdalena Kordel
  22. "It Ends with Us" Colleen Hoover 
  23. "Labirynt duchów" Carlos Ruiz Zafon
  24. "Apteka marzeń" Natasza Socha
  25. "November 9" Colleen Hoover
  26. "Po nitce do szczęścia" Karolina Wilczyńska
  27. "Wieczór taki jak ten" Gabriela Gargaś 

TOP 28
(książki, które otrzymały oceny 8/10)  [25 z nich to lit. polska]

  1. "Tajemnica zamku" Krystyna Mirek
  2. "Pewna pani z telewizji" Anna Mentlewicz
  3. "Nigdy nie jesteś sama" Renata Adwent 
  4. "Cela 7" Kerry Drewery
  5. "Czas burzy" Adrian Grzegorzewski
  6. "Nie czas na zapomnienie" Agnieszka Walczak-Chojecka
  7. "Córka wiatrów" Magdalena Kordel
  8. "Słoneczna przystań" Agnieszka Krawczyk
  9. "Zemsta na ekranie" Anna Mentlewicz 
  10. "Czerwień Jarzębin" Katarzyna Michalak
  11. "Kształt gruszki" Magdalena Kołosowska
  12. "Nakarm mnie" Julita Strzebecka 
  13. "Bądź przy mnie" Bogna Ziembicka 
  14. "Francuski klejnot" Anna J. Szepielak 
  15. "Antykwariat spełnionych marzeń" Dorota Gąsiorowska
  16. "Inspektor Kres i zaginiona" Agnieszka Turzyniecka
  17. "Ósmy cud świata" Magdalena Witkiewicz
  18. "Nie czas na pożegnanie" Agnieszka Walczak-Chojecka
  19. "Zadzwoń, kocham cię" Anna Łacina
  20. "Słodkie życie" Krystyna Mirek
  21. "Obsesja" Katarzyna Berenika Miszczuk
  22. "Aleja Siódmego Anioła" Renata Kosin 
  23. "We dwoje" Nicholas Sparks 
  24. "Psiego najlepszego" W. Bruce Cameron
  25. "Wszystkie pory uczuć. Jesień" Magdalena Majcher 
  26. "Magiczny wieczór"  Agnieszka Krawczyk
  27. "Cuda i cudeńka" Agnieszka Olejnik 
  28. "Cztery płatki śniegu" Joanna Szarańska

Jak się zapatrujecie na moje TOPki? Zgadzacie się z faktem, iż oceniałam je tak wysoko? Czytaliście? Skusiłam Was do lektury? Przypomniałam o jakiejś pozycji?

16 komentarzy:

  1. Mnóstwo tych książek mam w planach. Te, które z tego zestawienia już przeczytałam też oceniam wysoko. :) myślę więc, że inne muszę koniecznie przeczytać, bo nasz gust jest bardzo podobny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli plany masz doskonałe :) O tak, Twoje komentarze wciąż mnie przekonują, że podobne - czytaj i pisz - zweryfikujemy :)

      Usuń
  2. Ale mam nadrabiania :) Większość tych książek jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to Cię pocieszy - to nie szkoła i nie lektury obowiązkowe czytane na termin :D
      Tylko przyjemnie spędzony czas :) Miłego czytania

      Usuń
  3. Świetne zestawienie. Same ciekawe tytuły, a ja jeszcze większości nie czytałam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mi napisać - miłego czytania - naprawdę godne poświęconego czasu :)

      Usuń
  4. Muszę przyznać, że bardzo dużo świetnych książek przeczytałaś. To świadczy o tym, że miałaś bardzo udany rok :) Życzę by 2018 był również bogaty w same perełki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiele cudnych książek przeczytałam :)
      Dzięki :) i wzajemnie

      Usuń
  5. Z tego zestawienia czytałam 26 pozycji, 9 mam w planie (i na półce też) :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Osiem książek przeczytałam, więc mam jeszcze sporo do nadrobienia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 8 z obu list? Czyli rozjechałyśmy się czytelniczo w 2017...

      Usuń
  7. Zgadzam się w przypadku "Zielarni nad sekwaną" i "Czereśni..." M. Witkiewicz! A "Labirynt duchow" jeszcze przede mną, ale i tak wiem, że mi się spodoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli poprzednie książki z serii Cmentarz Ci się podobały to teraz będzie wisienka na torcie :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...