czwartek, 6 września 2018

Podsumowanie mojego czytelnictwa - sierpień 2018

Nie wiem jak to się robi, że w wakacje, zwłaszcza podczas urlopu czyta się więcej... Chyba potrzebny mi przepis...
Od kiedy zostałam matką dziecka cukrzycowego, czyli od 3r.ż. córy nijak nie jestem w stanie czytać wtedy dużo...
Każda książka jest sukcesem :)


W te wakacje pasjonowałyśmy się książeczkami detektywistycznymi i przeczytałyśmy ich sporo, każda z osobna. To głównie one podnoszą liczbę ogólną książek. Co przeczytałam w sierpniu poza nimi?




Liczba przeczytanych książek19
Liczba przeczytanych stron:     3 898

Co w przeliczeniu na dni daje 125,5  strony dziennie.
Liczba stron przeczytanych w 2018:  27 218
E-booki w 2018: 6


W ramach wyzwań:
Grunt to okładka - 6
Mini czelendż - 1
Pod hasłem - 5
Zatytułuj się 2 - 2
 
52 książki  - 19
Dla dzieci  - 12
E-booki - 1



Przeczytałam w tym miesiącu:    
            
"Wszystkie pory uczuć. Lato" Magdalena Majcher - finalny, czwarty tom znakomitej serii - każda część podejmuje ważny społecznie temat (tym razem jest to depresja poporodowa); każda jest na swój sposób piękna, wyjątkowa i poruszająca, ale moje serce skradła druga część - 'Wszystkie pory uczuć. Zima'

"Ugotuj mi, tato" Joanna & Tomasz Jakubiak - pozycja, która dzięki prostocie, kolorom i trafiającym ilustracjom ma skusić męską część populacji niegotującej do zabawy w kuchni wraz z dzieckiem. Na ile eksperyment się uda - dowiecie się z własnych obserwacji. U mnie nie wyszło, ale przepisy przez mamy też mogą zostać wykorzystane, prawda? :)

"Magiczny kontroler" David Baddiel - książeczka dla dzieci i dorosłych, dla chłopców i dziewcząt. Każdy znajdzie w niej przesłanie, które odbierze osobiście. Przepełniona humorem, lekka i ciekawa opowieść o współczesnych problemach, okraszona zabawnymi ilustracjami. Jestem pewna, że nie będziecie się przy niej nudzić a większa czcionka zapewni komfort czytania najmłodszym.

"Pan Kartezjusz gra w statki, czyli..." Anna Cerasoli - opowieść pełna pomysłów, której narratorką jest siostra Filipa. Intrygująca, zróżnicowana i przydatna jako pomoc do nauki matematyki od klasy - myślę - czwartej. Rozdziały są na tyle krótkie, że można dany problem omówić, poznać i rozwikłać, jednocześnie nie czując się znudzonym - ot, tak na jeden raz a później zająć się kolejnym rozdziałem. To świetna pozycja edukacyjna, ale z elementami zabawy, którą gorąco Wam polecam.

"Zawiła historia niesfornego Kacperka" Katarzyna Michalec - pełna mądrych rad i przesłań opowieść. Zwraca naszą uwagę, na odmieńców, którzy nie mają lekkiego życia a zostali wyłączeni ze społeczności. Odtrąceni, wyśmiani, samotni. Spróbujmy ich zrozumieć, zaakceptować, polubić. Książeczka jest pełna humoru i dzięki zabawnym sytuacjom przemyca wartościowe postawy i zachowania. Polecam, nie tylko uczniom.

Seria "Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai" Martin Widmark:
"Tajemnica hotelu" 
"Tajemnica szkoły"
"Tajemnica szafranu" 
"Tajemnica biblioteki" 
"Tajemnica galopu" 
"Tajemnica szpitala" 

Seria "Agata na tropie" Steve Stevenson:
"Miecz króla Szkocji" 
"Kradzież nad Niagarą" 
"Korona z Wenecji"  


Na urlopie przeczytałam również, ale recenzje dopiero powstaną:

"Ślub" Nicholas Sparks
"Biuro M" Magdalena Witkiewicz & Alek Rogoziński
"Rozdarte serce" Scarlett Cole
"Ene due śmierć" M.J. Arlidge
"Uczucia zaklęte w kamieniu" Karolina Wilczyńska




Filmy:

"Książę Czaruś" - w kinie z córą
serial Westworld - sezon 2

14 komentarzy:

  1. Ja w te wakacje pobiłam chyba wszelkie rekordy czytelnicze. Ale to dzięki pogodzie, upały uziemiły mnie w domu.
    Gratuluję wyników!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)
      Brawo Ty! U mnie każdy rodzaj uziemienia skupia się jednak na Pati i nijak tyle czasu nie ma...

      Usuń
  2. Wyniki kapitalne. Moje gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję rewelacyjnego wyniku. Mnie udało się przeczytać 12 książek. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dla Ciebie również gratki, większe! Bo u mnie sporo to literatura dla młodszych :)

      Usuń
  4. Ogromnie gratuluję tak pięknego wyniku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje! :) Mnie w sierpniu udało się przeczytać 12 książek i jest to mój najlepszy wynik tego roku, także jestem z siebie dumna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Najlepszy roku? Ogromne brawa zatem! :) Świetny wynik

      Usuń
  6. Gratuluję wyniku! I czasu na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...