sobota, 1 października 2016

Podsumowanie września i hasło na październik 2016 - Pod hasłem

Witaj październiku!

Niepostrzeżenie rozpoczynamy ostatni kwartał panującego nam 2016 roku... Strasznie dobitnie mi te kolejne podsumowania uzmysławiają bieg czasu...

Dopiero rozpoczynał się rok a tu już trzeba przygotowywać ankietę czy chcecie wyzwanie w kolejnym roku. Wasze odpowiedzi będą bardzo ważne, rozreklamowanie i zachęcenie nowych uczestników do udziału równie ważne, ponieważ liczba uczestników w tym roku wciąż spada...
Jeśli wyzwanie zostanie to na pewno wprowadzę do niego pewne zmiany :) Ankieta pojawi się za jakiś czas...

Wcześniej będzie konkurs z hitowymi nagrodami :) a póki co mam do Was prośbę. Zniknęły mi wszystkie blogi, na które zaglądałam... Nie mam ani kawałka blogrolla... :( Czy możecie mi pomóc go odbudować? Bardzo proszę wrzućcie w komentarzach linki do Was albo jeśli wiecie że gdzieś bywałam też podrzućcie... W głowie mam zaledwie kilka blogów... Będę Wam wdzięczna, bo nie mam nawet jak poczytać co u Was.


Przypominam też o zakładkach Dublowanie oraz Projekt Wielotomówka :)

Chciałabym jeszcze podziękować tym, którzy stosują się do moich próśb i podają lektury wg wzoru, co ogromnie przyspiesza mi robienie podsumowania :) Spójrzcie proszę jak je robię, zwróćcie uwagę kiedy są " ", że jeśli podajecie z numeracją (też pomaga, ale nie zmuszam) to po cyferce kropka a nie nawias. Dla każdego z Was to minutka a u mnie się to kumuluje.


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)




Zapraszam na kilka słów podsumowania września kiedy to hasło brzmiało: kreseczki i ogoneczki


Wyzwanie ukończyło 22 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 87 książek



Statystycznie:
  • lit. polska - 42; lit. zagraniczna - 45
  • we wrześniu  pierwsze miejsce należy do Sylwii, która przeczytała 12 książek
  • drugie miejsce zajęła Daria Skiba z liczbą 10 lektur

Sylwia
1. Dlaczego oczy kota świecą w nocy? Dorota Sumińska
2. Ile kosztują marzenia Melissa Hill
3. Kubuś i dobre maniery Wanda Chotomska
4. Były sobie świnki trzy Olga Rudnicka
5. Kuka Muka i uciekające uszy Lina Žutautė
6. Gdzieś tam, w szczęśliwym miejscu Anna McPartlin
7. Nie chcę być duży Guido van Genechten
8. A ja nie chcę być księżniczką Grzegorz Kasdepke
9. Pan Pierdziołka spadł ze stołka. Powtarzanki i śpiewanki praca zbiorowa
10. Nowe fikołki Pana Pierdziołki. Powtarzanki i śpiewanki praca zbiorowa
11. I nie wróciłeś... Marceline Loridan-Ivens
12. Serce za serce, czyli co to znaczy kochać Jan Twardowski

Agnesto
1. Moje córki krowy  Kinga Dębska
2. Zwierciadło pęka w odłamków stos  Agatha Christie
3. "Stryjeńska. Diabli nadali" Angelika Kuźniak

Paulina Sarnecka
1. "W Paryżu dzieci nie grymaszą" Pamela Dulton
2. "Puść już mnie" Piotr Kołodziejczak
3. "Spuścizna" Isaac Bashevis Singer

Daria Skiba
1. Zapamiętaj mnie  Seweryn Hapka
2. Dom cudzych marzeń  Philippa Gregory 
3. Wiejskie gryzmołki pana Pierdziołki. Powtarzanki i śpiewanki  Jan Grzegorczyk
4. Wiatr wspomnień  Dorota Schrammek
5. Gałęziste  Artur Urbanowicz
6. Wspomnienie o Cecylii, smutnej królowej  Janina Lesiak
7. Gdzieś tam, w szczęśliwym miejscu  Anna McPartlin
8. Macierzyństwo bez photoshopa  Małgorzata Dawid - Mróz
9. Mam na imię Lucy  Elizabeth Strout
10. Wieczna Księżniczka  Philippa Gregory

posredniczkaa
1. Prawie o północy C.C. Hunter
2. W objęciach diabła Coulter Catherine
3. Zaplątani  Chase Emma
4. I obiecuję Ci miłość Marta W. Staniszewska
5. Dziewczyna z Dzielnicy Cudów Aneta Jadowska
6. Załącznik  Rainbow Rowell
7. Hürrem. Słowiańska odaliska. Księga I  Demet Altınyeleklioğlu


efka831
1. "Lato miłości" Helen Cross
2. "Nie ma powodu, by płakać" Małgorzata Warda

Badylarka Domatorka
1. Wybrzeże Szkieletów Clive Cussler, Jack Du Brul
2. Jeździec miedziany Paullina Simons
3. Trzynasta opowieść Diane Setterfield
4. Wino z Malwiną Magdalena Kordel

Ann Amm
1. Mężczyzna imieniem Ove  Fredrik Backman

monweg/Monika Piotrowska-Wegner
1. Gdzieś tam w szczęśliwym miejscu  Anna McPartlin
2. Księga ryb Williama Goulda  Richard Flanagan

pasjonatka książek
1. "Rodzina z Sosnówki" Maria Ulatowska
2. "Przez niego zginę" K.A.Tucker
3. "Żeby miłość miała twoje oczy" Diego Galdino

Sonrisa
1. Jak cię zabić kochanie Alek Rogoziński
2. Śnieżynki Liliana Fabisińska

Klaudyna Maciąg
1. Opowiem ci mamo, co robią auta Artur Nowicki
2. Oto jest ogród Hector Dexet
3. Pippi Pończoszanka Astrid Lindgren
4. Pajęczyna Charlotty E.B. White
5. Baśnie i legendy polskie
6. Fortuna i namiętności. Zemsta Małgorzata Gutowska-Adamczyk
7. Jesienna miłość Nicholas Sparks

Monika Wilczyńska
1. Gin z tonikiem i ogórkiem  Rafaele Germain
2. Huragan miłości  Sandra Brown
3. Ogród spieczonej ziemi   Corban Addison

Aine
1. "Nieboszczyk wędrowny" Małgorzata J. Kursa
2. "Hej, Jędrek! Przepraszam, czy tu borują?" Rafał Skarżycki & Tomasz Lew Leśniak
3. "Hej, Jędrek! Gdzie moja forsa?" Rafał Skarżycki & Tomasz Lew Leśniak
4. Szkoła dla początkujących Elżbieta Pałasz

martucha180
1. Wierszopełki. Zbiór wierszyków dla milusińskich na wiosnę i lato  Dorota Chioma
2. Tajemny ogień  C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld
3. Czarci krąg  Iwona Banach
4. Niemożliwe załatwiam od ręki. Podręczny Poradnik Rozwiązywania Problemów  William Gruff
5. Językowe wygibasy. Wierszyki dla dzieci   Anna Paszkiewicz
6. Piętno Midasa  Agnieszka Lingas-Łoniewska
7. Kościół szpiegów. Tajna wojna papieża z Hitlerem  Mark Riebling

Galene
1. Tonąca dziewczyna  Caitlin R. Kiernan
2. Dwanaście srok za ogon  Stanisław Łubieński

Marjory
1. "Księga wieszczb" Swyler Erika

Epilog - Zaczytana Joana
1. Wątek poboczny, czyli na czym polega metafora mężczyzny z dwoma śledzionami  Stella Szeszuła

Iwona
1. Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes
2. Ballada o przestępcach Marcin Hybel
3. Układanka z uczuć  Małgorzata Garkowska
4. Dasz radę, Nataszo!  Karolina Wilczyńska

Pani_Wu
1. Michał Jakiśtam  Ewa Nowak
2. Róża i cis  Mary Westmacott (Agatha Christie)
3. W samotności  Mary Westmacott (Agatha Christie)

Wiki
1. Smakowita piętnastka Janet Evanovich
2. "Śmierć kolekcjonera" Agnieszka Pietrzyk




Na moje lektury złożyły się: 
1. Kuka Muka i uciekające uszy Lina Žutautė
2. Jeszcze żyję... Historia prawdziwa Joanna Tlałka-Stovrag 
3. Powietrze, którym oddycha  Brittainy C. Cherry  
4. A między nami wspomnienia Gabriela Gargaś 
........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego we wrześniu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.

Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2016r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.



Hasło na październik:
globtroter


Hasło specjalne dla Aine:
Ten sam, ale inny



Wyjaśnienie...
W wakacje podróżowaliśmy po różnych miejscach według tytułów, zaś teraz liczyć się będzie literatura kraju, w którym książka powstała. [EDIT: jeśli pojawia się rozbieżność w kwestii kraju powstania, narodowości autora, języka oryginału to bierzemy pod uwagę to, za jaką została powszechnie uznana - czy wg pochodzenia autora czy kraju gdzie ją napisał - są to przypadki, które będę rozpatrywać indywidualnie).
W każdej piątce przeczytanych książek żadna narodowość nie może się powtórzyć!

Przykład:
1. lit. polska
2. lit. amerykańska
3. lit. włoska
4. lit. angielska
5. lit. niemiecka
6. lit. polska
7. lit. amerykańska
8. lit. hiszpańska
itd.

Wzór zgłoszenia książki:
(z linkiem) Naśladowca  Erica Spindler - amerykańska
(bez linku) "Naśladowca"  Erica Spindler - amerykańska

By zaliczyć ten miesiąc należy przeczytać minimum 2 książki.


Jeśli komuś bardziej podoba się hasło specjalne, to może czytać w październiku wg niego - daję Wam możliwość wyboru.


Wyjaśnienie dla Aine
Napisałaś ostatnio, że hasło wrześniowe za łatwe, zatem w tym miesiącu czytasz do hasła specjalnego! :) Oczywiście, jeśli nie znajdziesz nic pasującego to zaliczę Ci normalne hasło :) Ale postanowiłam sprawdzić czy to jest trudne :D Również po zaliczeniu specjalnego możesz czytać lektury do normalnego - wszystko Ci wtedy zaliczę. Twój wybór :)
A polega ono na tym, że czytasz dwie książki, obie mają być napisane przez autorów o tym samym nazwisku, ale mają to być różne osoby. 



POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

142 komentarze:

  1. Chyba Cię uduszę w Krakowie! :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że imię i płeć mogą być inne?

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. To nie będzie Pod hasłem w listopadzie :P
      Wiesz, że Cię kocham! Dałam Ci też możliwość czytania normalnego hasła, to zabawa :)
      Tak, mogą być inne, są dowolne. Np. Katy Evans - Richard Paul Evans

      Usuń
    4. Ani się waż nie robić pod hasłem w listopadzie!
      Już mam książki do specjalnego :))

      Usuń
    5. No jak mnie zamordujesz to nie będzie... :P
      Cieszę się ogromnie i jestem zaintrygowana co wybrałaś :) Wiedziałam że dasz radę, w końcu sama chciałaś coś trudnego :)
      Ale dzięki temu podsunęłaś mi ciekawą modyfikację Pod hasłem na przyszły rok, jeśli będziecie chcieli kontynuować zabawę :)

      Usuń
    6. A jest ktoś na pokładzie, kto nie chciałby brać udziału w "Pod hasłem"? :D

      Usuń
    7. Okaże się w praktyce Sylwio... patrzę przez pryzmat tych, którzy się wykruszyli

      Usuń
    8. Chcemy Pod hasłem i już!

      Usuń
    9. Ewelino! Oczywiście, że będziemy chcieli (-: Nie wyobrażam sobie, że mogłoby nie być wyzwania (-:

      Usuń
    10. Dzięki dziewczyny :) Czyli nie robić ankiety? Nie, no zawsze była to i zrobię, ale jeśli będzie min. 10 głosów na tak to będzie i wyzwanie :)

      Usuń
    11. Niektórzy się wykruszają, ale są też tacy, którzy w tym roku dołączyli :) Uwielbiam Twoje Pod hasłem!
      A na ten miesiąc jest świetne - nareszcie przeczytam dawno nabyte książki, z którymi nie było mi po drodze :)

      Usuń
    12. Ależ ja oczywiście pamiętam o tych, którzy przybyli :)
      Nie widzisz, ale właśnie skaczę :) bo czytam że kolejna osoba uwielbia Pod hasłem :)
      Tym bardziej mnie to cieszy, że zaległości ubędzie :)

      Usuń
  2. O rany! Nie wiem, czy mam na półce coś oprócz polsko-amerykańskiej literatury (nie mogę tego dzisiaj sprawdzić!) )-: Też mi przykro z powodu Twojego blogrolla, myślałam, że to wina mojego internetu, że go nie widzę )-:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasjonatko, jako że wiem że to Ty to drugiego komentarza nie usuwam, tylko odpisuję :) Jeśli przeczytasz 1 polską i 1 amerykańską to też zaliczysz :) Możesz to spróbować hasła specjalnego :D Poza tym wierzę, że jak dotrzesz do domu to jednak znajdziesz coś więcej :)

      Usuń
    2. Faktycznie, znalazłam coś więcej (-: Żałuję, że w ubiegłym miesiącu czytałam D. Galdino, bo innej włoskiej książki nie mam, a ogonków i kreseczek miałam mnóstwo )-: Mam pytanie, czy literaturę angielską i brytyjską traktować jako jeden kraj, czy odrębnie?

      Usuń
    3. Nie żałuj, po prostu niezbadane są pomysły ejotka... i nigdy nie przewidzisz kidy co lepiej czytać :D
      Wiem, że to nie do końca właściwe, ale nie rozpatruję nigdy oddzielnie ani u siebie ani u innych - więc całość traktujmy jako angielską

      Usuń
    4. W ogóle nie zastanawiam się nad tym, czy to właściwe. Na okładkach lub skrzydełkach niektórych książek mam informację brytyjska, na innych innych angielska, stąd moje pytanie (-: Korzystam ze ściągawki w postaci katalogów BN, bo mam trudne przypadki )-: Autorka urodzona w Szkocji, wychowana w Ghanie, a obecnie mieszka chyba w Wielkiej Brytanii (-:

      Usuń
    5. Ja po prostu wszędzie robię etykietę angielska i już. Życie trzeba sobie ułatwiać jak się tylko da.... bo no właśnie, przybędzie taka pasjonatka i rzuci autorką z Ghany :P A jej książki są uznawane za jaką literaturę?

      Usuń
    6. Angielska (-: Tytułów angielskich znalazłam kilka, więc ta być może wcale nie trafi do zestawienia (-;

      Usuń
  3. Witam w październiku.
    Jeśli pomysłów Ci nie brakuje to chcę aby Pod hasłem jeszcze trwało. Fajna zabawa.
    Udział oczywiście biorę. Wybieram wersję trudniejszą. Mam dwóch panów Sienkiewiczów na półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie brakuje :) dzięki za Twoje zdanie, zagłosuj w ankiecie jak będzie :) Powodzenia!

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już październik!!! To może już się rozejrzę za prezentami gwiazdkowymi, bo ani się obejrzymy i grudzień zapuka do okna..

    Zgłaszam małą uwagę, umknęło Ci moje bezlinkowe zgłoszenie z kreseczką "ń":
    "Stryjeńska. Diabli nadali"Angelika Kuźniak

    Literaturę różnych krajów powinnam ogarnąć spokojnie.

    Tym, którzy szykują się na hasło specjalne podpowiem:
    - Joanna Chmielewska (ta od "Lesia" )i Joanna M. Chmielewska (np. Poduszka w różowe słonie" )

    Słonecznego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki, już dopisałam :)
      Myślę, że to dobry pomysł, czas tak szybko biegnie...

      Cieszę się - powodzenia!

      Usuń
    2. Ha! Ja już mam pierwsze prezenty gwiazdkowe ;-)

      Też mi przyszły do głowy te dwie autorki, ale problem w tym, że pierwszej przeczytałam wszystko, a drugiej nie mam nic. Ale dzięki za wsparcie. :)

      Usuń
    3. Szybka jesteś :)

      Jeszcze chyba Pani Sawickie są dwie...

      Usuń
    4. I dwie panie Miszczuk, Roberts, Brown (-: Te ostatnie występują też w parach mieszanych (-:

      Usuń
    5. Olejnik, Pałasz, Hill, Flanagan :-)

      Usuń
    6. Czyli widzę wybór większy niż myślałam :) To dobrze :)

      Usuń
  6. O kurczę. Fajne:) ale mam pytania: 1. Czy reportaże też się liczą i jeśli tak to rozumiem, że kwalifikujemy po narodowości autora?
    2. Jak klasyfikujemy gdy książka powstała np. W USA i została napisana po angielsku, ale przez imigranta np. z Iranu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, właśnie, podłączam się do drugiego pytania :)

      Usuń
    2. Super, że się podoba :)
      Nie ma tym razem żadnych ograniczeń. Reportaże się liczą, ale jeśli opiszesz 5 i wszystkie będą np. polskiej autorki o 5 różnych krajach to liczy narodowość autorki oczywiście. A nie kraje, które są opisane... może to źle ujęłam w wyjaśnieniu, dopisałam nieco.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Elu, przeczytałam swój komentarz raz jeszcze i w przypadku, który tam opisałam to oczywiście takich pięć książek jednego autora się nie będzie liczyć, bo w danej 5 może być polski tylko raz.
      Wczoraj zabrałam się trochę za blogrolla, bo czułam się pusta bez wieści co u innych...
      Mam nadzieję, że już wszystko jasne? :)

      Usuń
    5. Spoko, wszystko jasne już;)

      Usuń
  7. Gratuluję wszystkim, Sylwii szczególnie ;) Prawię Cię dogoniłam hihi ;)
    Hmmmm czy uzbiera mi się choć jedna piątka? Będzie ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję i gratuluję również Tobie! Jesteśmy na podium :D

      Usuń
    2. Dario, nie musi być piątka, ważne by były dwie książki do zaliczenia miesiąca :)

      Usuń
    3. Wiem, wiem, ale było by super chociaż zacząć drugą piątkę i wiesz co? Pierwszą piątkę właśnie kończę! Drugiej niestety już nie nazbieram (chyba) :)

      Usuń
    4. Masz rację, byłoby super zacząć drugą piątkę :) Myślę, ze sporo uczestników o tym marzy. Ciekawa jestem ogromnie ilu się to uda :)
      W drugiej możesz powtórzyć kraje z pierwszej albo dać zupełnie inne... to już dowolnie - powodzenia!

      Usuń
  8. Witam, podoba mi się to wyzwanie. Fajnie byłoby kontynuować w przyszłym roku dalsze wyzwania u Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa - jak pojawi się ankieta oddaj proszę głos :)

      Usuń
  9. Ja miałam to samo z blogrollem! Najpierw myślałam, że coś mi się źle wczytuje ale niestety zniknął zupełnie. Teraz staram się odnaleźć wszystkie blogi ale ciężko mi idzie;p
    Co do wyzwania to ja oczywiście na tak jestem:) Niestety w ostatnim czasie się nie udzielałam ale myślę, że niedługo się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witaj w klubie Gosiu... Niestety to klub ludzi smutnych i mających mnóstwo pracy. Pewnie nie wszystko odtworzymy, ale z czasem może trafimy przynajmniej na większość blogów.
      Tak, wiem, że u Ciebie by sezon, ale teraz odetchniesz :D

      Usuń
  10. Ooo, jak wspaniale być ponownie na podium! :) Hasło było wspaniałe, aż żal się z nim rozstawać. Październikowe nieco trudniejsze, ale bardzo ciekawe - postaram się przeczytać jak najwięcej się uda, chociaż u mnie zdecydowanie króluje literatura polska, a z zagranicznych amerykańska...

    A tymczasem zmykam w końcu ogarnąć podsumowanie "Grunt to okładka", bo dopiero przysiadłam się do komputera. Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że bardzo Ci się podobało :) Wierzę, że znajdziesz na półce coś z innego kraju, może jakiś angielski autor?
      Ja cały dzień byłam w Chorzowie w wesołym miasteczku to nie miałam jak sprawdzać czy opublikowałaś :) Miałam za to wieczorem kupę roboty i dlatego nie na wszystko odpisałam...zajęłam się trochę blogrollem

      Usuń
    2. Znalazłam i francuskiego autora, i angielskiego, i hiszpańskiego, i włoskiego... Może uda się przeczytać każdego z nich. Oby, oby!

      Usuń
    3. Wiedziałam, że znajdziesz :) Miałabyś całą piątkę i możliwość do powtórzeń w drugiej :)

      Usuń
    4. Właśnie na to liczę... Oby tylko czasu starczyło :)

      Usuń
  11. Gratuluję wyników :) W tym miesiącu będzie trudniej, ale dam z siebie wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem że najwięcej to mamy polskiej i amerykańskiej, ale liczę że jak poszperamy po półkach to znajdziemy coś jeszcze :)

      Usuń
    2. Bez winy- Mia Sheridan -amerykańska
      http://www.posredniczkaa.pl/2016/10/sheridan-mia-bez-winy.html

      Usuń
    3. Mroki Łowisk - Anna Kasiuk -polska
      http://www.posredniczkaa.pl/2016/10/kasiuk-anna-mroki-owisk.html#more
      stron 448

      Usuń
    4. Kim jest ta dziewczyna?- Mhairi McFarlane - angielska
      http://www.posredniczkaa.pl/2016/10/mcfarlane-mhairi-kim-jest-ta-dziewczyna.html

      Usuń
  12. Też wczoraj mój blogroll zginął. Zaczęłam go odbudowywać. Ale byłam nieźle wkurzona.
    https://monweg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że to nieładnie ale jako że jesteś kolejną osobą, której zniknął blogroll to jakoś tak mi się raźniej zrobiło, że nie jestem jedyną sierotą... :) Dlatego wczoraj wieczorem nie zdążyłam Wam odpisać, bo trochę się nim zajęłam...
      O tak, wkurzenie to nawet zbyt słabe określenie...

      Usuń
  13. Ajajaj, spóźniłam się :(
    Czy doliczysz mnie jeszcze za wrzesień? Czekałam, żeby wrzucić hurtem wszystkie trzy i nie wyrobiłam się wczoraj :((((

    Michał Jakiśtam - Ewa Nowak
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/09/micha-jakistam-ewa-nowak.html


    Róża i cis - Mary Westmacott (Agatha Christie)
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/09/roza-i-cis-mary-westmacott-agatha.html


    "W samotności" - Mary Westmacott (Agatha Christie)
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/09/za-kulisami-pisarskiego-warsztatu-w.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja odpiszę Ci na oba zgłaszające komentarze tutaj - zazdroszczę Ci takiej możliwości drzemkowej!!! Jakże ja marzę o takim spanku... I tylko mi uzmysłowiłaś, jakie mam wurzuty sumienia w sprawie Agatki, ale żywcem nie mogę wyrobić czasowo

      Usuń
    2. To było odreagowanie :) Jak dzieci były w domu, takie szaleństwo byłoby nie do pomyślenia.
      A propos Agatki, kto ma na półkach głównie książki polskie i amerykańskie, może sięgnie po Agatę Christie - literatura angielska (albo brytyjska, jak kto klasyfikuje) :)

      Usuń
    3. No właśnie u mnie to nierealne... Pewnie za parę lat dopiero.
      Trzymajmy się angielskiej, bo jak zaczniemy ją rozbijać na części to zwariujemy...

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Ale dałam możliwość wyboru jednak :)
      Miesiąc temu sama napisała, że za łatwe hasło :)

      Usuń
  15. Mój blogroll też znikł :( Była informacja o zmianach czegoś tam w wyszukiwarce na blogu i zapewne wraz z tym, pożarło blogrolla. Muszę odtwarzać :(

    Mój adres: http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/

    Szczerze mówiąc, hasła nie rozumiem. Ta sama książka z linkiem i bez linku?

    Czy może być przykładowo: "XYZ" Agatha Christie, lit. angielska
    "Potop" H. Sienkiewicz, lit. polska?

    Rozumiem, że literatura angielska może się powtórzyć dopiero jako szósta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ewelina wybaczy mi, że odpowiem za nią (ewentualnie mnie poprawi), ale o te "z linkiem" i "bez linku" Ejotek napisała nie odnośnie hasła. To wzór podawania linków do podsumowania - jeśli na blogu ukazała się recenzja to nie wstawiamy "", a kiedy recenzji jeszcze nie ma, to wtedy wstawiamy. :)

      Usuń
    2. Haslo jak zawsze wyśmienite 😃 Ja zaczynam patriotycznie czyli "KASACJA" Remigiusz Mróz 😃.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Pani_Wu - informacje dotyczyły wyszukiwarki, ale widać to skutek uboczny u niektórych. Część zrobiłam wczoraj, dlatego Ci nie odpisałam :D
      Sylwia dobrze napisała w kwestii linków - to tylko zapis dla mnie, nic nowego :) Sylwia, nie mam nic przeciw - dzięki :)
      Czy ktoś napisze "lit." czy samo polska to nieważne, choć lubię ujedlicone to ważne by był kraj. Ponownie angielska może być szósta albo kolejna w drugiej piątce. Ważne, że nie może być powtórzona w tej samej piątce co już była.

      Usuń
    4. Epilog - cieszę się :) Oooo, jeszcze nie znam twórczości autora, zatem miłej lektury! :)

      Usuń
    5. Tak! "Efekt uboczny" to dobre określenie :) Ale nie ma tego złego... teraz trzeba będzie wykazać się aktywnością, pozaglądać do znajomych blogów, poczytać komentarze, przejść linkiem do autora komentarza, poczytać jego blog, samemu wpisywać komentarze, żeby nie zostać przeoczonym :D Ja już, w ten sposób, odkryłam kilka świetnych blogów, których wcześniej nie znałam! :)))

      Usuń
    6. Blogroll będzie niejako posprzątany, tylko że ja niedawno to robiłam... i miałam tylko te fajniejsze... Ale i tak sporo wczoraj zrobiłam :) Ale też przechodząc z jednego do drugiego można znaleźć ciekawe blogi - tu masz rację.

      Usuń
  16. Ejotku, dziękuję za dopisanie mnie, spóźnialskiej, do września :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, tylko nie zdążyłam Ci napisać, że dopisałam :)

      Usuń
  17. Nie zdążyłam zgłosić książek na wrzesień, gdyż byłam przez tydzień poza domem i miałam ograniczony dostęp do Internetu. Dopiero dziś mogę na spokojnie zasiąść do komputera. Linki podeślę niebawem :)

    "Smakowita piętnastka" Janet Evanovich
    "Śmierć kolekcjonera" Agnieszka Pietrzyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaległy link:

      Smakowita piętnastka Janet Evanovich
      http://literaturomania.blogspot.com/2016/10/smakowita-pietnastka-przepis-na.html

      Usuń
  18. 1. Skradzione życie Allen Eskens - amerykańska
    http://gosia72.blogspot.com/2016/10/skradzione-zycie-allen-eskens.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybka jesteś :) Jeszcze nie uzupełniłam spóźnialskich z września a tu już mam październik.

      Usuń
    2. Urlop mam:D

      2. Niebo w kruszonce Monika A. Oleksa - polska
      http://gosia72.blogspot.com/2016/10/niebo-w-kruszonce-monika-oleksa.html

      Usuń
  19. U mnie dominuje literatura polska i amerykańska, ale się rozejrzę za innymi.
    PS Sorki za 2 złe linki, te "Sanatorium" to w ogóle przypadkiem do Ciebie trafiło, ale w sanatorium na necie czasami zdarzają mi się 'cuda' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak u większości :)
      Nie ma sprawy :D

      Usuń
  20. Podziwiam Twój zapał do tworzenia, nadzorowania i przeprowadzania wyzwań :) ja juz po KP mam dość, ponieważ zawsze gubię się w podsumowaniach i szlag mnie trafia, jak coś się nie zgadza :) całe szczęście, że wyzwanie trwa go grudnia i już wiem, że odbywa się po raz ostatni :)
    Wymyślę inne, albo coś zmodyfikuję i chyba poproszę Cię o pomoc, bo masz świetne pomysły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa :) Urosłam parę centymetrów! :P
      Mam to we krwi :D Uwielbiam planować, tworzyć, podsumowywać, robić tabelki a już przede wszystkim realizować masę pomysłów. Zapraszam Cię do udziału u mnie :)
      Szkoda, że kończysz wyzwanie, które przecież dość długo prowadziłaś i to z zawiłymi wytycznymi.
      Nie ma sprawy - jak coś to pisz :)

      Usuń
  21. Remedium Suzanne Young - amerykańska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/remedium-suzanne-young.html

    OdpowiedzUsuń
  22. 1. Kobiety z ulicy Grodzkiej. Wiktoria. Lucyna Olejniczak - polska
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/placek-z-jabkami-ewy-wachowicz.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. 1. Pani Furia Grażyna Plebanek - polska
    https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/07/samotnosc-w-welokulturowosci-o-pani-furii-grazyny-plebanek/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2. Płyń z tnącymi Lars Mytting - norweska
      https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/10/wciagajaca-powiesc-o-odkrywaniu-wlasnej-przeszlosci-plyn-z-tonacymi-larsa-myttinga/

      Usuń
    2. 3. Żywopłot Dorit rabinyan - hebrajska/izraelska
      https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/17/zywplot-palestynsko-izraelska-historia-niebanalna/

      Usuń
    3. 4. Fabrykantka aniołków Camila Lackberg - szwedzka
      https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/21/camila-lackberg-w-swietnej-formie-recenzja-fabrykantki-aniolkow/

      Usuń
    4. 5. Łańcuch Proroka Luis Montero - hiszpańska
      https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/24/lancuch-proroka-powiesc-troche-w-stylu-dana-browna/

      Usuń
    5. 5. Łańcuch Proroka Luis Montero - hiszpańska
      https://slowaiobrazy.wordpress.com/2016/10/24/lancuch-proroka-powiesc-troche-w-stylu-dana-browna/

      Usuń
  25. Macierzyństwo bez Photoshopa praca zbiorowa - polska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/macierzynstwo-bez-photoshopa-praca.html

    OdpowiedzUsuń
  26. 2. Zupa z granatów Marsha Mehran - irańska
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/perska-zupa-z-czerwonej-soczewicy-i.html

    OdpowiedzUsuń
  27. 1. "Melanżeria" A.K. Majewska -polska
    2. "Epifanie" J. Joyce - irlandzka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążyłam z recenzjami, a zatem oficjalnie tak:
      1. Melanżeria -A. K. Majewska - polska
      http://agnestariusz.blogspot.com/2016/10/melanzeria-k-majewska.html

      2. Epifanie - J. Joyce - irlandzka
      http://agnestariusz.blogspot.com/2016/10/epifanie-james-joyce.html

      3. "Piąta łódź" - Monika Kompanikova - słowacka

      Usuń
  28. 3. Linia serc Rainbow Rowell - amerykańska
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/zjawiska-optyczne-na-wczorajszym-i.html

    OdpowiedzUsuń
  29. 3. Weź mnie za rękę Tove Alsterdal - szwedzka
    http://gosia72.blogspot.com/2016/10/wez-mnie-za-reke-tove-alsterdal.html

    OdpowiedzUsuń
  30. 1. "Kraina zwana Tutaj" Cecelia Ahern - irlandzka

    OdpowiedzUsuń
  31. 2. "Promyczek" Kim Holden - amerykańska

    OdpowiedzUsuń
  32. Nastoletnia panna młoda Cathy Glass - brytyjska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/nastoletnia-panna-moda-cathy-glass.html

    OdpowiedzUsuń
  33. 4. Dziewięć dni Gilly Macmillan - brytyjska
    http://gosia72.blogspot.com/2016/10/dziewiec-dni-gilly-macmillan.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten sam, ale inny:

    1. "Facet z ogłoszenia" Claire Cook
    2. "Zabójcza kuracja" Robert Cook

    oraz globtroter:

    3. "Kjersti" Babbis Friis-Baastad - literatura norweska

    OdpowiedzUsuń
  36. Zaległy link do Szkoły dla początkujących:
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2016/10/szkoa-dla-poczatkujacych-i-dla.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja, co to takiego? Oscar Brenifier - francuska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/ja-co-to-takiego-oscar-brenifier.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Akrobaci Zofia Mossakowska - polska
    http://literaturomania.blogspot.com/2016/10/akrobaci-recepta-na-samotnosc.html

    OdpowiedzUsuń
  39. 4. Uczeń architekta Elif Shafak - turecka
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/boczniaki-pod-warzywna-pierzynka-i.html

    OdpowiedzUsuń
  40. 3. "Kiedy odszedłeś" - Jojo Moyes - brytyjska
    4. "Lista gości" - Melissa Hill - irlandzka

    OdpowiedzUsuń
  41. Podróżniczka Martucha była tu:

    Puch ostu. Fraszki o życiu i miłości – Jan Sztaudynger – lit. polska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/10/to-dla-niego-fraszka.html

    Białe kruki – Christer Mjåset – lit. norweska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/10/zonglerka-etatami.html

    Tajemnica mojej matki – Jenny L. Witterick – lit. kanadyjska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/10/sztuka-wyboru.html

    Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata – Susan Ee – lit. amerykańska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2016/10/czasowy-sojusz.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Rikuś Guido van Genechten - belgijska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/rikus-rikus-i-anusia-guido-van-genechten.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie oddam szczęścia walkowerem Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska - polska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/nie-oddam-szczescia-walkowerem_10.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Kolejna porcja:
    Pieśń Dawida Amy Harmon - amerykańska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/piesn-dawida-amy-harmon-przedpremierowo.html

    Rikuś i Anusia Guido van Genechten - belgijska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/rikus-rikus-i-anusia-guido-van-genechten.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Hasło specjalne
    „Dante na tropie” Agnieszka Olejnik
    „Tajemnica testamentu” Elżbieta Olejnik

    Globtroter
    „Hej, Jędrek! Kto tu rządzi?” Rafał Skarżycki & Tomasz Lew Leśniak - polska
    „Szumowiny Jørn Lier Horst - norweska
    Diabelski owoc Tom Hillenbrand - niemiecka
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2016/10/diabelski-owoc-krymina-kulinarny.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gratuluję ogromnie! I cieszę się bardzo, że dałaś radę i to do obu :) Zuch!

      Usuń
  46. Zgłaszm przeczytane do Globtrotera - super hasło :-) :
    1. KASACJA Remigiusz Mróz - Polska
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/kasacja-remigiusz-mroz.html

    2. Wojna o Kiward Station Sarah Lark - Niemcy
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/saga-nowozelandzka-tom-8-wojna-o-kiward.html

    3. Zakaz seksu we wtorki Tracy Blom - Wielka Brytania
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/zakaz-seksu-we-wtorki-tracy-bloom.html

    4. LOS MONTES Bertrand Godbille - francja
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/los-montes-bertrand-godbille.html

    5. Panna z dobrego domu Candace Camp - USA
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/panna-z-dobrego-domu-candace-camp.html

    OdpowiedzUsuń
  47. 5. Raz na zawsze Andreas Pflüger - niemiecka
    http://gosia72.blogspot.com/2016/10/raz-na-zawsze-andreas-pfluger.html

    OdpowiedzUsuń
  48. Marysia. Księga mądrego malucha Nadia Berkane - francuska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/marysia-ksiega-madrego-malucha-nadia.html

    OdpowiedzUsuń
  49. 5. Przypadek Adolfa H. Eric-Emmanuel Schmitt - francuska (choć mam kłopot, bo autor jest Francuzem, mieszka w Belgii, a napisał o zniemczonym Austriaku)
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/pierniczki-causki-i-przypadek-adolfa-h.html

    OdpowiedzUsuń
  50. 6. Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda. Lucyna Olejniczak - polska
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/przekaskowe-pestki-dyni-i-matylda.html

    OdpowiedzUsuń
  51. 4. "Nowy początek przy Alei Rotschildów" - S. Zweig - niemiecka

    OdpowiedzUsuń
  52. Moje serce należy do ciebie Alessio Puleo - włoska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/moje-serce-nalezy-do-ciebie-alessio.html

    Niebieskie migdały Katarzyna Zyskowska-Ignaciak - polska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/niebieskie-migday-katarzyna-zyskowska.html

    OdpowiedzUsuń
  53. 2. "Garść pierników, szczypta miłości" Natalia Sońska

    OdpowiedzUsuń
  54. 1 Galeria dzikich zwierząt Dieter Braun - niemiecka
    http://www.kreatywa.net/2016/10/galeria-dzikich-zwierzat-polnoc.html

    2 Krótka historia siedmiu zabójstw Marlon James - jamajska
    http://www.kreatywa.net/2016/10/krotka-historia-siedmiu-zabojstw.html

    3 Meryl Streep. Znowu ona! Michael Schulman - amerykańska
    http://www.kreatywa.net/2016/10/ksiazka-meryl-streep-znowu-ona.html

    4 Uratuj mnie Anna Bellon - polska
    http://www.kreatywa.net/2016/10/uratuj-mnie-anna-bellon.html

    OdpowiedzUsuń
  55. 1. Fortuna i namiętności. Zemsta - Małgorzata Gutowska-Adamczyk - polska

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/10/fortuna-i-namietnosci-zemsta-magorzata.html

    2. "Igrzyska śmierci" Susanne Collins - amerykańska

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2016/10/melduje-ze-wysuchaam-audiobooka.html

    OdpowiedzUsuń
  56. Globtroter
    4. „Zabójcza zagadka matematyka” Jordi Sierra I Fabra – hiszpańska

    Specjalne:

    „Piotrek, Ulpik i tajemnica komputera” Romek Pawlak
    „Ignatek szuka przyjaciela” Paweł Pawlak

    OdpowiedzUsuń
  57. 1. Niewidzialne granice – Kilian Jornet
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.com/2016/10/niewidzialne-granice-kilian-jornet.html
    literatura hiszpańska
    2. Mąż potrzebny na już – Małgorzata Falkowska
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/maz-potrzebny-na-juz-magorzata.html
    literatura polska
    3. Jeszcze jeden oddech – Paul Kalanithi
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/jeszcze-jeden-oddech-paul-kalanithi.html
    literatura amerykańska
    4. Osaczenie – Carl Frode Tiller
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/osaczenie-carl-frode-tiller-recenzja.html
    literatura norweska
    5. Odmieniec – Philippa Gregory
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/odmieniec-philippa-gregory-recenzja.html
    literatura angielska

    druga tura
    6. Pieśń Dawida – Amy Harmon
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/piesn-dawida-amy-harmon-przedpremierowa.html
    Literatura amerykańska
    7. Urodzeni by przegrać – Iga Wiśniewska
    http://krainaksiazkazwana.blogspot.ie/2016/10/urodzeni-by-przegrac-iga-wisniewska.html
    Literatura polska


    Miałam jeszcze kilka, ale czasu brakło i zdominowała mnie literatura polska ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. 1.„Lustrzane odbicie” – Audrey Niffenegger lit. amerykańska

    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/09/lustrzane-odbicie-audrey-niffenegger/

    2.„Niech wieje dobry wiatr” – Linda Olsson lit. nowozelandzka

    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/10/niech-wieje-dobry-wiatr-linda-olsson/

    3.„Dom nad jeziorem” – Kate Morton lit. australijska

    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/21/dom-nad-jeziorem-kate-morton/

    4.„Fiesta w Cala Fuerte” – Rosamunde Pilcher lit. angielska

    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/26/fiesta-w-cala-fuerte-rosamunde-pilcher/

    5.„Uzasadnione wątpliwości” – Kasia Bulicz-Kasprzak lit. polska

    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/31/uzasadnione-watpliwosci-kasia-bulicz-kasprzak/

    OdpowiedzUsuń
  59. 1. "Pewnego razu przy księżycu" Penelope Williamson - amerykańska
    2. "Arystokratka w ukropie" Evžen Boček - czeska
    3. "Zemsta" Małgorzata Gutowska-Adamczyk - polska

    OdpowiedzUsuń
  60. Słoń w autobusie? - Patricia Cleveland-Peck - brytyjska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2016/10/son-w-autobusie-patricia-cleveland-peck.html

    I to koniec na październik :)

    OdpowiedzUsuń
  61. 5 Sztuka dobrego jedzenia Melissa Hemsley i Jasmine Hemsley - brytyjska
    http://www.kreatywa.net/2016/10/sztuka-dobrego-jedzenia-hemsley.html

    6 Błahostka i kamyk Ewa Nowak - polska
    http://www.kreatywa.net/2016/10/blahostka-i-kamyk-ewa-nowak.html

    OdpowiedzUsuń
  62. 6. ZAGINIĘCIE Remigiusz Mróz - Polska
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/zaginiecie-remigiusz-mroz.html

    7. EGZOTYCZNA KSIĘŻNICZKA Sarah Lark - Niemcy
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/10/saga-nowozelandzka-tom-9-egzotyczna.html

    OdpowiedzUsuń
  63. 7. Woda różana i chleb na sodzie Marsha Mehran - irańska
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2016/10/szarlotka-oraz-woda-rozana-i-chleb-na.html

    OdpowiedzUsuń
  64. 1. "Bitwa w Labiryncie" - Rick Riordan - amerykańska
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2016/10/rick-riordan-percy-jackson-i-bogowie_5.html
    2. "Moja walka o każdy metr" - Thomas Morgenstern - austriacka
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2016/10/thomas-morgenstern-moja-walka-o-kazdy.html
    3. "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię? - Estelle Maskame - angielska
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2016/10/przedpremierowo-estelle-maskame-czy.html
    4. Mężczyzna w białych butach - Waldemar Ciszak/Michał Larek - polska
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2016/10/waldemar-ciszakmicha-larek-mezczyzna-w.html

    OdpowiedzUsuń
  65. Ostatni dzień miesiąca i wrzucam swoje linki do wyzwania:
    1) Kroniki śledcze Bei, tom 1. Szkic - Olivia Samms - amerykańska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/kroniki-sledcze-bei-tom-i-szkic-olivia.html
    2) Poruszona mapa - Przemysław Czapliński - polska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/poruszona-mapa-przemysaw-czaplinski.html
    3) Jesień - Karl Ove Knausgård - norweska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/jesien-karl-ove-knausgard.html
    4) Krzykacz z Rwandy - Warren FitzGerald - angielska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/krzykacz-z-rwandy-warren-fitzgerald.html
    5) Krótka historia siedmiu zabójstw - Marlon James - jamajska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/krotka-historia-siedmiu-zabojstw-marlon.html
    6) Carol - Patricia Highsmith - amerykańska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/carol-patricia-highsmith.html
    7) Ta, którą znam - Małgorzata Warda - polska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/ta-ktora-znam-magorzata-warda_23.html
    8) Osaczenie - Carl Frode Tiller - norweska
    https://monweg.blogspot.com/2016/10/osaczenie-carl-frode-tiller.html

    OdpowiedzUsuń
  66. 4) "Jezus żyje" Emilien Tardif, Jose H. Prado Flores - hiszpańska

    OdpowiedzUsuń
  67. Link do matematyka:
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2016/10/zabojcza-zagadka-matematyka.html

    OdpowiedzUsuń
  68. Jak zwykle spóźniona, ale nie widzę podsumowania...
    1. Upiorna rodzinka. Potępieńcze jęki to nasza specjalność, Klara Maciejewska - lit. polska
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/10/klara-maciejewska-upiorna-rodzinka_13.html
    2. Ariol. Wszyscy jesteśmy osiołkami, Emmanuel Guibert/Marc Boutavant - lit. francuska
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2016/10/emmanuel-guibertmarc-boutavant-ariol.html

    OdpowiedzUsuń
  69. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisane.

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...