niedziela, 1 grudnia 2013

Podsumowanie listopada i hasło na grudzień - Pod hasłem

Bardzo Was przepraszam za zwłokę w publikacji tego posta... Jednak jak już uprzedzałam wcześniej, dziś moja córcia obchodzi swoje 3 urodziny... I wiecie: goście, prezenty, tort, emocje a potem sprzątanko... Córa nawet w południe nie spała, a teraz o 19:10 już padła... emocje, zabawa, szaleństwa... Niebawem pokażę Wam jaki mega świetny tort miała!

Ale już jestem, mam podsumowanie listopada oraz nowe hasło, na które czekacie zapewne od rana. Czy ktoś próbował domyślać się może, z czym będzie związane nowe hasło? Ze świętami, śniegiem, choinką i zimą? Tak? To błędne myślenie. Jak już mnie poznaliście, hasła są zaskakujące, a powyższe byłoby zbyt oczywiste :D




Zapraszam na kilka słów podsumowania.

Wyzwanie ukończyło 23 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 41 książek!
Zielone hasło przegrało z  kretesem z szarością i zimnem za oknem... nie chciało pokazywać się w literaturze...



Statystycznie:
  • lit. polska - 17, lit. zagraniczna - 24
  • a liderką miesiąca została ponownie Książkowe zauroczenie (Agnieszka Dorsz, po zmianie nazwy) - 8 książek. Drugie miejsce, z liczbą  lektur 3, wywalczyły trzy uczestniczki: Aine, Sylwuch i kwiatusia - gratuluję dziewczyny!

Wiki
1. Simon i dęby Marianne Fredriksson

Miłośniczka Książek
1. Ogród Kamili Katarzyna Michalak

Joana
1. "Zatruty bluszcz" Barbara Nawrocka-Doska

Aine
1. Kaktus na parapecie Magdalena Zarębska
2. Sezon na zielone kasztany Barbara Kosmowska
3. Pięć melonów na rękę Edmund Niziurski
 
Karmazynowa Królowa
1. Dziewczyna z pomarańczami Jostein Gaarder

matkakontrababka
1. "Stokrotki w śniegu" Richard Paul Evans

ania notuje
1. Szkoła żon Magdalena Witkiewicz (Seria z Tulipanem)
2. Dolina tęczy Lucy Maud Montgomery

tikichomiktaki
1. Kwiaty na poddaszu Virginia C. Andrews

Agnieszka dzieckowojny
1. Dzikie orchidee J. Deveraux
2. Dolina tęczy Lucy Maud Montgomery

Sylwuch
1. Kalendarzyk niemałżeński Dorota Wellman i Paulina Młynarska (rozdziały podzielone na pory roku, w tym wiosnę)
2. Buszujący w zbożu Jerome David Salinger
3. Kolorowe szkiełka Mirosława Kareta

Lina
1. Ogród cieni Virginia Cleo Andrews
2. Aż po ciemny las Jacek Rębacz

kwiatusia
1. „W głębi lasu” Harlan Coben
2. „Winogrona bez pestek” Anna Pasikowska
3. "Kwiaty na poddaszu"  Virginia Cleo Andrews

Gosia B
1. Za kwietnymi polami Jun'ichi Watanabe

magdalenardo
1. Mała wiedźma Jagodzia i jej nowa przyjaciółka Agata Półtorak (Wyd. Zielona Sowa)

K. Metzger
1. Dzikuska Irena Zawadzka

Kasia Roszczenko
1. Maria Antonina. W Wersalu i Petit Trianon J. Grey (Wyd. Bukowy Las)

Agnieszka Dorsz (Książkowe zauroczenie)
1. Kwiaty od Artiego Bridget Asher
2. Agatha Raisin i zakopana ogrodniczka M. C. Beaton
3. Tajemnica sosnowego dworku Małgorzata J. Kursa
4. Mój Adam Ewa Nowak  (Seria miętowa)
5. Ogród wiecznej wiosny Cristina López Barrio
6. Pawilon Kwiatu Brzoskwini Mingmei Yip
7. Kieszeń pełna żyta Agatha Christie
8. Za kwietnymi polami - Jun'ichi Watanabe

Jenny
1. "Zielone kasztany" Janusz Domagalik

Aneta K
1. "Jedenaście minut" P. Coelho (Wyd. Drzewo Babel)

natanna
1. "Kwiat Diabelskiej góry" Katarzyna Enerlich

Melania
1. Smażone zielone pomidory Fannie Flagg

anek7
1. Przepowiednia Synów Słońca Agnieszka Stelmaszczyk (Wyd. Zielona Sowa)
2. Brzoskwinie dla księdza proboszcza Joanne Harris


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
1. Stokrotki w śniegu Richard Paul Evans
2. Ponad wszystko Tanis Rideout (wyd. Bukowy Las)

........

Wszystkim, którzy czytali wraz ze mną w listopadzie dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2013r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na grudzień:

dobranoc




Wyjaśnienie: 
Co Wam się kojarzy z chwilą, kiedy to idziemy do łóżka na nocny odpoczynek? Kakao przed snem, gwiazdy, niebo, kąpiel, ciepłe kapcie, serial, skrzypiące łóżko? Opcji i skojarzeń jest wiele - i takie właśnie skojarzeniowe słowo MUSI znaleźć się w tytule. Czyli co oprócz "dobranoc" kojarzy się Wam z tą chwilą? hasło jest łątwe i rozległe, ale napiszcie w komentarzu uzasadnienie wyboru, żeby nie było wątpliwości. Wpisy bez uzasadnienia nie będą zaliczane

Powodzenia! I nie zaśnijcie przy czytaniu hasłowych książek :) 

104 komentarze:

  1. "Dobranoc" kojarzy mi się z piosenką z Misia Uszatka. :D

    Najlepsze życzenia dla córci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale skojarzenie... :D
      Dziękuję w imieniu 3-latki :)

      Usuń
  2. No i jak zwykle się nie domyśliłam :) Cieszę się, że urodziny udane. Buziaka trzylatce proszę jutro dać ode mnie.
    3 książki przy ośmiu niepozornie wyglądają, ale zadowolona jestem, że się znalazły.
    Proszę o poprawienie tytułu kaktusa - poprawny brzmi "Kaktus na parapecie", że jest zielony to była moja radosna twórczość, by uzasadnić wybór książki do wyzwania :))
    Na grudzień nie deklaruje żadnych konkretów, bo i tak w końcu czytam coś innego :D
    Idę myśleć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, by nikt mnie nie przejrzał :P Bardzo udane, Pati dostała buziaka od cioci już po smsie :) Dzięki
      Kaktus poprawiony... tak mi zielono było, że i tytuł zmieniłam :P

      Udanego myślenia! Deklarować nie musisz, tylko czytać :)

      Usuń
  3. Mam pytanie - czy słowo "przebudzenia" wlicza się w skojarzenia do słowa "dobranoc"? :D

    Serdeczne życzenia dla córeczki :-) Niech rośnie zdrowa i czyta tyle, co mamusia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W imieniu Patrysi dziękuję :) Póki co do czytania zatrudnia wszystkich wokoło :)

      Jak dobrze uzasadnisz to da się to zaliczyć :D

      Usuń
  4. Przejrzałam listę książek z półki - niestety nic nie znalazłam odpowiedniego :( Zakupów nie planuję, a z tego co do mnie zmierza również nic nie podpasuje - więc tym razem odpuszczam :D


    Zdrówka dla córy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)

      Szkoda... Może Mikołaj albo Dziadek Mróz podratują wyzwanie grudniowe? :)

      Usuń
  5. Wszystkiego najlepszego dla córeczki!

    Hasło jak zwykle zaskakujące. Ja już dawno odpuściłam sobie zgadywanie jakie hasło będzie następne, bo nigdy nie trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Staram się zaskakiwać :) Ciekawe na jak długo starczy pomysłów...?

      Usuń
  6. Wszystkiego najlepszego dla 3-latki :)

    Hasło jak zawsze zaskakujące, ale powiem ze chyba mam książkę która będzie pasować - "Karminowy szal" - szalem otulam się wieczorem po kąpieli gdy zasiadam czytać :) chyba będzie pasować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Wyjaśnienie świetne, napisz je tylko przy podawaniu linki i już :)

      Usuń
  7. Gratuluję wszystkim. Może ośmiu pozycji w tym miesiącu nie będzie, ale trzy już znalazłam. Znajdę może i więcej, aczkolwiek chciałam w grudniu nadrobić wyzwanie u Jenah. Może się uda i tu i tu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda lektura jest ważna i cenna :) A że miesiąc długi to i może 8 się znajdzie :) Takich do spółki z Jenah :)

      Usuń
  8. Sto lat dla córki. Ja mam czterolatka i siedmiolatkę. Ciekawe , czy tez tak córcia czekała na prezenty , jak moje? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Czekała, ale nie aż tak ogromnie jak się czeka później... Poza tym wymyśliła sobie, że chce żywego kota i żaden prezent temu nie sprostał...

      Usuń
  9. Wszystkiego Najlepszego dla Twojej córci :)

    Książki „Dolina strachu” niestety nie zdążyłam wypożyczyć.
    Jedną książkę do nowego hasła już znalazłam :) może jeszcze coś pasującego trafi w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) To trzymam kciuki! Oby lektury same się znalazły

      Usuń
  10. Najlepsze życzenia dla córci :)

    Coś czuję, że hasło grudniowe też nie będzie takie proste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest dość rozległe, więc powinno być dobrze:)

      Usuń
    2. Przemysław Borkowski "Hotel Zaświat"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/12/hotel-zaswiat-juz-przyjmuje.html

      W hotelu czasem się śpi, zazwyczaj podczas podróży ;)

      Usuń
    3. John Grisham "Ominąć święta"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/12/czy-mozna-ominac-swieta.html

      Ostatnio myślę o świętach przed pójściem spać ;)

      Usuń
    4. Joanna Chmielewska i Jan Batory "Lekarstwo na miłość"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/12/jakie-jest-lekarstwo-na-miosc-klin.html

      Jak jest się chorym przed snem bierze się lekarstwo, niekoniecznie na miłość ;)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. To i ja spróbuję w tym miesiącu dołączyć do wyzwania, jak podołam może zostanę na dłużej.... :). Banerek już umieściłam.
    www.kasiowaczytelnia.blogspot.de
    Pozdrawiam ☺ Plichcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w moich skromnych progach :) Hasło jest naprawdę dobre do interpretacji :) Dasz radę! Powodzenia

      Usuń
  13. Hmm ciekawe... Zobaczymy co da się zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chwilę obecną zasypiam przy pierwszym słowie i nie daję z niczym rady.. ;/ masakra ;/

      Usuń
    2. to się kuruj, a do końca miesiąca jeszcze trochę czasu jest :)

      Usuń
  14. Świetne hasło :) Wiedziałam, że nie będzie związane ze Świętami - zbyt oczywiste ;) Ciekawe, czy coś znajdę, co będzie pasowało...? Lecę szperać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zbyt oczywiste :) Udanego szperania! :D

      Usuń
    2. Znalazłam :) Niedużo, ale jest :) dzisiaj zasiadam do czytania, czas przerwać złą passę !!!

      Usuń
    3. miłej lektury! Czekam na wrażenia :)

      Usuń
  15. O, cieszę się, że udało mi się być na drugim miejscu wraz z dziewczynami. :) Hasło jak zwykle - zaskakujące i świetne! Teraz to dopiero zacznie się swobodna interpretacja... :P Na pierwszy ogień pójdzie "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", a później poszukam czegoś jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwiazdy pasują idealnie :) Z innymi też dasz radę, sporo tu będzie pasować :)
      Gratuluję i czekam na sukces grudnia :)

      Usuń
  16. Wspaniały wiek-3 latka:) Uwielbiam dzieci właśnie w tym wieku. Jeszcze przytulaśne, jeszcze nie pyskują:D Wszystkiego najlepszego dla córci i dla Ciebie, bo to też Twoje święto:)
    Co do hasła, to super, bo akurat kończę książkę z nocą w tytule:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulaśna jest córcia bardzo... "Mamuniu, przytulisz?" :) Nie da się odmówić...
      Dziękujemy :D
      Super! Jest pierwszy link do grudniowego hasła :)

      Usuń
  17. "Co wie noc"- Dean Koontz
    http://gosia72.blogspot.com/2013/12/co-wie-noc-dean-koontz.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepsze życzenia dla Twojej maludy ;) a hasło jak zwykle świetne :D Żeby rozjaśnić wątpliwości muszę jednak zadać jedno pytanie: zaakceptujesz słowo "koniec" w tytule? W końcu koniec, bo koniec dnia, czyż nie tak? O matko, co za zdanie mi wyszło :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Koniec jest moim początkiem" Tiziano Terzani
      http://kronikachomika.blogspot.com/2013/12/koniec-jest-moim-poczatkiem-tiziano.html

      Usuń
    2. Chomiku, brak jeszcze uzasadnienia tytułu, o które prosiłam wraz z linkiem :)

      Usuń
    3. Napisałam w pierwszym komentarzu, że słowo koniec może się kojarzyć z końcem dnia, kiedy to mówimy sobie dobranoc i idziemy spać ;) Czy takie uzasadnienie zaakceptujesz? ;)

      Usuń
    4. Akceptuję :) Prosiłam, żeby uzasadnienia były z linkami, bo potem robi się wielki galimatias... tyle osób i lektur i jeszcze osobne komentarze z uzasadnieniami....

      Usuń
    5. Ok, ok ;) Rozumiem i poprawię się na przyszłość, żeby nie było zamieszania ;)

      Usuń
  19. Najlepsze życzenia dla córeczki :) A hasło... genialne! Chociaż będzie trudno mi coś dobrać, to widzę, że mam jedną pasującą książkę. Zaskoczyłaś mnie zupełnie tym hasłem, fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A wiec tak mój tytuł Płatki na wietrze, jest iz gdy kładę się spać wiatr powiewa za oknem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie brak autora, ale domyślam się, że to Andrews?
      Dzięki, zaliczam :)

      Usuń
    2. Płatki na wietrze

      Autor: Virginia Cleo Andrews

      http://pozytywniezaczytany.blogspot.com/2013/12/patki-na-wietrze-virginia-cleo-andrews.html

      Usuń
  21. Ewelinko, tutaj zaległa recenzja do listopadowego wyzwania - http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/kolorowe-szkieka-mirosawa-kareta.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Przed snem dziękuję Bogu za miniony dzień. :)
    "Hurra, nie jestem Bogiem!" Tomáš Halík
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/12/hurra-nie-jestem-bogiem.html

    OdpowiedzUsuń
  23. "Jest taki dzień..." - Ezio Del Favero

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/12/ezio-del-favero-jest-taki-dzien.html

    Dzień - gdy kładę się wieczorem spać, myślę o mijającym dniu i o tym co mnie czeka w następnym.

    Ejotku nie linkowałam opinii do Twojego wyzwania bo nie wiem czy uznasz takie uzasadnienie, jak uznasz to podlinkuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Podczytuję Twojego bloga już od jakiegoś czasu. Wyzwanie oczywiście też :)
    Nie udało mi się do tej pory dopasować żadnej książki. Może w tym miesiącu?

    "Pora przypływu" Christie Agata
    http://notatnik-marjory.blogspot.com/2013/12/pora-przypywu-christie-agata.html

    Uzasadnienie: Pora przypływu kojarzy mi się z księżycem, który świeci mi przez okno, szczególnie w czasie pełni.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam następną:)
    "Zatoka o północy"- Diane Chamberlain
    http://gosia72.blogspot.com/2013/12/zatoka-o-ponocy-diane-chamberlain.html

    Chyba nie muszę uzasadniać, z reguły o północy już ostro chrapię:D

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Uzasadnienie:
      Zamieć za oknem szaleje, gdy my słodko śpimy :)

      Usuń
  27. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/12/125-beata-ciecieska-i-tylko-niebo.html

    Beata Ciecierska, I tylko niebo...

    OdpowiedzUsuń
  28. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/dobranoc-sonko-heidi-hassenmuller.html

    "Dobranoc, słonko" - Heidi Hassenmüller

    Myślę, że w przypadku tego tytułu nie muszę tłumaczyć, dlaczego bierze udział w wyzwaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawe. Ale ciężko coś wymyślić do tego hasła. Ale poszukam :) Całuski dla córci i niech Ci będzie pociechą :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Autor: Agatha Christie
    Tytuł: "Tajemnica siedmiu zegarów"
    Uzasadnienie: zawsze kiedy kładę się spać i powiem dobranoc :) sprawdzam na zegarze, która godzina + w książce te zegary mają funkcję budzików - budzik też zawsze nastawiam zanim powiem dobranoc :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2013/12/agatha-christie-tajemnica-siedmiu.html

    OdpowiedzUsuń
  31. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/brzechwa-dzieciom-sto-bajek-jan-brzechwa.html

    Jan Brzechwa - "Sto bajek"

    Wieczory przed pójściem spać kojarzą mi się z czytaniem bajek - kiedyś mama czytała mi, teraz czytam 6-letniemu bratu, a za jakiś czas będę czytała swoim pociechom. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Seria o Wiedźmie - Olga Gromyko
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2013/12/recenzja-seria-o-wiedzmie-olga-gromyko.html

    Wiedźma kojarzy mi się ze snami, które mamy po położeniu się spać, a dokładniej z tą chwilą przed zaśnięciem, w której zastanawiam się co mi się przyśni. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/ogrod-kamili-katarzyna-michalak.html

    Katarzyna Michalak - "Ogród Kamili"

    Przed snem ZAWSZE marzę i zawsze wyobrażam sobie siebie za kilka lat we własnym domu z pięknym, zadbanym ogrodem... :)

    OdpowiedzUsuń
  34. "Modlitwa o sen"- Jeffery Deaver
    http://gosia72.blogspot.com/2013/12/modlitwa-o-sen-jeffery-deaver.html

    OdpowiedzUsuń
  35. "Dzban Miodu" - Gert Godeng

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/12/gert-godeng-dzban-miodu.html

    Miód - na sen dobre jest mleko z miodem

    OdpowiedzUsuń
  36. "Dalej niż diabeł mówi dobranoc" Natalie Fields

    OdpowiedzUsuń
  37. 2. „Zanim się pojawiłeś” Moyes Jojo
    3. „Ukryte wodospady” Freethy Barbara

    Wyjaśnienie:
    Długo nie mogłam zasnąć zanim się pojawiłeś przepiękny śnie z ukrytymi wodospadami ;)

    Ejotku zdecyduj, czy te ksiązki mogą być ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo rozmarzone wyjaśnienie... Niby tytuły zupełnie nie pasują, ale przekonałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziękuję Wam wszystkim za linki :) Słowa, które bezsprzecznie kojarzą się ze snem np. dobranoc czy sen nie muszą być wyjaśniane.

    Wyjaśnienia do innych słów są KONIECZNE!!!!
    Wszystkie które napisaliście akceptuję, chyba że napisałam komuś że nie.

    Komu brakuje uzasadnienia bardzo proszę uzupełnić!

    OdpowiedzUsuń
  40. Postanowiłam zabawić się Twoim wyzwaniem w ostatniej odsłonie. Jeżeli chodzi o wytłumaczenie (to nie wiem czy jest ono konieczne) sny -dobranoc - to jasne http://monweg.blog.onet.pl/2013/12/20/i-boje-sie-snow/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. 4. „Wyliczanka” John Verdon

    Wyjaśnienie: tytuł kojarzy mi się z wyliczanką-rymowanką: „Dobranoc, pchły na noc, karaluchy pod poduchy…”

    5. „Cienie nocy” Alex Kava , Erica Spindler, J. T. Ellison

    Jest słowo „noc” w tytule :)

    OdpowiedzUsuń
  42. "Poker z rekinem" - Daria Doncowa

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/12/daria-doncowa-poker-z-rekinem.html

    Rekin - milusia, mięciutka podusia w kształcie rekina, przykładasz głowę i już śpisz :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeśli dobranoc to potem już tylko noc, najlepiej w bibliotece :)
    Autor: Agatha Christie
    Tytuł: "Noc w bibliotece"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2013/12/agatha-christie-noc-w-bibliotece.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Nareszcie! Mam i ja!
    Opowieść wigilijna, Charles Dickens
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/12/charles-dickens-opowiesc-wigilijna.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Mi kojarzą się dwa ostatnio przeczytane tytuły. :D
    "Kolacja z wampirem", ponieważ kiedyś było, że "zjadasz kolację, dobranocka i spać"! Definitywnie kojarzy mi się ze słowem "dobranoc". :D

    Mroczna Bohaterka. Kolacja z wampirem - Abigail Gibbs
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/12/mroczna-bohaterka-kolacja-z-wampirem.html

    Drugi tytuł to "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", oczywiście z powodu gwiazd. :)
    Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Quick
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/12/niezbednik-obserwatorow-gwiazd-matthew.html

    To by było na tyle. :D

    OdpowiedzUsuń
  46. "Doktor Sen"- Stephen King
    http://gosia72.blogspot.com/2013/12/doktor-sen-stephen-king.html

    OdpowiedzUsuń
  47. "Noc Blizn" Campbell Alan
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/1059432/pod-haslem-2013/lista

    OdpowiedzUsuń
  48. Dobranoc - kolorowych snów! :)
    "Zimowe sny" Richard Paul Evans
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/12/swiateczne-opowiesci.html

    OdpowiedzUsuń
  49. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/dom-augusty-majgull-axelsson_1500.html

    Majgull Axelsson - "Dom Augusty"

    Interpretacja identyczna, jak w przypadku "Ogrodu Kamili" - przed snem ZAWSZE marzę i zawsze wyobrażam sobie siebie za kilka lat we własnym domu z pięknym, zadbanym ogrodem... :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Grudniowe lektury :) Nie wiem, czy pasują, ale spróbuję Cię przekonać:

    1. Tess Gerritsen - "Milcząca dziewczyna"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/tess-gerritsen-milczaca-dziewczyna.html
    przed pójściem spać, po powiedzeniu sobie 'dobranoc' milknę, żeby poukładać w swojej głowie sny, a poza tym jak śpię to też milczę :)

    2. Jadwiga Czajkowska - "Macocha"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jadwiga-czajkowska-macocha.html
    przed zaśnięciem bardzo lubię czytać bajki i baśnie, a tam często występuje postać złej macochy :)

    3. Jeffery Deaver - "Rozbite okno"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jeffery-deaver-rozbite-okno.html
    jak byłam mała co wieczór przed zaśnięciem bałam się, że potwór rozbije okno i wejdzie do mojego pokoju, dlatego przed spaniem nigdy przez nie nie wyglądałam, żeby nie kusić tego potwora :)

    4. Jeffery Deaver - "Hak"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jeffery-deaver-hak_12.html
    przed pójściem spać, kiedy byłam młodsza, co wieczór odwieszałam swój ulubiony szlafrok na haku, w łazience, a potem biegłam do łóżka :)

    5. Jodi Picoult - "Deszczowa noc"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jodi-picoult-deszczowa-noc.html
    noc zwykle kojarzy mi się ze spaniem :)

    6. Magdalena Zimny - Louis - "Ślady hamowania"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/magdalena-zimny-louis-slady-hamowania.html
    wieczorem, zawsze wydaje mi się, że cały świat, cała moja rzeczywistość wyhamowuje swoją prędkość, wszystko zwalnia i się uspokaja :)

    7. Jeffery Deaver - "Konflikt interesów"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jeffery-deaver-konflikt-interesow.html
    gdyby byłam młodsza, zawsze toczyłam boje z rodzicami o godzinę pójścia spać, tworząc w ten sposób konflikt interesów między nami - oni chcieli pozbyć się dziecka, żeby grzecznie spało, a ja chciałam siedzieć jak najdłużej, żeby się bawić :)

    8. Izabella Frączyk - "Pokręcone losy Klary"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/izabella-fraczyk-pokrecone-losy-klary.html
    jeśli udaje mi się zapamiętać mój sen i opowiedzieć go najbliższym osobom z mojego otoczenia, to zwykle słyszę, że moje sny są pokręcone lub zakręcone jak ślimaczy domek :)

    9. Rafał Dębski - "Łzy Nemezis"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/rafa-debski-zy-nemezis.html
    Nemezis to grecka bogini zemsty, sprawiedliwości i przeznaczenia będąca córką Nocy :)

    10. Jacek Dukaj - "Córka łupieżcy"
    http://selketowa.blogspot.com/2013/12/jacek-dukaj-corka-upiezcy.html
    sama jestem córką, więc pamiętam jak będąc młodszą tata kładł mnie do łóżka opowiadając niestworzone historie, w tym też o rozbójnikach i łupieżcach :)

    11. Jacek Dukaj - "Król bólu" - bez recenzji
    przed zaśnięciem czytałam wiele baśni i bajek, a tam często oprócz wrednej macochy występował król :)

    OdpowiedzUsuń
  51. 6. "Kołysanka dla mordercy" Mariusz Czubaj

    Rodzice śpiewają dzieciom kołysanki przed snem

    OdpowiedzUsuń
  52. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/kodeks-bracholi-dla-rodzicow-barney.html

    Barney Stinson, Matt Kuhn - "Kodeks Bracholi dla rodziców"

    Przed snem zawsze marzę o swojej przyszłości i wyobrażam sobie własne życie za kilka lat - ja z mężem jako rodzice sympatycznej gromadki. :)

    OdpowiedzUsuń
  53. 1) "Wiking. Dziecko Odyna", Tim Severin
    http://www.kreatywa.net/2013/12/wiking-dziecko-odyna-tim-severin.html
    (ponieważ, no cóż, ta wieczorna chwila kojarzy mi się m.in. z... robieniem dzieci :)).

    2) "Droga do marzeń", Krystyna Mirek
    http://www.kreatywa.net/2013/12/droga-do-marzen-krystyna-mirek.html
    (bo właśnie wtedy najbardziej lubię oddawać się marzeniom)

    3) "Obnażona", Portia Da Costa
    http://www.kreatywa.net/2013/12/obnazona-portia-da-costa.html
    (ponieważ właśnie o tej porze jest się najbardziej obnażonym)

    4) "Nieskończoność", Holly-Jane Rahlens
    http://www.kreatywa.net/2013/12/nieskonczonosc-holly-jane-rahlens.html
    (nocna pora zawsze kojarzy mi się z nieskończonością - nieskończonością snów, nieba nad nami)

    5) "Namiętnik", Manuela Gretkowska
    http://www.kreatywa.net/2013/12/namietnik-manuela-gretkowska.html
    (namiętność+pamiętnik, obowiązkowa wieczorna kombinacja)

    6) "Thierry Henry. Samotność na szczycie", Philippe Auclair
    /recenzji jeszcze brak/
    (kiedy wieczorami rozmyślam, często czuję jakąś samotność i pustkę; to słowo kojarzy mi się właśnie z nocą)

    Pozdrawiam,
    Futbolowa

    OdpowiedzUsuń
  54. Żelazny kostur (Bohatyr 1) Juraj Červenák
    Smocza cesarzowa (Bohatyr 2) Juraj Červenák
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/12/bohatyrska-bylina.html

    Do czytania na dobranoc najlepsze są baśnie, opowieści o dawnych czasach, o bohaterach (bohatyrach ;), rycerzach, o smokach, królewnach, o czarodziejskich artefaktach, np. magiczny kostur :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Czytałam zupełnie inną książkę ale niestety zostawiłam u rodziny podczas pobytu świątecznego. Zostały mi dwa dni więc chwyciłam coś cieniutkiego żeby zdążyć. Dobranoc kojarzy się oczywiście z nadchodzącoą nocą zatem "Nocny koncert" autorstwa Mirandy Lee powinien pasować do wyzwania:
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/148523/nocny-koncert

    OdpowiedzUsuń
  56. "Poduszka w różowe słonie" - Joanna M. Chmielewska

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/12/joanna-m-chmielewska-poduszka-w-rozowe.html

    Poduszka w różowe słonie - na takiej podusi cudnie sie śpi :)

    OdpowiedzUsuń
  57. http://sylwuch.blogspot.com/2013/12/pamietnik-swietego-mikoaja-adam.html

    Adam Zabokrzycki - "Pamiętnik Świętego Mikołaja"

    Ową pozycję czytałam przed świętami, dlatego kiedy kładłam się spać, rozmyślałam o prezentach, jakie przyniesie domownikom Święty Mikołaj. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  58. To będzie tak:

    Lech Zaciura "Czarodziejskie przygody Franka" oraz "Franek i duch drzewa" - http://anek7.blogspot.com/2013/12/magiczne-przygody-franka-i-jego.html - to dwie książki, które w tym miesiącu przeczytałam mojemu synkowi w ramach lektur na dobranoc.

    Aleksandra Marinina "Ukradziony sen" - http://anek7.blogspot.com/2013/12/demony-przeszosci-powracaja.html - tytuł mówi sam za siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  59. 7. „Święty Psychol” Johan Theorin
    W nocy modlimy się do świętych, dziękujemy za miniony dzień.

    8. „Miłosne konstelacje” Katarzyna Błeszyńska
    W nocy spoglądamy na gwiazdy i szukamy wśród nich konstelacji (gwiazdozbiorów).

    9. „Uśpienie” Marta Zaborowska
    Uśpienie w sensie ukołysanie dziecka do snu lub pogrążenie we śnie.

    OdpowiedzUsuń
  60. Jeszcze jedna się jednak znalazła. :D
    Zanim zasnę - S.J. Watson
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/12/zanim-zasne-sj-watson.html
    Oczywiście przed zaśnięciem mówi się dobranoc! ;)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  61. "Dobranocki dla Cassiusa" Bogumil Hrabal
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2013/12/31/dobranocki-dla-cassiusa-bogumil-hrabal/
    Wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  62. Ode mnie jeszcze:
    "W drodze", Jack Kerouac
    http://www.kreatywa.net/2013/12/w-drodze-jack-kerouac.html

    Często nocno-wieczorową porą oddaję się marzeniom o dalekich podróżach, o ciągłym byciu w drodze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na koniec:

      "Harry Potter i Czara Ognia", J.K. Rowling
      http://www.kreatywa.net/2013/12/harry-potter-i-czara-ognia-j-k-rowling.html

      Usuń
    2. a jakie jest wyjaśnienie harrego do hasła?

      Usuń
    3. Napisałam w recenzji, a tu zapomniałam :)) Harry to jedyna książka, przy której łamałam rodzicielskie zakazy - wieczorem i nocą czytałam pod kołdrą z latarką. Ot, takie cuda na dobranoc :)

      Usuń
  63. W ostatnim momencie :)
    autor: Agatha Christie
    tytuł: "Godzina zero" - mówię dobranoc, staram się zasnąć i zastanawiam się, czy o "godzinie zero" nie obudzi mnie dźwięk dzwonów z pobliskiego kościoła :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2013/12/agatha-christie-godzina-zero.html

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...