niedziela, 1 października 2017

Podsumowanie września i hasło na październik 2017 - Pod hasłem

[edit 01.10.2017 godz. 11:25] 
Kochani, sporą część ostatniego wieczoru spędziłam z córką na SOR, dlatego upadł mój plan by wczoraj ustawić post do publikacji jak robię to zawsze... Po powrocie poszliśmy od razu spać... była północ.
Z tego miejsca pozdrawiam Jaśka Sylwii, który miesiąc temu również zmieniał plany... :) A propos Sylwii, chyba nieco się zdenerwuje patrząc na nowe hasło - pomyślałam tak, kiedy przed chwilką zobaczyłam jej zgłoszone książki...



Ktoś mi wytłumaczy szybkość upływającego czasu?
Dopiero rozpoczynał się wrzesień, ubierałam pierwszoklasistkę na rozpoczęcie roku a już rozpoczynamy drugi miesiąc nauki :)

Wrzesień był dla mnie trudnym miesiącem, jestem totalnie wykończona. Zresztą miesiąc ten pokazuje idealnie jak inna jest specyfika mojego życia w stosunku do Waszych... Skrobnę o tym w podsumowaniu czytelnictwa.

Na dodatek rozsypał mi się laptop... Mam już nowego, ale zanim wszystko się zainstalowało, zanim ściągnęły się tysiące maili z serwera, zanim stworzyłam wszystko co moje na nowo to chwilę trwało...
Dlatego nie napisałam jeszcze wszystkich recenzji z września, nie zaktualizowałam premier w pasku bocznym ani nie zajęłam się wyzwaniem Aine...  Inne planowane posty też nie powstały, ale część pojawi się w październiku a co nieco informacji pokazałam na Instagramie. Polecam zaglądać, bowiem częściej wrzucam tam fotki np. z nowych zdobyczy."


Dobra, dosyć marudzenia - rozpoczynamy październik a co za tym idzie mam dla Was nowe hasło oraz nowe koło ratunkowe! :) Ciekawa jestem Waszych wrażeń. Łatwo chyba nie będzie....




Bardzo proszę, zwracajcie uwagę na ten punkt regulaminu, który mówi że wszystkie zgłaszane książki muszą mieć minimum 140 stron. Zaś podając co przeczytaliście pamiętajcie o tytule i autorze :)


Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam na kilka słów podsumowania września - hasło brzmiało: psikus i wymagało wybrania jednego z zestawów (z wyjątkiem czytanego w sierpniu):

Zestaw A
1. nos    (minimum jeden ludzki nos musi być widoczny na okładce)
2. tytuł książki rozpoczyna się na samogłoskę
3. drzewo/liście    (minimum jeden z tych elementów musi znajdować się na okładce)


Zestaw B
1. kwiat  (minimum jeden dobrze widoczny kwiat musi znajdować się na okładce)
2. dodatkowy napis   (na okładce musi znajdować się tekst, który nie jest ani tytułem, ani autorem, ani wydawnictwem)
3. tyłem   (na okładce musi znajdować się minimum jedna postać widoczna od tyłu)


Zestaw C
1. budynek (na okładce musi znaleźć się budynek)
2. piśmiennictwo (w tytule lub na okładce) mają znaleźć się przybory do pisania - papier, zwoje papirusu, listy (zaliczę też kopertę), książki (jako już napisana forma), zeszyty, pióra czy ołówki. Nie zaliczam elektronicznych nośników
3. nakrycie głowy lub instrument muzyczny lub pole lawendy  (na okładce musi znaleźć się dowolne nakrycie głowy, na człowieku lub solo albo dowolny instrument muzyczny albo pole lawendy. Elementy te mogą występować razem lub tylko jeden z nich.




Wyzwanie ukończyło 23 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 82  książki





Statystycznie:
  • lit. polska - 43; lit. zagraniczna - 39
  • pierwsze miejsce we wrześniu zajmuje  pasjonatka książek, która przeczytała 9 książek :) Gratulacje!
  • na drugim miejscu... ejotek - 8 lektur :)
  • największym powodzeniem we wrześniu cieszył się zestaw... A i B - po uzupełnieniu wszystkich spóźnialskich jest remis

 

ZESTAW A

Sylwia
1. Najlepszy powód, by żyć Augusta Docher - nos
2. Odstawieni. Ewolucja karmienia piersią Jennifer Grayson - samogłoska
3. Czereśnie zawsze muszą być dwie  Magdalena Witkiewicz - drzewa i liście
4. Making Faces Amy Harmon - nos
5. 13 powodów Jay Asher - nos
6. Miłość z jasnego nieba Krystyna Mirek - nos
7. Trzy i pół sekundy Amanda Prowse - liście

Monika Piotrowska-Wegner
1. Dziwna historia o upiorach z latarnią w kształcie piwonii  Sanyūtei Enchō - nos
2. Absolwentka  S.J. Hooks - samogłoska
3. Nocny film  Marisha Pessl - drzewo/liście
4. Córki Wawelu. Opowieść o jagiellońskich królewnach  Anna Brzezińska - nos
5. Zulejka otwiera oczy  Guzel Jachina - nos

Zuzanna K.
1. Pamiętnik Zuzy-Łobuzy. Inwazja królików Alice Pantermuller - nos

martucha180
1. Wołyń. Bez litości  Piotr Tymiński - nos
2. Atlantydzki świat  A.G. Riddle - samogłoska
3. Francuskie zlecenie  Anna J. Szepielak - drzewo/liście

Agnesto
1. "Na pokuszenie" Thomas Cullinan - nos
2. "Apartament" D. Steel - samogłoska
3. "Czereśnie zawsze muszą być dwie" M. Witkiewicz - drzewa/liście

Edyta S.
1. "Metoda na wnuczkę" Marta Obuch - nos
2. "Ósmy cud świata" Magdalena Witkiewicz - samogłoska
3. "Cierpkie winogrona" Bożena Gałczyńska-Szurek  - drzewa/liście

Ela Noga Sonrisa
1. Otulone ciemnością Hanna Greń - nos
2. Archipelag znikających wysp Sergiusz Prokurat i Piotr Śmieszek - samogłoska
3. Żony jednego męża Anna Fryczkowska - drzewa/liście

Wiki
1. Najlepszy powód, by żyć Augusta Docher



ZESTAW B

pasjonatka książek
1. "Słodkie życie" Krystyna Mirek - kwiat
2. "Nic dwa razy się nie zdarzy" Joanna Szarańska - napis
3. "Sekret Sonji" Åsa Hellberg - tyłem
4. "Czereśnie zawsze muszą być dwie" Magdalena Witkiewicz  - napis
5. "Ósmy cud świata" Magdalena Witkiewicz  - napis
6. "Leśna Polana" Katarzyna Michalak - napis
7. "Czerwień jarzębin" Katarzyna Michalak - kwiat
8. "Błękitne sny" Katarzyna Michalak - kwiat
9. "Nie czas na pożegnanie" Agnieszka Walczak-Chojecka - napis

Gosia B.
1. Córka pszczelarza Santa Montefiore - kwiat
2. Kolekcjoner motyli Dot Hutchison - napis
3. Bez wahania Gregg Hurwitz - tyłem

Zuzanna P.
1. Po prostu bądź  Magdalena Witkiewicz - kwiat
2. Pozwól jej odejść  Dawn Barker - napis
3. Joyland  Stephen King - tyłem
4. 13 powodów  Jay Asher  - napis

Badylarka Domatorka
1. Niebo pod Śnieżką Joanna Sykat - kwiat
2. Na pokuszenie Thomas Cullinan - napis
3. Wypalanie traw Wojciech Jagielski - tyłem

Paulina Sarnecka
1. "Zorkownia" Agnieszka Kaluga - kwiat
2. "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes - napis
3. "Central Park" Guillaume Musso - tyłem
4. "Agatha Raisin i śmiertelny ślub" M.C. Beaton - kwiat

Marjory
1. "Mniej złości, więcej miłości" Natalia Sońska - kwiat
2. Dziewczyna z rewolwerem Amy Stewart - napis
3. "Co by było gdyby?" Jemma Forte - tyłem 

SmaszKa
1. "Kusicielka" Jane Feather - kwiat
2. "Śnieżka musi umrzeć" Nele Neuhaus -napis
3. "Pochodnia zemsty" Kenneth Goddard - tyłem
4. "Krwawa wyliczanka" Tony Parsons - tyłem

Epilog - zaczytana Joana - Asia strasznie namieszałaś w komentarzach... no i ta sepia, ale chyba dobrze zrozumiałam co i jak?

1. "Pierwsza na liście" Magdalena Witkiewicz - kwiat
2. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Hanka" Lucyna Olejniczak - napis
3. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Weronika" Lucyna Olejniczak - tyłem
4. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Wiktoria" Lucyna Olejniczak - napis
5. "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda" Lucyna Olejniczak - napis



ZESTAW C

Maria Kasperczak
1. Tajemnica zamku Krystyna Mirek - budynek

Aine
1. „Snapped in Cornwall” Janie Bolitho - budynek
2. Hej, Jędrek! Szukasz guza? Rafał Skarżycki, Tomasz Lew Leśniak - piśmiennictwo
3.  Elfie, gdzie jesteś?!  Marcin Pałasz - nakrycie głowy
4.  Elf Wszechmogący  Marcin Pałasz - budynek
5. „Zawsze jest przebaczenie” Anne B. Ragde - budynek

magdalenardo
1. Powrót na Staromiejską Anna Mulczyńska  - budynek

Galene
1. "Strasznie głośno, niesamowicie blisko"  J. S. Foer - budynek
2. "Zatrute pióro"  Agatha Christie - piśmiennictwo
3. Zbrodnie hrabiego Neville'a  Amélie Nothomb - nakrycie głowy

Klaudyna Maciąg
1. Lata powyżej zera Anna Cieplak





KOŁO RATUNKOWE:


Monika Wilczyńska
1. Dalila  Jason Donald
2. Spacer nad rzeką  Monika A. Oleksa




Na moje lektury - zestaw C - złożyły się:
  1. Karmin Agnieszka Meyer - budynek/nakrycie
  2. Ósmy cud świata Magdalena Witkiewicz - piśmiennictwo
  3. Słodkie życie Krystyna Mirek - nakrycie głowy
  4. Nie czas na pożegnanie Agnieszka Walczak-Chojecka - budynek
  5. Kącik zagubionych serc  Magdalena Trubowicz - budynek
  6. Marzenia szyte na miarę Karolina Wilczyńska - budynek
  7. Wędrowne ptaki Karolina Wilczyńska - nakrycie głowy
  8. "Martwe listy"  Caite Dolan-Leach - piśmiennictwo
........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)

Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.



ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 5 edycji: 31 grudnia 2017r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • Na początku każdego kwartału oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do tej pory wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Teraz będzie to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2017 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe, od tego roku zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 140 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na październik:
ONA Polka, ON obcokrajowiec, 
czyli... małżeństwo mieszane wg ejotka


Kwartalne koło ratunkowe październik-grudzień:
Atlas anatomiczny



Wyjaśnienie hasła...
Mam nadzieję, że hasło Wam się podoba, choć pewnie nie do końca wiecie o co tym razem mi chodzi... :))

Już wyjaśniam:
ONA, czyli książka - jest polska pomiędzy okładkami, czyli zwyczajnie, polskie wydanie
ON, tytuł - minimum jeden wyraz tytułu musi być obcojęzyczny

Przykłady poprawnych do zaliczenia książek:
"Raze", "Sekret willi Romantica", "Stinger. Żądło namiętności", "November 9", "Charlotte Street", "Boys from Hell", "Dziecko last minute", "Dziewczyna z Summit Lake", "Tajemnica Rabbit Hall", "It Ends with Us", "Ugly love", "Podróż do Miasta Świateł. Rose de Vallenord"

Uwaga!
Nie zaliczę wyrazów typu "Julia", "Anna", gdyż jedynie wymowa jest inna w językach polskim i obcym a pisownia jednakowa.




Wyjaśnienie koła... 
Czytamy książki, które w tytule mają nazwy "anatomii" ... uwaga - ciała człowieka oraz domu.

Czyli poprawne są takie wyrazy: serce, umysł, głowa, język, ręce, dłonie, wątroba, skóra itp.

Jeśli chodzi o dom to zaliczam części składowe domu jako budynku: okna, drzwi, dach, komin, schody itp. oraz porządniejsze elementy wyposażenia jak meble, telewizor czy odkurzacz.
Nie zaliczam wszelakich bibelotów, dekoracji, ubrań itp.




POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)


90 komentarzy:

  1. O rany, podoba mi się początek Twojego wpisu, bo jest tak spersonalizowany dla mnie, a także nie podoba mi się, bo co to za chorowanie i... hasło ja się pytam!?!??! W moim planach tylko "Gus" chyba się nada - o ile zaliczysz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to ja nie wiem co to było... Ważne, że szybko przeszło...
      Za hasło przepraszam, takie mi się wymyśliło, a że jest sporo pasujących książek to.... poszło :) Szkoda że we wrześniu przeczytałaś odpowiednią książkę...
      "Gus" jest jak najbardziej pasujący

      Usuń
    2. Przyznam szczerze, że "Gus" kompletnie nie był w moich czytelniczych planach na ten miesiąc, zatem możliwe, że jeszcze się zmienią - chociaż jeden tytuł do wyzwania muszę przeczytać. W tamtym miesiącu zabrałam się za "Making Faces", bo można było za zagraniczny tytuł dostać bonusa w wyzwaniu Darii Skiby, a teraz już tego nie planowałam, ale cóż... Trzeba działać. :)

      Usuń
    3. Plany z hasłami wyzwań wszelakich mają to do siebie, że muszą się zmieniać :D
      Książek z takimi tytułami jest wiele i liczyłam, że może coś masz w planie na październik :) Szkoda, że MF za Tobą...

      Usuń
    4. Jeszcze rozważałam koło ratunkowe, tylko szkoda, że obejmuje ono tylko tytuły, a nie okładki, bo właśnie czytam "Idealne życie" Minki Kent, a tam są okna, więc miałabym już zaliczone. ;-)

      Usuń
    5. No widzisz, tak mi się tym razem wymyśliło, że tylko tytuły...
      Ale nie łam się, do końca miesiąca jeszcze trochę czasu, może upolujesz coś i samo się wyjaśni do czego czytałaś :)

      Usuń
    6. Chyba "Gusa" zamienię na nowość, czyli "Until November", bo ma dużo mniej stron, także szybciej przeczytam. :)

      Usuń
  2. Zdrówka dla córki, a dla was wytrwałości i cierpliwości. Nie biorę udziału w wyzwaniu, ale hasło niezłe.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to mnie zaskoczyłaś :-) I co najgorsze jestem u siostry na obiedzie i nie moge zanurkować do swojej biblioteczki :-) :-). Jak tylko zajadę do domu to od razu udam się na poszukiwania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Lubię Wasze zaskoczenia
      Mam nadzieję, że choć obiad spokojnie zjadłaś a nie zerkałaś na telefon pod stołem :P
      Miłego nurkowania!

      Usuń
  4. Niezły zgryz😕 Pozdrowienia i uściski dla córci ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj SOR wspominam okropnie, zdrowia, sił i cierpliwości. Oby szybko minęły wszelkie dolegliwości.

    Hasło bardzo ciekawe.
    Proszę o wyjaśnienie odnośnie wydawnictwa. Czy literki symbol SD (Sonia Draga) zaliczysz? I co z tytułami, gdy na okładce nie ma wydawnictwa - rozumiem, że nie pasują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co ja zrozumiałam to nie musi być nazwy wydawnictwa na okładce. Książka ma być po prostu w polskim wydaniu. ;) Polska książka z obcobrzmiącym słowem w tytule. ;)

      Usuń
    2. Ja też nie przepadam, ale Pati tym razem nawet się podobało... cieszyła się z ulepszeń i nawet wkłuwanie wenflonu nie bolało :)
      Wydawnictwa Paulino, zupełnie nie bierzemy pod uwagę - po prostu ma być książka wydana w Polsce, czyli polskie literki w środku :) Nie ważne też czy będzie wydawca na okładce czy nie go nie będzie...

      Edyta - całkowita racja!

      Usuń
    3. Uff, czyli będzie więcej tytułów pasowało. Zdecydowanie należę do osób, które utrudniają sobie życie i hasła; )

      Usuń
    4. Tak, całkiem sporo pasuje, sprawdzałam :) Wystarczy jeden obcy wyraz.
      Z życiem to różnie bywa, ale przynajmniej haseł sobie nie utrudniaj, ja robię to już chyba wystarczająco :D

      Usuń
  6. Ech... myślałam, że 1-wszy będzie jutro. ;) Zatem... co przeczytałam we wrześniu w ramach zestawu A:
    1. nos - "Metoda na wnuczkę" Marta Obuch http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/09/marta-obuch-i-jej-metoda-na-wnuczke.html
    2. tytuł książki na samogłoskę "Ósmy cud świata" Magdalena Witkiewicz http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/09/osmy-cud-swiata-magdaleny-witkiewicz.html
    3. drzewo/liśćie "Cierpkie winogrona" Bożena Gałczyńska-Szurek - recenzja wkrótce pojawi się na blogu :)
    Ufff... to teraz mogę poczytać co wymyśliłaś tym razem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzesień ma tylko 30... :)
      Zaraz uzupełnię...
      Wiesz, ja zawsze żałuję jednego - że nie widzę Waszych min, gdy czytacie hasło :D

      Usuń
    2. Ale bardzo mnie to intryguje :)

      Usuń
  7. Dużo zdrowia życzę Twojej córeczce.
    Hasło bardzo pomysłowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hasło zaskakujące. I znów nie wiem, co wybrać hasło czy koło ;) Życie pewnie zdecyduje.

    Trudny wrzesień i aż 8 przeczytanych książek?! Proszę Cię! Ja chwilami zapominałam jak się nazywam i z trudem zaliczyłam wyzwanie u Ciebie. Mam nadzieję, że październik będzie łaskawszy.

    Zdrowia dla Córci i wytrwałości dla Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Was zaskakiwać co miesiąc i bardzo mnie to cieszy :)
      Spokojnie, masz czas na podjęcie decyzji, nie musisz deklarować teraz.
      Trudny, ale u mnie jest inaczej - wyjaśnię w poście z podsumowaniem czytelnictwa - bo to 8 książek pasujących tylko do Pod hasłem :)

      Dzięki :)

      Usuń
  9. Zdrówka dla Pati! Byłam na wsi, więc nie mogłam od razu przejrzeć swoich półek. Ilość tytułów pasujących do hasła wyjątkowo skromna ):

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Myślę, że nie jest tak źle, ja sama gdyby nie recenzyjne to brakłoby mi czasu na przeczytanie wszystkich, które mam a pasują... A i zawsze możesz chwycić koło :D

      Usuń
    2. Wyobraź sobie, że mam do przeczytania ponad 70 zaległych książek i żadna nie pasuje do koła... Taka sytuacja chyba po raz pierwszy, odkąd biorę udział w wyzwaniu ):

      Usuń
    3. 70?? Ale za jaki to okres te zaległości?? Rety, bo nawet ja takiej listy nie tworzę bo by mnie przeraziła... Choć zaległości mam na bank olbrzymie patrząc na NIE recenzyjne lektury, tylko moje zakupowe...
      Żadna nie pasuje do koła?? Hmmm... faktycznie jestem w szoku!

      Usuń
    4. To nawet nie jest lista, nieprzeczytane ksiażki stoją oddzielnie na regale, wystarczy je policzyć (: Wszystko moje własne zakupy, kilka sztuk nawet sprzed 4 lat. Miewam takie miesiące w roku, że więcej kupuję, niż czytam i takie tego skutki ): A kupuję co miesiąc, więc ciągle przybywa, zamiast ubywać!

      Usuń
    5. A już myślałam, że robisz listę... ja od dawna przestałam, byłam bez szans wobec szybkości przybywania nowych pozycji i ubywania przeczytanych.
      A to regał to mam osobny na przeczytane i nieprzeczytane. Jak je kupiłam to podjęłam decyzję, że będzie właśnie tak a dopiero w ich obrębie alfabetycznie wg autorów... Także mam totalny ogląd na zaległości... masakra... Jest tego znacznie więcej niż 70 - jeśli to Cię pocieszy :D
      A to przybywanie to chyba już tak na stałe... musiałyby wydawnictwa zrobić przerwę a to raczej niemożliwe...

      Usuń
  10. Oby kolejny miesiąc był lepszy w Twoim życiu osobistym :*

    Bardzo mnie zaskoczył Twój kolejny pomysł, jestem zachwycona, będę szukać stosownych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Klaudyno, choć jak wiesz z dzieckiem to nigdy nic nie wiadomo... :)
      Cieszy mnie to bardzo, zwłaszcza że jesteś zachwycona :D

      Usuń
  11. Najpierw się przeraziłam, że jakieś polsko-zagraniczne duety będziemy czytać, typu zagraniczna autorka - polski tłumacz, lub zagraniczny autor-polska tłumaczka...
    Wyjaśnienie nieco mnie uspokoiło, ale nie na długo... Ja chyba nie mam takich książek!!! :-P Będę szukać, jeśli nie dam rady, to trudno :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że to jest fajny pomysł... :) brać pod uwagę tłumacza, korektora itp....hmmm... :)
      Wierzę w Ciebie, że masz coś pasującego - a jak nie to liczę że się uratujesz w bibliotece, jeśli nie to służę pożyczeniem czegoś - mam kilka do wyboru na półkach :)

      Usuń
  12. Ewelinko, gratuluję kolejnego świetnego pomysłu!
    Czy żeby zaliczyć hasło, trzeba przeczytać dwie książki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Po tylu hasłach wciąż mam obawy na jak długo mi pomysłów wystarczy... :D
      Yyyyy a ja takie coś napisałam??
      Do zaliczenia potrzebna jest tylko JEDNA książka :) Każda kolejna to już tylko potrzebna do ewentualnej walki o nagrodę po zakończeniu roku

      Usuń
    2. Nie, właśnie nie napisałaś :D Ale do małżeństwa to jednak trzeba dwojga, stąd moje pytanie.

      Wytłumacz mi jeszcze jedną rzecz - ONA to ma być książka polska w sensie wydanie po polsku, czyli w zasadzie każda jedna, dowolna, wydana u nas??? Trochę nie rozumiem, wtedy przecież w zasadzie wszystko powyżej limitu stron pasuje.. Czy jednak chodzi o literaturę polską - w sensie napisaną i wydaną po polsku? Czy jest w tym jakiś haczyk?

      Usuń
    3. Nie ma haczyka, wszystkie książki wydane w Polsce pasują z obcojęzycznym wyrazem w tytule. Pytałam o to samo kilka komentarzy wyżej ;)

      Usuń
    4. Paulino, dzięki! Wreszcie dotarło - tak się zafiksowałam, że ONA to jedna książka, a ON druga, że patrzyłam i nie widziałam. :D
      Już wszystko jasne, książka, która łączy w sobie oba warunki. Zaćmienie jakieś miałam :)

      Usuń
    5. Aine, jest dokładnie tak jak Paulina pisze - nie ma tu żadnego haczyka - czytasz książkę, która ma obcy tytuł a literki w środku są polskie [nie ważne czy oryginał jest obcy czy to polski autor] :) Ot i koniec :)
      Chodzi o to, by nie czytać książki w np. języku angielskim, bo na bank będzie miała obcokrajowca w tytule :D

      Usuń
    6. Aha, a jak nie napisałam, że jest minimum wymagane do zaliczenia to znaczy, że wystarczy jedna :)

      Usuń
  13. Down Shift. Bez hamulców - K. Bromberg
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/down-shift-bez-hamulcow-k-bromberg.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz sobie przypomniałam, że w moim wyzwaniu we wrześniu szukaliśmy zagranicznych tytułów wydanych w Polsce książek :D

      MMA Fighter. Szansa - Vi Keeland
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/mma-fighter-szansa-vi-keeland-recenzja.html

      Carnivia. Rozgrzeszenie - Jonathan Holt
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/carnivia-rozgrzeszenie-jonathan-holt.html

      Usuń
    2. Dario, nie wiedziałam o takiej akcji u Ciebie - pomysł na to hasło miałam od dawna w notesie, także nie odgapiłam :)
      Tylko jedna sprawa - piszesz, że to we wrześniu było wyzwanie... czyli jak rozumiem czytałaś te książki we wrześniu?

      Usuń
    3. Nie mówię, że odgapiłaś, podobne pomysły się zdarzają, to znaczy, że są dobre :D Ja mam wyzwanie czytelnicze "Dziecięce poczytania" i co miesiąc jest dodatkowy bonus dla moich czytelników - ja w moim wyzwaniu udziału nie biorę ;)

      Te recenzje które Ci zgłaszam są normalnie październikowe :) Mam ogromne zaległości recenzenckie. MMA Fighter skończyłam czytać w nocy z 30 na 1października. Carnivię miałam zaczętą, ale ze względów innych priorytetów recenzenckich skończyłam po MMA ;) Teraz podrzucam tę, którą skończyłam dziś. Uff, się rozpisałam ;)

      Nothing less - Anna Todd
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/nothing-less-anna-todd-recenzja.html

      Usuń
    4. Wiem, że nie mówisz, ale tak mi się skojarzyło od razu :)
      O tym, że masz wyzwanie czytałam na jakimś blogu, tylko nie śledzę i nie wiedziałam o haśle :)
      We własnym nie bierzesz? Serio? :D
      W takim razie spoko, dopisuję :) Czasem fajnie jest poczytać komentarz a nie same linki hihi :)
      Szalejesz :)

      Usuń
    5. Akurat tak się złożyło, że te książki ogarnęłam w pierwszej kolejności, a właśnie na podobne hasło w zeszłym miesiącu wpadłam przez to, że patrzyłam na zagraniczne tytuły :D
      A no nie biorę, bo wygrywałam, więc swoje odpuściłam a Walczę u Ciebie, Sylwii i Monweg przede wszystkim ;)

      Usuń
    6. Consolation - Corinne Michaels
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/consolation-corinne-michaels-recenzja.html

      Luonto - Melissa Darwood
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/luonto-melissa-darwood-recenzja.html

      Usuń
    7. Kartagina - Joyce Carol Oates
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/10/kartagina-joyce-carol-oates-recenzja.html

      Usuń
  14. Zaległy link do "Czereśnie...":
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/10/zyc-chwila-czeresnie-zawsze-musza-byc.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rozwiej, proszę, wątpliwość mą...
    Czy tytuł "Kapelusze doñi Nicanory" może być? Nicanora to imię, nie bierzemy imion. Chodzi o "doñię"", to chyba z hiszpańskiego/włoskiego "pani"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imiona mogą być, ale typowe obce w pisowni i czytaniu ich - jak ten Twój przykład :) Książka całkowicie się nadaje :)

      Usuń
    2. Dziękuję, zatem mam co czytać do hasła. Cieszę się tym bardziej, bo ta książka czeka juz ładnych parę lat, a kiedyś ją kupiłam, bo mnie zanęcił opis :-D

      Usuń
  17. "Lab girl" Hope Jahren
    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/10/przedpremierowo-lab-girl-hope-jahren.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "The Perfect Game #1. Rozgrywka" J. Sterling
      https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/10/przedpremierowo-perfect-game-1.html

      Usuń
  18. "Consolation" Corinne Michaels https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/10/consolation.html?showComment=1507577415342

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "UNTIL November" Aurora Rose Reynolds https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/10/until-november.html

      Usuń
  19. O ja... A ja kompletnie zapomniałam wrzucić tu wrześniowe tytuły, tak mnie te nieszczęsne kłopoty ze zdrowiem zdezorganizowały... No trudno! Za to hasło października hmmm... Nie wiem, czy sprostam. Koło ratunkowe też trudne, jak tak patrzę na półkę.
    Hmmm... A w sumie - drzewo ombu to obcy wyraz. O ombu chodzi oczywiście... Bo nie wiem
    😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, to dorzuć skoro uczciwie we wrześniu przeczytane - dopiszę :)
      Ombu to argentyńskie - uznam :)

      Usuń
  20. W takim razie dorzucam jeszcze wrześniowe. (Już z linkiem).
    Tym razem zesatw A"

    Nos:
    Otulone ciemnością Hanna Greń

    Tytuł na samogłoskę:
    Archipelag znikających wysp Sergiusz Prokurat i Piotr Śmieszek

    Drzewa:

    Żony jednego męża Anna Fryczkowska

    Ufff... a na październik znalazłam jeszcze coś oprócz tego ombu;)

    OdpowiedzUsuń
  21. No i kurczę zapomniałam o linku. Kilka słó o kazdej z tych książek tutaj: https://sonrisaart.wordpress.com/2017/10/17/co-czytalam-we-wrzesniu/

    OdpowiedzUsuń
  22. I jeszcze wrzesień - zestaw A:

    nos - Najlepszy powód, by żyć Augusta Docher
    http://literaturomania.blogspot.com/2017/09/najlepszy-powod-by-zyc-przedpremierowo.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Prawdziwa Ginny Moon - Benjamin Ludwig
    https://monweg.blogspot.com/2017/10/prawdziwa-ginny-moon-benjamin-ludwig.html

    OdpowiedzUsuń
  24. 1. "Pięćdziesiąt twarzy Greya" E L James
    2. "Impreza u Ralpha" Lisa Jewell

    OdpowiedzUsuń
  25. 1. Skinner Charlie Huston
    http://gosia72.blogspot.com/2017/10/skinner-charlie-huston.html

    OdpowiedzUsuń
  26. "Silver. Pierwsza księga snów" Kerstin Gier

    OdpowiedzUsuń
  27. Srebrne oczy. Five Nights at Freddy's - Scott Cawthon, Kira Breed-Wrisley
    https://monweg.blogspot.com/2017/10/srebrne-oczy-five-nights-at-freddys.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeśli uznasz "Franco", to zgłaszam :)

    "Franco" Kim Holden

    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/2017/10/franco-kim-holden.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Pani Einstein Marie Benedict
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/10/kisiel-z-tapioki-z-pigwa-i-pani-einstein.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carte blanche Jacek Lusiński
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/10/saatka-z-pieczarek-i-carte-blanche.html

      Usuń
  30. Aby zaliczyć wyzwanie chwyciłam po "Maybe Someday" Colleen Hoover, która od ponad roku leżała na mojej półce. Ogrooomnie dziękuję Ci za to, że dzięki Tobie w końcu ją przeczytałam. Recenzja pojawi się już wkrótce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. VIP Room Jens Lapidus

    https://sonrisaart.wordpress.com/2017/10/30/przeczytane-w-pazdzierniku/

    OdpowiedzUsuń
  32. Conviction Corinne Michaels

    https://www.goodreads.com/review/show/2151452188

    Na blogu pojawi się dopiero bliżej premiery.

    OdpowiedzUsuń
  33. W ostatniej chwili:
    „Dziedzictwo von Becków” – Joanna Jax
    https://atramentowomi.blogspot.com/2017/10/miosc-polsko-niemiecka.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Kapelusze doñi Nicanory Kristan Hawkins
    https://agnestariusz.blogspot.com/2017/10/kapelusze-doni-nicanory-k-hawkins.html

    OdpowiedzUsuń
  35. 1. "Dom przy Hope Street" Danielle Steel
    2. "Love Me Never" Sara Wolf
    3. "Smilla w labiryntach śniegu" Peter Høeg

    OdpowiedzUsuń
  36. „Mirror, Mirror” – Cara Delevingne, Rowan Coleman
    http://poczytajka.blog.pl/2017/10/27/mirror-mirror-cara-delevingne-rowan-coleman/

    OdpowiedzUsuń
  37. "Klub filmowy Meryl Streep" Mia March

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam,
    HAsło: ONA Polka, ON obcokrajowiec,
    czyli... małżeństwo mieszane wg ejotka

    "Rowerem do Santiago de Compostela czyli Jak dotarłem do Grobu św. Jakuba"
    Piotr Kopacz
    s.168
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/103157/rowerem-do-santiago-de-compostela-czyli-jak-dotarlem-do-grobu-sw-jakuba/opinia/42409594

    Kwartalne koło ratunkowe: atlas anatomiczny

    "Ławeczka pod bzem"
    Agnieszka Olejnik
    s.450
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4641834/laweczka-pod-bzem/opinia/40070092

    Pozdrawiam
    iwona-w



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono, po Twoim zgłoszeniu wnioskuję, że jesteś nową uczestniczką - w danym miesiącu czytamy albo do hasła albo do koła - nie mieszamy tych rzeczy.
      Dodatkowo - ławeczka nie jest elementem domu, zatem zaliczam Ci pierwszy tytuł :)

      Usuń
  39. 1. "Królowie Bourbona" J.R. Ward,
    https://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2017/10/krolowie-bourbona-jr-ward.html

    2. "House of cards" Michael Dobbs

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie wiem, czy się jeszcze tego spodziewałaś, ale podrzucam bardzo zaległy link :D
    „Zawsze jest przebaczenie” Anne B. Ragde
    https://czytanieprzykominku.blogspot.com/2018/10/saga-rodziny-neshov.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że się nie spodziewałam... Ale jak Ty to pamiętałaś...?

      Usuń
  41. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...