wtorek, 1 grudnia 2015

Podsumowanie listopada i hasło na grudzień 2015 - Pod hasłem

Dopiero zaczynał nam się ten 2015 rok, a tu już zaczynamy dziś ostatni jego miesiąc...
Dzisiaj moje dziecię ma 5 urodziny! Ktoś mi powie kiedy to zleciało?? Bo ja jakoś nie czuję się taka stara...

Czuję delikatne zmęczenie tym rokiem i to na różnych płaszczyznach. Potrzebuję oddechu, zmian, choć nie w każdym temacie da się je przeprowadzić, niestety. Choć czasem łatwo się mówi: zrób to czy tamto...
W kwestiach recenzyjnych staram się od ubiegłego miesiąca przeczytać wszystko co stoi na półce "recenzyjnej" do końca roku, żeby w nowy wejść na czysto. Z tego powodu ostatnio mocno się ograniczałam w braniu nowych tytułów. Czy mi się uda? Już wiem, że nie, ale oby jak najmniej zaległości.

Zapraszam też na FB - na profil mojego bloga. Kilka dni temu ogłosiłam, że w chwili osiągnięcia 200 polubień ogłoszę pierwszy konkurs facebookowy :) Macie ochotę?

Na 2016 rok mam już pewne pomysły, nowe, świeże i liczę że interesujące dla Was. Czymże byłby ejotek bez zaskoczeń...?
Jeden z projektów jest już od pewnego czasu gotowy i niedługo go poznacie (już za kilka dni). Liczę na Wasz udział i rozpowszechnienie go.
Drugi jest na etapie tworzenia, myślenia, kombinowania - liczę na pomoc osób, które o to poproszę (choć zostałam nieco przystopowana). Zobaczymy czy pomysł ujrzy światło dzienne.

To skoro Was zaintrygowałam to przejdźmy do wyzwania :) - głowa i pewien plik są pełne pomysłów na nowe hasła a wciąż przybywają nowe.

Przypominam tylko o głosowaniu w ankiecie - kto jeszcze nie głosował ma szansę do 15 grudnia - czy chcecie by Pod hasłem działało też w 2016 roku - od Was zależy los wyzwania. Choć los już chyba przesądzony... :)

I w związku z tym losem znów będę prosiła (pewnie Gosię:)) o pomoc w przerobieniu banerka na kolejny rok :)



 


Zapraszam na kilka słów podsumowania miesiąca listopada, kiedy to hasło brzmiało: Debiut [pełnowymiarowy]


Wyzwanie ukończyło 23 osoby. Przeczytaliśmy w sumie 49 książek


Statystycznie:
  • lit. polska -  32; lit. zagraniczna - 17 - zwycięstwo polskiej !!!
  • w listopadzie pierwsze miejsce zajęła pasjonatka książek z liczbą 9 przeczytanych pozycji - gratulacje!
  • drugi stopień podium należy do Aine i Liny - po 4 książki. Gratuluję!



swiatksiazek
1. Dziewczyna z pociągu  Paula Hawkins

Gosia B.
1. Naznaczeni na zawsze  Emelie Schepp
2. Sprawa Niny Frank   Katarzyna Bonda
3. Postrzępienie  Paweł Kasprowicz

Marjory
1. "Zbrodnia w błękicie" Kwiatkowska Katarzyna

pasjonatka książek
1. "48 tygodni" Magdalena Kordel
2. "Niech w końcu coś się zdarzy" Trixi von Bülow
3. "Prom do Kopenhagi" Krystyna Mirek
4. "Geriavity" Renata Chołuj
5. "Spełnienie" Marion Magic
6. "Mimo wszystko Wiktoria" Renata Kosin
7. "Najlepsze, co mnie w życiu nie spotkało" Laura Tait&Jimmy Rice
8. "Obietnica Łucji" Dorota Gąsiorowska
9. "Stalowe serce" Laven Rose

Pani_Wu
1. Facecje  Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński

Melania
1. W niebie na agrafce  Iwona Grodzka-Górnik
2. Precz z brunetami! Marta Obuch
3. Milaczek  Magdalena Witkiewicz

monweg
1. Warkocze  Laura&Marie
2. Szynkadela - produkt polski  Wiesław Pasławski

madmad
1. Motylek  Katarzyna Puzyńska

Leger 
1. Ku słońcu  Andrew Korczyński

Sylwia
1. Pęknięte odbicie  Dawn Barker

Iwona
1. Garść pierników, szczypta miłości Natalia Sońska

martucha180
1. „Charlotte” Wioleta Strzelczyk

Aine
1. The Viking's Apprentice  Kevin McLeod
2. Wieża milczenia  Remigiusz Mróz
3. "Martwe Jezioro" Olga Rudnicka
4. "Podatek" Milena Wójtowicz

Galene
1. Klub Dantego  Matthew Pearl

Lina
1. Powrót do Nałęczowa Wiesława Bancarzewska
2. Ludzie to wilcy Barbara Kowalska
3. Motylek Katarzyna Puzyńska
4. Daleko od Niflheimu Majgull Axelsson

Agnesto
1. Pamiętnik  Nicholas Sparks

Monika Wilczyńska / Mońcia
1. Magiczne miejsce   Agnieszka Krawczyk

Paulina Sarnecka
1. "Love Story" Erich Segal
2. "Awans" "Konopielka" Edward Redliński

Epilog - zaczytana Joana
1. Chata William P. Young
2. "Dziewczyna w błękitnej sukience" Gaynor Arnold
3. "Zmienni" Agata Kijora

Klaudyna Maciąg
1. Sekta egoistów  Eric-Emmanuel Schmitt

Nikhola (wcześniej kwiatusia)
1. Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz Michelle Falkoff
2. "Sekta egoistów" Éric-Emmanuel Schmitt
3. "Błękitne dziewczyny" Ewa Podsiadły-Natorska

anek7
1. Afera śródziemnomorska  Clive Cussler





Na moje lektury złożyły się:
1. Dziewczyna z Ajutthai Agnieszka Walczak-Chojecka
2. Życie z drugiej ręki Anna Grzyb
3. "Anna May" Agnieszka Opolska

........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w listopadzie hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2015r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.



Hasło na grudzień:

Martwa natura



Wyjaśnienie...

Hasło musi znaleźć się w tytule i ma to być rzecz namacalna [która nie ucieknie malarzowi z kadru, zwykle martwe natury są układane na stole czy innym podeście].

Posiłkując się Wikipedią w tytułach mogą znaleźć się produkty spożywcze, książki, naczynia, broń, przyrządy myśliwskie, przybory kuchenne, instrumenty muzyczne i wszelkie przedmioty codziennego użytku jak np. meble, ubrania, buty itp. itd.
Zaliczę też większe gabarytowo martwe natury jak np. budynki czy pojazdy (samochody, samoloty, statki czy helikoptery), bo ustawione przed malarzem lub malarz przed budynkiem da się uchwycić ich piękno.


Przykładowe pasujące tytuły: "Torebki i strzelanina", "Tajemnica morskiej latarni", "Statek z papieru", "Klucz", "Gdy zakwitną poziomki", "Jajko z niespodzianką", "Kwiaty na poddaszu", "List", "Czerwony rower", "List z powstania", "Niedoręczony list", "Czekolada".


Nie zaliczają się tu ludzie ani zwierzęta [choć Wikipedia robi pewne wyjątki, w wyzwaniu trzymamy się moich wytycznych], nie zaliczę też np. drzew, które się na powietrzu będą ruszać.
Nie zaliczają się tytuły takie jak np. "Czas zabijania", "Ósme przykazanie" czy "Stan zagrożenia", ponieważ są nienamacalne.




POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

92 komentarze:

  1. Ewelinko, zgadzam się z Tobą całkowicie czasu cieka dosłownie między palcami :-) Moja córeczka ma 6 lat i też nie wiem kiedy to się stało :-).
    Hasłem mnie zaskoczyłaś i już nie mogę się doczekać kiedy wpadnę do mojej biblioteczki żeby ją przeszukać :-).
    I tradycyjnie już Wszystkim życzę wesołej zabawy no i wesołych Świąt bo to lada chwila :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko, znalazłam "Mgła nad Bosforem" - co o tym sądzisz?
      Akceptujesz ?

      Usuń
    2. A ja mam "Na drugim brzegu Bosforu" (-:

      Usuń
    3. Teraz dopiero rozumiem to co zawsze mówili starsi, że upływający czas widać po dzieciach...
      Ja jeszcze jestem w stanie Was zaskoczyć?? :)
      Powodzenia! Na bank coś znajdziesz.

      Asiu w tym tytule nie ma ani ciut martwej natury, bo ani mgły ani Bosforu malarz nie postawi na stole i nie namaluje...
      Przeczytaj proszę raz jeszcze moje wyjaśnienie hasła :)

      Usuń
    4. Masz rację a ja pomyślałam że malarz usiądzie w plenerze i z oddali namaluje mgłę nad Bosforem :-)
      OK, zatem szukam dalej :-)

      Usuń
    5. To byłby już pejzaż :P A to mają być rzeczy namacalne
      Dasz radę!

      Usuń
  2. Po raz kolejny mnie zaskakujesz :) Mam nadzieję, że coś znajdę na swojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powtórzę się - zdziwiona jestem, że jeszcze mi się udaje Was zaskoczyć, ale cieszy mnie to :) Liczę, że znajdziesz!

      Usuń
  3. Gratuluję Pasjonatce takiego pięknego wyniku i zazdroszczę czasu :)

    Hasło na grudzień interesujące :) nie sprawiło mi problemu. Mam tylko pytanie czy "Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku" będzie pasowała jako budynek?

    A dla córeczki wszystkiego najpiękniejszego w dniu jej święta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję (-: Niektóre książki były poniżej 200 stron, czytało się w jeden wieczór (-:

      Usuń
    2. W imieniu Pati dziękuję :)
      Hmmm... mogę zaliczyć uznając, że ta poczta to budynkiem być musi. Proszę jedynie przy wyszukiwaniu ewentualnych innych tytułów o konkretniejsze wskazania w tytułach :)

      Usuń
    3. Jeśli jest to np. Sklepy cynamonowe to zaliczę, bo jeśli tylko np. "U Anety" to już nie :P

      Usuń
    4. Chodzi mi o konkretnie słowo "sklep" w tytule :)

      Usuń
    5. To jak najbardziej ok :)

      Usuń
  4. Wszystkiego najlepszego dla córeczki :)

    Hasło na grudzień ciekawe, ale na razie nie mam na nie pomysłu. Idę szukać czegoś na półkach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Życzę owocnych poszukiwań i miłej lektury

      Usuń
  5. Nowe hasło mi się podoba - może uda się znaleźć pasujące tytuły. :)
    A to moje lektury pasujące do hasła listopadowego (przepraszam, że dopiero teraz piszę):
    1) Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz Michelle Falkoff
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2015/11/poznac-przyczyne-samobojstwa-playlist.html
    2) "Sekta egoistów" Éric-Emmanuel Schmitt (jeszcze bez recenzji)
    3) "Błękitne dziewczyny" Ewa Podsiadły-Natorska (jeszcze bez recenzji)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę i liczę, że coś znajdziesz.
      Za listopad dziękuję - już uzupełniłam :)

      Usuń
  6. Pewnie nie będzie tak dobrze jak w listopadzie, ale w świąteczny nastrój wpasuje mi się "Garść pierników..." i coś z herbaciarnią (-: No i moje plany zakupowe pasują do hasła (-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W listopadzie to pojechałaś z koksem, więc trudno Ci będzie pobić samą siebie :P Ale ciesze się, że są konkretne i pasujące plany :)

      Usuń
  7. Nie wiem, gdzie ten czas się podziewa... biegnie zdecydowanie za szybko! Sto lat dla Pati! :)
    Hasło świetne, chociaż trzeba będzie pogłówkować nad nim, poszukując odpowiednich tytułów, ale... damy radę - kto, jak nie my? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zobaczysz, jak już doczekasz się synusia i przestaniesz być zmęczona początkiem to czas też będziesz widziała w takim tempie... :)
      Damy radę! Właśnie...kto jak nie my... :)

      Usuń
    2. Oj, nie wiem, kiedy niemal cała ciąża mi minęła, a co to dopiero będzie po porodzie... Wydaje mi się, jakbym wczoraj odwiedzała mamę w szpitalu, witając się z moim maleńkim bratem, a dzisiaj jest poważnym 8-latkiem. Coś strasznego! ;-)

      Usuń
  8. W ankiecie zagłosować nie mogę, bo wygląda tak, jakbym już głosowała [choć jeszcze tego nie zrobiłam] :( W każdym razie jestem na TAK!

    Nowe hasło bardzo fajne, na pewno nie będzie tak trudno.

    5 urodziny? Nieźle! U nas dopiero co stuknął roczek i też się zastanawiam, kiedy ten czas zleciał :( Wszystkiego dobrego! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego tak jest z ankietą... nie znam się aż tak. Dziękuję zatem za bycie na TAK :)
      Czyli czekam na zgłoszenia książek? :)

      Dzięki :) Tak... to już poleci szybko... lada chwila u Ciebie będzie 5 latek a u mnie prawie dyszka...

      Usuń
    2. Taa, a potem osiemnastka...

      Usuń
  9. Pięknie! Zmiany mam nadzieję będą na lepsze na nowy rok ;))
    Gratuluję 5 urodzin i w ogóle życzę większych sukcesów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładam lekturę listopadową -
    "Afera śródziemnomorska" Clive Cussler - http://anek7.blogspot.com/2015/11/a-ja-lubie-ksiazki-sensacyjne.html

    A hasło grudniowe świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, to czekam na linki :)
      Za listopad dziękując, już uzupełniłam :)

      Usuń
  11. Wszystkiego najlepszego dla Twojej pięciolatki :) hasło fajne :) zobaczymy jak z doborem lektur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zatem powodzenia!

      Usuń
    2. Napaliłam się , ale w grudniu nie będę brała udziału w wyzwaniu, robię sobie już świąteczną przerwę blogową :) ale oczywiście w Nowym Roku będę na pewno brać udział w wyzwaniu :)

      Do zobaczenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Ja oczywiście rozumiem, ale może akurat przeczytasz coś pasującego i zgłosisz...? Wiesz, że u mnie można zgłosić książkę bez linku, potem uzupełnić...
      Do zobaczenia w styczniu! :)

      Usuń
  12. Co roku Ci piszę, że nasze dzieci mają wspólne urodziny:D Ty się dziwisz kiedy minęło pięć lat a ja sobie ze zgrozą uświadamiam, że moje dziewczę ma szesnaście;p Spełnienia wszelkich dziecięcych marzeń!
    Co do banerka to zajrzyj do poczty:)
    Hasło nie za trudne, chyba coś tam znajdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zgrozo, jeszcze chwilka i to ja będę pisać o 16-stce :)
      Za banerek ogromnie dziękuję! Uprzedziłaś mojego maila :)
      Zatem niniejszym możemy działać w 2016 roku :)
      Powodzenia! i ... najlepszego dla 16-latki!

      Usuń
    2. Gosiu, masz 16-letnią córę? A ile Ty miałaś lat, rodząc ją? Chyba 10!!! :P

      Usuń
    3. Dzięki Sylwia!:) Poczułam się nagle bardzo młodo:) Niestety ja mam 43 lata;p

      Usuń
    4. Gosiu, ależ nie ma za co! Wiek nie jest ważny - istotne jest to, na ile człowiek się czuje!! :)

      Usuń
  13. Jako budynek chyba się kwalifikuje?
    "Dom letni z basenem" - Herman Koch
    http://gosia72.blogspot.com/2015/12/dom-letni-z-basenem-herman-koch.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo... A ja mam już dwa pomysły... A będzie więcej pewno!!!😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Troszkę mnie nie było, ale chyba powolutku wracam. Czy będą pasowały "Kalendarze"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      Tak, kalendarz to przedmiot, który da się namalować :)

      Usuń
  16. Hmm, a co powiesz na ogród?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ogród to już rośliny, które się ruszają... Nie pasuje.
      Mnie chodzi stricte o martwą naturę jako przedmioty, które malarz może ułożyć na stole i namalować. Wyjątek to te budynki czy pojazdy.

      Usuń
  17. Róża i cis - Agatha Christie/Mary Westmacott
    http://monweg.blog.onet.pl/2015/12/04/roza-i-cis-mary-westmacottagatha-christie/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radio Swoboda - Zbigniew Dmitroca
      http://monweg.blog.onet.pl/2015/12/10/radio-swoboda-wspolczesna-poezja-rosyjska-zbigniew-dmitroca/

      Usuń
  18. Dla mnie bardzo mocną pozycją z listopada jest ,,Sekta egoistów''. Bardzo przyjemna książka, bardzo miło kojarzę spędzony przy niej czas :) polecam :) książka filozoficzna ale napisana przystępnym językiem, dla każdego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Sekretna herbaciarnia" Vanessa Greene

    OdpowiedzUsuń
  20. Bratki - Eoin Colfer
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2015/12/bratki-eoin-colfer.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Medalion z bursztynem - Anna Klejzerowicz
    https://sonrisaart.wordpress.com/2015/12/08/historia-pewnego-bursztynu-the-story-of-one-amber/#more-1786

    OdpowiedzUsuń
  22. "Regina zamyka drzwi" Jacek Melchior
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/12/regina-zamyka-drzwi-draka-zwada-zycie.html

    OdpowiedzUsuń
  23. "Szczęśliwe garnki. Kulinarna książka z przepisami na wiosnę" Beata Pawlikowska
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/12/szczesliwe-garnki-kulinarna-ksiazka-z.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Podaję lektury do hasła, przeczytane, linki doślę, bo jeszcze nie opublikowane teksty.

    1."Gorzki smak czekolady Lucullus i inne opowiadania" Leopold Tyrmand

    2. "Wojna i terpentyna" S. Hertmans

    3. "Najpiękniejsze opowieści pod choinkę" Ewa Stadtmuller
    (Choinka sztuczna, albo żywa w donicy w domu nie rusza się, ale nie upieram się z uznaniem tego tytułu)

    OdpowiedzUsuń
  25. "Wszystkie lektury nadobowiązkowe" Wisława Szymborska
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/12/wszystkie-lektury-nadobowiazkowe-co.html

    OdpowiedzUsuń
  26. "Okruchy amerykańskie" Taborska Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  27. Kawiarenka pod Różą - Katarzyna Michalak
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2015/12/kawiarenka-pod-roza-katarzyna-michalak_15.html

    Powinnam dostać podwójne punkty za kawiarenkę (budynek) i za kwiat! :P Hi hi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, ja własnie też tę książkę zgłąszam;)

      Usuń
  28. "Pokój dla artysty" Maria Ulatowska,Jacek Skowroński

    OdpowiedzUsuń
  29. Monika Sawicka „Serwantka”
    http://atramentowomi.blogspot.com/2015/12/odstawiona-na-boczny-tor.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudze jabłka Agnieszka Krakowiak-Kondracka

    http://selketowa.blogspot.com/2015/12/agnieszka-krakowiak-kondracka-cudze.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Pamiętnik Christophera. Tajemnica Foxworth Hall - Virginia C. Andrews
    http://www.kreatywa.net/2015/12/ksiazka-pamietnik-christophera.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Na razie tylko tytuły:

    "Operacja Żonkil" Jørn Lier Horst,
    "Wnuczka do orzechów" Małgorzata Musierowicz

    OdpowiedzUsuń
  33. „Stokrotki w śniegu” – Richard Paul Evans
    http://poczytajka.blog.pl/2015/12/18/stokrotki-w-sniegu-richard-paul-evans/

    OdpowiedzUsuń
  34. Faceci z sieci, czyli w poszukiwaniu miłości - Katarzyna Gubała
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2015/12/faceci-z-sieci-czyli-w-poszukiwaniu.html

    Sieć, np. rybacką, można bez problemu namalować :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Znalazłam i zgłaszam:-)
    "Praliny dla duszy" Gabi Vallenthin
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2015/12/praliny-dla-duszy-gabi-vallenthin_23.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Basia i pieniądze - Zofia Stanecka
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2015/12/basia-i-pieniadze-basia-i-wyprawa-do.html

    (podejrzewam, że remont i las nie zostaną zaliczone? ;-))

    OdpowiedzUsuń
  37. "Dwie głowy anioła" Hanna Cygler
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/12/hanna-cygler-dwie-gowy-anioa.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Jarosław Iwaszkiewicz "Kocia książka"
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/12/kocia-ksiazka-iwaszkiewicz-dzieciom.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Księżniczka Głogu Władysław Ludwik Anczyc, il. Julitta Karwowska-Wnuczak
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2015/12/wieczor-z-basniami.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Na tabliczkę sposób nowy, sama wchodzi ci do głowy - Adrian Markowski
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2015/12/na-tabliczke-sposob-nowy-sama-wchodzi.html

    OdpowiedzUsuń
  41. "Kalendarze" Gutowska-Adamczyk Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  42. "Wymarzony dom" Magdalena Kordel
    "Daleko od domu" Saroo Brierley
    "Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku" Iwona Kienzler

    OdpowiedzUsuń
  43. Załączam link do Operacji Żonkil (skradziono obraz z namalowanym żonkilem :))

    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2015/12/biuro-detektywistyczne-nr-2-tiril-i.html

    OdpowiedzUsuń
  44. I jeszcze:
    "Cudze jabłka" Agnieszka Krakowiak-Kondracka

    OdpowiedzUsuń
  45. "Kroniki portowe" - Annie Proulx
    http://poczytajka.blog.pl/2015/12/30/kroniki-portowe-annie-proulx/

    OdpowiedzUsuń
  46. Zgłaszam kolejną i ostatnią tego roku :-)
    "Świąteczny sweter" Glenn Beck
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2015/12/swiateczny-sweter-glenn-beck.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Dorzucam jeszcze (opinie w styczniu):
    "Znaki szczególne" Paulina Wilk
    "Dlaczego szczękamy zębami?" Andrea Schȕtze

    OdpowiedzUsuń
  48. Kawiarenka pod Różą - Katarzyna Michalak

    https://sonrisaart.wordpress.com/2015/12/31/o-tym-ze-zycie-czasem-zaskakuje-rok-sie-konczy-i-o-ksiazce-o-ktorej-nie-wiem-co-myslec/

    OdpowiedzUsuń
  49. Ufff...zdążyłam :)

    Zagadka/Tajemnica gwiazdkowego puddingu - Agatha Christie
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/12/tajemnica-gwiazdkowego-puddingu.html

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja też się spieszyłam, ale mam kolejną książkę :)

    „Arabska perła” – Nadia Hashimi
    http://poczytajka.blog.pl/2015/12/31/arabska-perla-nadia-hashimi/

    OdpowiedzUsuń
  51. "Kalendarze" - Małgorzata Gutowska-Adamczyk
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/12/magorzata-gutowska-adamczyk-kalendarze.html

    OdpowiedzUsuń
  52. Nie jestem pewna czy pasuje :)

    Płótno Agata Kołakowska
    http://selketowa.blogspot.com/2015/12/agata-koakowska-potno.html

    Cappuccino z cynamonem Edyta Świętek
    http://selketowa.blogspot.com/2015/12/edyta-swietek-cappuccino-z-cynamonem.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Przepraszam, że tak późno )-;

    "Ostatni list od kochanka" Jojo Moyes
    "Garść pierników, szczypta miłości" Natalia Sońska

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...