poniedziałek, 1 lipca 2013

Podsumowanie czerwca i hasło na lipiec - Pod hasłem


Witajcie wakacje! tak zapewne krzyczy od piątku wiele osób. Każdy kto jest związany ze szkolnictwem ma już prawie wakacje i to długie. Ja niestety już od dawna miewam tylko krótkie urlopy w pracy... Ważne że jest już lipiec, czyli jest nadzieja, że w końcu zrobi się piękna pogoda. Życzę wszystkim udanych urlopów oraz wielu przeczytanych, wymarzonych książek.

Korzystając z chwili uwagi proszę o wybaczenie, jeśli zaniedbałam ostatnio jakieś Wasze komentarze - część już uzupełniłam. Niestety nie zawsze nasze życie układa się zgodnie z naszymi marzeniami.



Podsumowując czerwcową edycję wyzwania "Pod hasłem", kiedy to hasło brzmiało PAŃSTWA-MIASTA:

Wyzwanie ukończyło 28 osób. Przeczytaliśmy w sumie 48 książek.

Statystycznie:
  • lit. polska - 14; lit. zagraniczna - 34
  • w czerwcu aż trzy książki znajdują się na szczycie podium w kategorii "popularność": "Rok na Majorce", "Dom na Sycylii" oraz "Rzeźniczka z Małej Birmy" - żadnej nie czytałam, choć wszystkie bardzo kuszą
  • liderką czerwca została Książkowe zauroczenie! Przeczytała 7 książek. Na drugim miejscuz wynikiem 5 książek znalazła się Joana! Obu dziewczynom serdecznie gratuluję wyników. Zresztą każdy kto przeczytał choć jedną lekturę nich czuje się wyróżniony :)

Nasze czytelnictwo w czerwcu wyglądało tak:

Joana
1. Merde, rok w Paryżu Stephen Clarke
2. Bądź zdrowa, Lizbono Ane Veloso
3. Katedra w Barcelonie Ildefonso Falcones
4. Skandal w wielkim mieście Holly Denham
5. Hiszpański milioner Kim Lawrence

Paulina Kwiatkowska
Dom na Sycylii Rosanna Ley

Futbolowa
1. Alice's Adventures in Wonderland Lewis Carroll
2. Obsługiwałem angielskiego króla Bohumil Hrabal

Gosia B
Miasto trumien Gary Braunbeck

ania notuje
1. Sześć grabów do Monachium Mario Puzo
2. Francuska oberża Julia Stagg
3. Biała nowa Anglia Stephen L. Carter

Recenzje Kiti
Dom na Sycylii Rosanna Ley

Książkowe zauroczenie
1. Rzeźniczka z Małej Birmy Hakan Nesser
2. Dominikana Christopher P. Baker
3. Stambuł i zachodnia Turcja Tristan Rutherford, Kathryn Tomasetti
4. Miami i Florida Keys  Mike Miller
5. Romans z Turcją Joy Stocke, Angie Brenner
6. Karaibska tajemnica Agatha Christie
7. Tajlandia Phil MacDonald, Carl Parkes

Melania K.
1. Krokodyl z kraju Karoliny Joanna Chmielewska
2. Proroctwo o Watykanie Jacques Neirynck

Sylwuch
Młode Chiny Krzysztof Kardaszewicz

Zuzia
Magia Avalonu Aprilynne Pike

Agnieszka Perzka
Pożegnanie z Afryką Karen Blixen

Sophie di Angelo
Droga do Różan Bogna Ziembicka

zorija
1. "Endymion" Dan Simmons
2. "Weneckie zaręczyny" Nicolas Remin

Agnesto
Rok na Majorce Anna Klara Majewska

Agata Adelajda
Lustra miasta Elif Safak

Lina
1. Kurs do Genewy Bartłomiej Rychter
2. Chorwacka przystań Anna Karpińska

Aine
1. Śmierć w Breslau Marek Krajewski
2. Bajki czeskie Jan Drda

Miłośniczka Książek
Rok na Majorce  Anna Klara Majewska

Mol Ksiażkowy
Kocham Nowy Jork Lindsey Kelk

Wiki
Kra kra krakowski kryminał Paweł Oksanowicz

Aneta K.
1. "Niania w Nowym Jorku" Rebecca Winters
2. "Światła Paryża" Lucy Gordon

jjon
"Cierń Miasta Lwa" Lucy Lum

Obsesja Kasiulka
Rzeźniczka z małej Birmy Hakan Nesser

Nutinka
Podróż do miasta świateł: Róża z Wolskich Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Karmazynowa Królowa
Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną Dorota Masłowska

magdalenardo
Beverly Hills 90210 Mel Gilden

anek7
1. Bezsenność w Tokio Marcin Bruczkowski
2. Festung Breslau Marek Krajewski


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
1. Bajkowy przewodnik dla dzieci. Szklarska Poręba Maria Nienartowicz
2. Francuski szpieg Anne Ashley

........

Wszystkim, którzy wzięli udział w czerwcowym czytaniu bardzo dziękuję. Gdyby były jakieś braki lub błędy to proszę o komentarz w tej sprawie :D Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2013r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na lipiec:

Homo sapiens



Wyjaśnienie:
Z uwagi na wakacyjny miesiąc, do hasła, które MUSI znaleźć się w tytule, zaliczę zarówno płeć, imiona czy nazwiska, stanowiska, jak i np. nazwy członków rodzin, czy po prostu słowo "człowiek", "ludzie". Zapewne znajdziecie jeszcze inne pasujące do hasła słowa. Powodzenia!


Oby lipiec sprzyjał w zasobne półki oraz wiele wolnego czasu. Miłych lektur! :)

252 komentarze:

  1. a czy do hasła pasuje np słowo brat siostra itd ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, bo brat czy siostra to też człowiek :)
      w wyjaśnieniu napisałam, że członkowie rodziny też się zaliczają :D

      Usuń
    2. a tak przeoczyłam w takim razie wezmę udział. Mam na półce książkę pasującą do hasła.

      Usuń
    3. czekam więc na link :) miłej lektury

      Usuń
  2. Super lipcowe hasło!!
    Właśnie zaczęłam czytać "Pokój Marty", także myślę, że się nada :))
    Życzę słońca!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie że pasuje :)
      u mnie świeci słoneczko właśnie, oby pozostało :)

      Usuń
  3. Ciekawe hasło :) Mam nadzieję, że coś znajdę :)
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wszystkim. Podzielam zdanie Ani Notuje- hasło bomba. Idealne na ten miesiąc. Już na półce widzę 3 pasujące, a to tylko te, na które patrzę. Zaraz poszukam więcej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli w lipcu padnie rekord? :) czekam na co najmniej 3 linki :P powodzenia!

      Usuń
  5. W czerwcu przeczytałam tylko jedną książkę, ale przypuszczam, że teraz będzie zdecydowanie lepiej, bo do aktualnego hasła łatwiej coś dopasować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ważne że wzięłaś udział :)
      tutaj to jest szerokie pole do popisu - miłego czytania

      Usuń
  6. Interesujące hasło. Kilka tytułów mam odłożonych z innych wyzwań ale tu też podpasują :)

    Ma tylko jedno pytanie (jak zawsze chyba ;P) czy "Skald" podpasuje? Ale w sumie chyba nie potrzebnie pytam bo teraz doczytałam że tytułowy "Skald" to po prostu Ainar Skald- jakby nie było homo sapiens ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że hasło się podoba :)
      życzę powodzenia i czekam na liczne linki :)
      skoro to nazwisko to oczywiście jest ok

      Usuń
  7. Fajne hasło! :) Znowu! ;) Cała Agatha Raisin mi tu pasuje. :)) I też mam pytanie: które z poniższych pasują: pan, złodziej, książę? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze wojownik.? :)

      Usuń
    2. znowu się cieszę :) miło czytać tyle ucieszonych hasłem osób
      pasują wszystkie, bo wszyscy oni to sapiensy :D

      Usuń
  8. Hasło naprawdę SUPER!
    Mam tyle książek że nie wiem za którą się zabrać w pierwszej koleności :-)
    POzdrawiam i żeczyę wszystkim szalnej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze możesz zacząć od lewej strony półki :)
      a tak na serio to fajnie, że pasuje Ci to hasło - powodzenia

      Usuń
  9. Zacznę chyba jednak od "Kobiety z Czerwonych Bagien" Grażyna Jeromin-Gałuszka

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/53618/kobiety-z-czerwonych-bagien

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobiety z Czerwonych Bagien- świetna historia rodzinna!

      Usuń
    2. Super - uwilbiam SAGI więc pewnie ta książka też przypadnie mi do gustu:-) Już zaczęłam :-)

      Usuń
  10. Nic, co ludzkie nie jest mi obce ;-) w tytułach też coś się znajdzie na pewno, na razie nic nie deklaruję, ale postaram się wziąć udział.
    O, właśnie spojrzałam na półkę... "Ludzie i miejsca" Sz. Weiss - to na pewno.
    Może jeszcze coś z bieżących lektur będzie pasować.
    Super hasło,
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ważne są czyny a nie deklaracje :)
      życzę Ci więc miłego czytania i wielu pasujących książek

      Usuń
  11. I znowu udało mi się przypadkowo wziąć do czytania coś
    pasującego do hasła: "Hamish Macbeth i śmierć obcego" (I to podwójnie bo jest i imię i obcy Nie w sensie ufoludka, ale kogoś obcego w miasteczku)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to czekam na informacje o zakończeniu czytania :)
      widzę, że to będzie bogaty miesiąc u wielu osób...

      Usuń
  12. W końcu znajdę więcej niż jedną czy dwie pozycje pasujące do hasła :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Shirley - Charlotte Bronte:) Dziś przyszła pocztą, więc niedługo się zabieram.
    Może w tym miesiącu uda mi się również Bękarta ze Stambułu (oj, mogłam na państwa-miasta, ale skleroza!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyjdzie pora i na Stambuł :) czyli będę wyczekiwać na link, skoro tak półki współpracują

      Usuń
  14. Hasło świetne, coś się na pewno znajdzie, bo jest lekkie i przyjemne. W sam raz na lato.
    Czy "Buntowniczka"na początek może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. starałam się wybrać letnie hasełko :) inne pomysły czekają na "po lecie"
      hmmm... dałaś mi orzeszka do myślenia z tą buntowniczką...hmmm...ale że odpowiada na pytanie "kto?" i chodzi tu o człowieka to jest ok :D
      powodzenia!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  15. Hasło pasuje mi IDEALNIE :) Właśnie czytam "Córki gór", a później biorę się za "Dziewczyny atomowe", ale to jeszcze nie wszystko :)

    Mam tylko pytanie. Czy taki tytuł jak "Niepocieszony" też pasuje? Jakby nie było to przymiotnik opisujący człowieka, ale nie wiem, czy to już nie za bardzo naciągane, więc proszę rozwiej moje wątpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bosko! :) ależ bije z Waszych postów zadowolenie :)
      czyli czekam na linki od Ciebie, co najmniej 2.
      niepocieszona, ale stwierdzam, że to jest przymiotnik i wolałabym teraz zostawić je w spokoju :D określenia kogoś/czegoć przydać nam się mogą w przyszłości. A tu nie chodzi o opisanie człowieka tylko o samego człowieka

      Usuń
    2. Czyli jednak naciągane :) Nic to, mam jeszcze parę innych książek w zanadrzu. Dzięki za rozwianie wątpliwości :)

      Usuń
    3. bardzo proszę :) miłych lektur!

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. mogę więc czekać na jakiś link z przeczytanej lektury? :)

      Usuń
  17. Może uda mi się coś znaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem dość antywyzwaniowa:), ale akurat kończę czytać jedną książkę, której tytuł na pewno bedzie pasować do wyzwania, więc może uda mi się coś o niej napisać. Natomiast mam wątpliwość, co do drugiego tytułu, który wchodzi w grę. Czy "Złote korony księcia Dardanów" wchodzą w grę? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie :)
      cieszę się, ze mimo ogólnej niechęci do wyzwań postanowiłaś w moim wziąć choćby maleńki udział :)
      książę jak najbardziej pasuje :)

      Usuń
  19. Jak pasuje słowo ''król'' to biorę udział :)
    zapraszam:

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy "Łowcy głów" oraz "Egzorcysta" też mogą być? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zarówno łowca jak i egzorcysta to człowiek... chyba że to odniesienie do kogoś innego np. zwierzęcia...

      Usuń
    2. Raczej do ludzi, ale wolałam się upewnić ;)

      Usuń
    3. Pierwszy link:

      praca zbiorowa "Zombiefilia"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/zombiefilia-czyli-wariacje-na-temat.html

      Mam nadzieję, że się zostanie zaliczone - w sumie zombie to też człowiek, przynajmniej w pewnym sensie :P

      Usuń
    4. Jussi Adler-Olsen "Kobieta w klatce"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/kobieta-w-klatce-czyli-jak-pokonac.html

      Usuń
    5. Stephen King "Misery"
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/misery-czyli-cena-popularnosci.html

      Usuń
    6. uznam zombie jako nieżywego homo sapiensa, ale mam prośbę - zamieszczaj posty na dole - łatwiej mi je znaleźć :)

      Usuń
    7. Dobrze, dzięki :)

      Usuń
  21. Właśnie zaczęłam czytać 'Świat Zofii', a potem zobaczymy :)
    Jeden link będzie na pewno, a hasło bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam
    Nataliaa, kulturalny-swiat-natalii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetnie! życzę przyjemnej lektury i czekam na link :)

      Usuń
  22. http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/dziewczeta-z-villette-ingrid-hedstrom.html

    oto 1 link:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj będę się żalić:) Na swojej półce znalazłam 16 pozycji idealnie pod hasło. Proszę, wybieraj BRZYDSZE HASŁA:) Teraz miesiąc , to dla mnie za mało!!!!!!!!!!

    TO MNIE ZAGIĘŁAŚ!!!!!!!

    Dobra, nie marudzę, biorę się za lekturę.

    Pozdrawiam i słoneczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za 1 link :)
      coś czuję, że sporo tej numeracji będzie u Ciebie w takim razie :D Skoro to takie przyjemne żale to przyjmuję na klatę... I powiem żartobliwie: nie marudź tylko czytaj :P
      pozdrawiam Cię również

      Usuń
    2. no to drugi link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/mistyka-kobiecosci-betty-friedan.html

      :)

      Usuń
  24. Ciekawe hasło :-)
    Czy książka o tytule "Single" Meredith Goldstein pasuje? Wydaje mi się, że tak, ale czekam na Twoją odpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąż i żona się zalicza, więc singiel też :)

      Usuń
  25. Świetne hasło :) będzie duży wybór książek :)
    właśnie czytam "Sekretne życie CeeCee Wilkes" - jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  26. a książka, która w tytule ma "jego", "jej" itp. też będzie ok? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podłączam się do pytania, bo mam dość podobne - czy książka "Zamiast ciebie" pasuje? ;-)

      Usuń
    2. Kolejne pytanie - jeśli w tytule znajduje się "dla nas i o nas", to można zaliczyć tę pozycję do wyzwania?

      Usuń
    3. jeżeli te "my", "Ciebie", "jej" itd. odnosi się do ludzi to mogą być

      Usuń
    4. Książka to " Na każde jego żądanie", więc chyba będzie ok :)

      Usuń
  27. A "więzień" może być?
    Jeśli tak to mam pierwszą:
    Więzień Nieba - Carlos Ruiz Zafon

    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/1059432/pod-haslem-2013/lista

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więzień też człowiek :) dzięki !

      Usuń
    2. No nie zawsze ;):)

      Usuń
    3. :P dlatego cały czas powtarzam, że uznaję jeśli takie niepewne słowa/określenia odnoszą się do ludzi

      Usuń
  28. Pierwsze dwie: :)
    M.C. Beaton "Agatha Raisin i zmordowani piechurzy"
    M.C. Beaton "Agatha Raisin i śmiertelny ślub"
    Link wspólny: http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/07/agatha-raisin-kilka-pogrzebow-i-wesele.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Ejotku, to znowu ja. Obiecuję, że w tym miesiącu nie opędzisz się od moich pytań. Wybacz!! :P
    Domyślam się, że "Nieczysta" i "Wybrani" nie pasują do wyzwania, chociaż chodzi o ludzi? Czy może jednak mylę się?
    A czy tytuł "Kto się śmieje ostatni" zostanie zaliczony? Przeczytałam tę książkę kilka dni temu i rozmyślam, czy nadaje się... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pytaj, pytaj, tyle że po 13 nie za bardzo będę mogła odpowiadać będąc na urlopie...
      te tytuły nie pasują - postanowiłam, że wszystkie słowa które odnoszą się do ludzi, ale odpowiadają na pytanie przymiotników nie będą uznawane, może to kiedyś będzie odrębne hasło :P
      "Kto..." - pasuje :)

      Usuń
  30. Mój pierwszy link:
    http://im-bookworm.blogspot.com/2013/07/single-meredith-goldstein.html
    "Single" - Meredith Goldstein

    OdpowiedzUsuń
  31. I drugi.... ;)
    http://im-bookworm.blogspot.com/2013/07/egzorcysta-watykanu-gabriele-amorth.html
    "Egzorcysta Watykanu" - Gabriele Amorth

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierwsza książka :)

    Sekretne życie CeeCee Wilkes - D. Chamberlain

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/diane-chamberlain-sekretne-zycie-ceecee.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Może tym razem uda mi się przeczytać jakąś książkę, która będzie pasowała do hasła (ciekawe hasło :))

    OdpowiedzUsuń
  34. Zastanawiam się tylko czy ten tytuł będzie pasować do hasła. Jeśli nie to nie ma problemu ponieważ będę miała kilka książek pasujących do hasła :)
    A tutaj podaje link z tym problematycznym tytułem:
    "Miasto zagubionych dusz" - Cassandra Clare
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2013/07/recenzja-miasto-zagubionych-dusz.html

    P.S.
    Byłoby mi miło jeśli mogłabyś w jakiś sposób poinformować mnie czy pasuje czy nie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Homo sapiens bywa nazywany "duszyczką" więc uznam tak jak i uznałam zombie

      Usuń
    2. Dziękuję za informację i uznanie duszy :)

      Usuń
  35. Wreszcie i mi się uda zaliczyć wyzwanie :)

    W sumie już mogę rzucić pierwszym tytułem -> "Harry Potter and the Philosopher's Stone" JK Rowling.

    I teraz dwa pytania przy okazji.
    Czy 'władczyni' może się liczyć? Zakładając, że władczyni była też magiem i sukubem? ;) Jeśli tak to dorzucam "Władczyni demonów" Geoffreya Huntingtona (jak nie, to nie problem ;)).
    A drugie pytanie - czy 'pokolenie' można uznać za spełniające kategorię? W pewnym sensie jest to określenie określonej grupy ludzi. Ale nie chciałabym nadinterpretować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach. I nie pamiętam, czy wspominałam, że rezygnuję na razie z prowadzenia bloga stricte książkowego. Jeśli zrodzi się inny projekt, to na pewno dam znać.

      Usuń
    2. władczyni tak
      pokolenie nie
      dzięki za udział :) mimo zaprzestania działalności blogowej

      Usuń
  36. 3 link

    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/biaa-masajka-corinne-hofmann.html

    Masajka, jako przynależność kobiety, do określonej grupy etnicznej.

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 4 pozycja

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/ksiega-zwiazkow-podrywu-i-seksu-dla.html

      :)

      Usuń
    2. 5 link -mama

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/zdrowa-ciaza-poradnik-kochajacej-mamy.html

      :)

      Usuń
    3. http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/sebastien-loeb-moj-styl-jazdy-sebastien.html

      i 6 link

      :)

      Usuń
    4. 7 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/blondynka-w-londynie-beata-pawlikowska.html

      blondynka, gdyż wiadomo o kogo chodzi :)

      ale uznasz , jak uważasz

      pozdrawiam

      Usuń
    5. 8 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/historia-carrie-molly-weatherfield.html

      :)

      Usuń
    6. 9 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/uchodzcy-wojenni-i-polscy-zonierze.html

      :)

      Usuń
    7. 10 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/w-swiecie-wiatru-i-wierzb-wyznania.html

      Usuń
    8. 11 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/zabojstwo-rogera-ackroyda-agatha.html

      :)

      Usuń
    9. 12 link

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/07/szpiedzy-w-warszawie-alan-furst.html

      pozdrawiam

      Usuń
  37. Nie wiem, czy książka "Kto się śmieje ostatni" pasuje, czy nie. Podaję link, a Ty oceń, czy można zaliczyć tę pozycję.

    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/kto-sie-smieje-ostatni-trish-wylie.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Ostatnio mi nie szło z wyzwaniem, bo nie miałam ogólnie czasu na czytanie, ale mam nadzieję, że będzie lepiej. Na pierwszy ogień - nie do końca homo sapiens, ale ;) Anna we krwi - http://swiatksiazek.wordpress.com/2013/07/07/anna-we-krwi-kendare-blake/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skoro Anna jest kobietą (bo nie zajrzałam do linka jeszcze) to jest homo sapiens :D

      Usuń
    2. Anna była kobietą i część książki dotyczy jej za życia, część po :)

      Usuń
    3. Ciąg dalszy homo sapiens :) Milcząca dziewczyna Tess Gerritsen - http://swiatksiazek.wordpress.com/2013/07/14/milczaca-dziewczyna-tess-gerritsen/

      Usuń
  39. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/magdalena-zimniak-pokoj-marty.html

    Magdalena Zimniak, Pokój Marty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/katarzyna-zyskowska-ignaciak-upalne.html

      Katarzyna Zyskowska-Ignaciak, Upalne lato Kaliny

      Usuń
    2. I 3 pozycja w tym miesiącu:
      http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/marcin-fabjanski-ogryzek-aureliusza.html

      Marcin Fabjański, Ogryzek Aureliusza

      Usuń
    3. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/denise-kiernan-dziewczyny-atomowe.html

      Denise Kiernan, Dziewczyny atomowe

      Usuń
    4. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/magdalena-witkiewicz-szkoa-zon.html
      Magdalena Witkiewicz, Szkoła żon

      Usuń
    5. http://skrytkaslow.blogspot.com/2013/07/ilza-evro-stas-i-len.html
      Ilza Evro- Staś i leń

      Usuń
  40. Piotr Wereśniak - "Zabili mnie we wtorek"

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/piotr-weresniak-zabili-mnie-we-wtorek.html

    OdpowiedzUsuń
  41. to się cieszę, że półka pomaga w czytaniu w lipcu :)
    tylko mam prośbę o zamieszczanie linków na dole, bo w tym ciągu komentarzy trudno jest je potem znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  42. Trzecia:
    Jacek Getner Pan Przypadek i trzynastka
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/07/przypadki-pana-przypadka.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Lee Goldberg "Detektyw Monk wyrusza w podróż"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/detektyw-monk-wyrusza-w-podroz-witaj.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Do wyzwania na lipiec:

    "Idealne matki" - Doris Lessing
    http://magicznyswiatksiazki.pl/idealne-matki-doris-lessing-recenzja/

    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek
    magicznyswiatksiazki.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Na początek:

    http://www.kreatywa.net/2013/07/przygody-alexa-w-krainie-liczb-alex-bellos.html

    "Przygody Alexa w Krainie Liczb"

    OdpowiedzUsuń
  46. Eugeniusz Paukszta, "Złote korony księcia Dardanów"

    http://kayecik.blogspot.com/2013/07/eugeniusz-paukszta-zote-korony-ksiecia.html

    OdpowiedzUsuń
  47. I trzecia książka do wyzwania :)

    "Kwiatki Papieża Franciszka" - Kard. Jorge Mario Bergoglio

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/kard-jorge-mario-bergoglio-kwiatki.html

    OdpowiedzUsuń
  48. Postaram się w tym miesiącu nadrobić zaległości i na pewno podrzucę jakąś recenzję :) Hasło jak zwykle ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Jak na razie przeczytałam książkę „Dowód. Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył niebo” - Eben Alexander

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  51. Pierwsza książka do lipcowego hasła :-)
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/michelle-moran-madame-tussaud.html

    OdpowiedzUsuń
  52. Kolejna:
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/sebastian-fitzek-kolekcjoner-oczu.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Paul L. Maier "Kodeks Konstantyna"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/czym-jest-kodeks-konstantyna-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  54. I jeszcze jedna:
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/tahereh-mafi-sekret-julii.html

    OdpowiedzUsuń
  55. Nie wiem czy ta pozycja może być?
    http://perzka.blogspot.com/2013/07/28-magorzata-hayles-tymczasowa.html

    OdpowiedzUsuń
  56. czwarta książka do wyzwania - nie żadne czary, książka o kobietach

    Joanna Miszczuk "Zalotnice i wiedźmy"

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/joanna-miszczuk-zalotnice-i-wiedzmy.html

    OdpowiedzUsuń
  57. Jest! Mam nareszcie pierwszą książkę :)
    "Accabadora. Ta, która pomaga odejść" Michela Murgia
    http://prywatnyteren.blogspot.com/2013/07/accabadora-michela-murgia.html

    OdpowiedzUsuń
  58. "Chłopiec w walizce"- Lene Kaaberbol, Agnete Friis
    http://gosia72.blogspot.com/2013/07/chopiec-w-walizce-lene-kaaberbol-agnete.html

    OdpowiedzUsuń

  59. hej, a tytuł "Ono" (o dziecku) pasuje? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, pasuje, bo skoro zaliczam: mnie, jego itp. to jeśli "ono" dotyczy człowieka to jest ok

      Usuń
  60. Czwarta:
    "Agatha Raisin i koszmarni turyści" M.C. Beaton
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/07/agatha-raisin-na-cyprze.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Jo Nesbø "Łowcy głów"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/owcy-gow-wstrzasajacy-krymina.html

    łowca głów, czyli "headhunter" - stanowisko pracy

    OdpowiedzUsuń
  62. Druga:
    Edward Lee - Ludzie z bagien
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/1059432/pod-haslem-2013/lista

    OdpowiedzUsuń
  63. W tytlu jest "naszych", a że chodzi o ludzi, to dorzucam link:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/gwiazd-naszych-wina-john-green.html

    OdpowiedzUsuń
  64. http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/marzanna-graff-artur-barcis-rozmowy-bez.html

    OdpowiedzUsuń
  65. Ejotku, przeczytałam "Gai-Jin" Jamesa Clavella, tom 1. Gai-Jin oznacza cudzoziemca, nie-Japończyka. Notkę napiszę po przeczytaniu 2 tomu, najwcześniej w sierpniu, bo nie biorę tego tomiska na urlop. Zaliczysz do wyzwania, a link byłby z (dużym) opóźnieniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W związku z zaistniałą sytuacją rozszerzenia okresu czytania do tego hasła, uprzejmie informuję, iże książka jak najbardziej zaliczona. Czekam na link potem :)
      A tak mniej poważnie (nie wiem co mnie naszło :P) pewnie i oczywiście, miłego urlopu... aktualnie usiłuję odgrzebać się z linków... ale robota :D

      Usuń
  66. Po długiej nieobecności (za którą przepraszam bardzo) pierwsza recenzja: http://miedzystronami-agrey.blogspot.com/2013/07/jak-upolowac-faceta-po-pierwsze-dla.html

    I jeszcze pytanko, czy ,,Prettty Little Liars" też można zaliczyć? Bo w końcu Kłamczucha też człowiek;)

    OdpowiedzUsuń
  67. Dołączam się do wyzwania:)

    Katarzyna Wielka- portret kobiety
    http://lolilola.blogspot.com/2013/07/katarzyna-wielka-portret-kobiety.html

    Pozdrawiam,
    LoliLola

    OdpowiedzUsuń
  68. Kolejny link:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/upalne-lato-marianny-katarzyna.html

    OdpowiedzUsuń
  69. Izabela Jung "Chuliganka" - świetna książka!
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/07/izabela-jung-chuliganka.html

    Uzgodniłyśmy wcześniej, że się nadaje :p

    OdpowiedzUsuń
  70. Per Christian Jersild, "Wyspa dzieci"
    http://kayecik.blogspot.com/2013/07/per-christian-jersild-wyspa-dzieci.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  71. Moja książka przeczytana w ramach wyzwania:

    "Błędne siostry" - Renata L. Górska

    http://magicznyswiatksiazki.pl/bledne-siostry-renata-gorska-recenzja-273/

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzecia do wyzwania:

      "Moja siostra mieszka na kominku" - Annabel Pitcher

      http://magicznyswiatksiazki.pl/moja-siostra-mieszka-na-kominku-annabel-pitcher-przed-premiera-recenzja-277/

      pozdrawiam

      Usuń
  72. http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/marissa-meyer-saga-ksiezycowa-cinder.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Jeśli Cinder w 36% nie jest człowiekiem, to nadal się liczy do hasła? :P

      Usuń
  73. Następna:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/bzdurki-czyli-bajki-dla-dzieci-i-innych.html

    OdpowiedzUsuń
  74. http://miedzystronami-agrey.blogspot.com/2013/07/harry-potter-i-kamien-filozoficzny.html

    OdpowiedzUsuń
  75. A ja chciałabym się dopisać do tego wyzwania. :)
    Akurat czytam "Anka" i "Harrego Pottera...", a czeka "Lena w chmurach" :D
    Banerek umieściłam:
    http://czytanie-a-myslenie.blogspot.com/
    Zajrzyj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anka - Elżbieta Jodko-Kula
      http://czytanie-a-myslenie.blogspot.com/2013/07/anka-elzbieta-jodko-kula.html

      Usuń
    2. Lena w chmurach - Romek Pawlak
      http://czytanie-a-myslenie.blogspot.com/2013/07/lena-w-chmurach-romek-pawlak.html

      Usuń
  76. Piata książka do wyzwania :)

    "Grobowiec cesarza" - Steve Berry

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/steve-berry-grobowiec-cesarza.html

    OdpowiedzUsuń
  77. Byłam pewna, że już wrzucałam ten link, ale nie ma go, więc dodaję ponownie:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/ksiaze-mgy-carlos-ruiz-zafon.html

    OdpowiedzUsuń
  78. Tego też nie widzę, a myślałam, że wrzucałam:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/pokora-i-pycha-wiersze-dla-nas-i-o-nas.html

    OdpowiedzUsuń
  79. 1. Jacq Christian, Syn światłości
    2. Hawach Melissa, Oddajcie mi dzieci
    3. Hamsun Knut, Pan: Z papierów porucznika Thomasa Glahna
    4. Hesse Hermann, Gra szklanych paciorków: Próba opisu życia magistra ludi Józefa Knechta wraz z jego spuścizną pisarską
    5. Hornby Nick, Był sobie chłopiec
    6. Segal Erich, Mężczyzna, kobieta i dziecko
    7. Martel Yann, Życie Pi

    I mam pytanie, czy mogą być słowa: Bóg i obcy? Jeśli tak to jeszcze:

    8. Hoffman Paul, Lewa ręka Boga
    9. Heinlein Robert Anson, Obcy w obcym kraju

    Wszystkie książki będą miały notki w podsumowaniu: http://danutinka.blogspot.com/2013/07/lipiec-2013-podsumowanie.html (link będzie aktywny ostatniego, podaję wcześniej z powodu wyjazdu)

    OdpowiedzUsuń
  80. Pierwsza :)

    Barbara Delinsky - "Nie moja córka"

    http://selketowa.blox.pl/2013/07/Barbara-Delinsky-Nie-moja-corka.html

    OdpowiedzUsuń
  81. Kolejna:)
    http://lolilola.blogspot.com/2013/07/stazystka.html

    OdpowiedzUsuń
  82. I jeszcze jeden link:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/zamiast-ciebie-sofie-sarenbrant.html

    OdpowiedzUsuń
  83. http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/peter-hince-queen-nieznana-historia.html

    OdpowiedzUsuń
  84. szósta książka

    Drugi przekręt Natalii - Olga Rudnicka

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/olga-rudnicka-drugi-przekret-natalii.html

    OdpowiedzUsuń
  85. "Dotyk Julii" - Tahereh Mafi
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2013/07/recenzja-dotyk-julii-tahereh-mafi.html

    OdpowiedzUsuń
  86. "Juniper Berry i tajemnicze drzewo" - M. P. Kozlowsky
    http://im-bookworm.blogspot.com/2013/07/juniper-berry-i-tajemnicze-drzewo-m-p.html

    OdpowiedzUsuń
  87. John Fowles "Kolekcjoner"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/07/kolekcjoner-niebezpieczna-obsesja.html

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam serdecznie. Ostatnio miałam problemy z linkami i musiałam zmienić domenę. Przesyłam nowy adresik
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/
    A także lipcową lekturkę
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2013/07/24/spowiedz-chinki-pearl-s-buck/
    Spowiedź Chinki Pearl S. Buck
    Mam pytanko Czy można nadrabiać zaległości?

    OdpowiedzUsuń
  89. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  90. Zabójcy bażantów:
    http://lolilola.blogspot.com/2013/07/zabojcy-bazantow.html

    OdpowiedzUsuń
  91. Allison Pearson, Nie wiem, jak ona to robi
    http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2013/07/kariera-czy-dom.html

    OdpowiedzUsuń
  92. Jeszcze jeden link:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/urodziam-sie-dziewczynka-praca-zbiorowa.html

    OdpowiedzUsuń
  93. "Ludzie i miejsca" Szewach Weiss
    http://agnestariusz.blogspot.com/2013/07/ludzie-i-miejsca-szewach-weiss.html

    Mam pytanie, czy liczą się książki przeczytane w czasie trwania hasła, a nie opisane?
    Bo mam za sobą:
    "Przygody podróżnika Pipsa, papugi Terefery i psa Klipsa" S. Friedmanna ( Podróżnik jest tu człowiekiem ;-) )
    oraz
    "Teściową oddam od zaraz" M. Kursy

    Ewentualnie linki doślę, jak napiszę coś o tych książkach.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  94. Kolejny link:
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/upalne-lato-kaliny-katarzyna-zyskowska.html

    OdpowiedzUsuń
  95. Druga :)

    Agata Kołakowska - "Przyjaciółki"

    http://selketowa.blox.pl/2013/07/Agata-Kolakowska-Przyjaciolki.html

    OdpowiedzUsuń
  96. siódma
    John Boyne "Chłopiec w pasiastej piżamie"

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/john-boyne-chopiec-w-pasiastej-pizamie.html

    OdpowiedzUsuń
  97. Ejoteczku drogi, ale się cieszę , bo chociaż tym razem mi wyszło i wrzucam link :http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2013/07/requiem-dla-modego-zonierza-monte.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I może będzie jeszcze Kobieta niespodzianka - Kołodziejczaka jak tylko napiszę post wrzucę link.

      Usuń
    2. I jeszcze "Zdrajca" Marka Harnego.
      Powinno się mi udać w sierpniu napisać posty i wrzucić linki.

      Usuń
    3. gratuluję!
      spokojnie, link możesz podrzucić w dowolnym momencie

      Usuń
  98. Wymarzony dom Ani: http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2013/07/co-zostao-z-maej-ani.html

    OdpowiedzUsuń
  99. http://www.kreatywa.net/2013/07/kasia-bosacka-cudnie-chudnie-zegnaj-pulpecie.html

    http://www.kreatywa.net/2013/07/szkola-zon-magdalena-witkiewicz.html

    OdpowiedzUsuń
  100. http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/07/piotr-jazwinski-oficerowie-i-konie.html

    OdpowiedzUsuń
  101. Przedostatni link, bo właśnie czytam "Piekło Gabriela":
    http://sylwuch.blogspot.com/2013/07/moja-zmija-ireneusz-gebski.html

    OdpowiedzUsuń
  102. Dorzucam dwie książki (opinie o nich znajdują sie w jednym poście):
    1. "Papierowa dziewczyna" Guillaume Musso
    2. "Nauczycielka z Vilette" Ingrid Hedstrom

    http://prywatnyteren.blogspot.com/2013/07/4-w-1-czyli-nadrabiam-zalegosci.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  103. ósma
    "Kubusiowe opowiastki" - Sebastian Sarna

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/07/sebastian-sarna-kubusiowe-opowiastki.html

    OdpowiedzUsuń
  104. Ode mnie też się coś znalazło!
    Sekret Julii - Tahereh Mafi
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/07/przedpremierowo-sekret-julii-tahereh.html

    OdpowiedzUsuń
  105. Podaję tytuły, które wydaje mi się, że mogą pasować. W razie czego skreślaj śmiało ;)

    Henryk Sienkiewicz "Latarnik"
    Agnieszka Stelmaszyk "Tajemnica klejnotu Nefertiti"
    Rafał Kosik "Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa"
    Agnieszka Stelmaszyk "Skarb Atlantów"

    OdpowiedzUsuń
  106. kolejna: http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2013/07/cos-innego-czyli-dziewczyna-o-szklanych.html
    przepraszam, chyba pomyliłam strony :) teraz mam nadzieję dobrze

    OdpowiedzUsuń
  107. "Gejsza z Gion", Mineko Iwasaki
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/07/gejsza-z-gion-mineko-iwasaki.html

    "Strefa cienia: trzy lata z psychopatą", Wiktoria Zender
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/07/strefa-cienia-trzy-lata-z-psychopata.html

    "Klub Matek Swatek: operacja Londyn", Ewa Stec
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/07/klub-matek-swatek-operacja-londyn-ewa.html

    "Stara Słaboniowa i Spiekładuchy", Joanna Łańcucka
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/07/stara-saboniowa-i-spiekaduchy-joanna.html

    OdpowiedzUsuń
  108. http://miedzystronami-agrey.blogspot.com/2013/07/boy-7-mirjam-mous.html

    OdpowiedzUsuń
  109. To jeszcze rzutem na taśmę:
    "Mały Książę odnaleziony" Jean-Pierre Davidts

    OdpowiedzUsuń
  110. 1. "Trzy twarze Ewy" - Barbara Freethy
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/07/trzy-twarze-ewy-barbara-freethy.html

    2. "Patrz ja Jane ucieka" - Joy Fielding
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/07/patrz-jak-jane-ucieka-joy-fielding.html

    3. "Jack i Jill" - James Patterson
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/07/jack-i-jill-james-patterson.html

    4. "Agatha Raisin i ciasto śmierci" - M. C. Beaton
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/07/agatha-raisin-i-ciasto-smierci-m-c.html

    5. "Wyspa Trzech Sióstr" - Nora Roberts
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2013/07/wyspa-trzech-siostr-nora-roberts.html

    OdpowiedzUsuń
  111. Ejotku, dodaję, że właśnie kończę czytać "Piekło Gabriela" Sylvain Reynard. Opinia o tej lekturze ukaże się na początku sierpnia, więc wtedy podrzucę link.

    OdpowiedzUsuń
  112. Ejotku, i mnie udało się przeczytać co nieco:
    Była sobie dziewczyna - Lynn Barber
    Lekcje Madame Chic - Jennifer L. Scott. Na razie bez recenzji, ale postaram się nadrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  113. Ostatni: http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2013/07/kiki-ralf-i-beethoven.html

    OdpowiedzUsuń
  114. http://perzka.blogspot.com/2013/07/33-richard-mason-swiat-suzie-wong.html
    "Świat Suzie Wong" Richard Mason

    OdpowiedzUsuń
  115. Lipiec hurtem:

    1. J. Harris "Dżentelmeni i gracze" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/tajemnice-skryte-w-szkolnych-murach.html

    2. M. Ciszewski, K. Liedel "Gliniarz" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/stojac-na-strazy-bezpieczenstwa.html

    3. L.M. Montgomery "Jana ze Wzgórza Latarni" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/lektury-maoletniej-ani-odc-8.html

    4. K. Michalak "Bezdomna" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/to-moze-przydarzyc-sie-kazdej-z-nas.html

    5. K.O. Borchardt "Szaman Morski" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/ostatni-co-tak-potrafi-zaczarowac-morze.html

    6. K.O. Borchardt "Znaczy Kapitan" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/morskie-opowiesci.html

    7. H. Murakami "Kafka nad morzem" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/do-trzech-razy-sztuka-czyli-ten.html

    8. P. Beręsewicz "Ciumkowie w szkocką kratę" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/wakacyjne-podroze-szkocja-z-ciumkami.html

    9. Ł. Maciejewski "Aktorki" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/jaka-tam-ze-mnie-gwiazda.html

    10. R.P. Evans "Szukając Noel" - http://anek7.blogspot.com/2013/07/wakacyjne-podroze-salt-lake-city-z.html

    OdpowiedzUsuń
  116. Jeszcze lipcowo, choć komentarz w sierpniu :)
    Maureen Jennings "Ostatnia noc jej życia"
    Maureen Jennings "Biedny Tom już wystygł"
    Wspólny link: http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/07/detektyw-murdoch.html

    Przeczytane, ale opisane będzie dopiero w sierpniu
    Grażyna Woysznis-Terlikowska "Rabarbarek"
    Rabarbarek to przezwisko dziewczyny o imieniu Barbara :)

    OdpowiedzUsuń
  117. Zgłaszam "Babunię" Frederique Deghelt
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/104046/babunia

    OdpowiedzUsuń
  118. 13 link

    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/08/tozsamosc-bournea-robert-ludlum.html

    :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...