poniedziałek, 1 maja 2017

Podsumowanie kwietnia i hasło na maj 2017 - Pod hasłem

Czy to już naprawdę maj??
Trudno mi w to uwierzyć, bo pogoda za oknem nie rozpieszcza... Zwykle o tej porze to martwiłam się to czy słonko mnie nie zaczerwieni za bardzo...
Kiełbasa, mięsko i inne dodatki zakupione i kiedy Wy czytacie tego posta ja wyruszam na majówkę :) Wprawdzie do rodziny, ale liczę, że grilla uda się rozpalić :)
Dlatego też wczoraj uzupełniałam Wasze linki do godziny 22:30, przesłane później będą uzupełnione po moim powrocie... wieczorem we wtorek lub w środę.
Proszę o wyrozumiałość i życzę udanych majówek! :)

Jednocześnie przypominam o tym, że śmiało możecie korzystać z koła ratunkowego, nie jest on bowiem wcale gorszym hasłem niż to główne :)

Wypatrujcie też konkursu urodzinowego! Opublikuję go zapewne w okolicach 6-10 maja :) I będzie trwał na pewno krócej niż roku ubiegłym. Póki co zbieram nagrody do puli... Zadania mam już spisane :D




Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam na kilka słów podsumowania kwietnia - hasło brzmiało: europejski pierwszy raz



Wyzwanie ukończyło 27 osób. Przeczytaliśmy w sumie 54 książki



Statystycznie:
  • lit. polska - 3; lit. zagraniczna - 51
  • pierwsze miejsce na podium należy tym razem do pasjonatki książek, która ma na koncie 5 lektur! gratulacje :)
  • na drugim miejscu  uplasowały się:  Pani_Wu, Paulina Sarnecka, Badylarka Domatorka, Wiki oraz Marjory - przeczytały po 4 książki - gratuluję

Agnesto
1. Dziewczyna w ciemności Marion Pauw (Holandia)
2. Prawdziwa królowa. Elżbieta II, jakiej nie znamy  Andrew Marr (Wlk. Brytania)

Monika Piotrowska-Wegner
1. Sekrety roślin. Przyroda uchyla listka tajemnicy  Anne-France Dautheville  (Francja)
2. Siedem sióstr  Lucinda Riley (Irlandia)
3. Córeczka  Kathryn Croft  (Wlk. Brytania)

Badylarka Domatorka
1. Żona plantatora herbaty Dinah Jefferies (Wlk. Brytania)
2. Zamachowiec  Liza Marklund (Szwecja)
3. Po prostu razem Anna Gavalda  (Francja)
4. Nic nie trwa wiecznie Maureen Lee  (Wlk. Brytania)

Wiki
1. Cela 7 Kerry Dewery  (Wlk. Brytania)
2. Wiosna Mikołajka  René Goscinny, Jean-Jacques Sempé  (Francja)
3. Wiedźmy  Roald Dahl  (Wlk. Brytania)
4. Całe życie  Robert Seethaler  (Austria)

Pani_Wu
1. Sekretne życie drzew  Peter Wohlleben  (Niemcy)
2. Marcina Lutra myśli (nie)znane  Marcin Luter (tłum. Kamila Basińskiego)  (Niemcy)
3. Louis de Funès: Nie mówcie o mnie za dużo  Patrick de Funès, Oliver de Funès (Francja)
4. Seniorzy w natarciu  Catharina Ingelman-Sundberg (Szwecja)

Gosia B.
1. Pierwsze kłamstwo Sara Larsson (Szwecja)

Sylwia
1. Co kryją jej oczy Sarah Pinborough  (Wlk. Brytania)

Paulina Sarnecka
1. "Siekiera" Ludvik Vaculik  (Czechy)
2. "Latarnik" Camilla Lackberg  (Szwecja)
3. "Boginka" Ilona Maria Hilliges  (Niemcy)
4. "Pacjentka z sali numer 7" Baptiste Beoulieu (Francja)

Maria Kasperczak
1. Czarna kawa  Agatha Christie  (Wlk. Brytania)
2. Tort weselny  Blandine Le Callet (Francja)

Z.P.
1. Za zamkniętymi drzwiami  B.A. Paris  (Wielka Brytania)

Duremka94
1. "Pałac północy" Carlos Ruiz Zafon  (Hiszpania)
2. Coming Down  Carrie Elks (Wlk. Brytania)
3. A Summer at sea  Katie Fforde (Wlk. Brytania)

Zuzanna K.
1. Podarunek  Cecelia Ahern  (Irlandia)
2. Pocałunek na pożegnanie  Tasmina Perry (Wlk. Brytania)

martucha180
1. Stasi i dziecko  David Young  (Wlk. Brytania)

Aine
1. From Notting Hill with Love... Actually  Ali McNamara (Wlk. Brytania)

Monika Wilczyńska
1. Kaszmirowy szal  Rosie Thomas (Wlk. Brytania)
2. Córka Masywu Maurów  Frédérick D’Onaglia  (Francja)

Ela Noga Sonrisa
1. Dziewczyna w lodzie Robert Bryndza  ( Wlk. Brytania)

Marjory
1. "Nie tacy oni straszni" Federica Bosco (Włochy)
2. "Wiewiórki z Central Parku są smutne w poniedziałki" Katherine Pancol (Francja)
3. "Przebudzenie señority Prim" Natalia Sanmartin Fenollera (Hiszpania)
4. "Lucynka, Macoszka i ja" Martin Reiner (Czechy)

SmaszKa
1. "Płomień strachu" Jack Lance (Holandia)
2. "Gra z mordercą" Ali Knight (Wielka Brytania)

Kamilla
1. Silva rerum  Kristina Sabaliauskaite (Litwa)

Klaudyna Maciąg
1. Wierność w stereo Nick Hornby  (Wlk. Brytania)

magdalenardo
1. Ocaliła mnie łza Angele Lieby, Herve de Chalendar

Poligon Domowy
1. Córka doskonała  Amanda Prowse (Wlk. Brytania)

Edyta S.
1. Hobbit  J.R.R. Tolkien  (Wlk. Brytania)

Epilog - Zaczytana Joana
1. Mapa czasu  Felix J. Palma  (Hiszpania)

Iwona
1. Misja helikopter Simone Moro  (Włochy)



KOŁO RATUNKOWE:

pasjonatka książek
1. „Nakarmię cię miłością” Anna Dąbrowska
2. „Mniej złości, więcej miłości” Natalia Sońska
3. „Kropla zazdrości, morze miłości” Natalia Sońska
4. „Zwodnicza miłość” Julie Cohen
5. „Bez słów” Mia Sheridan



Na moje lektury złożyły się:
  1. Cela 7  Kerry Drewery   (Wlk. Brytania)
........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)

Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.



ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 5 edycji: 31 grudnia 2017r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • Na początku każdego kwartału oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do tej pory wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Teraz będzie to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2017 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe, od tego roku zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 140 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na maj:
żyje/nie żyje/nie dotkniesz


Kwartalne koło ratunkowe kwiecień-czerwiec:
"-ości i bez"
[restauracyjne menu wg ejotka :P]



Wyjaśnienie hasła...
Ciekawa jestem jak na pierwszy rzut oka wygląda Wam hasło... łatwe czy trudne?

Już wyjaśniam o co chodzi:
By zaliczyć maj wystarczy jedna przeczytana książka - ale tylko i wyłącznie z kategorii "żyje" - wyjaśnienie kategorii za chwilę. Jeśli sięgasz po drugą książkę, musi być z kategorii "nie żyje", zaś trzecia z kategorii "nie dotkniesz". Czwartą książką zaczynamy ten potrójny zestaw od początku itd.

Kategorie - dotyczą analizy tytułów książek:
"żyje" - zaliczam wszystkie stworzenia żywe np. ludzie (określenia imion, statusu społecznego czy rodzinnego), zwierzęta, owady. Rośliny już nie!
"nie żyje" - zaliczam tu pomniki, budynki, pojazdy, przedmioty
"nie dotkniesz" - tytuły, w których nie ma nic namacalnego np. "Bez słów", "Zanim zrozumiesz", "Obłęd"




Wyjaśnienie koła... 

To wprawdzie drugi miesiąc trwania koła, ale nie usuwam inspiracji :)

Znam taki kawał:
"W kawiarni facet zamawia u kelnera kawę. Kelner pyta: ze śmietanką czy bez? Gość na to: Panie, a po co mi bez?!"

Zaś w "Hormonii" Nataszy Sochy było zamówienie na kakao bez proszku :)  [s.102]
  

"-ości" to niejako resztki po jedzeniu ryby.

Zatem w tym kwartale możemy ratować się książkami, w tytułach których znajdują się:
  • "-ości" - jako człon wyrazu albo słowo samodzielne (zaliczę też "-ość")
  • "bez" - jako człon wyrazu albo słowo samodzielne  (litery w BEZ nie mogą być rozdzielone spacją)




POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)


174 komentarze:

  1. Ale ciekawe hasło;) Już szukam lektur;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe hasło :) Ale roślinami mnie zdumiałaś. Już sobie myślałam, że jedną książką zaliczę hasło u Ciebie i wyzwanie u magdalenardo, a tu klops.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Chodziło mi tutaj o żyje i się poruszam, więc rozumiesz :D Poza tym roślinki mogą mi się jeszcze przydać...
      Sorki... :P

      Usuń
    2. :) Dobrze dobrze :) Dzięki temu to znów prawdziwe wyzwanie!

      A przy okazji pierwsza książka do wyzwania:
      Córeczka Liliana Fabisińska
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/pad-thai-i-coreczka.html

      Usuń
    3. I o to chodzi :)
      Zaczęłaś wyśmienitą książką :D

      Usuń
  3. Udanego wypoczynku :)

    Hasło bardzo mi się podoba, idę naszykować sobie stosiki.
    A tytuły łączone jak na przykład "Drugi przekręt Natalii" mogę zaliczyć i do żyje (Natalii) czy za dużo tu słów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko ja też mam to na oku. Zatem czekam z Tobą na odpowiedź Ejotka :-)
      Słonecznej majówki :-)

      Usuń
    2. Dzięki dziewczyny :) Choć z tym słonkiem to tak w kratkę :)
      Tytuł o który pytacie zalicza się do żyje, bo jednak głównym elementem tytułu jest osoba robiąca przekręty.

      Powodzenia!

      Usuń
  4. Udanego grillowania! Ja mam nadzieję na piknik inspirowany podpowiedziami z konkursu☺ Pogoda u mnie śliczna, więc może się uda.
    Hasło ciekawe, może uda mi się wreszcie przeczytać więcej niż jedną książkę ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udał się piknik Gosiu? Ja musiałam zamienić grilla na coś innego... Niby pogody w miarę, za bardzo wiało :(
      :) Trzymam kciuki!

      Usuń
    2. Udał Ewelinko:) Też mocno wiało ale się okopaliśmy:D Szkoda, że Tobie plany nie wyszły;p

      Usuń
    3. To super :)
      Odbiję sobie na urlopie :P Chyba...

      Usuń
  5. Ty to masz pomysły! Hasło świetne, teraz muszę pogłówkować... Udanej majówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak się tworzą same... :)
      Owocnego główkowania! i przyjemnej majówki

      Usuń
  6. Czy "cień burzowych chmur" będzie gdzieś pasował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc Elu, to przedmiotem tego tytułu jest "cień" i nie do końca mi pasuje gdziekolwiek, bo tak: nie jest człowiekiem lub zwierzęciem; cień przesuwający się po podłożu można dotknąć a "nie żyje" - nie jest materialny a o to mi chodziło w tej kategorii...

      Czy ktoś się zgadza z moim myśleniem? :D

      Usuń
    2. Ejotku, czy na pewno dotknęłaś kiedyś cień?

      Napiszę tu z punktu widzenia fizyka, którym jestem. Cień nie jest materią, co możemy powiedzieć o świetle (jako materii zbudowanej z cząstek-fotonów). To zjawisko, do którego dochodzi tam, gdzie światło/materia nie dociera. Podobnie niematerialna/niedotykalna jest tęcza, burza (nie mylić z deszczem), halo słoneczne, prąd zmienny (z prądem stałym miałabym kłopot, bo to elektrony - cząstki, które znamy od wieków, ale których nikt nie potrafi namierzyć, a co za tym idzie, dotknąć).
      Podłoże jest wciąż to samo, bez względu na to, czy pada na nie światło, czy powstaje na nim cień. Dotykasz zatem podłoża, nie cienia.
      Mam nadzieję, że napisałam zrozumiale.

      Odpowiadając zatem na Twoje pytanie - nie zgadzam się.
      Według mnie "Cień" idealnie pasuje do trzeciej kategorii - nie dotkniesz. Bo pewnie w drugiej chodziło Ci o rzecz, którą cień na pewno nie jest.

      Usuń
    3. Zgadam się z Badylarką, choć nie mam w planie książki z cieniem w tytule ;-)

      Usuń
    4. Po takim wyjaśnieniu pani fizyk to i ja już jestem mądrzejsza :) Dzięki! [tyle tu trudnych rzeczy napisałaś... podziwiam za dziedzinę!

      Masz rację, dotykałam podłoża a nie cienia.
      Zatem cień należy do kategorii "nie dotkniesz".

      Usuń
    5. :)
      Mam nadzieję, że pomogłam Eli :)

      Usuń
    6. haha, pomogłaś, chociaż już miałam plan B;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. To mi się z człowiekiem kojarzy, więc żyje

      Usuń
  8. Niesamowite jest to jak potrafisz zaskakiwac. Dziekuje Tobie bardzo bo dzięki Tobie każdy mój pierwszy dzień miesica nabrał innego wymiaru.
    Właśnie rano wzielam do ręki "Przewieszenie" R. Mroza ale odkladam bo bedzie mi pasowalo do trzeciego hasla. Zatem ruszam na łowy po żyję i nie żyje :-) Milego wypoczynku dla Wszystkich :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci przyznać rację co do innego wymiaru każdego dnia miesiąca :D Uwielbiam każdy pierwszy dzięki nowemu hasłu u Ejotka :)

      Usuń
    2. Mam tak samo! Pierwszy dzień miesiąca oznacza nowe hasło - ten dreszczyk! :)

      Usuń
    3. Cieszy mnie to bardzo, że tak odmieniam Wasze pierwsze dni miesiąca! :)
      Oby mi się zaskakujące pomysły nie kończyły...

      Usuń
  9. Z miesiaca na miesiac coraz bardziej zaskakujesz mnie swoja pomyslowoscia:) Swietnie sie bawie takze szukam lektur na maj:) Milego grillowania, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się :) Dzięki!
      Udanych poszukiwań :D

      Usuń
  10. No to ja na już mam "Jeszcze jeden oddech" i "Laura" - Żyje, czy nie dotkniesz? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laura to bez wątpienia człowiek do kategorii 1 zaś Oddech - nie dotkniesz

      Usuń
  11. Kompletnie mi z głowy wyleciało i nie zgłosiłam kwietniowej książki.. Jeżeli istniałaby taka możliwość, to proszę o dopisanie ;)

    Simone Moro - "Misja helikopter" (lit. włoska)
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2017/04/simone-moro-misja-helikopter.html

    Jeżeli chodzi o majowe hasło, to trzeba przyznać, jak zwykle mnie zaskoczyłaś :D Dlatego mam pytanie.. Co myślisz o tytule "Cela 7"? Czy "Celę" można zaliczyć do kategorii "nie żyje"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono, książkę z kwietnia oczywiście Ci dopiszę, nie ma problemu :)

      Powtórzę się kolejny raz w komentarzu - staram się zaskakiwać :)

      Tak, cela to namacalne rzeczy z kategorii "nie żyje", wszak to element wspomnianego tam budynku

      Usuń
  12. Maj nas zaskoczył, hasło też. Coś na pewno się znajdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję, w kwietniu było trochę lepiej (: Hasło świetne, bardzo lubię takie złożone (: Swoją półeczkę przejrzę najwcześniej w środę, ale oczywiście zabrałam coś ze sobą i w związku z tym mam pytanie. Czy tytuł "Kocha, lubi, szpieguje" zaliczysz do kategorii "nie dotkniesz"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, mówiłam że będzie lepiej :)
      Cieszy mnie to! Tak, bez wątpienia to 3 kategoria :D Miłego czytania!

      Usuń
  14. Mnie też czas leci jak szalony. Szkoda tylko, że dni mijają, a słonka i ciepła jakoś nie widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z tym zgadzam... niestety podobno tak ma być do 15 maja... a potem jakieś 3 miesiące z szansą na coś lepszego i znów katastrofa... :(

      Usuń
  15. Ewelinko a co z miastami? Mam na oku "Kocham Nowy Jork" i zastanawiam się cze będzie pasowało do "nie żyje" bo miasto to budynki. Czy raczej to trzecie bo KOCHAM nie dotkniesz.
    Poproszę o werdykt :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle zaskakujesz :)
    Myślę, że lepiej będzie zrobić zbiorczy wpis na koniec maja - jak sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zawsze się staram :)
      Nie ma problemu, Moniczko byle tylko nie wieczorem ostatniego dnia miesiąca, bo jeśli wszyscy tak zrobią to nie zdążę zrobić podsumowania, żebyście mieli nowe hasło rano...

      Usuń
    2. Ewelinko mam problem z jednym z tytułów - Sieć podejrzeń. Jak uważasz w którą "szufladkę" go włożyć. Mnie się wydaje, że raczej "nie dotkniesz".
      Postaram się szybciej podrzucić - nie na ostatnią chwilę :)

      Usuń
    3. Monia, jak to się mówi - jeden problem to nie problem, dwa problemy to już problem :)
      Dla mnie sieć podejrzeń to też nietykalne, bo głównym elementem są podejrzenia, których nie dotkniemy.
      Super :D

      Usuń
    4. 1) Żyje
      Lolita - Vladimir Nabokov
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/lolita-vladimir-nabokov.html
      2) Nie żyje
      Arkadia - Lauren Groff
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/arkadia-lauren-groff.html
      3) Nie dotkniesz
      Sieć podejrzeń - George Harrar
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/siec-podejrzen-george-harrar.html
      4) Żyje
      Królewna?! - Andrzej Piwowarczyk
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/krolewna-andrzej-piwowarczyk.html

      Usuń
    5. 5) Nie żyje
      Trucizną mnie uwodzisz - Jennifer Clement (trucizna - nie żyje)
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/trucizna-mnie-uwodzisz-jennifer-clement.html

      Usuń
    6. 6) Nie dotkniesz
      Mroczna toń - A.J. Banner
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/mroczna-ton-aj-banner.html
      7) Żyje
      Jego Wysokość Nauczyciel-Koń - Jerzy R. Szulc
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/recenzja-i-konkurs-rozdawajka-patronat.html
      8) Nie żyje
      Zimowe królestwo - Philip Larkin
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/zimowe-krolestwo-philip-larkin.html

      Usuń
    7. 9) Nie dotkniesz
      Połów. Poetyckie debiuty 2016
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/poow-poetyckie-debiuty-2016.html
      10) Żyje
      Chłopak z innej bajki - Kasie West
      11) Nie żyje
      Nadmorski ogród - Deborah Lawrenson

      Usuń
    8. 12) Nie dotkniesz
      Dzikie serca - Suzanne Young
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/dzikie-serca-suzanne-young.html

      Usuń
    9. Monia, Dzikie serca zaliczyłam już w tym miesiącu Darii do kategorii żyje, przeczytaj proszę :) i zadecyduj czy wpisywać w podsumowanie do tejże kategorii

      Usuń
    10. Szczerze mówiąc jestem zdziwiona, bo zdecydowanie kojarzy mi się z kategorią nie dotkniesz. Serce może dotknąć tylko kardiochirurg...
      A co powiesz o tytule "Ostatnia rola Hattie"? Też mogłoby być nie dotkniesz - bo ostatniej roli nie da się dotknąć...

      Usuń
    11. A mnie kojarzy się z "żyje" chyba najbardziej... Bo jednak da się dotknąć - niewielu, ale tak, a do tego niewątpliwie żyje...
      To jest niestety urok takich haseł - wszystko zależy od punktu widzenia... mój jest taki :)
      Ten tytuł zaliczyłabym albo do "nie dotkniesz" - rola albo żyje - Hattie.

      Usuń
    12. W takim razie zmieniam pozycję 12).
      12) Nie dotkniesz
      Ostatnia rola Hattie - Mindy Mejia
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/ostatnia-rola-hattie-mindy-mejia.html
      13) Żyje
      Dziewczyna z pomarańczami - Jostein Gaarder
      https://monweg.blogspot.com/2017/05/dziewczyna-z-pomaranczami-jostein.html

      Usuń
  17. Ewelinko, to i ja mam pytanie. Co do "żyje" nie powinno być problemu. Natomiast mam pewną wątpliwość. Czytam teraz wszystkie części "Macierzyństwa bez lukru" - co w tym tytule jest przodujące? Wydaje się, że pasuje do "nie żyje" (lukier) oraz "nie dotkniesz" (macierzyństwo).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuś, jak dla mnie to tu jest napisane "bez lukru", czyli go nie ma :)
      Ale przodujące jest macierzyństwo - więc i tak uznam jako "nie dotkniesz"

      Usuń
    2. Aha, czyli trzeba to ugryźć z jeszcze innej strony, bardziej biorąc pod uwagę cały tytuł. Dobra, będę podsyłać linki, a jak z czymś się nie zgodzisz, to dasz znać, abym mogła sięgnąć po coś innego, co będzie pasowało. :)

      Usuń
    3. W tym miesiącu gryziemy całościowo tytuł, nie skupiamy się na poszczególnych słowach :)

      Usuń
  18. Żyje
    1. Dziewczyna w ciemności Marion Pauw
    http://gosia72.blogspot.com/2017/05/dziewczyna-w-ciemnosci-marion-pauw.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy "Stan nie!błogosławiony" mogę zaliczyć jako nie dotkniesz, czy jako że to ciąża i można dotknąć brzucha? Ale stan raczej trudno dotknąć. Jak to ugryźć? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, ja bym ten tytuł ugryzła wprost, bez analizowania co się za nim kryje (czyli ciąża) - sam tytuł jest nie do dotknięcia

      Usuń
    2. Tak też to postanowiłam potraktować. Dziękuję! Świetne hasła na ten miesiąc mamy. :)

      Usuń
    3. No i "Stanu..." nie przeczytałam. ;) Lecimy jednak.
      1. żyje - "Konkurs na żonę" Beaty Majewskiej http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/04/nietypowy-konkurs-konkurs-na-zone.html
      2. nie żyje - "Czereśnie zawsze muszą być dwie" Magdaleny Witkiewicz http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/05/czy-czeresnie-zawsze-musza-byc-dwie.html
      3. nie dotkniesz - "Odroczone nadzieje" Anety Krasińskiej http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/05/odroczone-nadzieje-anety-krasinskiej-bo.html
      4. żyje - "Wieczność bez Ciebie" Bożeny Gałczyńskiej-Szurek http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/05/wiecznosc-bez-ciebie-bozeny-gaczynskiej.html
      Czy tak może być? W sensie te lektury w określonych przeze mnie kategoriach?
      I mam problem. Przeczytałam książkę Hani Greń "Ostatnia róża", tyle że tej książki jeszcze nie ma na rynku, więc i recenzji na blogu póki co nie zamieszczę. Czy mogę ją zaliczyć w kategorii "Nie żyje", czy muszę szybko coś kombinować? ;)
      Jak odpowiesz uzupełnię dalej, albo nie, zależy od odpowiedzi na moje pytanie. ;)

      Usuń
    4. Edyto,
      1,2,3 - są ok :)
      Mam wątpliwości w 4 - wieczność bez Ciebie - czyli nawet tego Ciebie nie ma, więc nie możemy go zaliczyć jako żyje... Dla mnie to "nie dotkniesz"
      Różę jak najbardziej przeczytałaś, więc zaliczam do nie żyje. A link mi po prostu doślesz.
      To czekam na wieści co dalej mam wpisywać w podsumowanie :D

      Usuń
    5. Zatem zrobimy tak... ;) 1,2,3 zostaje i dalej... ;)
      4. żyje - "Tatarka" Renaty Kosin - recenzja w najbliższym czasie, gdyż skończyłam właśnie czytać. ;)
      5. nie żyje - "Ostatnia róża" Hanny Greń
      6. nie dotkniesz - "Wieczność bez Ciebie" Bożeny Gałczyńskiej-Szurek http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/05/wiecznosc-bez-ciebie-bozeny-gaczynskiej.html
      Tak jest dobrze? :)

      Usuń
    6. Zaliczam :)
      Tylko jedna prośba - nie odmieniaj mi nazwisk i imion autorów :)

      Usuń
    7. Da się zrobić. Żebym tylko o tym pamiętała. ;)

      Usuń
  20. czy jeśli Dziewczynę z pociągu podam jako drugą to zostanie zaliczony pociąg jako że nie żyje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, w tak brzmiącym tytule uznam pociąg jako "nie żyję" - po prostu podając książki proszę wpisujcie jaka to kategoria :) Będzie mi łatwiej

      Usuń
  21. Pierwsza książka - żyje :)
    "Siostry" Agnieszka Krawczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem bardzo zadowolona, jestem w połowie drugiej części :)
      (Ale Niny i Natalii z Zielarni na razie nic nie pobiło ;-))

      Usuń
    2. W drugiej jest bardziej dramatycznie :)
      Nina i Natalia to zupełnie inne bajka... Nie można rozpatrywać tych serii w tej samej kategorii, ba każda autorka poszła w nieco innym kierunku

      Usuń
    3. Pewnie, że zupełnie inne, ale chodzi mi o takie wpadnięcie po uszy, że nie jesteś w stanie się oderwać od książki. :)

      Usuń
  22. To znowu ja! ;-) "Moja siostra mieszka na kominku" - zaliczysz albo siostrę, albo kominek? Zależy mi bardziej na kominku, więc chciałabym wiedzieć, czy podpasuje do "nie żyje"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaliczę albo siostrę albo kominek, bo tu dość równo do mnie przemawiają z tytułu.

      Usuń
  23. NIE ŻYJE
    Irlandzki sweter Nicole R. Dickson
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/poczatek-maja-w-ogrodzie-i-irlandzki.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaległy link:

    "Całe życie" Robert Seethaler
    http://literaturomania.blogspot.com/2017/05/cae-zycie-przedpremierowo.html

    OdpowiedzUsuń
  25. NIE DOTKNIESZ

    Mniej złości, więcej Miłości Natalia Sońska
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/surowka-z-fioletowej-marchwi-i-mniej.html

    OdpowiedzUsuń
  26. ŻYJE:
    Pan Przypadek i korpoludki, Jacek Getner https://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2017/05/podsumowanie-kwietnia-i-haso-na-maj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ale link wkleiłam... ;)
      Jeszcze raz. Kategoria żyje
      Pan Przypadek i korpoludki. Jacek Getner http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/05/pan-przypadek-i-korpoludki.html

      Usuń
    2. Kategoria nie żyje
      Dziewczyna z pociągu Paula Hawkins http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/05/dziewczyna-z-pociagu.html

      Usuń
    3. Kategoria nie dotkniesz:
      52 kolory zycia Magdalena Kozioł http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/05/52-kolory-zycia.html

      Usuń
    4. Kategoria żyje: P@n Wilk i kobiety. Jarosław Wilk http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/05/pn-wilk-i-kobiety.html

      Usuń
  27. „Niedobry chłopiec” – Olivia Goldsmith (ŻYJE)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/08/niedobry-chlopiec-olivia-goldsmith/

    OdpowiedzUsuń
  28. Żyje:

    "Bóg nigdy nie mruga" Regina Brett
    http://literaturomania.blogspot.com/2017/05/bog-nigdy-nie-mruga-50-lekcji-na-trudne.html

    Nie wiem, czy się nadaje ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja się też włąśnei zastanawiałam nad tym tytułem. I nie wiem, czy się nadaje i do jakiej kategorii...?

      Usuń
    2. Dziewczyny, sorki że dopiero teraz, ale pochłonęło mnie przygotowanie konkursu.
      Nie jestem teologiem, ale moim zdaniem ten tytuł to raczej kategoria "nie dotkniesz". Bo w kategorii żyje to raczej namacalnie ludzie czy zwierzęta...

      Usuń
    3. Dobrze, to niech będzie kategoria "nie dotkniesz" :)

      Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz, ale mam zwariowany maj ;)

      Usuń
    4. I pozostałe książki:

      Żyje:
      "Lolek" Adam Wajrak
      http://literaturomania.blogspot.com/2017/05/lolek-adama-wajraka-przedpremierowo.html

      Lolek to pies


      Nie żyje:
      "Pypcie na języku" Michał Rusinek

      Żyje:
      "Fantastyczny Pan Lis" Roald Dahl
      http://literaturomania.blogspot.com/2017/05/fantastyczny-pan-lis-przygody-sprytnego.html

      Nie żyje:
      "Czarny manuskrypt" Krzysztof Bochus

      Nie dotkniesz:
      "10 niesamowitych przygód Neli" Nela, mała reporterka

      przygody nie dotkniesz

      link podeślę

      Usuń
    5. Spoko, nie ma problemu :) Chciałam tylko wiedzieć jak tworzyć Twoje podsumowanie :)
      Tylko Lolka zaliczam Ci jako określenie JPII, bo z tytułu nie wynika że to pies a treści nie bierzemy pod uwagę.

      Usuń
    6. Ok, może być też jako imię ;)

      Usuń
  29. ŻYJE:
    Macierzyństwo bez lukru. Co powie tata praca zbiorowa
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/macierzynstwo-bez-lukru.html

    Tata żyje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. „Malowany welon” – William Somerset Maugham (welon nie żyje)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/09/malowany-welon-william-somerset-maugham/

    OdpowiedzUsuń
  31. Żyje:

    Ksiegobójca Maja Wolny

    https://sonrisaart.wordpress.com/2017/05/09/klimatyczna-historia-kryminalna-z-ksiazkami-i-amsterdamem-w-tle-ksiegobojca-mai-wolny/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wykorzystuję koło :)

    "Kropla zazdrości, morze Miłości" - Natalia Sońska

    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/2017/05/kropla-zazdrosci-morze-miosci-natalia.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Żyje
    "Drugi przekręt Natalii" Olga Rudnicka

    Nie żyje
    "Klub porcelanowej filiżanki" Vanessa Greene

    Nie dotkniesz
    "Zło konieczne" Alex Kava

    OdpowiedzUsuń
  34. A teraz mam pytanie do kolejnych tytułów
    "Oczy Marzanny M." mogą być zaliczone do żyje w sensie że Marzanna?
    "Kasacja" to termin prawniczy czyli nie dotkniesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko, Ciebie też przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, ale konkurs mnie pochłonął.
      Tytuł pierwszy jak najbardziej żyje a drugi też się zgadza Twoje myślenie - nie dotkniesz :)

      Usuń
  35. Czy ten tytuł można zaliczyć do kategorii żyje?
    Dzikie serca - Suzanne Young
    http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/dzikie-serca-suzanne-young-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żyje
      Szklany tron - Sarah J. Maas
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/szklany-tron-sarah-j-maas-recenzja.html

      Usuń
    2. Nie dotkniesz:
      Anatomia miłości - nowe spojrzenie - Helen Fisher
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/anatomia-miosci-nowe-spojrzenie-helen.html

      Usuń
    3. Dario, z uwagi na konkurs brakło mi czasu na rozstrzyganie sporów podhasłowych, ale jestem.
      Powiem, że to dość trudny do analizy tytuł, ale z uwagi na słowo "dzikie" uznam że to część zwierzęcia dzikiego to serce i uznam do tej kategorii.

      Usuń
    4. Nie szkodzi i dziękuję ;) Miałam właśnie problem z analizą, więc wolałam zdać się na Twoją czujność ;)

      Usuń
    5. żyje
      Córka Stalina - Rosemary Sullivan
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/corka-stalina-rosemary-sullivan-recenzja.html

      Usuń
    6. nie żyje:
      Jak kamień w wodę - Hanna Greń
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/jak-kamien-w-wode-hanna-gren-recenzja.html

      Nie dotkniesz:
      Sezon na śmierć - Max Bilski
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/sezon-na-smierc-max-bilski-recenzja.html

      Usuń
    7. żyje:
      Konkurs na żonę - Beata Majewska
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/konkurs-na-zone-beata-majewska-recenzja.html

      nie żyje:
      Zemsta i przebaczenie. Rzeka tęsknoty - Joanna Jax
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/zemsta-i-przebaczenie-rzeka-tesknoty.html

      nie dotkniesz:
      Nic do stracenia. Początek - Kirsty Moseley
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/nic-do-stracenia-poczatek-kirsty.html

      Usuń
    8. żyje:
      Córka Fanny Hill - Janet Cherrie
      http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2017/05/corka-fanny-hill-janet-cherrie-recenzja.html

      Usuń
  36. Zglaszam ksiazke "Ja, Fronczewski" w rozmowie z Marcinem Mastelarzem
    http://kami-mojemiejsce.blogspot.com/2017/05/ja-fronczewski.html

    OdpowiedzUsuń
  37. "Zimowa miłość" - Elżbieta Rodzeń

    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/2017/05/book-tour-zimowa-miosc-elzbieta-rodzen.html

    OdpowiedzUsuń
  38. Żyje:
    "Kim, do diabła, jest Anita?!" Wanda Szymanowska
    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/05/jedyna-w-swoim-rodzaju-80-latka-kim-do.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żyje:
      "Niezapominajki" Monika Fudali
      http://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/05/miosc-ktorej-sie-nie-zapomina.html

      Usuń
    2. Nie dotkniesz:
      "Do zobaczenia nigdy" Eric Lindstrom
      https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/05/przedpremierowo-eric-lindstrom-do.html

      Usuń
    3. Żyje:
      "Urodzeni, by przegrać" Iga Wiśniewska
      https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/05/book-tour-urodzeni-by-przegrac-igi.html

      Usuń
  39. ŻYJE
    Milaczek Magdalena Witkiewicz
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/nareszcie-poprawa-pogody-i-milaczek.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Badylarko, nie mogę uznać tego tytułu jako "żyje", ponieważ nie zagłębiamy się w treść książki tylko w tytuł.
      A samo słowo milaczek zupełnie jest pozbawione cech żyjących, bo bardziej kojarzy mi się z pluszakiem. Posiłkując się googlem znalazłam informację, że milaczek to projekt domu, zatem pasuje do "nie żyje"

      Usuń
    2. Rozumiem. Ten projekt domu jakoś nie bardzo mi pasuje do książki, więc odrzuć ją. A zamiast Milaczka dorzucam jej drugą część

      ŻYJE
      Panny roztropne Magdalena Witkiewicz
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/sernik-delikatny-i-panny-roztropne.html

      i jeszcze NIE ŻYJE
      Dom w Toskanii Anita Stojałowska
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/saatka-taco-i-dom-w-toskanii.html

      Usuń
    3. NIE DOTKNIESZ
      Ulotne chwile szczęścia Robyn Carr
      http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/05/saatka-z-bobem-i-pieczarkami-oraz.html

      Usuń
  40. Ewelinko, mam pytanie co do zaimków, które wskazują na osoby: siebie, ciebie, wam - czy tytuły z takimi zaimkami możemy zaliczyć do "żyje" np.
    "Nie jesteś sobą", "Wszystko, czego wam nie powiedziałam" itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, ależ masz trudne pytanie... Nie patrzymy w tym miesiącu na pojedyncze słowa a na cały tytuł - w miarę możliwości :)
      Ten pierwszy brzmi dla mnie jako "żyje", ale drugi "nie dotkniesz"

      Usuń
  41. ŻYJE
    "Gus" Kim Holden

    NIE ŻYJE
    "Tajemnica zamku" Krystyna Mirek

    NIE DOTKNIESZ
    "Nie czas na miłość" Agnieszka Walczak-Chojecka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podmieniam "Gusa" na "Franco"

      "Franco" Kim Holden (żyje)

      Usuń
  42. Żyje
    "Sobowtór" Tess Gerritsen
    Nie jestem w 100% pewna czy moja logika co do kategorii się zgadza, więc chciałabym poznać Twoją opinię na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żyje:
      "Biblioteka umarłych" - Glenn Cooper

      Nie dotkniesz
      "Infekcja" - Tess Gerritsen

      Usuń
    2. Duremko, sobowtór może być stworzenia żyjącego, zatem jest ok :)

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo ;)

      Żyje
      "Milcząca dziewczyna" - Tess Gerritsen

      Usuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy do wcześniejszego "żyje":

      Make Life Harder. Przewodnik po polityce i nie tylko, ale też Lucjan i Maciej
      http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/make-life-harder-przewodnik-po-polityce.html
      nie żyje: przewodnik

      Macierzyństwo bez lukru praca zbiorowa
      http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/macierzynstwo-bez-lukru.html
      nie dotkniesz: macierzyństwo

      Dzieci z ulicy Awanturników Astrid Lindgren
      http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/biblioteczka-jasia-4-nowosci-ksiazkowe.html
      żyje: dzieci

      Usuń
  44. 1. "Córka pastora" Catherine Cookson (żyje)
    2. "Bransoletka pełna wspomnień" Viola Shipman (nie żyje)
    3. "Wielki skok" Daniel Silva (nie dotkniesz)

    OdpowiedzUsuń
  45. „Księga snów” – Nina George (nie dotkniesz - sny)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/17/ksiega-snow-nina-george/

    „Nie jesteś sobą” – Michelle Wildgen (żyje - jesteś sobą wskazuje na osobę)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/18/nie-jestes-soba-michelle-wildgen/

    OdpowiedzUsuń
  46. Śnieżynki Liliana Fabisińska (nie żyje)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/sniezynki-liliana-fabisinska.html

    Macierzyństwo bez lukru 2 praca zbiorowa (nie dotkniesz: macierzyństwo)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/macierzynstwo-bez-lukru.html

    OdpowiedzUsuń
  47. 1. Wszystko wina kota - A. Lingas-Łoniewska
    http://agnestariusz.blogspot.com/2011/10/bez-przebaczenia-agnieszka-lingas.html
    2."Głośniej niż śnieg" S. Hertmans
    3. "Ikigai. Japoński sekret długiego i szczęśliwego życia" H. Garcia, F. Miralles

    OdpowiedzUsuń
  48. Kwartalne koło ratunkowe kwiecień-czerwiec:

    Emerycka szajka idzie na całość - Catharina Ingelman-Sundberg

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2017/05/emerycka-szajka-idzie-na-caosc.html

    Ejotku Kochany, przepraszam, że nie komentuję niczego u Ciebie. Ostatnio nie obrabiam się z robotą :(
    Pozdrawiam Ciebie bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, całkowicie rozumiem czasobrak! Też cierpię z jego powodu... Ale dzięki, że czasem się pojawiasz :)
      Odrobisz w wakacje :P

      Usuń
  49. „Srebrny widelec” – Wanda Majer-Pietraszak (nie żyje)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/22/srebrny-widelec-wanda-majer-pietraszak/

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale lista :) Tylko Martuś, jedna prośba tak na przyszłość - najpierw tytuły :D

      Usuń
    2. I jeszcze moja analiza tytułów - w tym miesiącu patrzymy stricte na tytuł - w 1. nie ma ludzi, tylko samo idealne życie, które jest "nie dotkniesz"
      2. - nie mam pojęcia do czego zaliczyć...Carnivia jest nazwą własną, a rozgrzeszenie to też "nie dotkniesz"
      3. ok
      4. Tajemnica biblioteki - to na bank nie żyje - biblioteka to budynek / ewentualnie jako tajemnica - nie dotkniesz
      5. Przybyłek - w tytule torebka? brak... to tytuł "nie dotkniesz"
      6. Zakręty - nie dotkniesz albo jako żyje dla nowego pokolenia, bo dotyczy istot żyjących
      7. uznaję związek, że dotyczy ludzi
      8. Greń - albo pliszka żyje albo kamień nie żyje - masz wybór :)
      9. bajkowa postać, więc ok :)

      Usuń
    3. Ech...sugerowałam się okładkami :D
      Wykasuję i poprawię w odpowiedniej kolejności.

      Usuń
  51. Ok, to u mnie dwie pozostałe:

    Nie żyje:

    "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olga Tokarczuk

    nie żyją umarli, nie żyje pług, nie żyją kości (w tym kontekście przynajmniej na pewno;)

    I w kategorii Nie dotkniesz:
    "Arkadia" Lauren Groff

    Arkadia to kraina mityczna, więc nie dotkniesz;)

    Obie skończyłam, a recenzje się piszą. Jak zdążę opublikować do końca maja to wrzucę w odpowiedzi do komentarza linki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będą z początkiem czerwca to też nic się nie stanie :)
      Rozbawiłaś mnie tym kontekstem :D

      Usuń
    2. Hahah;) udało się z tymi recenzjami.
      Tutaj:
      Prowadź swój pług przez kości umarłych Olga Tokarczuk
      https://sonrisaart.wordpress.com/2017/05/26/historia-troche-kryminalna-prowadz-swoj-plug-przez-kosci-umarlych-olgi-tokarczuk/

      i Arkadia Lauren Groff
      tutaj: https://sonrisabooks.wordpress.com/2017/05/30/kazdy-tworzy-swoja-arkadie-o-arkadii-lauren-groff/

      Usuń
  52. Mam taki tytuł - "Zaczarowani". Tytuł odnosi się do więźniów pewnego więzienia. Czy to zalicza się do spraw żyjących? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudyno, w tym miesiącu patrzymy na tytuł i nie odnosimy go do treści książki, czyli w tym przypadku zupełnie nas nie interesują więźniowie - niech wybaczą mi ignorancję :)
      A sam tytuł mi mówi, że ONI są zaczarowani, zatem mogę zaliczyć do żyję :)

      Usuń
  53. "Córeczka" Liliana Fabisińska (ŻYJE)
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/05/liliana-fabisinska-coreczka.html

    OdpowiedzUsuń
  54. Zaczarowani Rene Denfeld
    http://www.kreatywa.net/2017/05/zaczarowani-rene-denfeld.html

    OdpowiedzUsuń
  55. „Okruchy szczęścia” – Claudia Piñeiro (nie dotkniesz szczęścia)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/26/okruchy-szczescia-claudia-pineiro/

    OdpowiedzUsuń
  56. 4. "Oczy Marzanny M." Grażyna Jeromin-Gałuszka (żyje)
    5. "Prom do Kopenhagi" Krystyna Mirek (nie żyje)
    6. "Dziewięć bied i jedno szczęście" Maria Kann (nie dotkniesz)

    OdpowiedzUsuń
  57. 2. Ziemia kłamstw Anne B. Ragde /nie żyje
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2017/05/ziemia-kamstw.html
    3. „Siła wyższa” Joanna Szwechłowicz /nie dotkniesz
    4. „Przyjaciele i rywale” Agnieszka Krawczyk /żyje
    5. „Broadchurch” Erin Kelly /nie żyje (miejscowość)

    OdpowiedzUsuń
  58. Hej, no to podsyłam komplecik:
    "ŻYJE" - "Przyjaciele i rywale" Agnieszka Krawczyk
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2017/05/przyjaciele-i-rywale-agnieszka-krawczyk.html

    "NIE ŻYJE" - "Kocham Nowy Jork" Lindsey Kelk
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2017/05/kocham-nowy-jork-lindsey-kelk.html

    "NIE DOTKNIESZ" - "Przewieszenie" Remigiusz Mróz
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2017/05/przewieszenie-remigiusz-mroz.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asia, mam prośbę o tytułu bez drukowanych liter :)

      Usuń
  59. „Dla Ciebie wszystko” – Katarzyna Michalak (kategoria żyje)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/05/28/dla-ciebie-wszystko-katarzyna-michalak/

    OdpowiedzUsuń
  60. ŻYJE (a przynajmniej żył ;))

    Mój przyjaciel król. Opowieść o Stanisławie Auguście - Józef Hen
    http://ksiazkinaplazy.blogspot.com/2017/05/moj-przyjaciel-krol-opowiesc-o.html

    NIE ŻYJE

    Księga Dziwnych Nowych Rzeczy - Michel Faber
    http://ksiazkinaplazy.blogspot.com/2017/05/ksiega-dziwnych-nowych-rzeczy-michel.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie żyje
    2. Stąpając po cienkim lodzie Camilla Grebe
    http://gosia72.blogspot.com/2017/05/stapajac-po-cienkim-lodzie-camilla-grebe.html

    Nie dotkniesz
    3. Horyzont umysłu Thomas Arnold
    http://gosia72.blogspot.com/2017/05/horyzont-umysu-thomas-arnold.html

    OdpowiedzUsuń
  62. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  63. 4. "Pogromca lwów" Camilla Läckberg (żyje)
    5. "Bar na starym osiedlu" Sabina Waszut (nie żyje)

    OdpowiedzUsuń
  64. Córeczka Liliana Fabisińska (żyje)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/coreczka-liliana-fabisinska.html

    Miś Uszatek Czesław Janczarski (nie żyje)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/mis-uszatek-czesaw-janczarski.html

    Koniec samotności Benedict Wells (nie dotkniesz)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/koniec-samotnosci-benedict-wells.html

    Moja siostra mieszka na kominku Annabel Pitcher (żyje: siostra) - link prześlę jutro lub na początku czerwca

    Pokolenie Ikea Piotr C. (nie żyje: Ikea)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/pokolenie-ikea-oraz-pokolenie-ikea.html

    Pokolenie Ikea Piotr C. )(nie dotkniesz: pokolenie)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/pokolenie-ikea-oraz-pokolenie-ikea.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwio, ostatniego tytułu nie mogę zaliczyć Ci do "nie dotkniesz", bowiem pokolenie żyje - to potomkowie istot żyjących... :)

      Usuń
  65. Moja siostra żyje na kominku Annabel Pitcher (kominek nie żyje)
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/05/annabel-pitcher-moja-siostra-mieszka-na.html

    Blogostan Joanna Opiat - Bojarska (nie dotkniesz)
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/05/joanna-opiat-bojarska-blogostan.html

    Ewelina, jeśli czegoś nie uznasz to przyjmę z pokorą tylko wcześniej zgłoszoną pozycję "Córeczka" (żyje). I tak się cieszę, że udało mi się zrealizować hasło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uznaję oba i gratuluję Ci trójki!
      W pierwszym tytule ważne są dwa słowa - kominek i siostra - zaliczałam dowolnie.
      Zaś drugi typowy do 3 kategorii.

      Usuń
  66. POPRAWIONE:
    Zakręty losu. Nowe pokolenie – Agnieszka Lingas-Łoniewska (pokolenie żyje)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/banda-borkowskich.html

    Jak kamień w wodę. Polowanie na Pliszkę – Hanna Greń (kamień nie żyje)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/urzadzic-polowanie.html

    Pięć kilometrów do świtu – Aldona Bognar (świtu i kilometrów nie dotkniesz)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/uciec-z-wiezienia.html

    Królowa Śniegu – Anna Klejzerowicz (królowa żyje)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/morderca-rodem-z-basni.html

    Kołysanka dla Rosalie – Renata Kosin (kołysanka nie żyje)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/zycie-usane-rozami.html

    Historia pewnego związku – Danka Brown (historii nie dotkniesz)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/choroba-o-nazwie-robert.html

    Kukułka – Anita Kozłowska (kukułka żyje)
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/05/zywy-inkubator.html

    OdpowiedzUsuń
  67. 7. "Wio, Leokadio!" Joanna Kulmowa (żyje)
    8. "Pierścionek pani Izabeli" Hanna Januszewska (nie żyje)

    OdpowiedzUsuń

  68. AntyCzłowiek (człowiek żyje)
    Dariusz Regulski
    http://poligon-domowy.blogspot.com/2017/05/antyczowiek-dariusz-regulski.html


    Miłość do trawy (trawa nie żyje)
    Michał Krupa
    http://poligon-domowy.blogspot.com/2017/05/miosc-do-trawy-micha-krupa.html

    pierwszy dotyk (dotyk nie istnieje)
    Laurelin Paige
    http://poligon-domowy.blogspot.com/2017/05/pierwszy-dotyk-laurelin-paige.html


    Zielony karp i okolica (karp żyje)
    Witold Kiejrys
    http://poligon-domowy.blogspot.com/2017/05/zielony-karp-i-okolica-witold-ignacy.html

    OdpowiedzUsuń
  69. W tym miesiącu mam trzy pozycje, niestety jeszcze nie podsumowałam na blogu :(
    1. Jeszcze jeden oddech Paul Kalanithi (nie dotkniesz)
    2. Laura J.K. Johansson (żyje)
    3. Turkusowe szale Remigiusz Mróz (nie żyje)
    podsumować postaram się jutro..
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://robotkipodrobinia.blogspot.com/2017/06/ksiazkowe-podsumowanie-maja-i-wielkie.html

      Usuń
  70. Podrzucam link do "Moja siostra mieszka na kominku" - http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/05/moja-siostra-mieszka-na-kominku-annabel.html

    OdpowiedzUsuń
  71. W końcu przybywam do Ciebie z wrażeniami po lekturze książki "Hobbit". Kilka ładnych miesięcy po przeczytaniu. Dobrze, że robię notatki podczas czytania. ;)
    J.R.R. Tolkien "Hobbit czyli tam i z powrotem" http://mamuskoweroznosci.blogspot.com/2017/10/hobbit-czyli-tam-i-z-powrotem-jrr.html

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...