wtorek, 1 stycznia 2013

Nowe wyzwanie czytelnicze "Pod hasłem"

Witam serdecznie w Nowym Roku 2013!
Życzę Wam z tej okazji, by ten Nowy był lepszy niż Stary pod każdym względem, zwłaszcza czytelniczym :)

Zgodnie z tym co pisałam w grudniu, zapraszam Was do autorskiego wyzwania "Pod hasłem".


ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013 r.; przypuszczalny termin zakończenia: 31 grudnia 2013 r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesyłają do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na styczeń:

IMIĘ

Wyjaśnienie: Słowo "imię" musi znajdować się w tytule książki, może być odmiana np. imiona, imieniu itp., jednym ze słów w tytule może też być konkretne imię np. Monika, Patrycja, Adela...


Zapraszam do zabawy i życzę miłego czytania :)

238 komentarzy:

  1. To ja już mam - "Natalii 5" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No jest!!!
    Czekam i czekam i doczekać się nie mogę :)
    To zadanie chyba nie będzie trudne :)
    Aż mi tu moja "Lilka" oczkiem mruga :)
    ... tyle, że nie wiem czy będzie to mój ostateczny wybór, bo mam w domu więcej takich książek :)
    Najchętniej przeczytałabym je wszystkie, ale mam jeszcze kilka innych książek ustawionych już w kolejce na styczeń.
    No nic zobaczymy :)
    Ja wczoraj pół wieczoru opowiadałam siostrze o Twoim wyzwaniu, głośno zastanawiając się jakie to też możesz wymyślić pierwsze hasło :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo czekałam.Tytuł książki, którą przeczytam w ramach styczniowego wyzwania podam wieczorem bo muszę przejrzeć półki.

      Usuń
    2. magdalenardo -to może siostra też weźmie udział? :)
      cieszę się, że hasełko się podoba i że jest z czego wybierać. Czekam zatem na linki :)

      Usuń
    3. Anne18 - nie musisz wcześniej podawać tytułu, choć może pomoże to innym w wyborze :)
      Czekam na link :) i życzę miłej lektury

      Usuń
    4. Oto pierwszy link : http://anne18-recenzentka.blogspot.com/2013/01/88-eric-emmanuel-schmitt-odette-i-inne.html

      Usuń
    5. dziękuję za pierwszy link :) cieszę się bardzo, że się udało. Dopisałam do podsumowania m-ca.

      Usuń
    6. Ejotku, u mnie w rodzinie wszyscy nieczytający!!! Tylko ja wyjątek...
      Na razie czytam "Alicję", bo łatwa i przyjemna - nawet na siłownię wzięłam i na bieżni czytałam :)
      W domu dziś nie znalazłam czasu na książkę. Może wieczorem się uda.

      Usuń
    7. u mnie też mało czytelnicza rodzina...
      czekam zatem na link :) Alicję czyta się szybko i przyjemnie a jeszcze z taką herbatką jakie opisujesz u siebie....mhmmm

      Usuń
  3. Z przyjemnością wezmę udział w styczniu.Mam kilka książek, które by odpowiadały temu hasłu - wybieram "Gretę Minde" Theodora Fontane. Więcej jednak jak jedną nie dam rady przeczytać.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się z tej jednej :) i z Twojego udziału!
      ciekawej lektury zatem i czekam na link

      Usuń
  4. Super wyzwanie. Chyba wezmę udział. Tylko taki problem: Czy książka: "Skarb HERKULESA" podlega hasłu. Czy imię musi być nowoczesne? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! nie musi być nowoczesne, może być z czasów dawnych, także podana przez Ciebie pasuje :)
      czekam na link i życzę miłej lektury

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. znaczy, że już czytasz coś z imieniem w tytule? :)

      Usuń
  6. Czekałam na hasło, żeby się zgłosić, teraz potwierdzam swoje zgłoszenie. Z imieniem to mam trochę "Agatek Raisin" ;) , z jedną przeczytam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :)
      miłej lektury życzę i czekam na link
      którego bloga podlinkować u Ciebie?

      Usuń
    2. Poproszę tego:

      http://mojeprzemiany.blox.pl/html

      Usuń
  7. Ok, hasło już znam.
    Idę przeszperać półki w poszukiwaniu książki, która może pasować do tego hasła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że półka będzie współpracować :)

      Usuń
  8. oo jest hasło :D muszę się zastanowić nad tytułem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. liczę, że znajdziesz coś pasującego :)

      Usuń
    2. No i jest ;-)
      http://czytaniejestsexy.blogspot.com/2013/01/katarzyna-michalak-sklepik-z.html

      Usuń
    3. Jakiś czas temu zmieniłam adres bloga. Prawidłowy link wygląda tak:
      http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2013/01/katarzyna-michalak-sklepik-z.html

      Pozdrawiam :))

      Usuń
    4. już mi o tym pisałaś :) zmienione na liście, poprawione w podsumowaniu

      Usuń
  9. I ja muszę się poważnie zastanowić nad wyborem. Jeszcze nic mi nie przychodzi do głowy, ale mam nadzieję, że coś znajdę.

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogę podpowiedzieć kilka tytułów, ale najprościej to wyszukać np. na Lubimyczytac.pl "imię". Są też książki "Monika", "Alicja", seria z kokardką Kasi Michalak nosi imiona Bogusia i Adela

      liczę, że coś się uda wyszukać :) powodzenia!

      Usuń
    2. I wyszukałam. Powieść Marii Nurowskiej "Imię twoje..."

      http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2013/01/maria-nurowska-imie-twoje.html

      Usuń
    3. suoer! :) cieszę się i dopisałam do podsumowania

      Usuń
  10. Nie wiem czy podołam przez cały rok, ale na styczeń się zgłaszam :) Chyba to będzie książka J. Chmielewskiej "Lesio", przyznam że książkę dopasowałam tez do innego wyzwania :)

    A mam pytanko, czy to mogą być też książki dla dzieci, lektury?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyzwania jak najbardziej można łączyć. nie mam nic przeciwko :)

      Jeśli to nie będą książeczki typu "Okulary" czy Na straganie" to oczywiście :)

      cieszę się z Twojego udziału w styczniu

      Usuń
    2. Ponieważ sama nie wiem gdzie rzuciłam komentarz z Lesiem to teraz tu daję namiary na dwie książki do wyzwania ( u mnie tez jest zakładka z wyzwaniami i tam na bieżąco też umieszczam)

      do hasła na ten miesiąc mam dwie książki

      Lesio - Joanna Chmielewska

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/01/joanna-chmielewska-lesio.html

      O krasnoludkach i sierotce Marysi - Maria Konopnicka

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/01/maria-konopnicka-o-krasnoludkach-i.html

      Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Lesia już miałam w podsumowaniu, dopisałam zatem Marysię - dobry wynik :) cieszę się z Twojego udziału :)
      pozdrawiam

      Usuń
    4. Powiem że bardzo fajne i ciekawe wyzwanie, już zastanawiam się jakie będzie hasło na luty :)

      Usuń
    5. dziękuję :) to miło czytać, że pomysł się podoba :)
      hasło jest.... mam nadzieję ciekawe i dające spory wybór lektur
      zapraszam 1 lutego

      Usuń
  11. Ja również się zgłaszam,chociaż jeszcze nie mam pomysłu na książkę.Coś się zapewne znajdzie:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że coś odpowiedniego się uda wyszperać, kilka propozycji w komentarzach się znajduje :)
      pozdrawiam i czekam na link :)

      Usuń
  12. Na razie zgłaszam "Sklepik z niespodzianką. Bogusia". Jak coś więcej przeczytam, to dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  13. zgłaszam "Dolores Claiborne" lub "Rose Madder" S. Kinga ;) Mogą być? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, imiona zagraniczne też się liczą :)
      miłej lektury

      Usuń
    2. Jeśli idzie o Kinga, to "Miła lektura" przychodzi w standardzie ;)

      Usuń
    3. Nie wiem... tutaj dodawać linki? Otóż przeczytałam dzisiaj "Dolores Claiborne", a tutaj recenzja: http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/14-dolores-claiborne-stephen-king.html

      Usuń
    4. tak, pod tym postem poproszę o linki :)
      dzięki, super i szybko poszło
      teraz kolejne imię czy inne wyzwanie? jeśli tak to które?

      Usuń
    5. w pytaniu chodziło mi o to czy teraz będziesz czytać kolejną książkę z imieniem czy też książkę do inego wyzwania. Faktycznie napisałam to niebardzo składnie...

      Usuń
    6. Aha! :) Nie wiem, szczerze! Korci mnie "Rose Madder"... i Nesbo ;) Ale chyba przeczytam Kinga :)
      A u mnie szybko, bo jestem bezrobotną starą panną, nic innego nie muszę robić, tylko czytać ;)))

      Usuń
    7. http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/sprawa-niny-frank-katarzyna-bonda.html
      Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda ;)

      Usuń
  14. I ja postaram się dołączyć.. ale jeszcze nie wiem z czym.. Jutro albo w piątek wyprawa do biblioteki :) i wtedy dam znać.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam na informacje, ale oczywiście na tytuł, bo tylko taka wchodzi w grę :)
      czekałam na Twoje zgłoszenie Madzia :)

      Usuń
    2. A ja uprzejmie donoszę, iż wybrałam..
      "Patrycja" Agaty Kołakowskiej..

      Usuń
    3. to powiem jutro Patrysi, że ciocia czyta książkę dedykowaną hihi :)
      super :)
      a wrażeń jestem ciekawa, bo czytałam jej "Siódmy rok"

      Usuń
    4. A wiesz, że od razu o Twojej córeczce pomyślałam :)

      Siódmy rok też jutro mieć będę :)

      Usuń
    5. Jeszcze dziś "Swiat Zofii" wypożyczyłam. Zobaczymy co mi się uda przeczytać.. :)

      Usuń
    6. trzymam kciuki za liczne lektury :)

      Usuń
  15. Ja również przyłączę się do wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, wpisałam na listę :) i nawet Twoja miejscowość jest mi bliska, jako dziecko często tam bywałam, jeśli dobrze pamiętam to pół godzinka samochodem od moich rodziców :)

      Usuń
    2. Mały ten świat, prawda? :)

      Usuń
    3. coraz częściej się przekonuję że bardzo mały:)

      Usuń
  16. Możesz na mnie liczyć :) Właśnie zaczęłam czytać "Różę z Wolskich" Gutowskiej-Adamczyk :) Lepiej z hasłem trafić nie mogłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka szkoda, że już wcześniej czytałam i opisałam "Imię wiatru" Rothfussa! No trudno, zgłaszam się i tak. Wymyślę coś innego ;) prawdopodobnie odświeżę sobie czytany kilka lat temu pierwszy tom Mrocznej Wieży Kinga - "Roland" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widać intuicja wyzwaniowa nie zadziałała... ale jest tyle możliwości, że sądzę iż coś znajdziesz innego :)

      Usuń
    2. Witam! Zamieszczam moją opinię do książki pasującej do wyzwania, jest to właśnie "Roland" Stephena Kinga. Jakbyś mogła to dopisz mnie do listy uczestników bo mnie tam nie ma ;P
      http://theforevermoment.blogspot.com/2013/01/roland-stephen-king.html

      Usuń
    3. świetnie! cieszę się, że się udało :)
      link dodałam do podsumowania. A Ciebie do listy uczestników - przepraszam za przeoczenie :)

      Usuń
  18. Ja także chciałabym się zgłosić! Akurat tak się złożyło, że wczoraj wieczorem opublikowałam recenzję książki "Marina", Zafona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oczywiście jestem taką sierotą, że linka nie wkleiłam. Przepraszam.
      http://recenzencki.blogspot.com/2013/01/marina-carlos-ruiz-zafon.html

      Usuń
    2. super! dopisałam Cię
      dzięki za pierwszego linka w wyzwaniu :)

      Usuń
    3. Ejotku, mam pytanie. Jeżeli w tytule jest imię "Lucyfer", to zaliczysz to do wyzwania?

      Usuń
    4. pewnie! :)
      wszakże to imię

      Usuń
    5. http://recenzencki.blogspot.com/2013/01/lucyfer-moja-historia-victoria-gische.html

      :)

      Usuń
  19. To hasło idealnie mi pasuje :D W styczniu upiekę trzy pieczenie na jednym ogniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się niezmiernie, że pasuje :)
      a jeszcze że do 3 wyzwań jedna książka to już mega sukces!

      Usuń
  20. Nie mam bloga więc muszę pisać jako anonimowy. Właśnie dzisiaj w nocy (około 2-iej) skończyłam czytać "Amandine" Marleny de Blasi więc bardzo chętnie prześlę swoją opinię na temat tej książki jako swoje zgłoszenie. Często umieszczam moje komentarze do przeczytanych książek na www.lubimycztac.pl
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy chyba mieć konto na gmail, żeby nie nazywać się Anonimowy. Ale głowy nie dam, nie pamiętam aż tak...
      Ale cieszę się, że jesteś i przeczytałaś :)
      to jeśli chcesz możesz podlinkować z LC lub wkleić w komentarzu fragment zachęcając innych do tej książki. Zgodnie z zasadami możesz też przesłaś do mnie a ja opublikuję i podpiszę, że to Twoja recenzja - Twój wybór :)

      Usuń
    2. Oczywiście masz rację i dziękuję za podpowiedź, mogę przecież zalinkować z LC. Dzisiaj wkleję komentarz i prześlę linka.
      Skończyłam czytać "Amandine" i teraz czytam "Melissa"
      Życzę Wszystkim miłej zabawy :-)

      Usuń
    3. bardzo proszę :)
      czekam zatem na linki z LC

      Usuń
    4. Zatem zgłaszam komentarz do przeczytanej książki pt.: "Amandine" Marleny de Blasi.
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/98368/amandine

      Usuń
    5. a jakiego masz nicka na LC?

      Usuń
    6. Na LC jestem jako Joana (przez jedno N) :-)
      http://lubimyczytac.pl/profil/59320/joana

      Usuń
    7. No i kolejna pozycja kwalifikująca się do wyzwania. Zgłaszam książkę pt.: "Melissa" Rosie Rushton.
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/58726/melissa

      Usuń
    8. Tym razem "Emma i ja" Elizabeth Flock
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/38321/emma-i-ja

      Usuń
    9. Mam zatem 3 Twoje linki :)

      Usuń
    10. Dawno tu nie zaglądałam ale też nie próżnowałam :-) - przeczytałam 2 kolejne pozycje które nadają się idealnie do tego wyzwania czytelniczego. Zatem klejam link do pierwszej z nich czyli łącznie do CZWARTEJ :-). Następna czeka na napisanie komentarza więc mozej jeszcze dzisiaj wkleję. Zgłaszam "Ja, Mona Liza: Jeanie Kalogridis
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/39084/ja-mona-liza

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. cieszę się i wpisuję na listę :)
      czyli recenzencki.blogspot w komplecie przystąpił do wyzwania :)

      Usuń
  22. To jeszcze ja :) Akurat na styczeń mam w planach "Lesia", więc przynajmniej tym razem nie będzie kłopotu z decyzją ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam i zapraszam :)
      cieszę się z udziału i dopisuję do listy, czekam na link
      miłej lektury

      Usuń
    2. widzę, że podlinkowałam zły blog ;) z góry dzięki za zmianę u góry 'blog' na 'bookworm' - reszta adresu ta sama :)

      Usuń
  23. Ha, bardzo blisko, akurat dzisiaj skończyłam książkę akurat z nazwiskiem w tytule;) Hm, poszukam jakieś z imieniem w najbliższym czasie, fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :)
      no tak, nazwisko to blisko imienia, ale jednak nie o to chodziło, życzę zatem owocnych poszukiwań i przyjemnej lektury :)

      Usuń
  24. Wpadłam tu przypadkiem, ale chyba będę zaglądać często. Kojarzę Cię z Trójki E-pik.
    Twoje wyzwanie brzmi całkiem, całkiem, nie obiecuję regularnego udziału, ale czasem może coś się uda dopasować, więc zgłaszam się wstępnie i nie obiecuję wielkiej aktywności.
    Podpowiem tytuły:
    "Zuzanna nie istnieje" M. Fox (mam na półce)
    "Imię róży" U. Eco (czytałam dawno temu, ale może ktoś się zmobilizuje, jak nie czytał jeszcze)
    "Na imię mi czerwień" O. Pamuk
    "Małgosia kontra Małgosia" E. Nowackiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za podpowiedzi tytułowe :) ja nie zamieściłam żadnych, bo jest ich tak dużo...
      też Cię kojarzę :)
      regularny udział nie jest wymagany - dasz radę coś przeczytać w jakimś miesiącu to podeślesz linka, wpisałam Cię na listę
      dzięki za baner u Ciebie, tylko prośbę mam o zmianę tytułu wyzwania "Pod hasłem" powinno być :)

      Usuń
    2. Okej, zmienię, chociaż napisałam tak celowo, nie tytuł wyzwania, bo jest na banerze.
      Jakbym się wyrobiła z książką, to pewnie, ze podeślę link.

      Usuń
  25. Chciałabym się zgłosić do zabawy. Jak tyko coś przeczytam od razu zamieszczę link. Na bloga wstawię również baner. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgłaszam się! :D "Życie Pi" liczy się, jak sądzę. :3
    Niedługo dodam informacje na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! witam i powodzenia życzę :)
      uznam, że Pi to zdrobnienie imienia :) bo książki nie znam tak naprawdę

      Usuń
    2. Pi to nie zdrobnienie, to imię głównego bohatera, nazywał się Pi Patel :)

      Usuń
    3. Wikipedia mówi, że Piscine "Pi" Patel, stąd uznałam że to może bardziej ksywa, lub zdrobnienie...

      Usuń
    4. a może i tak :) już nie pamiętam dokładnie samego imienia, ale książkę jak najbardziej - Ejotku - przeczytaj koniecznie, to jedna z tych, które na zawsze zostają w sercu :)

      Usuń
    5. Ja sama nie wiem, niedługo zacznę, ale w Indiach i Chinach jest to popularne imię, a tu jak widzę zdrobnienie. ;3

      Usuń
    6. to liczę, że potem nas uświadomisz jak jest z tym PI :)

      Usuń
    7. Jednak ksywka, ponieważ nie podobało mu się, jak wymawiają jego imię. :)
      Ale za to przeczytałam już dwie kolejne książki z imieniem: "Nihal z Krainy Wiatru" oraz "Misję Sennara". :)
      Rozumiem, że linki też można podawać, jak się zrecenzuje?
      http://bucherwelt.blogspot.com/2013/01/nihal-z-krainy-wiatru-licia-troisi.html

      Usuń
    8. no cóż, trudno - książkę uznaję, skoro napisałam wcześniej... nie będę się wycofywać, lecz wiedza na przyszłość jest! :)
      Kolejne linki mile widziane pod tym postem (tylko proszę na końcu bo mi łatwiej odnaleźć). Każda ilość książek z imieniem jest mile widziana, czekam zatem na linki :)

      Usuń
  27. Cóż, ja już zaczęłam szukać i mam nadzieję, że znajdę gdzieś "Anne Kareninę" Tołstoja, a jeśli nie to pora przyjdzie na "Marinę" Zafóna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anny nie czytałam to się nie wypowiem, ale Zafona lubię więc brałabym w ciemno :)

      Usuń
  28. Czytamy akurat Mikołajka więc będzie jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgłaszam się i ja :)

    Na początek będzie pewnie Irena, albo Zapomnij Mario, bo obie czekają na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj u mnie :)
      cieszę się z udziału i miłej letury życzę,a potem czekam na link :)

      Usuń
  30. Już jest pierwsza recenzja;) "Oby im życie łatwiejsze było... O Januszu Korczaku i jego wychowanku':
    http://wyrazoneslowami.blogspot.com/2013/01/oby-im-zycie-atwiejsze-byo-o-januszu.html

    Wkrótce pojawi się też "Brida";)

    Bardzo fajne wyzwanie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto i druga recenzja wyzwaniowa;)
      http://wyrazoneslowami.blogspot.com/2013/01/brida-paulo-coelho.html

      Usuń
    2. dzięki :)
      dopisałam do podsumowania, świetnie Ci idzie !

      Usuń
  31. dzięki za miłe słowo i za link :)
    oraz chęci do dalszego udziału :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Moja styczniowa lektura z imieniem :
    Sklepik z niespodzianką.Bogusia - Katarzyna Michalak :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo... Kasia M. :) jak będzie recenzja to poproszę link, żebym mogła podlimkować tytuł w podsumowaniu

      Usuń
    2. A oto recenzja :

      http://dalia-hobby.blogspot.com/2013/01/sklepik-z-niespodzianka-bogusia.html

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. dziękuję i gratuluję zaliczenia wyzwania styczniowego :)
      dopisuję link do podsumowania

      Usuń
  33. Przyłączam się :-) i o razu podaję link książki świezo przeczytanej:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/detektyw-blomkvist-astrid-lindgren.html
    W recenzji pisałam o dwóch książkach i własnie druga: "Rasmus, rycerz Białej Róży" spełnia kryteria wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na pokładzie :) dopisałam do listy, wpisałam link do podsumowania i tylko mam probę i dopisanie w poście, że w ramach tego wyzwania też przeczytana :)

      Usuń
  34. a "Życie Pi", w którym 'Pi' jest skrótem od imienia też się liczy? :>
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok, nieważne, poczytałam komentarze i wiem, że się liczy ;)

      Usuń
    2. tak, liczy się :)
      życzę zatem miłej lektury i czekam na link :)

      Usuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. Zgłaszam się i ja :)

    http://biblioteka-karriby.blogspot.com/2013/01/lucy-m-montgomery-ania-z-avonlea.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj serdecznie w moim wyzwaniu :) Dopisałam Cię już na obie listy - uczestników oraz do podsumowania miesiąca - wraz z linkiem. Cieszę się z czynnego udziału :)

      Usuń
    2. Jeżeli liczą się zdrobnienia od imienia, to mam jeszcze coś - "Xavi. Barca moim życiem" Xaviera Hernandeza Creusa i Javiera Miguela :)

      http://biblioteka-karriby.blogspot.com/2013/01/xavier-hernandez-creus-javier-miguel.html

      Usuń
    3. Tak, zdrobienia też zaliczam :) w końcu wiążą się z imieniem. Jednak ksywy/nicki już nie, bo moim zdaniem to coś innego :)

      zatem mam już dwa Twoje linki - super :)

      Usuń
  37. Witam, bardzo fajny pomysł na zabawę, zatem się zgaszam z Adelą (Sklepik z niespodzianką). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście miało być zgłaszam :)

      Usuń
    2. bardzo się cieszę, że chcesz podjąć się wyzwania :) dopisałam Cię już do listy chętnych, jednak chcąc zaliczyć wyzwanie musisz podać mi link do przeczytanej i zrecenzjowanej w STYCZNIU książki odpowiadającej wyzwaniu, czyli z imieniem :) A z tego co wyczytałam u Ciebie na blogu to Sklepik był z wakacji chyba...

      Usuń
    3. Sklepik.. Bogusia był dawno, ale Adela czeka na półce. Zasady rozumiem, bardziej się skłaniać będę ku krótkiej notatce ;)

      Usuń
    4. aaa... to skoeo Adelcia czeka to polecam! i czekam na link
      krótka notatka też może być :)

      Usuń
    5. Przeczytana :)
      http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/01/adela-z-pogodnej.html

      Usuń
    6. zapisane :)
      dziękuję i zapraszam do lutowej edycji

      Usuń
    7. Z przyjemnością! :)

      Usuń
  38. Moja książka :)
    http://z-pamietnika-czytelnika.blogspot.com/2013/01/23-stephen-king-carrie.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za link :)
      już dopisałam do listy z podsumowaniem

      Usuń
  39. Zgłaszam pierwszą recenzję "Zapytaj Alice"
    http://dusza-ksiazki.blogspot.com/2013/01/29-zapytaj-alice-anonim-beatrice-sparks.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapisane :)
      dzięki za czynny udział w wyzwaniu:)

      Usuń
  40. http://agnestariusz.blogspot.com/2013/01/powrocmy-jak-za-dawnych-lat-ania-z.html

    OdpowiedzUsuń
  41. dzięki za baner :)
    czy to oznacza, że weźmiesz udział? :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Książka przeczytana :)
    oto link do recenzji:
    http://ogryzki.blox.pl/2013/01/Los-w-rekach-kobiety.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetnie sobie poradziłaś! dopisałam Cię do podsumowania :)
      a jaka ciekawa lektura :)

      Usuń
  43. Moja druga lektura z imieniem:
    http://agnestariusz.blogspot.com/2013/01/zuzanna-nie-istnieje-m-fox.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      dopisałam do podsumowania
      nie słyszałam chyba o tej ksiażce a wydaje się być ciekawa, intryguje mnie ta część krakowska :)

      Usuń
  44. Ponieważ nie wypaliła moja lektura z imieniem (nuuuudna strasznie była) to mam pytanie: czy za imię można uznać przydomek, pseudonim czy nick - jakkolwiek to nazwać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, że się nie udało. Wolałabym by było to imię :)
      Jedyną książką jaką uznałam za zgodną z wyzwaniem jest Życie Pi, bo "Pi" można uznać za zdrobnienie imienia.

      Usuń
    2. Trudno. Mam jeszcze jeden pomysł, jeśli wypali to będę miała konkretne imię, a jeśli nie, to też przeżyjemy. ;)

      Usuń
    3. liczę, że się uda :)

      Usuń
  45. A teraz zagadka: czy 'Bóg' to imię? :)

    Mój pierwszy udział w wyzwaniu - 'Whitney, którą znałem': http://www.kreatywa.net/2013/01/whitney-ktora-znaem-bebe-winans.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mhmm... chyba nie
      dziękuję bardzo za link - ciekawą lekturą wybrałaś, lubiłam niektóre piosenki artystki...

      Usuń
    2. Dorzucam 'Oskara i panią Różę': http://www.kreatywa.net/2013/01/oskar-i-pani-roza-eric-emmanuel-schmitt.html

      Usuń
    3. Oraz 'Pottera': http://www.kreatywa.net/2013/01/harry-potter-and-philosophers-stone-jk-rowling.html

      Usuń
    4. I biografię Becksa: http://www.kreatywa.net/2013/01/david-beckham-barwy-zdrady-recenzja.html

      Usuń
    5. wszystkie cztery już na liście :) dzięki! idziesz jak burza :)

      Usuń
    6. Podoba mi się takie wyzwanie i dobieranie książek pod względem określonego klucza :) Może uda mi się jeszcze jakąś dołączyć, mam parę pomysłów, tylko z czasem gorzej ;)

      Dorzucam: http://www.kreatywa.net/2013/01/johnny-depp-to-tylko-iluzja-denis-meikle.html

      Usuń
    7. cieszę się :) i zapraszam w lutym - ciekawa jestem jak Ci przypadnie do gustu nowe hasło :)
      Z czasem gorzej? Toż to Twoja 5 książka do mojego wyzwania... :D

      Usuń
  46. Jak zdążę coś napisać to o książkach "Dziennik Bridget Jones" oraz "Utonięcie Rose"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam choćby do krótkiej notatki :) będzie jak podlinkować
      ale to już przeczytane pozycje i mogę wpisać na listę?

      Usuń
    2. Tak to przeczytane książki :). Do 31 stycznia postaram się wysłać recenzję lub notakę na Twojego maila ;)

      Usuń
    3. wpisałam na listę zatem :)
      recenzja / notatka dla osó” bez bloga nie jest obowiązkowa - tylko dobrowolna :) ale oczywiście się cieszę - czy chcesz żeby je opublikować u mnie?

      Usuń
    4. jeżli recenzje będą się nadawały do publikacji to oczywiście się zgadzam :)

      Usuń
  47. Zbliża się koniec miesiąca, a ja mam... http://bez-okladki.blogspot.com/2013/01/kordian-juliusz-sowacki.html
    "Kordian" - Juliusz Słowacki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że udało się coś przeczytać :) już wpisuję link do podsumowania

      Usuń
  48. "Marina" Carlos Ruiz Zafón
    http://skarbyzaczytanej.blogspot.com/2013/01/8-marina.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Patrzę i oczom nie wierzę.Zapomniałam przysłać linka:(
    Ale już nadrabiam "Irena"Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska
    http://gosia72.blogspot.com/2013/01/irena-magorzata-kalicinska-basia.html

    Spokojnej nocy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, już mam link :) przesłałaś mi go 11 stycznia jest już w podsumowaniu :)

      Usuń
  50. Recenzja "Życia Pi", a niedługo powinnam przesłać link do jeszcze jednej książki z imieniem. :3
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/01/zycie-pi-yann-martel.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! mam zatem dwa linki - dobry wynik :) i czekam na kolejny, ależ mnie ciekawi co wybrałaś...

      Usuń
  51. Mała zmiana planów :P Oto moja recenzja ;)

    http://kronikachomika.blogspot.com/2013/01/pippi-ponczoszanka-astrid-lindgren.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmiana planów nie istotna... ważne że jest książka wyzwaniowa :)
      brawo!
      już dopisałąm do podsumowania

      Usuń
  52. "Strażnicy Nirgali. Serce Suriela" - Agnieszka Wojdowicz :)
    http://dreams-like-butterflies.blogspot.com/2013/01/44-straznicy-nirgali-serce-suriela.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za linka :) wpisałam już do podsumowania, bardzo się cieszę, że wzięłaś czynny udział w styczniowej edycji wyzwania :)

      Usuń
  53. Wysłałam Ci maila z moim opisem.. Myślę jeszcze o jednej książce pasującej do Twojego wyzwania, ale nie wiem jak z czasem będzie, bo zostało zaledwie kilka dni..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :)
      wyzwanie zaliczone :) przeczytasz jeszcze coś - super, jeśli nie - to mordować nie będę :)

      Usuń
  54. Planowałam coś innego, a jest "Alicja" - i dobrze, bo dawno się tak nie uśmiałam :)
    http://www.biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/01/natalia-roginska-alicja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma tego złego... :)
      zresztą przecież zachęcałąm do przeczytania w mojej recenzji, także nie jestem zdziwoona, że Ci się podobała :)

      Usuń
  55. Przeczytana Irena - http://swiatksiazek.wordpress.com/2013/01/26/irena-malgorzata-kalicinska-basia-grabowska/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super!
      gratuluję zaliczenia wyzwania :) i zapraszam 1 lutego na nowe hasło

      Usuń
  56. Dzień dobry! :)
    Ufff.... zdążyłam jeszcze przed końcem stycznia :) jeśli można chciałam się zgłosić do wyzwania z książką Diane Chamberlain - "Tajemnica Noelle"
    http://selketowa.blox.pl/2013/01/Diane-Chamberlain-Tajemnica-Noelle.html

    Miłego dnia życzę :)
    u nas straszny mróz, ale słoneczko świeci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj u mnie :)
      pewnie że zdążyłaś z linkiem, do końca stycznia zdążysz jeszcze z jednym jakby coś :)
      cieszę się, że wzięłaś udział - dopisałam Cię do listy a link do podsumowania.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  57. Udało mi się przeczytać:
    http://udebulduzur.blogspot.com/2013/01/przypadek-adolfa-h-eric-emmanuel-schmitt.html

    OdpowiedzUsuń
  58. Jest i trzecia książka. :)
    Padło na drugi tom "Kronik Świata Wynurzonego", czyli "Misja Sennara" Licia Troisi. :D
    http://bucherwelt.blogspot.com/2013/01/misja-sennara-licia-troisi.html
    Czekam na kolejne hasło! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie :)
      dopisałam do podsumowania, a na hasło zapraszam 1 lutego - ciekawe jak Ci się spodoba :D

      Usuń
  59. Do listy chyba jeszcze nie jestem dopisana, ale to pierwszy twór:
    http://kinga9793.blogspot.com/2013/01/winter-asia-greenhorn.html

    OdpowiedzUsuń
  60. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  61. dzięki :)
    link już na liście podsumowującej miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  62. Może imię nie bardzo typowe, ale jednak imię :-)
    Jan Grzegorczyk - Jezus z Judenfeldu
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/jezus-z-judenfeldu-alpejski-przypadek.html

    OdpowiedzUsuń
  63. Nie wiem czy mój post gdzieś wcięło, czy ja źle patrzę, w każdym razie przeczytałam "A imię jej będzie Aniela" Marcin Wroński
    Katarzyna Michalik "Sklepik z niespodzianką. Bogusia"

    OdpowiedzUsuń
  64. Zastanawiałam się i zastanawiałam, czy w tym miesiącu uda mi się wziąć udział w tym wyzwaniu... Chciałabym zapytać, czy do wyzwania zaliczyłabyś książkę "Krumpel, Dundek i wielka wyprawa"? Jest to literatura dziecięca (w tym miesiącu nie udałoby mi się już sięgnąć po literaturę "dorosłą" ;-)). Co prawda, są to imiona bohaterów książki, ale nie wiem, czy zaliczysz je, skoro są wymyślone? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź, która zadecyduje czy wezmę udział w tym miesiącu. :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...