piątek, 26 października 2012

Katarzyna Michalak "Sklepik z niespodzianką. Bogusia"

Czy jest tutaj ktoś kto jeszcze nie zna twórczości Katarzyny Michalak? Tak? To prędziutko do księgarni, bliblioteki czy do koleżanki. Czas to zmienić! Jestem właśnie po lekturze - czwartej już (albo dopiero) - książki Pani Kasi i gorąco zachęcam do czytania jej twórczości.

"Sklepik z niespodzianką. Bogusia" to pierwsza książka z Serii z kokardką. Sięgając po nią nie wiedziałam czego się spodziewać - do tej pory znałam tylko Serię owocową. Autorka nie zawiodła i książka dostarczyła mi wielu uśmiechów i wzruszeń. Cechą charakterystyczną tej pozycji są prezentowane przepisy kucharskie na ciasta, czekoladę i powidła.

Główna bohaterka - Bogusia - to młoda dziewczyna, która wraca z pracy w Holandii do rodzinnego domu w Warszawie. Jednak przejeżdżając przez nadmorskie miasteczko Pogodna czuje, że znalazła swoje miejsce na ziemi. Wynajmuje kamienicę od Pana Jakuba, z przytulnym pięterkiem urządzonym idealnie dla romantyczki oraz z pomieszczeniami na parterze, w których zakłada swój wymarzony Sklepik z Niespodzianką. Zamierza sprzedawać "kurzołapki" oraz ciasto i czekoladę własnej roboty.
W Pogodnej Bogusia zaprzyjaźnia się z Adelą, Lidką oraz Stasią, choć wielu ciekawych przeżyć dostarczają również Konstancja, Bartek i Igor.

Książka obfituje w wątki pełne napięcia, a także przekazuje czytelnikowi czym jest miłość, przyjaźń, zaufanie oraz bezinteresowne niesienie pomocy innym. Naprawdę warto sięgnąć po tą opowieść.


Książka przeczytana w ramach wyzwań: Daj się zaczarować Kasi Michalak, Polacy nie gęsi..., Z literą w tle, 52 książki

14 komentarzy:

  1. Ja nie znam. Jako osoba od jakiegoś czasu niekupująca książek, nie bardzo mam skąd wziąć pozycje tej autorki. W bibliotece jest ich niewiele, a jak już są to i tak ich nie ma. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie pożyczę :)
      naprawdę warto poczekać w kolejkach bibliotecznych albo zrezygnować z czekolady by kupić książki Pani Kasi :)

      Usuń
  2. Ja już wcześniej czytałam i również bardzo pozytywnie oceniam.. zarówno tę jak i następną część..

    Hmm chciałoby się do takiego Sklepiku wejść na kubek czekolady...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, tak... też chętnie usiadłabym w takim Sklepiku :)

      następna część jeszcze przede mną, czeka na półce :)

      Usuń
  3. Mam nadzieję że wpadnie w moje ręce i będę ją mogła przeczytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To moja ulubiona powieść Katarzyny Michalak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja chyba nie umiem wybrać ulubionej książki tej autorki... może dopiero przede mną a może uwielbiam wszystkie tak samo mocno

      Ale dziękuję Ci za to wyzwanie, bo to dzięki niemu szybciej dotarłam do Pani Kasi

      Usuń
  5. Ja jeszcze nic nie czytałam pani Michalak :) Ale sądzę, że niedługo się to powinno zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zapoznałabym się z tą serią, bo natykam się na same pozytywne opinie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o książkach Kasi M. nie czytałam jeszcze negatywnych
      kurczę, brzmi jak reklama, ale naprawdę warto :)

      Usuń
  7. Pochłonięta przez jeden wieczór :) cudownie się ją czytało :) ciekawa jestem,czy kolejna część jest kontynuacją Bogusi... ehh już bym chciała mieć ja w swoich łapkach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że kolejnej czytelniczce się podobało :) mam kolejną część, ale jeszcze nie czytałam :(

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...