sobota, 20 października 2012

Alan Alexander Milne "Kubuś Puchatek"

Autor opisał w doskonały sposób czym jest przyjaźń. O ile łatwiej żyje się, jeśli istnieją przyjaciele, gotowi pomóc w każdej sytuacji.
Opowieść usytuowana jest w Stumilowym Lesie, gdzie grupka przyjaciół przeżywa liczne przygody. Jest wśród nich Kubuś, Tygrysek, Prosiaczek, Kłapouchy, Królik, Sowa, mama Kangurzyca z Maleństwem oraz chłopiec - Krzyś.

Książka zawiera liczne piosenki, rymowanki oraz ilustracje czym zachęca młodych czytelników do lektury. Dziecko z klasy drugiej może czuć się zniechęcone zbyt długimi rozdziałami.

Jednak teraz, po latach, jako osoba dorosła, patrząc z perspektywy czasu na moje odczucia z lektury, to chyba kiedyś podobała mi się bardziej. Teraz pojawiły się pewne minusy po przeczytaniu książki - klasyka właściwie. Poraziły mnie pewne absurdalne zdarzenia opisane w książce, jednak to dzieło przeznaczone dla dzieci przecież i historia misia o bardzo małym rozumku ma ich bawić.

Ale miodek to chyba już zawsze będzie mi się z tym misiem kojarzył :)


Książka przeczytana w ramach wyzwań: Niezapomniane lektury z naszego dzieciństwa, Trójka e-pik (październik), Z literą w tle, 52 książki

9 komentarzy:

  1. To chyba już taka prawidłowość, że książki dla dzieci bawią głównie dzieci.. i tak ma być..

    U nas Kubuś siedzi w łóżeczku Grzegorza i pilnuje, żeby Mały miał spokojne, kolorowe sny, niekoniecznie o miodku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a Patrysia ma Kubusia na zasłonkach i forankach i na lampce... ale pluszaka Kubusiowego nie ma
      ma Prosiaczka :)

      Usuń
    2. A my cały Stumilowy Las.. Teściowa Młodemu prezent zrobiła na wyjście ze szpitala..

      Usuń
  2. Moja córka uwielbia misia o małym rozumku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nasz ukochany Kubuś... ponadczasowy zdecydowanie!!!
    asymaka.blog.interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no, lubić to ja go lubię, ale zdecydowanie w tv... w książce to już chyba nie dla mnie...

      Usuń
    2. to prawda, w bajce jest bardziej interesujący

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...