poniedziałek, 2 lipca 2018

'Zatytułuj się 2' - startujemy! - zasady

Witajcie uczestnicy Misji specjalnej 'Zatytułuj się 2'!


TERMIN: 02.07.2018-30.06.2019


Zebrała się nas grupa 19 osób a jako, że mamy już wybrane tytuły to dziś przyszła pora na zasady, czyli wyjaśnienie do czego te tytuły służyć będą :)





Zasady główne są bez zmian - przypominam z edycji pierwszej - z modyfikacją do obecnej edycji:



Warunkiem wzięcia udziału w Misji specjalnej jest:

  • przeczytanie lektur odpowiadających Misji (o czym będzie mowa za chwilę)
  • umieszczenie w recenzji informacji (linka/logo), iż książka czytana w ramach Misji
  • zamieszczenie recenzji na blogu lub portalu typu lubimy czytać/granice/webook/inne...
  • adres wysyłkowy (lub korespondencyjny) na terenie Polski 
  • linki do recenzji umieszczamy w zakładce Misji -> Zatytułuj się

Co można zyskać?
Świetną zabawę w wyszukiwanie tytułów oraz nagrodę książkową, bowiem przewiduję losowanie wśród osób, które ukończą Misję z sukcesem. Zwycięzca na pewno będzie miał kilka propozycji do wyboru (książki będą z mojej biblioteczki, ale w stanie bardzo dobrym, wręcz idealnym).
W przypadku, gdy co najmniej 13 osób wykona zadanie, dopuszczam możliwość nagrodzenia drugiej osoby.


A na czym polega Misja? Na czym polega "Zatytułuj się 2"? 
Przez najbliższy rok bardzo istotnym elementem będą litery z wybranych przez nas tytułów (które miały liczyć od 12 do 16 liter).

Do każdej litery tegoż tytułu musimy dopasować.... UWAGA!.... decyzja na którą tak długo czekaliście... nazwisko autora i przeczytać niemal dowolną (bowiem zaliczam książki powyżej 250 stron) jego książkę.
NIE ZALICZAM:  słowników, albumów, ks. kulinarnych czy podróżniczych (podróżnicze dopuszczę tylko wtedy jeśli ilość tekstu wynosi co najmniej 75%).


Przykład podam na niespełniającym warunków co do liczby liter tytule, ale chodzi mi o zasady:
G - Gargaś Gabriela "xxx"
R - Rogoziński Alek "xxx"
Z - Zyskowska-Ignaciak Katarzyna "xxx"
E - Evans Richard Paul "xxx"
C - Cygler Hanna "xxx"
H - Hosseini Khaled "xxx"



Powyższe przykłady są jednocześnie wzorem - w taki sposób proszę zgłaszać mi przeczytane książki, dodając link.



W tytułach pojawiają się polskie znaki.  Co wtedy? Bo nie kojarzę nazwisk na "ń" lub "y"?
Oto klucz:
ą --> a
ę --> e
ć --> c  (jak najbardziej mogą też być nazwiska na ć)
ś --> s   (jak najbardziej mogą też być nazwiska na ś)
ó --> o 
ń --> n
ż, ź --> z (jak najbardziej mogą też być nazwiska na ż i ź)
y --> należy przeczytać książkę z nazwiskiem autora na dowolną literę alfabetu, ale taką która nie występuje w wybranym tytule



UWAGA!
Jako, że do tej edycji zgłaszaliście się właściwie w ciemno i nie wiedzieliście co wymyślę ani czym kierować się przy wyborze tytułu, mam dla Was bonus - jest nim Joker.
Każdy uczestnik otrzymuje jednego. Na jakiej zasadzie można skorzystać z Jokera? Jeśli nie do końca odpowiada Ci jakaś litera w tytule, masz problem z dobraniem do niej nazwiska autora Joker pozwala na zamianę tej litery na jedną z dwóch sąsiednich liter alfabetu np. zamiast nazwiska na literę I możesz przeczytać książkę, której autorem jest ktoś z nazwiskiem na literę H lub J.
Ale zgłaszając taki tytuł napisz, że wykorzystujesz Jokera i o jaką literę chodzi.


BONUS
Dla osób, które przeczytają wszystkie niezbędne lektury a dodatkowo przeczytają w czasie trwania tej edycji książkę - spoza listy czytanej do liter - której okładka będzie obrazowała wybrany przez Was tytuł wezmą udział w losowaniu dodatkowej nagrody-książki! :)   [żeby nie było wątpliwości, proponuję takową okładkę skonsultować ze mną przed przeczytaniem :)]


Mam nadzieję, że nie jest tak źle - skoro już wszystko wiecie - i wszyscy będziemy się świetnie bawić?! :) Przygotowywać kolejną edycję? :D


Do wyzwania zaliczają się książki czytane od 1 lipca 2018 - zgłaszać można pojedynczo lub po kilka - dowolnie :) Byle według podanego wcześniej wzoru :)
Pasujących książek nie trzeba wcześniej deklarować.


Oto lista uczestników wraz z tytułami najpóźniej dziś wieczorem znajdzie się w zakładce Zatytułuj się, gdzie obniżę edycję 1, by zrobić miejsce dla nowej)

W edycji 2 udział wezmą (alfabetycznie):

Aine
"Smok przez płot"

anek7
"Złodziejski honor"

Badylarka Domatorka
"Marzyłam o Afryce"

bookworm
"Wyśnione życie" 

Daria Skiba
"Paleta marzeń"

Edyta S.                   
"Kromka chleba"

ejotek
"Boys from hell"

Ela Noga
"W krainie kota" 

Gosia B.
"Widmowa kraina"

Izabela Wyszomirska
"Piętno Midasa" 


Księgozbiór Kasiny
"Słodkie życie"

magdalenardo
"Tryb warunkowy"


martucha180
„Seryjni mordercy” 

Marysia Kasperczak
"Cień przeszłości" 


Monika Piotrowska-Wegner/monweg
"Lewa strona życia"


Monika Wilczyńska
"Serce z bibuły"

Paulina Sarnecka
"Studnie przodków"

SmaszKa
"Zastygłe życie"

Sylwia Łupińska
 "Projekt matka"



Powodzenia!

40 komentarzy:

  1. Ja tak się bałam, a, o dziwo, wszystko zrozumiałam za pierwszym razem! :D
    Już zacieram rączki i życzę powodzenia wszystkim! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Choć w razie wątpliwości służę :)
      Tyle razy dopieszczałam i poprawiałam tego posta żeby było wszystko czytelnie :D
      Miłych poszukiwań :)

      Usuń
  2. Ty to masz pomysły, Kochana. :"D W życiu bym na to nie wpadła. Czeka mnie totalne przetrząsanie szaf z książkami. :D Dobrze że na wakacje wyjeżdżam w połowie maja to coś ogarnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe... Na wakacje wyjeżdżam w połowie lipca. ;D

      Usuń
    2. Staram się :)
      Ale nie ukrywam, że myślałam iż jednak ktoś na to wpadnie... :)
      Jest aż rok, więc chyba bez planowania część lektur będzie pasowała

      Ufff... bo już myślałam, że przegapiłaś wyjazd :) hihi

      Usuń
  3. No to trochę sobie utrudniłam zadanie, bo czuję, że z literką I będę miała problem. Ale czasu bardzo dużo, więc mam nadzieję, że podołam. Powodzenia wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym polegała trudność w wyborze tytułu, że nie było jasne jakie litery lepsze... :D
      Ale właśnie dlatego jest Joker :) A do tego aż rok czasu

      Usuń
  4. Wszystko jasne! Zabieram się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułka z masłem ;)
    13 pasujących książek znalazłam na domowych półkach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Opcji nazwisk chyba nie brałam pod uwagę, przy analizowaniu, co tym razem wymyślisz. Obstawiałam raczej ostatnią literę tytułu ;) Także jestem zaskoczona, jak za każdym razem. Teraz jedynie trzeba naszykować listę pisarzy, których posiadam i tych których trzeba znaleźć. Na kolejną misję też się piszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hura :) Czyli udało mi się i Ciebie zaskoczyć :)
      Do boju półkowego!

      Super, to już jest nas dwie do 3 edycji :D

      Usuń
  7. A czy trzeba czytać literki po kolei? Czy kolejność jest dowolna?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko fajnie Ewelciu i oczywiście biorę pod uwagę to, że może mi się udać przeczytać wszystkie konieczne książki. Tylko... gdybym chciała przeczytać bonus, to niby jak zobrazować "tryb warunkowy"?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelcia, a jak mam dwie literki Y to czy mogę przeczytać książki dwóch autorów na tę samą literę (np. M, bo nie ma jej w moim tytule) czy muszą to być dwie różne?

      Usuń
    2. I jeszcze jedno... u Ciebie widzę pierwsze B! Może więc będzie wreszcie okazja żebyś przeczytała "Sieroce pociągi" Baker Kline Christine :)

      Usuń
    3. Ewelina, tylko na okładce to wygląda tak jakby Baker Kline to było nazwisko, ale głowy sobie uciąć nie dam, że Baker to nie drugie imię... :(

      Usuń
    4. Znalazłam! Baker to panieńskie nazwisko, a Kline po mężu.
      Przepraszam, że Cię tak zasypuję komentarzami zamiast napisać to w jednym, ale cięgle mi się coś przypomina albo znajduję jakieś rozwiązanie :p

      Usuń
    5. Wow jak się rozpisałaś :) Spoko, dawno tyle nie napisałaś :)
      1. Nie mam pojęcia jak to zobrazować :D Aleś tytuł wybrała :P Może coś Cię natchnie - ślij i będziemy rozmyślać
      2. Jak do jednego Y wpiszesz np. M to już do drugiego Y nie może być, bo Y to litera, której nie ma w zestawie liter :)
      3. Nie wiem czy teraz pociągi się załapią czy nie, ale coś od Ciebie przeczytam w tym roku :)

      Usuń
    6. Ewelinko, a co z książkami gdzie jest więcej autorów? Zaliczasz?
      Mam na myśli drugą część "Ogrodu Zuzanny" Bednarek & Kaczanowskiej.

      Ale jak już pytam, to co z pozycjami typu "Siedem życzeń"? Wymagana ilość stron jest, choć opowiadanie jednego z autorów, którego zamierzamy podać jest krótsze, ale pozycja będzie przeczytana i opisana cała.

      Usuń
    7. No Ty jak rzucisz pytaniem :P

      Już dopisałam edytowany fragment w zakładce wyzwania. Kopiuję i tu:
      Zaliczę książkę autorstwa duetu pisarskiego, czyli jednego dowolnego autora możecie dopasować do potrzebnej litery.

      Nie zaliczam antologii, czyli wszelakich zbiorów opowiadań, gdyż tekst danego autora jest krótszy niż wymagane 250 stron.

      Usuń
    8. Dziękuję za wielce wyczerpującą odpowiedź :)

      Usuń
  9. Magdalena do ma słuszność. No jak?
    Co prawda jeszcze wczoraj myślałam o autorach, ale sądziłam, że to nie to. A jednak. Znów się wpakowałam i mam 3 litery A. Ale zobaczymy jak sobie tym razem poradze. Dobrze, ze mamy rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście bez względu na wynik, biorę udział w trzeciej edycji Misji :)

      Usuń
    2. Monika, na A masz np. Ahern, Andrews, Allen - autorki książek obyczajowych.

      Usuń
    3. Monia, Twój tytuł łatwiejszy do zobrazowania niż Magdy, nie wiem jakie będziesz miała okładki, ale nawet mam pomysł co by pasowało :) Wierzę, że przez rok znajdziesz :D

      Super! To ja już zrobię listę, co? :):):)

      Do A jeszcze Archimowicz, Awolusi D, Azevedo F

      Usuń
    4. Przejrzałam półki i notes - mam wszystkie pasujące książki, nawet te na "A".

      Rób listę, rób i myśl czym znów nas zaskoczyć :)

      Usuń
    5. No widzisz, nie jest źle :)

      Już jak się zgłaszaliście to pisałam, że nie będzie tak źle :) Są zamienniki, jest Joker :)

      Pomysłów kilka mi zostało z teraz, ale to musi taki pomysł-impuls, który powstanie i da mi znać, że to jest TO!

      Wstępna lista na Zatytułuj się 3:
      Paulina
      Sylwia
      Monika
      ejotek

      Usuń
    6. No to zaczynam zabawę :)

      Y - Yokoyama Hideo - Sześć Cztery (752 stron)
      https://monweg.blogspot.com/2018/07/szesc-cztery-hideo-yokoyama.html

      Usuń
  10. A i jeszcze jedno pytanko: jeśli mam dwie literki I, to czy mogę przeczytać dwie książki tego samego Autora na literkę I, czy muszą to być dwaj rozni autorzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W to już nie wnikam,zwłaszcza przy tak trudnej w tym przypadku nazwisk literce i - do każdego i możesz mieć to samo nazwisko.
      W ogóle do każdej powtarzającej się litery można czytać tego samego autora, czyli jak np. masz 3xr to mogą być 3xRogoziński.

      Usuń
  11. S - Alicja Sinicka "Oczy wilka" https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2018/07/oczy-wilka.html?showComment=1531253254223#c5313541381356526392

    OdpowiedzUsuń
  12. No to żem sobie tytuł wybrała! 3xR, 2xE, 2xY, baaardzo chodliwe literki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ness Patrick "Siedem minut po północy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://gosia72.blogspot.com/2018/08/siedem-minut-po-ponocy-patrick-ness.html

      Usuń
    2. Gosia, tym razem dopisałam, ale proszę o zgłoszenia w zakładce Zatytułuj się :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...