czwartek, 1 stycznia 2015

Podsumowanie grudnia i hasło na styczeń 2015 - Pod hasłem

I kolejny nowy rok "Pod hasłem" powitał z Wami... po raz trzeci. Minęły dwa lata wspólnego czytania, zaczynamy rok trzeci! Dziękuję Wam za te dwa lata.

Skoro mnie czytacie znaczy, że już opadły emocje Sylwestrowe, noc odespana i są nowe siły na podejmowanie nowych życiowych wyzwań w 2015 roku!

Witam nowych uczestników wyzwania, którzy nie bacząc, że to ostatni miesiąc roku czytali książki pasujące do hasła: Galene i Paulina Sarnecka.

Kilka słów o haśle na styczeń: jak wiecie lubię literaturę tego kraju, lubię czytać nowości, lubię odkrywać nowych autorów, aż wreszcie lubię debiuty. Wszystkiego nie jestem w stanie poznać, dlatego liczę, że podpowiecie swoimi linkami co mogłabym przeczytać, co warto. Albo porównam swoje odczucia, ponieważ już przeczytałam to, co Wy wybierzecie do wyzwania w styczniu. Mam nadzieję, że hasło się spodoba. Czekam na Wasze zdanie i oczywiście tytuły :)







Dzięki Gosi B.  mam nowy baner na 2015 - proszę o podmianę na Waszych blogach w zakładkach wyzwaniowych czy paskach bocznych. Gosiu, ogromne dzięki! :)







Zapraszam na kilka słów podsumowania miesiąca grudnia, kiedy to hasło brzmiało: Stoliczku nakryj się.
Nie było tak źle jak się początkowo wydawało - bardzo smaczne podsumowanie mi wyszło :)

Wyzwanie ukończyło 21 osób. Przeczytaliśmy w sumie 57 książek


Statystycznie:
  • lit. polska - 24, lit. zagraniczna - 33
  • najwięcej książek wyzwaniowych w grudniu przeczytała Plichcia - 12! Gratuluję
  • Drugie miejsce na podium z 7 lekturami zajęły: Sonrisa Art (dotychczas Elżbieta Noga), pasjonatka książek i Aine - Super dziewczyny!

Agnesto
1. Zupa z ryby fugu Monika Szwaja

Plichcia
1. Kruchość porcelany Monika Sawicka
2. Niebieskie migdały  Katarzyna Zyskowska-Ignaciak
3. Czarna kawa  Agatha Christie
4. Wiśniowy jogurt  Dominika Bel
5. Karty na stół Agatha Christie
6. Zdrada pachnie pomarańczami  Iwona Czarkowska
7. Herbata z jaśminem  Agnieszka Gil
8. Jesienny koktajl  Jolanta Kwiatkowska
9. Muchy w zupie i inne dramaty  Małgorzata Żurakowska
10. Tajemnica gwiazdkowego puddingu  Agatha Christie
11. Miłość, szkielet i spaghetti  Marta Obuch
12. "Smak pestek jabłek" Katharina Hagena

Elżbieta Noga / Sonrisa Art
1. Słodki zapach brzoskwiń  Sarah Addison Allen
2. Jedz i biegaj  Scott Jurek
3. Smak świeżych malin Izabela Sowa
4. Cierpkość wiśni  Izabela Sowa
5. Herbatniki z jagodami  Izabela Sowa
6. Zielone jabłuszko  Izabela Sowa
7. Powrot do Poziomki Katarzyna Michalak

pasjonatka książek
1. "Gdy zakwitną poziomki"  Agnieszka Walczak-Chojecka
2. "Pierwsza kawa o poranku"  Diego Galdino
3. "Jeżynowa zima" Sarah Jio
4. "Lawendowy pokój"  Nina George
5. "Białe trufle"  N.M. Kelby
6. "Gorzkie słodkie pocałunki"  Krystyna Siesicka
7. "Wszystkie kwiaty Szanghaju"  Duncan Jepson

Galene
1. Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek Mary Ann Shaffer, Annie Barrows
2. Żółte cytrynki  Kajsa Ingermansson

Lolilola
1. Kieszeń pełna żyta  Agatha Christie

Gosia B.
1. Ciernista róża  Charlotte Link

Melania K.
1. Miód na serce  Sarah-Kate Lynch
2. Piknik pod Wiszącą Skałą  Joan Lindsay (z okazji okoliczności świątecznych zaliczam piknik, bo jest tam mnóstwo jedzenia :)

Pani_Wu
1. Kogel-Mogel czyli dolnośląski galimatias historyczny  Lubicz-Woyciechowski Marek
2. Podróż na liściu bazylii  Krzysztof Mazurek

Paulina Sarnecka
1. "Wnuczka do orzechów" Małgorzata Musierowicz
2. "Kto zabrał mój ser" Spencer Johnson
3. "Kukułka" Antonina Kozłowska

Elfik Book
1. Drzewo migdałowe  Michelle Cohen Corasanti

Alex x
1. Marcowe fiołki  Sarah Jio

Agnieszka Dorsz
1. Szczęśliwi ludzie czytają książki i piją kawę  Agnès Martin-Lugand
2. Smak pestek jabłek  Katharina Hagena

Sylwuch
1. Gdy zakwitną poziomki  Agnieszka Walczak-Chojecka

Aine
1. The Christmas Bake Off   Abby Clements
2. Dziadek do Orzechów i Mysi Król  E.T.A. Hoffmann
3. Misiek i fałszerze czekolady Anna Gras
4. Misiek i świąteczne obżarstwo Anna Gras
5. Domek z piernika  Carin Gerhardsen
6. "Zatrute ciasteczko" Alan Bradley
7. Zdrada pachnie pomarańczami Iwona Czarkowska


Marjory
1. Klub Porcelanowej Filiżanki  Greene Vanessa

Lina
1. Zupa z granatów Marsha Mehran

Klaudyna Maciąg
1. Ucho od śledzia w śmietanie  Alan Bradley

Joana
1. Smak kamienicy Maria Kordykiewicz
2. Marcowe fiołki  Sarah Jio

Vicky222
1. Drzewo migdałowe Michelle Cohen Corasanti


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
  1. Cierpkość wiśni Izabela Sowa

........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w grudniu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2015r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.



Hasło na styczeń:
polskie dwa-tysiące-czternastki




Wyjaśnienie...
... jest proste :) Czytamy książki polskich autorów wydane w 2014 roku. To takie jakby małe podsumowanko roku - po polsku skoro Polakami jesteśmy.
Nie liczą się wznowienia tytułów sprzed lat, tylko pierwsze wydania. Lubicie rodzimą literaturę, prawda?
Wybór jest duży, każdy gatunek się liczy.



POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 

124 komentarze:

  1. Och co za hasło!!! Ruszam na poszukiwania :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie skojarzyłam, że tutaj Agatka Ci nie będzie pasowała. Ciekawa jestem Twoich wyborów :)

      Usuń
  2. Hmm myślę, że tym razem się zgłoszę bo mam mnóstwo pasujących do hasła książek w planach na styczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem chętnie poczytam o Twoich styczniowych lekturach :) Zgłaszać możesz się w dowolnym miesiącu, nie trzeba w każdym. Powodzenia!

      Usuń
  3. Plichcia wymiata! Hasło też! :))
    Wszystkim życzę wspaniałego nowego roku 2015 i świetnych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem kto okaże się wymiataczem polskich lektur :)
      Liczę na sporo roboty, skoro hasło wymiata :P

      Usuń
  4. Przygodę z "Pod hasłem" zaczęłam w grudniu 2013 roku. Jestem pod wrażeniem Twojej pomysłowości, hasła potrafią zaskoczyć. Ale w lutym to już poproszę o jakieś łatwe!
    Ponieważ z nowościami jest mi raczej nie po drodze, zmusiłaś mnie do pierwszego wydatku w tym roku! ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję więc roczku :) Dziękuję - staram się jak mogę :)
      Toż to nie jest łatwe?? :D nie żartuj :)
      Przepraszam, na koszty narażać nie miałam zamiaru, może jakaś pożyczka czy biblioteka?

      Usuń
    2. Z tymi kosztami nie przesadzajmy. ;) Kupiona książka nawet mi się podoba, dlatego jestem Ci wdzięczna za motywację!

      Usuń
    3. Zatem nie czuję wyrzutów sumienia :) Jestem ogromnie ciekawa co kupiłaś

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł! Promowanie polskich tytułów zawsze będę popierać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo jestem miło zaskoczona hasłem :) czy poradniki np. ekonomiczne zaliczają się do wyzwania?

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, oby był lepszy od poprzedniego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      Poradnik będzie zaliczony jeśli jest polskich autorów i wydany w 2014 roku.

      Usuń
  7. Hasło rewelacyjne (-; Bardzo się cieszę, bo w tamtym roku kupiłam mnóstwo książek, większość polskich autorów i nie wszystkie zdążyłam przeczytać. Niezależnie od wyzwania miałam w końcu zabrać się za "Podarunek" K. Mirek, którego nie przeczytałam w okresie świątecznym. Mam nadzieję, że tym miesiącu pójdzie mi lepiej, niż w grudniu.

    Zdrowia i pomyślności w Nowym Roku oraz wielu wspaniałych książek do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się podoba :) Ja też mam ich bardzo dużo, zawsze to mniej na półkach, nawet jeśli przeczytam teraz 2-3.
      Podarunek zatem będzie idealny, jestem w trakcie lektury :)

      Usuń
  8. Nie ma za co:) Wygląda nawet, nawet:D
    Do hasła coś tam chyba znajdę.
    Spełnienia marzeń w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hasło świetnie, obym coś znalazła ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ się masakrycznie zgapiłam w grudniu! Przecież to było idealne hasło do prowadzonego przeze mnie bezterminowego wyzwania "Literatura palce lizać" - http://literaturapalcelizac.blogspot.com/
    Cóż, mogę Was tylko zaprosić z recenzjami, jeśli ktoś chętny i do dalszego czytania podobnych książek, a sama przejrzę listę z Twojego Ejotku podsumowania, żeby sobie tytuły pospisywać :)

    A w styczniowym biorę udział, bo już na pewno mam jedną książkę zaczętą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spisuj spisuj :)
      A jeśli przeczytałaś coś w grudniu to jeszcze możesz mi podesłać linki - zaliczę.
      Super, czekam na link!

      Usuń
  11. Mam nadzieje, że coś znajdę i nie zostanę pokonana przez to wyzwanie.
    A przy okazji wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę, że nie masz żadnej pasującej lektury. Liczę na powodzenie :)

      Usuń
  12. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
    Czy znałaś hasło sugerując mi książkę na styczeń? :) Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hasło znałam, ale nie nim się kierowałam, lecz tytułami. Ale widzisz, że fajnie mi wyszło :)

      Usuń
  13. Wszystkiego dobrego w nowym roku!
    Niestety nie udało mi się przesłuchać książki Link - mam nadzieję że w styczniu będzie lepiej :)
    (informacyjnie dzisiaj do końca dnia trwa promocja - 50% na wszystkie książki na stronie wyd. Smak Słowa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za info :)
      Szkoda, że się nie udało. Liczę więc na lepszy wynik styczniowy :)

      Usuń
  14. Hasło jest fantastyczne - chyba lepiej być nie mogło! ;-) Aż marzy mi się, aby trwało przez dwa miesiące, bo jeden to za mało, biorąc pod uwagę ilość możliwości... Ach, będzie się działo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to miód na me uszy i serce :)
      Ja liczę na to "działo", najchętniej to byłby i kwartał, ale zbyt wiele mam pomysłów, żeby tak się ograniczyć z możliwościami - w roku mam ich tylko 12 :D
      Powodzenia!

      Usuń
  15. Lubię polską literaturę, na ten miesiąc na pewno mam dwie w planach, ale czy datą wpadną w hasło? ale dam radę :D

    Cieszę się że dalej się bawimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że lubisz :) A jeszcze lepiej, że coś pasującego masz w planach, będzie jeszcze lepsza motywacja :) Mam nadzieję, że są z 2014 roku.
      Też się cieszę!

      Usuń
  16. Biorę udział w wyzwaniu "Polacy nie gęsi", więc i tak czytam polską literaturę. Teraz muszę tylko znaleźć jakiś debiut :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja lektura do grudnia uzupełniona.

      To nie musi być debiut Magdo, tylko książka po raz pierwszy wydana. Nie pierwsza książka autora.

      Usuń
    2. Ok, źle zrozumiałam :)

      Usuń
  17. Nareszcie jakieś łatwe hasło :p
    Będę miała "Tajemnice Luizy Bein" :)

    Ewelcia, przepraszam że tu, ale może w tym roku skusisz się na moje wyzwanie GRA W KOLORY, w którym czytamy książki z kolorem dominującym na okładce. W styczniu obowiązuje biały. Wyzwanie trwa do końca sierpnia.
    Przypominam warunki:
    http://www.biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/p/blog-page.html

    Będzie też trzecia (ostatnia) edycja "Odnajdź w sobie dziecko", z tym że będziemy czytały książki dla dzieci w wieku młodszoszkolnym i młodzieży. Skusisz się?
    P.S. Nie ma jeszcze nowych warunków, czekam na banerek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że czytasz Luizę, jak mi się uda to też przeczytam w styczniu :)
      Nie ma problemu, że tu :) Każde miejsce jest dobre do dyskusji z Tobą :)
      Madziu, ograniczyłam wyzwania na ten rok i nie chcę podejmować się nowych. Przepraszam Cię. Gdyby doba miała więcej czasu i moja córa była zdrowa... Ale tak nie jest i nie wyrabiam. Wyzwanie jest fajne, ale i tak mam już za dużo kombinowania. Chcę się skupić na recenzyjnych i własnych i trochę odkopać z wymarzonych książek i je przeczytać.

      Usuń
    2. Rozumiem :(
      Miałam jednak nadzieję, że ze względu na pewne zmiany w Twoim życiu jednak znajdziesz na to czas.
      Twoja córcia jest najważniejsza i tym się kieruj przede wszystkim, dopiero później cała reszta.

      Usuń
    3. To ja Ci wieczorkiem napiszę maila i wyjaśnię

      Usuń
    4. Ewelcia, przesyłam Ci linki z wyzwania, a na maila odpiszę we wtorek.

      polskie, 2014
      Renata Kosin - "Tajemnice Luizy Bein"
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2015/01/renata-kosin-tajemnice-luizy-bein.html

      bonus (taki sam tytuł, jak w innych książkach):
      Karolina Wilczyńska - "Ta druga"
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2015/01/karolina-wilczynska-ta-druga.html

      Usuń
  18. Moja pierwsza lektura w tym roku (-;
    "Podarunek" Krystyna Mirek

    Wszystkie pozostałe lektury z tego miesiąca będę wpisywała pod tym komentarzem. Mam nadzieję, że to ułatwi robienie miesięcznego podsumowania. Pozdrawiam (-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Szepty gwiazd" - Anna Łajkowska

      Usuń
    2. "Miasto z lodu" - Małgorzata Warda

      Usuń
    3. "Jak u siebie" - Izabella Frączyk

      Usuń
    4. "Jeszcze raz, Nataszo" - Karolina Wilczyńska

      Usuń
    5. "Ulica Pogodna" - Aleksandra Domańska

      Usuń
    6. "Do zobaczenia w Barcelonie" - Anna B. Kann

      Czytam jeszcze "Wieczność bez ciebie" Bożeny Gałczyńskiej-Szurek, mam nadzieję, że uda mi się dokończyć (-:

      Usuń
  19. No... mam mam ;) Przynajmniej jedną mam;)) Na ółce leży i czeka... Banere własnie podmieniam i ofcjalie zgąłszam se w tym roku już jako Sonrsa. Banerek do wyzwania o tutaj: http://sonrisaart.wordpress.com/wyzwania-czytelnicze/

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiem, wiem... w grudniu dałam plamę, nic nie znalazłam, ale i nie szukałam specjalnie, bo miałam bardzo dużo zajęć na głowie i takie a nie inne książki pod ręką do czytania. A hasło na styczeń ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa w życiu. Zatem liczę, że w styczniu wpiszę Cię do podsumowania :)

      Usuń
  21. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/01/przebudzenie-moja-pierwsza-lektura-w.html
    Przebudzenie - A. Lingas-Łoniewska

    OdpowiedzUsuń
  22. Hmm...coś się znajdzie ;D Ruszam na poszukiwania ;D

    OdpowiedzUsuń
  23. Pierwsza w tym miesiącu:
    Tajemnice Luizy Bein – Renata Kosin
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/langdon-w-spodnicy.html

    Link do LC (data wydania) http://lubimyczytac.pl/ksiazka/215765/tajemnice-luizy-bein

    OdpowiedzUsuń
  24. "Siostry Lachman piękne nieznajome" - Magdalena Jastrzębska
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/lwice-salonowe.html

    OdpowiedzUsuń
  25. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/01/szeptem-o-szeptusze.html
    Szeptucha - Iwona Menzel (Wyd. MG, 2014)


    "Próba miłości. Jak pokochać cudze dziecko" K. i J. Klejnoccy (Wyd. Czarne, 2014 )
    (link doślę, jak ukaże się moja recenzja na CPA)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/01/proba-miosci-k-i-j-klejnoccy.html

      Usuń
  26. Michał Bąk "Filmowy Paryż, czyli magia kina i miasta"
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/01/filmowy-paryz-magia-kina-i-miasta.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Spróbuję swoich sił w tym roku, więc zgłaszam się do wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  28. "Masa o kobietach polskiej mafii" Artur Górski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam swojego bloga, więc zamieszczę tu króciutką wzmiankę odnośnie emocji po przeczytaniu tej pozycji. Dodam, że książkę przeczytałam ze względu na wyzwanie i nie polecam nikomu. Nastawiałam się bardziej, że znajdę coś o historii mafii pruszkowskiej, w jaki sposób działał organizm "Miasta". Jednak do strony 119 jest tylko o seksie, później krótkie wzmianki o partnerkach gangsterów. A ostatni rozdział poświęcony jest patologicznym rodzinom, z których wywodzili się mięśniaki i zabijaki.

      Usuń
  29. Myślałam, że przeczytam "Dymną" niestety teściowa czyta i dopóki nie skończy nie chce pożyczyć :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Czas egzorcystów - Konrad T. Lewandowski
    http://monweg.blog.onet.pl/2015/01/10/rytualne-morderstwa-w-czasie-egzorcystow/

    OdpowiedzUsuń
  31. "Nomen omen" Marta Kisiel
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/01/marta-kisiel-nomen-omen.html

    OdpowiedzUsuń
  32. "Szajba na peronie 5." Obuch Marta

    OdpowiedzUsuń
  33. Chętnie dołączę do wyzwania. Jestem świeżo po lekturze bardzo ciekawej powieści, która jak najbardziej spełnia warunki wyzwania, a do tego jest naprawdę interesująca. Więcej informacji na moim blogu :)

    "Dworek pod malwami. Nadzieje i tęsknoty." - Marian Piotr Rawinis

    http://poczytajka.blog.pl/2015/01/12/dworek-pod-malwami-nadzieje-i-tesknoty-marian-piotr-rawinis/

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. "Przystań Julii" Katarzyna Michalak
    https://sonrisaart.wordpress.com/2015/01/15/najbardziej-zachwycila-mnie-okladka-przystan-julii-katarzyny-michalak/

    OdpowiedzUsuń
  35. "Motylek" - Katarzyna Puzyńska

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2015/01/katarzyna-puzynska-motylek.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Zaległe linki do listopadowego hasła:
    1)"Swobodna" S.C. Stephens
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2014/12/nowy-zwiazek-swobodna-sc-stephens.html

    2)"Zapomniane dziecko" Cathy Glass
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2015/01/bad-pomocy-spoecznej-zapomniane-dziecko.html

    3)"Narodziny zła" Dawid Waszak
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2015/01/smak-bolu-narodziny-za-dawid-waszak.html

    OdpowiedzUsuń
  37. "Fartowny Pech" - Olga Rudnicka

    http://lubimyczytac.pl/profil/457113/nyja/polka/3097096/pod-haslem-2015/miniatury

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspomnienia w kolorze sepii - Anna J. Szepielak
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/tajemnice-genealogii.html

    OdpowiedzUsuń
  39. "Dziedzictwo von Becków" - Joanna Jax
    http://gosia72.blogspot.com/2015/01/dziedzictwo-von-beckow-joanna-jax.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Paweł Zuchniewicz "Zakochany mnich"
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/01/zakochany-mnich-biografia-ojca-knabita.html

    OdpowiedzUsuń
  41. Zorkownia - Agnieszka Kaluga
    http://lolilola.blogspot.com/2015/01/zorkownia-agnieszka-kaluga.html

    OdpowiedzUsuń
  42. "Guguły" - Wioletta Grzegorzewska
    http://ksiazkinaplazy.blogspot.com/2015/01/guguy-smak-dziecinstwa-w-latach.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Pierwsze koty za płoty, ale w zanadrzu mam jeszcze co najmniej trzy pozycje! :)

    Zorkownia - Agnieszka Kaluga
    http://sylwuch.blogspot.com/2015/01/zorkownia-agnieszka-kaluga.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Trzecia moja "dwa- tysiące -czternastka":
    "Szukaj mnie wśród lawendy. Zuzanna" A. Lingas- Łoniewska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/01/lawendowe-lato-zuzanny.html

      Usuń
    2. Źle liczę, to mój nr 4.

      Usuń
  45. Moja druga styczniowa pozycja:

    „Wszystko, co minęło” – Agata Kołakowska

    http://poczytajka.blog.pl/2015/01/22/wszystko-co-minelo-agata-kolakowska/

    OdpowiedzUsuń
  46. "Ludzie w nienawiści" - Krzysztof A. Zajas
    http://gosia72.blogspot.com/2015/01/ludzie-w-nienawisci-krzysztof-zajas.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Elita - Dominik W. Rettinger
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/elita-bez-klasy.html

    OdpowiedzUsuń
  48. "Jego wysokość Longin" Marcin Prokop

    OdpowiedzUsuń
  49. Zobaczyć Sorrento i umrzeć - Katarzyna Kwiatkowska

    OdpowiedzUsuń
  50. 5. Gniew - Zygmunt Miłoszewski

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/pozegnanie-z-szackim.html

    OdpowiedzUsuń
  51. "Moja dieta cud" Beata Pawlikowska
    https://sonrisaart.wordpress.com/2015/01/23/motywacyjnego-kopa-dostalam/

    OdpowiedzUsuń
  52. Pierwsza w tym roku:
    Remigiusz Grzela - Wybór Ireny
    http://czytelniczy.blogspot.com/2015/01/kim-jestes-ireno-remigiusz-grzela-wybor.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Kto tam zerka na Kacperka? - Jerzy Stuhr, Marianna Bończa-Stuhr
    http://sylwuch.blogspot.com/2015/01/kto-tam-zerka-na-kacperka-jerzy-stuhr.html

    OdpowiedzUsuń
  54. "Przystań Julii"- Katarzyna Michalak
    http://pasion-libros.blogspot.com/2015/01/71-przystan-julii-katarzyna-michalak.html

    OdpowiedzUsuń
  55. "Moda w okupowanej Francji i jej polskie echa" - Krzysztof Trojanowski
    http://www.kreatywa.net/2015/01/moda-w-okupowanej-francji-i-jej-polskie-echa.html

    OdpowiedzUsuń
  56. "Białe róże dla Matyldy" Magdalena Zimniak
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/01/magdalena-zimniak-biae-roze-dla-matyldy.html

    OdpowiedzUsuń
  57. 6. Macocha - Natasza Socha
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/wyzwaniowo.html

    7. Sońka - Ignacy Karpowicz
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/wyzwaniowo.html

    OdpowiedzUsuń
  58. 8. Jelenia Góra w Karkonoszach - Cezary Wiklik

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/jelenia-gora-w-karkonoszach-album.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Nieśmiałek - Sylwia Chutnik
    http://sylwuch.blogspot.com/2015/01/niesmiaek-sylwia-chutnik.html

    OdpowiedzUsuń
  60. "Jeszcze raz, Nataszo" - Karolina Wilczyńska
    http://www.kreatywa.net/2015/01/jeszcze-raz-nataszo-karolina-wilczynska.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja też się zgłaszam:)
    http://zaczytanamadlen.blogspot.com/2015/01/niech-strawi-cie-pomien-bazej-przygodzki.html

    "Niech strawi cię płomień" Błażej Przygodzki
    http://zaczytanamadlen.blogspot.com/2015/01/niech-strawi-cie-pomien-bazej-przygodzki.html

    OdpowiedzUsuń
  62. „Białe róże dla Matyldy” Magdalena Zimniak
    http://atramentowomi.blogspot.com/2015/01/historia-choroby.html

    „Dla Ciebie wszystko” Katarzyna Michalak
    http://atramentowomi.blogspot.com/2015/01/nade-wszystko.html

    „Prawie siostry” Maria Ulatowska
    http://atramentowomi.blogspot.com/2015/01/dozgonna-przyjazn.html

    OdpowiedzUsuń
  63. Zgłaszam się ;)

    1. Krwawa jutrznia. Straceńcy Mariusz Wollny
    http://selketowa.blogspot.com/2015/01/mariusz-wollny-krwawa-jutrznia-stracency.html

    2. Zaczaruj mnie Karolina Frankowska
    http://selketowa.blogspot.com/2015/01/karolina-frankowska-zaczaruj-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  64. "Przysmaki Ojca Mateusza" praca zbiorowa
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/01/przysmaki-ojca-mateusza-domowa-kuchania.html

    OdpowiedzUsuń
  65. http://mojeprzemiany.blox.pl/2015/01/Kurort-Amnezja-Anna-Fryczkowska.html
    "Kurort Amnezja" - Anna Fryczkowska

    jeszcze mam jedną, ale na razie bez linka, bo trudno mi o niej napisać, taka jest świetna!:
    "Kto ty jesteś" Joanna Szczepkowska

    OdpowiedzUsuń
  66. "Wspomnienia w kolorze sepii" - Anna J. Szepielak

    http://poczytajka.blog.pl/2015/01/29/wspomnienia-w-kolorze-sepii-anna-j-szepielak/

    Jestem strasznie ciekawa pierwszej części tej trylogii "Młyn nad Czarnym Potokiem", ale na razie nie udało mi się jej zdobyć. Podobno na jesieni część trzecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam Młyn, ale jeszcze nie czytałam. Mam za sobą tylko "Dworek pod Lipami" tej autorki i bardzo mi się podobał :)

      Usuń
  67. Szajba na peronie 5. - Marta Obuch
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2015/01/powrot-do-przeszosci-czyli-szajba-na.html

    OdpowiedzUsuń
  68. Szajba na peronie 5. - Marta Obuch

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2015/01/marta-obuch-szajba-na-peronie-5.html

    OdpowiedzUsuń
  69. Hihi umówiłyście się? :) To może na luty może jednak jakaś wspólna lektura dla wszystkich? :P

    OdpowiedzUsuń
  70. Nr 4 - "polskie 2014"
    "Macocha" N. Socha
    (chyba nie zdążę opisać)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/01/po-macoszemu.html

      Zdążyłam. Tylko to nr 5.

      Usuń
  71. Kurort Amnezja - Anna Fryczkowska
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2015/01/kurort-amnezja-anna-fryczkowska.html

    OdpowiedzUsuń
  72. Dzisiaj prawdziwy hit (moim zdaniem ;))
    "Dolina mgieł i róż" - Agnieszka Krawczyk

    http://poczytajka.blog.pl/2015/01/30/dolina-mgiel-i-roz-agnieszka-krawczyk/

    OdpowiedzUsuń
  73. "Twardzielka" - Mariusz Zielke
    http://gosia72.blogspot.com/2015/01/twardzielka-mariusz-zielke.html

    OdpowiedzUsuń
  74. Książka nr 9.Dwór Czarne czyli monografia według Jacka - Jakubiec Jacek

    Link jest do Biblionetki, do poczekalni nawet. Opinia będzie najpierw w Bnetce. Na blogu zaplanowałam ją na poniedziałek, bo w niedzielę jest post wyzwaniowy u mnie, a chciałabym, żeby ta recenzja powisiała trochę. Jest ogromna, urobiłam się z tekstem, który mi skakał i rysunkami, które się rozłaziły. Poza tym wracam po feriach do pracy i ... nie wiem, kiedy dam następną. To niech wisi ta, a nie nieaktualna wyzwaniowa :)

    http://www.biblionetka.pl/art.aspx?id=928394

    OdpowiedzUsuń
  75. Tzn. ogromna recenzja będzie na blogu, na portalach wstawiam krótką. Ludzie nie lubią długich recenzji czytać, ale mnie się czasami długaśne piszą :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Na Bnetce jest ta długa. Na LC krótsza wersja, ale i tak długa :)

    OdpowiedzUsuń
  77. "Pochłaniacz" Katarzyna Bonda
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2015/01/katarzyna-bonda-pochaniacz.html

    OdpowiedzUsuń
  78. Ewelinko, wybacz, że tak późno, ale dorzucam jeszcze "Wieczna wiosna" - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak. Do tej pory miałam ogromną nadzieję, że uda mi się napisać recenzję, ale dopiero niedawno poszli ode mnie niespodziewani goście, więc już nie jestem w stanie napisać opinii, zatem link do niej wstawię za kilka dni. :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Przeczytałam "Szczęścia też chodzą parami" Anna Bialer (recenzja pojawi się w przyszłym tyg.)
    Do wyzwania z bonusem niestety nie udało mi się przeczytać znalezionej parki.

    OdpowiedzUsuń
  80. I jeszcze ja ;)
    "Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak" - Jacek Hugo-Bader
    "Sześć córek" Małgorzata Szyszko-Kondej

    OdpowiedzUsuń
  81. Ewelinko, przepraszam za tworzenie drzewka.
    To przez to, że u innych jest odwrotnie i się to myli :(
    Postaram się zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...