niedziela, 11 stycznia 2015

Podsumowanie roku 2014 #2 - książki i cyfry

W ramach kilku podsumowań roku 2014 dzisiaj chciałabym Wam napisać o cyferkach oraz o książkach, które wywołały u mnie szczególne emocje. Które w jakiś sposób zapadły mi w pamięć.
Niektórzy robią TOP10, ale ja nie potrafię wybrać aż tak małej ilości książek. Zapraszam zatem do przejrzenia mojej listy, może ktoś będzie chciał skorzystać z recenzji i przeczyta książkę :)

  1. Freeman Kimberlay "Wzgórze Dzikich Kwiatów"- wiele blogerek wyraziło już zachwyt nad tą powieścią. Genialna książka! Każdy kto uwielbia rodzinne sagi w połączeniu z tajemnicami z przeszłości powinien ją przeczytać. Babcia, wnuczka i odkrywanie przeszłości równocześnie z próbą uporania się z problemami teraźniejszości
  2. Christie Agatha "A.B.C." - Agatę uwielbiam, ale to pierwsza jej książka, którą czytałam gdzie pojawiła się osoba seryjnego mordercy
  3. Michalak Katarzyna "Ogród Kamili" - pierwszy tom kwiatowej trylogii, która pokazuje nie tylko dążenie do marzeń, ale i trudne chwile w życiu: śmierć bliskich, wypadki i przyjaźń czy miłość działające jak balsam
  4. Abowicz Ela "Lucyna w opałach" - humor, humor i jeszcze raz humor, genialna polska wersja Bridget Jones
  5. Mlek Katarzyna "Na wietrze diabeł przyjechał" - zbiór sześciu opowiadań opartych na legendach dotyczących wiatru wiejącego w Beskidach, miałam ciarki na plecach
  6. Kaluga Agnieszka "Zorkownia" - Agnieszka jest wolontariuszka w hospicjum, przejmująca książka ściskająca za serce
  7. Kordel Magdalena "Malownicze. Wymarzony dom" - wyśmienita polska rzeczywistość z bohaterami, którzy na długo nie mogą zostać zapomnieni przez czytelnika: ich problemy, fajny język i humor stanowią o dobrej lekturze
  8. Van der Vlugt Simone "Bezpiecznie jak w domu" - niesamowita książka, w której napięcie pojawia się już od pierwszej strony - porywacz przetrzymuje w domu matkę z córką. Lekturę przeczytały wszystkie moje koleżanki z pracy. Najlepiej przeczytać ją w całości bez odkładania na półkę
  9. Jio Sarah "Marcowe fiołki" - pierwsza książka tej autorki i nie ostatnia, jej genialne powieści trafiają idealnie w mój gust i dają kobiecą powieść z nutką tajemnicy, miłości i emocji
  10. Ellison J. T. "Umarli nie kłamią"- moje pierwsze spotkanie z autorką i od razu udane, wiedziałam że na jednej jej książce się nie skończy. Detektyw z wydziału zabójstw po traumatycznych przejściach, szkocki zamek, dwóch mężczyzn oraz historia z przeszłości. A do tego świetne dialogi i napięcie
  11. Michalak Katarzyna "Zacisze Gosi" - drugi tom kwiatowej trylogii, w którym nie brak emocjonujących chwil
  12. Christie Agatha "Morderstwo w zaułku"- cztery opowiadania, w których akcja jest stopniowana, z każdym tekstem coraz bardziej podnosi się adrenalina
  13. Etzold Veit "Cięcie" - to dopiero był emocjonujący debiut, seryjny morderca Bezimienny morduje bez "zmrużenia okiem", mumifikuje zwłoki a wszystko to jest dokładnie przemyślane. Na dodatek wysyła wiadomości dotyczące morderstw do pani detektyw...
  14. Mirek Krystyna "Szczęście all inclusive" - czym dla różnych osób jest szczęście, jak je zdefiniować? Autorka odpowiada na te pytania w scenerii uroczej Krety
  15. Jio Sarah "Dom na plaży"  - sympatyczna obyczajówka z miłością i wojną w tle. Czy miłość przetrwa? Świetna książka!
  16. Spindler Erica "Stan zagrożenia"- bezdzietne i dobrze sytuowane małżeństwo chce adoptować dziecko, nie wie jednak, że matka adopcyjna jest na celowniku płatnego zabójcy. Książka trzyma w tytułowym "stanie zagrożenia" naprawdę cały czas
  17. Cygler Hanna "Kolor bursztynu" - połączenie obyczajówki z nutką sensacji. Choć wielu uważa książkę za kiepską, dla mnie była ciekawą, lekką i zarazem emocjonującą lekturą. Nutka tajemnicy a w tle bursztyny
  18. Sullivan J. Courtney "Zaręczyny"- pięć części, pięć historii z miłością, samotnością i problemami w tle. A motywem przewodnim są diamenty, które łączą wszystkie historie na końcu książki
  19. Jio Sarah "Jeżynowa zima" - dziennikarka Claire podczas pisania o zimie natrafia na zaginięcie chłopca w 1933 roku. Zagłębia się w historię a prawda o tamtych wydarzeniach jest brutalna...
  20. Ellison J. T. "Pocałunek śmierci"- początek książki mrozi krew w żyłach - mała dziewczynka roznosi po domu krew na swoich bosych stópkach. To krew jej zabitej ciężarnej matki. Kto ją zabił i dlaczego? To niesamowite rozwiązanie, ale nieprędko do niego można dojść
  21. Gutowska-Adamczyk Małgorzata "Podróż do miasta świateł. Rose de Vallenord" - ciąg dalszy historii Róży z Wolskich z tomu pierwszego. Tym razem to dojrzała kobieta po przejściach, która nie do końca jest szczęśliwa... Dlaczego? przeczytajcie polsko-francuską opowieść
  22. Ellison J.T. "Złodziej dłoni"- trzecie spotkanie z twórczością autorki, morderca zabija młode dziewczyny a porzucając ciała odcina im dłonie. Czy bohaterowie znajdą winnego? Zaskakujące zakończenie!
  23. Bakari Bahia "Cudownie ocalona" - poruszające wspomnienia trzynastolatki, która przez dziewięć godzin dryfowała po oceanie uczepiona fragmentu samolotu, nie do końca zdająca sobie sprawę, że nastąpiła katastrofa i tylko ona ocalała...
  24. Michalak Katarzyna "Przystań Julii" - trzeci i zarazem ostatni tom trylogii, szkoda że to koniec, bowiem polubiłam bohaterki i ich perypetie. Świetna trylogia dla lubiących polskie kobiece obyczajówki
  25. Holt Jonathan "Carnivia. Herezja" - rok temu czytałam pierwszy tom trylogii (ten jest drugi) i akcja rozgrywająca się w dwóch światach Wenecji (realnym i wirtualnym) spodobała mi się. Może nie powala, ale jest dość oryginalna
  26. Wardęszkiewicz Elżbieta "Klucz" - genialny debiut! ojciec mający w świadomości obóz koncentracyjny znęca się nad córką i żoną. Córka przeciwstawia się mu, mimo kar spadających jej wtedy na głowę. Jakie będzie miała relacje z mężem czy własnym dzieckiem? Polecam

O tych lekturach, które podobały mi się mniej nie będę pisać. Zasłona milczenia :)


Łącznie w 2014 roku przeczytałam 68 książek (w 2013 - 94). Biorąc pod uwagę rodzinne wydarzenia i tak jest nieźle.
W tym lit. polska - 27


Opublikowałam 155 postów (w 2013 - 219, ale wtedy starałam się, by co drugi dzień był post. Teraz brak mi na to czasu. Jedynie w styczniu 2015 mogę Wam obiecać bogactwo postów, zaglądajcie do listy postów w archiwum, żeby nie przegapić :))

Na chwilę obecną liczba obserwatorów bloga to 176 osób a wyświetlenia przekroczyły 146 tysięcy. Dziękuję :)

Google + czy FB nie posiadam, więc takowych liczb nie będzie :P



2014 rok to również kilka nowych współprac z Wydawnictwami, którym serdecznie dziękuję za zaufanie a często za wyrozumiałość! :)


Poznałam nowych autorów, poprzez przeczytane książki oraz osobiście na Targach Książki w Krakowie - bardzo miło wspominam te chwile :)

Mega wydarzeniem tamtego roku były Targi Książki w Krakowie właśnie (na innych nie bywam). Nowe hale, mnóstwo wydawnictw, nowe znajomości, nowe współprace i poznanie większej ilości blogerów na żywo a przede wszystkim nieco więcej czasu poświęciłam na rozmowę z nimi :) Uwielbiam ten klimat, który ładuje mi akumulatory na kolejny rok.

29 komentarzy:

  1. Google przywiodło mnie tu dziś okrężnymi ścieżkami po to, żebym w zakładce zobaczyła moją Kołysankę. :) Jest mi ogromnie miło i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Google'a słuchać trzeba :) Cieszę się, że tutaj Panią sprowadził :)

      Usuń
    2. Google uratowało mi kiedyś życie, bez żadnej metafory,(pewnie za jakiś czas, gdy już będę gotowa, opowiem o tym w którejś z moich książek), dlatego wielbię go bezwarunkowo. ;) Ja też się cieszę, ze tu trafiłam, i że autorka bloga trafiła do mnie.

      Usuń
    3. Czekam zatem na książkę, która o tym opowie, bo to dość intrygująco brzmi :)

      Usuń
  2. "Wzgórze Dzikich Kwiatów" to jedna z moich ulubionych książek :) Pozostałych niestety nie czytałam, ale kilka z nich mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzgórze jest boskie! Czekam na ciąg dalszy, lada chwila :)
      Polecam, bo naprawdę to ciekawe pozycje

      Usuń
  3. U mnie też były spadki przeczytałam 111 książek (rok wcześniej 119) postów tez mniej opublikowałam, ale fakt, że kilka tygodni spędziłam za granicą też miał na wszystko wpływ :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff.... pocieszyłaś mnie :) To obie liczymy na zwyżkowy 2015!

      Usuń
  4. Ha!, Ewelinko w takim razie przybijam piątkę, bo ja również w minionym roku przeczytałam 68 książek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przybiłam w chwili gdy zobaczyłam to 68 u Ciebie :)
      To ile czytamy w tym roku? hihi

      Usuń
    2. Od 2011 roku udało mi się czytać przynajmniej 100 książek rocznie, tylko w tym nie poszło tak dobrze, więc może dobijamy do 100? Chociaż będzie ciężko! :D

      Usuń
    3. To dobra jesteś :)
      Ja miałam w 2012 też 68, w 13 - 93, teraz 68. Czyli na 2015 przypada 93 hihi Ale chciałabym dobrnąć do 100. CZyli co, próbujemy?

      Usuń
    4. Próbować możemy, ale co z tego wyjdzie - nie wie nikt. :D

      Usuń
  5. Gutowska-Adamczyk to moja ulubiona polska pisarka. Za to na Kordel mnie namawia przyjaciółka. Jej książki czyta już 2 raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. M. Kordel czytałam tylko serię Malownicze. Ale polecam - świetne obyczajówki! :)
      Gutowską też lubię - i Cukiernie i Róża są naprawdę ciekawie napisane. Fajne sagi i jeszcze Francja w tle :)

      Usuń
  6. Czytałam "Wzgórze Dzikich Kwiatów", kwiatową serię K. Michalak, "Malownicze" i "Szczęście all inclusive". Z zagranicznych autorów czytałam 2 książki S. Jio, "Dom na plaży" czeka w kolejce, może przeczytam w lutym, jak ukaże się kolejna książka autorki (widziałam już w zapowiedziach Znaku). Z tej listy zaciekawiła mnie bardzo "Lucyna w opałach".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam najnowszą Jio :) Prowadzę już rozmowy z moim kontaktem w wydawnictwie, by ją dostać :) Nie mogę się doczekać!!!
      Lucyna to boska dawka humoru, na chandrę idealna

      Usuń
  7. Kilka książek z Twojej listy przeczytałam:) Gratuluję wyników i życzę więcej czasu dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę rozejrzeć się za "Wzgórzem Dzikich Kwiatów", teraz chyba wychodzi druga część, ale nie ujmowałam jej w swoim comiesięcznym poście o zapowiedziach. Wcześniej nie wywołała we mnie większych emocji, ale może powinnam jej się bliżej przyjrzeć?
    Jio Sarah przewija się tu kilkukrotnie, a ja nie znam jeszcze jej twórczości.
    A tak przy okazji to coś mi się tu nie zgadza "genialne powieści trafiają idealnie w mój gust i dają kobiecą powieść z nutką tajemnicy, miłości i emocji" coś tu jest chyba pomieszane...

    A "Wymarzony czas"? Nie ma w Twoim rankingu? Nie jest tak dobry jak "Wymarzony dom"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się rozejrzyj! Wzgórze to nasz typ literatury! :) Tak, niedługo będzie druga książka autorki - "Zatoka latarni" - mam obiecaną do recenzji :) Oj, powinnaś ją ująć, mówię Ci.
      Jio też świetnie pisze, jest miłość i tajemnice zawsze jakieś, głównie z przeszłości, normalnie nie potrafię się oprzeć, żeby nie przeczytać całej od razu. A jak dostaję do recenzji to p. Małgosia wie, że przezcytam poza kolejnością, w nocy.
      Pisałam to zdanie chyba pod wpływem emocji... Ale trudno, dopisałam tylko słowo "jej" i musi wystarczyć :D
      "Wymarzonego czasu" nie ma, ale koniecznie trzeba go przeczytać po 1 tomie. Po prostu nie ujęłam, jakoś bardziej mnie przekonał "Dom". Ale nie to, że mi się Czas nie podobał.

      Usuń
  9. Też zainteresowała mnie książka "Wzgórze Dzikich Kwiatów". Jeśli jest tak dobra jak piszesz, to biorę w ciemno. Zwłaszcza teraz po sadze wielopokoleniowej Joanny Miszczuk.
    Ogólnie Katarzyna Michalak mnie zawiodła. Nie jestem jej fanką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się nią zainteresować! :) To naprawdę książka, która już od roku siedzi mi w głowie...
      Rozumiem, nie każdy musi lubić jej twórczość.

      Usuń
  10. Mam ochotę na "Wzgórze Dzikich Kwiatów" i twórczość Sarah Jio.

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie "Wzgórze ..." też wśród najlepszych i tez z niecierpliwością wyczekuje następnej książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli potwierdza się, że w wielu przypadkach mamy podobnie z gustem czytelniczym :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...