środa, 1 kwietnia 2020

Podsumowanie marca i hasło na kwiecień 2020 - Pod hasłem

Dzień dobry,

jeszcze miesiąc temu, gdy pisałam do Was wstęp w podsumowania lutego, nie przypuszczałam, jak bardzo zmieni się nasza rzeczywistość.
Ilu ludzi zachoruje, ilu umrze... Jaki będziemy przeżywać stres i jak bardzo będziemy psychicznie odczuwać zamknięcie... A najgorsze przed nami...

Kochani mam nadzieję, że wśród Was i w Waszych rodzinach, nawet jeśli zdarzyła się kwarantanna po kontakcie z kimś zarażonym (pozdrawiam takie osoby szczególnie :*), to nikt nie zachoruje.

Trzymajcie się! Stosujcie do akcji #zostańwdomu  #zostańwdomuiczytajksiążki #piecz #gotuj #rysuj i co tam jeszcze robicie :) Ale nie wychodźcie, byśmy mogli szybko wszyscy nacieszyć się wiosną! Albo latem :)


Przypominam też - jak co roku - że nie znoszę Prima Aprilis, nie obchodzę, nie uznaję - hasło jest na serio. Proszę o nie robienie mi kawałów.



Zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania marca, kiedy hasło brzmiało: egzotycznie  [koło ratunkowe - początek = koniec]



Wyzwanie ukończyło: 15 osób. Przeczytaliśmy w sumie 29 książek




Statystycznie:
  • lit. polska - 17; lit. zagraniczna - 12
  • pierwsze miejsce należy do Bociankowej77, która przeczytała 6 książek - brawo!
  • na drugim miejscu podium znalazła się pasjonatka książek - 4 lektury - gratuluję!


kolorowa.ewelina
1. "Szafranowe niebo" Lesley Lokko

Iwona Wendreńska
1. „Antologia poezji afrykańskiej” Zbigniew Stolarek, Wanda Leopold (opracowanie: Polacy, ale poezja napisana przez osoby pochodzące z Afryki)
2. „Wyznaję, że żyłem. Wspomnienia” Pablo Neruda

Bożena T.
1. "Gorzka czekolada" Lesley Lokko
2. "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" Paulo Coelho

Monika W.
1. "Królowa deszczu" Katherine Scholes
2. "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" Paulo Coelho


Paulina Sarnecka
1. "Dwie królowe" Philippa Gregory

monweg
1. "Znaleziony" Nadine Gordimer




Osoby, które skorzystały z koła ratunkowego - jeszcze nigdy koło ratunkowe nie było tak potrzebne :) Cieszę się, że zostało docenione:

pasjonatka książek
1. "Antolka" Magdalena Kordel
2. "Zostań ile chcesz" Anna H. Niemczynow 
3. "Złodziejka dusz" Renata Kosin
4. "Anioły do wynajęcia" Malwina Ferenz 

martucha180
1. „Dziewczyny znikąd” Amy Reed
2. „Alicja” Majka Milejko

Maria Kasperczak
1. "Chłopiec" Zbigniew Zyśk
2. "Miłość rano, miłość wieczorem" Maria Nurowska
3. "Wioska kłamców" Hanna Greń

Sylwia
1. "Ania z Avonlea" Lucy Maud Montgomery

Bociankowa77
1. "Lekarstwo na żal" Ewa Zdunek
2. "A między nami wspomnienia" Gabriela Gargaś
3. "Antolka" Magdalena Kordel
4. "Agrafka" Izabela Sowa
5. "Aleja siódmego anioła" Renata Kosin
6. "Awaria małżeńska" Natasza Socha

Aine
1. "Władca wilków" Juraj Červenák

Agnesto
1. "W krainie czarów" Sylwia Chutnik

SmaszKa
1. "Miasteczko Salem" Stephen King

ejotek
1. "Iskierka nadziei" Anna Szczęsna



........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 



Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)




ZASADY WYZWANIA na 2020 (zwróćcie uwagę na podwyższoną poprzeczkę, czyli zwiększoną minimalną liczbę stron):

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 8 edycji: 31 grudnia 2020r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • W dowolnym momencie roku, nieregularnie oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2020 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 200 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na kwiecień:
"Imionowo"



Kwartalne koło ratunkowe [marzec-maj]:
początek = koniec





[przypominam, że w tym roku czytane książki muszą mieć minimum 200 stron]




 

Wyjaśnienie hasła:

W kwietniu poszukujemy na półkach książek, których autorzy mają imię na tę samą literę co Wasze imię :) Liczy się tylko pierwsza litera.

Mam wrażenie, że takie lub podobne hasło już kiedyś było, ale...
1. uczestnicy wyzwania trochę się zmieniają
2. mamy ciężki czas i nie macie jak skorzystać z biblioteki, dlatego z małą modyfikacją (o niej poniżej) takie zrobiłam zadanie kwietniowe. Myślę, że bez problemu macie pasujące książki w swoich biblioteczkach, zwłaszcza że gatunków nie ograniczam (wyjątki są od dawna w regulaminie - czyli czego nie zaliczam), minimum to oczywiście 200 stron.

Minimum do zaliczenia miesiąca to 2 książki - jedna musi być literaturą polską, druga - zagraniczną.

Czytając dalej, pozycje nr 3 i 4 (a potem analogicznie 5 i 6 itd.) - również musi być to para: lit. polska + zagraniczna

Osoby, które w nicku nie mają imienia, proszone są o podanie go w komentarzu (dla totalnych tajniaków: przynajmniej informacji typu "moje imię zaczyna się na ....). Chyba, że wiecie na 100% iż znam Wasze imię to nie musicie nic pisać.


Nie zaliczam duetów, chyba że obaj autorzy będą spełniali warunki hasła.



Wyjaśnienie koła ratunkowego [marzec-maj]:


W niniejszym kwartale możemy ratować się czytaniem książek, które na początku i na końcu tytułu mają taką samą literę np. "Dziewczyny znikąd", "Mów szeptem", "Iskierka nadziei"

Pamiętajcie, że w ciągu kwartału, koło można wykorzystać tylko raz, w dowolnie wybranym miesiącu.  Jeśli wykorzystałaś w marcu, to w kwietniu i maju już nie możesz.




W razie pytań jestem do dyspozycji, życzę powodzenia :)




Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 

45 komentarzy:

  1. Wow, faktycznie zaszaleliśmy z wykorzystaniem koła ratunkowego. :) Hasło kwietniowe świetne i cieszy mnie bardzo, bo właśnie czytam "Trzynaście" Steve'a Cavanagha. Troszkę trudniej z dopasowaniem polskiej lektury, ale pozmieniam trochę listę na kwiecień i wrzucę do niej najwyżej "Dziewczęta z Auschwitz" mojej imienniczki. :) Powodzenia wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej wreszcie się to koło przydało :)
      Super, że się wpasowujesz, jedną dodatkową to jakoś wciśniesz :D

      Usuń
  2. Zdrówka! I powodzenia wszystkim w wyzwaniu. :)
    P.S. Ja też nie znoszę robienia mi kawałów...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasuję. Mam 15 książek do recenzji, imię żadnego autora nie zaczyna się na M. Za to na A i J mam od groma...
    Niby łatwe hasło, ale nie dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale niefart :( A tak liczyłam, że to będzie łatwe...

      Usuń
  4. Gratuluję osobom, które wzięły udział i podołały. Ja rzadko kiedy biorę udział w wyzwaniach, ale będę trzymać kciuki za Was. :) Oby następny miesiąc okazał się równie owocny!

    A ja bardzo lubię Prima Aprilis - kiedyś się naprawdę wkręcało, czasami niemal pół dnia utrzymywało się kłamstwo. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy :)
      Może kiedyś się skusisz, na próbę :D

      Ja zostałam raz - dawno temu - tak wkręcona w poważnej sprawie, że od tamtego czasu nienawidzę tego dnia

      Usuń
  5. na razie pogoda znów zrobiła się zimowa, więc #zostanwdomu nawet przyjemnie się wykonuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Niestety" w ciągu kilku dni nadejdą temperatury po 20 stopni ze słonkiem i wtedy człowiek z zazdrością patrzy za okno...

      Usuń
  6. Normalnie nie wierzę, że przy takim zapasie, jaki mam, brakuje mi książki do wyzwania :) Tym razem zagranicznego autora :( Na szczęście koleżanka poratuje :)
    Renata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę... przy tych setkach na półkach??
      Dobrze, że poratuje, tylko pamiętajcie i odległościach i zasadach!

      Usuń
    2. Ja też w to nie wierzyłam ;) Na moich półkach zdecydowana przewaga polskich autorów, zwłaszcza wśród zaległości. Mam 3 książki Rosamunde Pilcher, ale już dawno przeczytane :D

      Usuń
    3. U mnie też przewaga polskich, ale zaległości od lat mam masę i chyba tylko gatunkowo mogą mnie zaskoczyć,że nic nie będę miała np. fantastyka czy biografie...
      Tak to wybór ogromny

      Usuń
  7. Wśród moich recenzyjnych, czyli tych najpilniejszych książek, jak na złość nikogo na A. Coś jednak znajdę, imiona na A są bardzo popularne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że popularne, aż Ci go zazdroszczę! :)

      Usuń
    2. Aaa, ale ja nie doczytałam! Muszą być dwie... Polską już czytam, z zagraniczną będzie gorzej, ale pobuszuję w tylnych rzędach ;-)

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że tylne rzędy pomogły? :D

      Usuń
  8. O kurczę. Rano nie doczytałam (w telefonie nie lubię). Do zaliczenia 2 książki? A miało być łatwo. Mam dwie, ale polskie. Trzeba szukać dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest łatwo, przecież Twoje M łatwe jest :) I często spotykane. Masz mnóstwo książek w domu - wierzę, że znajdziesz. Wszak nie zawsze pasuje nam coś co stoi w przednich rzędach :D

      Usuń
  9. 1. "Wszystko przez Amandę" Piotr Rowiński
    2. "Jackie czy Marilyn? Ponadczasowe lekcje stylu" Pamela Keogh



    I pytanie mam czy trzecia książka może być zagranicznego autora? Polskich pisarzy z imieniem na P zbrakło na półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doczytałam, że trzecia musi być polska. Także trzeba sąsiadów poprosić o pomoc w przejrzeniu ich półek.

      Usuń
    2. Tak naprawdę to nie ma znaczenia jaka będzie trzecia, bowiem liczy się para. Tak jak napisałam w wyjaśnieniu - po pierwszej parze jeśli czyta się dalej musi być znów para (polska+zagraniczna) - jednej książki już potem nie zaliczam, tylko parę :)
      Mam nadzieję, że już to zrozumiale napisałam :)
      Ale fakt, sąsiedzi mogą się przydać :D

      Usuń
  10. Wiesz, że A :)

    1. "Zbrodnia po irlandzku" Aleksandra Rumin
    2. "Niedziela na wsi" Agatha Christie

    OdpowiedzUsuń
  11. 1. "Bez litości i przebaczenia" Mariusz Leszczyński http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2020/04/bez-litosci-i-przebaczenia.html
    2. "Apartament w Paryżu" Michelle Gable http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2020/04/apartament-w-paryzu.html

    OdpowiedzUsuń
  12. "Imionowo"

    „Kobiety niepodległości. Bohaterki, zony, powiernice” Iwona Kienzler
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4848093/kobiety-niepodleglosci-bohaterki-zony-powiernice/opinia/57881274?#

    „Dosięgnąć szczytu” Irwin Shaw
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/297521/dosiegnac-szczytu/opinia/57474715?#

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podpisałam się.

      Pozdrawiam
      Iwona Wendreńska :)

      Usuń
    2. Ale u mnie nie musisz w sumie, wiem że to Ty :)

      Usuń
    3. Supcio,

      to dorzucam dwie kolejne :)

      „Ostatnie fado” Iwona Słabuszewska-Krauze
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/95530/ostatnie-fado/opinia/57964296?#

      „Krzesło Eliasza” Igor Štiks
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/53851/krzeslo-eliasza/opinia/57966137?#

      Mam już kolejną polską, muszę jeszcze popracować nad zagraniczną.
      Pozdrawiam
      I.

      Usuń
    4. Otatnie dwie kwietniowe:

      „Kasiarze, doliniarze i zwykłe rzezimieszki. Przestępczy półświatek II RP” Iwona Kienzler
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4903404/kasiarze-doliniarze-i-zwykle-rzezimieszki-przestepczy-polswiatek-ii-rp/opinia/58032544?#
      s.272

      „Komedia książki” István Ráth-Végh
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/123501/komedia-ksiazki/opinia/58033096?#
      s.268

      Miłego weekendu
      Iwona Wendreńska

      Usuń
  13. Nie taki diabeł straszny...
    Oto moje "imionowe" książki:

    "Płacz" Marta Kisiel
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/pacz-marta-kisiel.html
    "Tajemnica Filomeny" Martin Sixsmith
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/tajemnica-filomeny-martin-sixsmith.html

    "Kontener" Marek Bieńczyk
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/kontener-marek-bienczyk.html
    "Klub Koneserów Zbrodni" Michael Capuzzo
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/klub-koneserow-zbrodni-michael-capuzzo.html

    "Szamanka od umarlaków" Martyna Raduchowska
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/szamanka-od-umarlakow-martyna.html
    "Szczypta magii" Michelle Harrison
    https://monweg.blogspot.com/2020/04/szczypta-magii-michelle-harrison.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poleciałaś... ! Brawo! :)
      A tak narzekałaś :P

      Usuń
    2. Jeszcze dwie:

      "Żółte ślepia" Marcin Mortka
      https://monweg.blogspot.com/2020/04/zote-slepia-marcin-mortka.html

      "Testamenty" Margaret Atwood
      na razie bez recenzji. Podrzucę jak się napisze :)

      Usuń
  14. Imionowo :)
    1. "Tatarka" Renata Kosin
    2. "Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym" Regina Brett

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za zgodność inicjałów (RB)powinno być wyróżnienie Ejotku,czyż nie? :)

      Usuń
    2. Może gdyby było podwójnie :P

      Usuń
  15. "E" jak Ewelina:
    "Chłopak, którego nie było" E.Rodzeń
    "Historie miłosne" E.Schmitt
    Obie książki gorąco polecam! Szczególnie opowiadanie Marzycielka z Ostendy. Kto by się spodziewał, że tak taki Grey? Menu dla niego brzmi bardzo...apatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jedna prośba - podawaj pełne imiona :)

      Usuń
  16. „Lupus” Jens Henrik Jensen
    https://atramentowomi.blogspot.com/2020/04/bajka-o-lupusie.html

    Dziękuję za możliwość zaliczenia wyzwania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam parę!
    "Księżyc z pewexu" Aleksandra Boćkowska

    "Dotyk zła" Alex Kava
    http://agnestariusz.blogspot.com/2020/04/dotyk-za-alex-kava.html

    OdpowiedzUsuń
  18. "Wieczność bez ciebie" Bożena Gałczyńska-Szurek
    "Na skraju załamania" B.A. Paris

    "365 dni" Blanka Lipińska
    "Współlokatorzy" Beth O'Leary

    "Osiecka. Tego o mnie nie wiecie" Beata Biały
    "Za zamkniętymi drzwiami" B.A. Paris

    "Zastępcza miłość" Beata Majewska
    "Słodka morska bryza" Barbara Delinsky

    OdpowiedzUsuń
  19. 1. "Jedna miłość"Anna Dąbrowska.
    2."Łowca dusz"Alex Kava
    3."Jedną chwila"Anna Dąbrowska.
    4."Dama kameliowa"Aleksander Dumas
    5."Jedno życie"Anna Dąbrowska.
    6."Nie wiem jak ona to robi"Allison Pearson

    OdpowiedzUsuń
  20. "Dziewczęta z Auschwitz" Sylwia Winnik
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2020/04/dziewczeta-z-auschwitz-sylwia-winnik.html

    "Trzynaście" Steve Cavanagh
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2020/04/amerykanski-sen-trzynascie-steve.html

    OdpowiedzUsuń
  21. "Tylko morze zapamięta" - Monika A. Oleksa
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2020/04/27/tylko-morze-zapamieta-monika-a-oleksa/
    "Kołysanka z Auschwitz" - Mario Escobar
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2020/04/25/kolysanka-z-auschwitz-mario-escobar/

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...