środa, 19 kwietnia 2017

Podyskutujemy? #5

Święta już za nami...
Emocje ze sprzątaniem, pieczeniem i gotowaniem opadły, lodówka nie jest już przepełniona...

W chwili, gdy czytacie te słowa jestem jeszcze zapewne na Śląsku, w szpitalu z córą (w kwestiach moich zobowiązań proszę o wyrozumiałość), ale że dawno nie było u mnie nic z tego panelu postanowiłam w wieczór świąteczny przygotować ten post, by blog nie świecił pustkami podczas mojej nieobecności a ja przy okazji zaspokoję ciekawość w temacie jedzenia :)

Dla mnie nie ma Wielkanocy bez babki, buraczków z chrzanem, gotowanych jajek oraz kiełbasy wiejskiej. Oczywiście są też inne potrawy - w zależności gdzie spędzamy święta i kto gotuje :P - ale wymienione powyżej to obowiązkowe smaki. Gdy zabraknie któregoś elementu (jak barszczu z uszkami na Boże Narodzenie) to jakoś moje podniebienie nie czuje świąt... I nie zaradzą temu nawet najcudowniejsze ciasta, sałatki, żurki czy biała kiełbasa...

Ciekawa jestem co u Was pojawia się na świątecznym stole, jakie są regionalne tradycje oraz jakie potrawy są dla Was kwintesencją tych świąt. Czekam na Wasze komentarze :)

10 komentarzy:

  1. U mnie w tym roku było bardzo skromnie, a i tak wszystkiego we 4 nie zjedliśmy :D Dwa ciasta + babeczki + galaretka ze słodkości to jednak za dużo, a z rzeczy "na słono" nie mieliśmy w sumie nic specjalnego. Rodzina do nas nawet nie przyjechała, bo okazało się, że ciotka się rozchorowała razem z dzieciakami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkanoc u nas nie może obejść się bez tradycyjnej święconki, jajek, babki, białej kiełbasy i tradycyjnej sałatki jarzynowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas jest chyba dość tradycyjnie, więc żurek z białą kiełbasą, babka, gotowane jajka, a do tego sałatki i mięsiwo na milion sposobów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka jarzynowa mojej mamy musi być!

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas w tym roku skromniej, by za dużo po Świętach nie zostało. Tradycyjnie z obowiązkowych: święconka, barszcz biały z białą kiełbasą na niedzielne śniadanie, sałatka pieczarkowa z jajkami i porem, kilka pieczonych mięs, bigos i flaki na obiad w poniedziałek, a do tego ciasto drożdżowe, rolady biszkoptowe z różnymi nadzieniami i sernik (+inne, ale te bardziej z okazji urodzin jednego z domowników).

    Bardzo współczuję. Mam nadzieję, że u Was już lepiej i wyszłyście już ze szpitala. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wyobrażam sobie świątecznego stołu bez czerwonego barszczu na zakwasie (: Reszta to tylko dodatek, często jest tak, że święta miną, a ja nawet czegoś nie spróbuję (: Z ciast najbardziej lubię babkę orzechową i keks (:

    OdpowiedzUsuń
  7. Żur u mnie jest obowiązkowo! Z jajkiem w środku i ciastem drożdżowym do zagryzania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie zawsze jest żurek z białą kiełbaską i jajka! :)
    COś co uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Żurek z chrzanem musi być! z kiełbaską białą i wędzoną i z jajkiem :) No i jajka w majonezie najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas obowiązkowo musi być obecny biały barszcz z kiełbaską i jajkiem - to jest kwintesencja. Do tego oczywiście inne mięsa z buraczkami z chrzanem i koniecznie ciasta - sernik i makowiec. To wszystko w doborowym towarzystwie mojej rodziny sprawia, że święta mamy zawsze udane i wesołe :-)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...