sobota, 1 kwietnia 2017

Podsumowanie marca i hasło na kwiecień 2017 - Pod hasłem

Czas mnie znów przegonił i przeraził... Większość miesiąca spędziłam z chorą córą w domu a po czterech dniach przedszkola, wczoraj... znów została w domu :( Moje zaległości sięgają Księżyca...
Dlatego życzę nam lepszej pogody w kwietniu i duuużo zdrowia!

Ale bez przynudzania - Witajcie w kwietniu!
Piszę to zapewne co roku, ale dla przypomnienia oraz nowych zaglądających - nienawidzę "święta" obchodzonego dzisiaj i dlatego bez obaw możecie poszukiwać lektur na ten miesiąc, bowiem nie są to żarty. Nic nie ulegnie zmianom! Wszystko jest na serio!
Proszę też o nie robienie mi psikusów.

Zaczynamy nowy kwartał, dlatego dziś macie dwie niespodzianki - hasło i koło. Piszcie w komentarzach jakie są Wasze wrażenia, czasem są one dla mnie inspiracją co Wam się podoba i w jakim kierunku podążać w wyborze kolejnych haseł.

Życzę miłego czytania i zapraszam na podsumowanie :)




Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam na kilka słów podsumowania marca - hasło brzmiało: Przed i po


Wyzwanie ukończyło 30 osób. Przeczytaliśmy w sumie  92  książki



Statystycznie:
  • lit. polska - 43; lit. zagraniczna - 49
  • pierwsze miejsce na podium marca zajmują Z.P. oraz Daria Skiba - przeczytały po 7 książek! Gratuluję :)
  • na drugim miejscu - z liczbą 5 lektur - znalazły się Maria Kasperczak, Paulina Sarnecka oraz martucha180 - brawo!



posredniczkaa  
1. Z każdym oddechem  Maya Banks
2. Niebezpieczne podobieństwo Małgorzata Nachtman-Dzikowska

Pani_Wu
1. Zamknięta trumna  Sophie Hannah
2. Rezerwat niebieskich ptaków  Ewa Nowak
3. Niewzruszenie  Ewa Nowak

Z.P.
1. Dziesięć płytkich oddechów  K. A. Tucker
2. Jedno małe kłamstwo   K.A. Tucker
3. Rezerwat niebieskich ptaków  Ewa Nowak
4. Cztery sekundy do stracenia  K.A.Tucker
5. Ścieżki nadziei  Richard Paul Evans
6. Moje córki krowy  Kinga Dębska
7. Boys from hell  Agnieszka Lingas-Łoniewska

Badylarka Domatorka
1. Wspomnienia w kolorze sepii Anna J. Szepielak
2. Podarunek Krystyna Mirek
3. Podarunek Richard Paul Evans

Sylwia
1. Właśnie dziś, właśnie teraz Karolina Wilczyńska
2. Nieważkość Julia Fiedorczuk
3. Slow Burn. Kropla drąży skałę K. Bromberg

Monika Piotrowska-Wegner
1. Jesień magii  Dorota Wieczorek
2. Całkiem obcy człowiek  Rebecca Stead
3. Mroczny zaułek  Louise Doughty

Agnesto
1. Pozorność   Natalia Nowak-Lewandowska
2. Szeptane opowieści  Anna Dutkiewicz
3. "Właśnie dziś, właśnie teraz" Karolina Wilczyńska
4. Miód na serce Edyta Świętek

pasjonatka książek
1. "Kiedy pozostaje żal" Lisa de Jong
2. "Spięcie" Sandra Brown
3. "Właśnie dziś, właśnie teraz" Karolina Wilczyńska
4. "Cząstka ciebie i mnie" Vanessa Greene

Maria Kasperczak
1. Pierwsza na liście  Magdalena Witkiewicz
2. Miasto glin  Karin Slaughter
3. Krwawy medalion Danka Braun
4. Dziewczyna którą kochałeś  Jojo Moyes
5. W kręgu księżniczki  Jean Sasson

Paulina Sarnecka
1. "Poczekajka" Katarzyna Michalak
2. "Zachcianek" Katarzyna Michalak
3. "Fałszywy trop" Henning Mankell
4. "Dom na plaży" Sarah Jio
5. "Finimondo" Piotr Siemion

Ela Noga / Sonrisa
1. Dwadzieścia siedem snów Marta Alicja Trzeciak
2. Studnia bez dnia Katarzyna Enerlich
3. Spotkajmy się w Strefie Gazy Luisa B. Waugh
4. Osobliwy dom pani Peregrine Ransom Riggs

Gosia B.
1. Z mgły zrodzony Brandon Sanderson
2. Człowiek, który chciał wszystko wiedzieć Dror A. Mishani
3. Każdy jej strach Peter Swanson
4. Raze Tillie Cole

Monika Wilczyńska
1. Sezon zamkniętych serc   Wioletta Leśków – Cyrulik
2. Dotyk ciemności  C.J. Roberts

Edyta S.
1. Mąż potrzebny na już  Małgorzata Falkowska
2. Kobiety ciężkich obyczajów  Natasza Socha
3. Już nie uciekam  Anna Sakowicz
4. Jagoda  Anna Kasiuk

Kamilla
1. Wołynianki: z Wołynia do PRL Piotr Jaźwiński, Aleksander Jaźwiński

Aine
1. "Do trzech razy śmierć" Alek Rogoziński
2. Pracownia dobrych myśli Magdalena Witkiewicz

efka831
 1. Lawendowy pokój  Nina George

martucha180
1. Berło i krew. Królowie i królowe na wojnie 1914-1945  Jean des Cars
2. Mąż potrzebny na już  Małgorzata Falkowska
3. Gorzej być (nie) może  Małgorzata Falkowska
4. Dom czwarty  Katarzyna Puzyńska
5. Do trzech razy śmierć  Alek Rogoziński 

magdalenardo
1. Rodman. Powinienem być już martwy  Dennis Rodman, Jack Isenhours

Klaudyna Maciąg
1. Sufrażystki Lucy Ribchester

Zuzanna K.
1. Między prawami. Polowanie na Wilka  Vera Eikon

Duremka94
1. "Bractwo śmierci" Nora Roberts pisząca jako J.D. Robb
2. "Ostre cięcie" Max Allan Collins

Iwona
1. "Neo-Nówka. Schody do nieba"  Krzysztof Pyzia, Roman Żurek, Michał Gawliński, Radosław Bielecki
2. Najdłuższa noc  Marek Bukowski, Maciej Dancewicz
3. Ukryte działania  Margot Lee Shetterly
4. Chłopak, który chciał zacząć od nowa  Kirsty Moseley

Marjory
1. "Nie ma jak w domu" Mary Higgins Clark
2. "Spalić wiedźmę" Magdalena Kubasiewicz

Daria Skiba
1. Mine  Katy Evans
2. Potomkowie  Tosca Lee
3. Pani Einstein Marie Benedict
4. Ogień, który ich spala  Brittainy C. Cherry
5. Do trzech razy śmierć  Alek Rogoziński
6. Dwór mgieł i furii  Sarah J. Maas
7. Carpe diem  Diane Rose

SmaszKa
1. Andaluzyjski przyjaciel   Alexander Söderberg
2. Niewidzialny morderca  Lene Kaaberbol Agnete Friis
3. Lwy z Lucerny  Brad Thor
4. Dramat na pustkowiu  George James Grinnell

Epilog - zaczytana Joana
1. Rubinowe Czółenka  Joanne Harris

Poligon Domowy
1. Walka  Vi Keeland
2. Koszmar Morfeusza  K.N. Hanner

Wiki
1. "Cela 7" Kerry Drewery
2. "Dom na wyrębach" Stefan Darda
3. Granat poproszę Olga Rudnicka
4. "Zapach suszy" Tomasz Sekielski




W tym miesiącu nikt nie potrzebował koła ratunkowego.



Na moje lektury złożyły się:
1. Właśnie dziś, właśnie teraz  Karolina Wilczyńska

........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Proszę o wpisywanie w komentarzu:  tytułu i autora książki oraz link do recenzji (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)

Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.



ZASADY WYZWANIA:

  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 5 edycji: 31 grudnia 2017r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • Na początku każdego kwartału oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do tej pory wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Teraz będzie to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2017 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe, od tego roku zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 140 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na kwiecień:
europejski pierwszy raz


Kwartalne koło ratunkowe kwiecień-czerwiec:
"-ości i bez"
[restauracyjne menu wg ejotka :P]



Wyjaśnienie hasła...

By zaliczyć kwietniowe hasło należy przeczytać minimum jedną książkę... dowolnego europejskiego autora/autorki, ale pod warunkiem, że:
- nie jest to autor polski
- nigdy nie czytaliśmy jego twórczości
- każda kolejna książka w kwietniu musi być już innego, nowego dla Was europejskiego autora (kraj może być powtórzony)



Wyjaśnienie koła... 

Zacznę może od inspiracji :)

Znam taki kawał:
"W kawiarni facet zamawia u kelnera kawę. Kelner pyta: ze śmietanką czy bez? Gość na to: Panie, a po co mi bez?!"

Zaś w "Hormonii" Nataszy Sochy było zamówienie na kakao bez proszku :)  [s.102]
  

"-ości" to niejako resztki po jedzeniu ryby.

Zatem w tym kwartale możemy ratować się książkami, w tytułach których znajdują się:
  • "-ości" - jako człon wyrazu albo słowo samodzielne (zaliczę też "-ość")
  • "bez" - jako człon wyrazu albo słowo samodzielne  (litery w BEZ nie mogą być rozdzielone spacją)




POWODZENIA! :)





Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)


92 komentarze:

  1. O mamo! Nie wiem, co lepsze:) ide zrobić przegląd regałów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż... odpowiedzi to ja nie znam :)
      I co mówią regały? :D

      Usuń
    2. No i chyba jednak hasło miesiąca. Zupełnie przypadkiem , bo ja byłam przekonana, ze autor jest polski, a się okazało, że nie... Ależ mnie zmylio nazwisko!

      Usuń
  2. Wow :-) w marcu bylo u mnie słabo wiec teraz mam sporo do wyboru :-)
    Ewelinko ni zapomnialas o mnie w podsumowaniu marca ;-) było u mnie słabo ale jedną książkę dalam radę :-)
    Teraz ruszam na przetrzasanie mojej biblioteczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, nie zapomniałam o Tobie, ale zgłoszenie przysłałaś późno, post miałam ustawiony automatycznie i dopiero teraz mogłam usiąść do laptopa.
      Już Cię dopisałam :)
      Życzę zatem znacznie lepszego kwietnia! :) i powodzenia w poszukiwaniach

      Usuń
  3. Tak to jest w przedszkolu. Przerażają mnie te ciągłe choroby i cieszę się, że na razie nie muszę tego przeżywać. Patrycjo, zdrowiej, bo za ładna pogoda na chorowanie!
    Co do haseł (obu!) - aaaaaa, zbieram jeszcze szczękę z podłogi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwuś, ale 4 dni i znów?? to jakiś rekord...
      Ale nie ma uszkodzeń? :P Zaskoczyłam Cię? :)

      Usuń
    2. Ewelinko, niestety... mój brat miał tak samo. :(
      Nie ma, jestem cała i zdrowa!! :D

      Usuń
    3. Pewnie, że zaskoczyłaś. Jak zawsze!!! :)

      Usuń
    4. Wiesz, Pati bywała chora, ale teraz to jakaś magia... zwalam na pogodę.
      Uffff, nie będę musiała odszkodowań płacić :D

      Usuń
  4. Zobaczę, może jakiś Europejczyk poniewiera się na półkach...
    Albo jakieś "ości" wydłubię... ;-)
    życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Uśmiałam się z Twojego komentarza :)

      Usuń
  5. Hasło na kwiecień to prawdziwe wyzwanie! Aż żałuję, że wczoraj pisałam o książce Dominika Dana, bo idealnie pasowałaby teraz :(
    Ale jak wyzwanie, to wyzwanie - trzeba czegoś poszukać :)

    Dużo zdrowia dla Córy i choć trochę odpoczynku dla Ciebie. Dbajcie o siebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałaś, wszak to wyzwanie :) Ale proszę brać pod uwagę fakt, że w tym roku jest koło :)
      Dzięki! :) i powodzenia

      Usuń
    2. Koło wolę zostawić na później :) Nigdy nie wiadomo, co wpadnie Ci do głowy przy następnym haśle, niech zatem zostanie "na trudniejsze czasy" ;)

      Usuń
  6. Mam parę pomysłów. :)
    Zaczytanego i zielonego kwietnia! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No to wymyśliłaś! Zaczęłam się zastanawiać, czy kraj też ma być pierwszy raz? Ale i tak ratuję się kołem (: Mam tylko pytanie - czy wybieram jedną opcję koła, czy mogę pomieszać "bez" i "-ości"? No bo przecież można zamówić rybę bez ości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano :P
      Nie, kraj nie musi być nowy dla Ciebie. Tylko autor.
      Bez i ości można mieszać, wszak to całość koła.

      Usuń
  8. Podziwiam twoją wyobraźnię i pomysły na nowe hasło. Będzie europejsko.
    Ości i bezy ustawiam na kolejny miesiąc.

    Dla Patrysi zdrowia. Przeraża mnie myśl, że od września przedszkole i to co z nim się wiąże (to słowo na CH - boję się nawet je napisać, bo wreszcie moje bąble zdrowe;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Staram się jak mogę... a pomysły przybywają same... ja tylko sprawdzam czy to się da zrobić z książkami, żeby było dużo pasujących :)
      Nie dziękuję :D Powodzenia dla Was, choć każdy podobno musi odchorować. Oby w szkole było lepiej...

      Usuń
    2. Dzięki kwietniowemu hasłu okazało się że na półkach mam sporo australijskich oraz kanadyjskich pisarzy.
      Zaczęłam poraz 3 czeską "Siekierę" i wreszcie mam motywację, aby ją dokończyć.

      Usuń
    3. Może kiedyś i tamci pisarze się przydadzą :)
      Ciekawa jestem czy motywacja będzie na tyle silna, że Ci się uda dokończyć :D

      Usuń
  9. A ja się zastanawiałam, czy nie skorzystać z marcowego koła ;) W kwietniowe trochę musiałam się wczytać, ale może być ciekawie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dario, koło nie jest przecież obowiązkowe do wykorzystania... Nie jest też gorsze niż normalne hasło...
      To ma tylko pomagać.
      Wiesz, czasami trudno jest mi opisać swój pomysł, żeby był jasny dla Was, bo czasem to pokręcone pomysły :)

      Usuń
  10. Ja tak dla uściślenia: autor czyli chodzi wyłącznie o piszących mężczyzn? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ograniczam płci - autorzy i autorki - do wyboru :)

      Usuń
    2. To dobrze. :) To może na początek Tolkien? ;)

      Usuń
    3. Bałam się, czy dam radę, ale udało się. Właśnie skończyłam czytać "Hobbita" J.R.R. Tolkiena. Niestety z wiadomych przyczyn recenzję podeślę później (już na początku maja).
      Kiedyś próbowałam z Tolkienem i nie poszło mi - dziś wiem dlaczego. Cudownie wykreowane światy, bohaterowie, przygody - trzeba jednak ciszy i spokoju, by móc spokojnie dać się ponieść przygodzie, albowiem języka Tolkiena nie należy do łatwych. ;)

      Usuń
  11. O kurczę, nie wiem, co wybrać.... chyba skupię się jednak na Europejczykach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz decydować dziś, zobaczysz co Ci w oko wpadnie :)

      Usuń
  12. Pani Ewelino, życzę wiosennie dużo zdrowia dla Córeczki. I czasu na spokojną lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://agnestariusz.blogspot.com/2017/04/dziewczyna-w-ciemnosci-marion-pauw.html
    Dziewczyna w ciemności Marion Pauw (Holandia)

    OdpowiedzUsuń
  14. literatura francuska
    Sekrety roślin. Przyroda uchyla listka tajemnicy - Anne-France Dautheville
    https://monweg.blogspot.com/2017/04/sekrety-roslin-przyroda-uchyla-listka.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. literatura rosyjska

      Piórko Finista Jasnego, cud-sokoła
      https://monweg.blogspot.com/2017/04/basnie-rosyjskie-i-koreanskie.html

      Mam nadzieję, że uznasz baśnie rosyjskie :)

      Usuń
    2. literatura irlandzka
      Siedem sióstr - Lucinda Riley
      https://monweg.blogspot.com/2017/04/siedem-siostr-lucinda-riley.html

      Usuń
    3. literatura angielska
      Córeczka - Kathryn Croft
      https://monweg.blogspot.com/2017/04/coreczka-kathryn-croft.html

      Usuń
    4. Zapominam o tych regułach. literatury rosyjskiej nie bierz pod uwagę. Nie ma 140 stron.

      Usuń
  15. Żona plantatora herbaty Dinah Jefferies (Wlk. Brytania)
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/04/chleb-orkiszowo-zytni-z-sezamem-i-zona.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaległy link:

    Cela 7 Kerry Drewery
    http://literaturomania.blogspot.com/2017/04/cela-7-czym-jest-sprawiedliwosc.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaległy link":

      Granat poproszę! Olga Rudnicka
      http://literaturomania.blogspot.com/2017/05/granat-poprosze-zabawna-komedia.html

      Usuń
  18. Sekretne życie drzew - Peter Wohlleben [literatura niemiecka]

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2017/04/sekretne-zycie-drzew-peter-wohlleben.html

    Pozdrawiam serdecznie Ejotku i życzę Wam zdrowia na wiosnę!

    OdpowiedzUsuń
  19. 1. Pierwsze kłamstwo Sara Larsson
    http://gosia72.blogspot.com/2017/04/pierwsze-kamstwo-sara-larsson.html
    Szwecja

    OdpowiedzUsuń
  20. Prawdziwa królowa. Elżbieta II, jakiej nie znamy - Andrew Marr (literatura angielska)
    http://agnestariusz.blogspot.com/2017/04/prawdziwa-krolowa-elzbieta-ii-jakiej.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Co kryją jej oczy Sarah Pinborough (literatura brytyjska)
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2017/04/co-kryja-jej-oczy-sarah-pinborough.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Marcina Lutra myśli (nie)znane - Marcin Luter (w tłumaczeniu Kamila Basińskiego) [literatura niemiecka]
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2017/04/marcina-lutra-mysli-nieznane-marcin.html

    OdpowiedzUsuń
  23. "Wiosna Mikołajka" René Goscinny, Jean-Jacques Sempé
    http://literaturomania.blogspot.com/2017/04/wiosna-mikoajka-swiateczno-wiosenne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodałam - literatura francuska ;)

      Usuń
    2. "Wiedźmy" Roald Dahl
      http://literaturomania.blogspot.com/2017/04/jak-rozpoznac-wiedzmy.html

      literatura angielska

      Usuń
    3. "Całe życie" Robert Seethaler
      literatura austriacka

      link do recenzji prześlę jutro

      Usuń
  24. 1. "Siekiera" Ludvik Vaculik - czeska (umęczona)
    2. "Latarnik" Camilla Lackberg - szwedzka (bardzo mi się podobała)

    OdpowiedzUsuń
  25. 2. "Zamachowiec" Liza Marklund (Szwecja)
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/04/szadz-miekka-w-moim-ogrodzie-i.html

    OdpowiedzUsuń
  26. "Czarna kawa" Agatha Christie http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/04/czarna-kawa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tort weselny" Blandine Le Callet https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2017/04/tort-weselny.html

      Usuń
  27. "Za zamkniętymi drzwiami" - B.A. Paris
    (Wielka Brytania)
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/2017/04/za-zamknietymi-drzwiami-ba-paris.html

    OdpowiedzUsuń
  28. 1. "Pałac północy" Carlos Ruiz Zafon
    2. "Coming Down" - Carrie Elks
    Recenzje pojawią się jak odzyskam połączenie z internetem i będę miała chwilę czasu żeby je przenieść z papieru do laptopa. Postaram się zrobić to przed końcem kwietnia ale nic nie obiecuję bo kompletnie pochłonęły mnie studia i prawie na nic nie mam czasu :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna recenzja jest :). Jak dam radę to jutro pojawi się do "Pałacu północy".
      2. https://duremkaczyta.blogspot.com/2017/04/252017-o-miosci-w-londynie.html

      Usuń
    2. 3. "A Summer at sea" Katie Fforde

      Usuń
    3. 3. https://duremkaczyta.blogspot.com/2017/04/272017-szkockie-wakacje.html
      Do "pałacu północy" recenzja się tworzy, jak dam radę to przed północą się pojawi ;)
      Ps. Miłej majówki ;)

      Usuń
    4. Zapomniałam dodać - "Pałac północy" - lit. hiszpańska, "Coming down" i "A summer at sea" - lit. brytyjska

      Usuń
    5. Kraje sobie wyguglałam... :)
      Nie musisz się spieszyć, bowiem lada chwilę zniknę sprzed laptopa a rano wyjeżdżam, więc uzupełnię dopiero ok. wtorku/środy

      Usuń
    6. Sęk w tym że ta recenzja tworzy się od początku kwietnia i jakoś nie mogę jej skończyć... może w końcu dzisiaj mi się uda :)

      Usuń
  29. "Podarunek" Cecelia Ahern
    https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/04/book-tour-podarunek-cecelii-ahern.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pocałunek na pożegnanie" Tasmina Perry
      https://ogrodksiazek.blogspot.com/2017/04/tasmina-perry-pocaunek-na-pozegnanie.html

      Usuń
  30. 3. Po prostu razem Anna Gavalda
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/04/saatka-jesien-z-wiosna-i-po-prostu-razem.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Znalazłam książkę na swej półce, w dodatku pasuje do mego wyzwania, a oto ona:
    Stasi i dziecko – David Young
    http://atramentowomi.blogspot.com/2017/04/sledztwo-milicji-ludowej-i-stasi.html

    OdpowiedzUsuń
  32. "From Notting Hill with Love... Actually" Ali McNamara (brytyjska)

    OdpowiedzUsuń
  33. „Kaszmirowy szal” – Rosie Thomas (angielska)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/04/26/kaszmirowy-szal-rosie-thomas/

    OdpowiedzUsuń
  34. Dziewczyna w lodzie Robert Bryndza

    https://sonrisaart.wordpress.com/2017/04/26/dziewczyna-w-lodzie-roberta-bryndzy-czyli-w-koncu-kryminal/

    OdpowiedzUsuń
  35. „Córka Masywu Maurów” – Frédérick D’Onaglia (francuska)
    http://poczytajka.blog.pl/2017/04/28/corka-masywu-maurow-frederick-donaglia/

    OdpowiedzUsuń
  36. 4. "Pacjentka z sali numer 7" Baptiste Beoulieu (francuska)

    OdpowiedzUsuń
  37. 1. "Nie tacy oni straszni" Federica Bosco (Włochy)
    2. "Wiewiórki z Central Parku są smutne w poniedziałki" Katherine Pancol (Francja)
    3. "Przebudzenie señority Prim" Natalia Sanmartin Fenollera (Hiszpania)
    4. "Lucynka, Macoszka i ja" Martin Reiner (Czechy)

    OdpowiedzUsuń
  38. 1. "Płomień strachu" Jack Lance (Holandia)
    2. "Gra z mordercą" Ali Knight (Wielka Brytania)

    słabo..... ale czyta się też inne książki :D
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  39. 3. Louis de Funès: Nie mówcie o mnie za dużo - Patrick de Funès, Oliver de Funès [literatura francuska]
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2017/04/louis-de-funes-nie-mowcie-o-mnie-za.html

    4. Seniorzy w natarciu - Catharina Ingelman-Sundberg [literatura szwedzka]
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2017/04/seniorzy-w-natarciu-catharina-ingelman.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Koło ratunkowe (:
    1. „Nakarmię cię miłością” Anna Dąbrowska
    2. „Mniej złości, więcej miłości” Natalia Sońska
    3. „Kropla zazdrości, morze miłości” Natalia Sońska
    4. „Zwodnicza miłość” Julie Cohen
    5. „Bez słów” Mia Sheridan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mi lepiej napisz jak wrażenia :) nie czytałam 3. i 4., z tym że 3 zamierzam :)

      Usuń
  41. "Silva rerum" Kristina Sabaliauskaite (literatura litewska)
    http://kami-mojemiejsce.blogspot.com/2017/04/moje-wyzwania.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Wierność w stereo Nick Hornby

    Recenzja na GR:
    https://www.goodreads.com/review/show/1986726112

    OdpowiedzUsuń
  43. Zaległy link do Pracowni Dobrych Myśli:
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2017/04/moje-lektury-na-przesilenie-wiosenne.html

    oraz jednocześnie bieżący do From Notting Hill With Love... Actually

    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2017/04/moje-lektury-na-przesilenie-wiosenne.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ocaliła mnie łza Angele Lieby, Herve de Chalendar
    http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2017/04/angele-lieby-herve-de-chalendar-ocalia.html

    Ufff... w ostatniej chwili...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz farta, bo akurat tworzę podsumowanie :)
      Ale pamiętasz, że jak przeczytałaś to wystarczy, że zgłosisz a link można dosłać potem? :D

      Usuń
  45. Córka doskonała
    Amanda Prowse
    http://poligon-domowy.blogspot.com/2017/04/corka-doskonaa-amanda-prowse.html

    OdpowiedzUsuń
  46. Rzutem na taśmę

    4. Nic nie trwa wiecznie Maureen Lee
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/04/jaglana-tarta-ze-szparagami-i-nic-nie.html

    OdpowiedzUsuń
  47. "Mapa czasu" Felix J. Palma
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2017/04/mapa-czasu-felix-j-palma.html

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...