poniedziałek, 29 lutego 2016

Katarzyna Michalak "Mistrz"




Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 2013
Liczba stron: 312
Seria: z Tulipanem










Gdyby ktoś ukrył przede mną nazwisko autorki tej książki, to nie wiem czy udałoby mi się odgadnąć jaka jest prawda (zastanawiam się nawet czy gdyby tak je faktycznie ukryć to nie miałaby wyższych ocen, ponieważ niektórzy uprzedzają się do twórczości K. Michalak). Z uwagi na miejsce akcji (głównie Cypr) oraz nietypowe - a chwilami egzotyczne - imiona bohaterów (o których za chwilę), celowałabym w pierwszej kolejności w nazwiska zagraniczne. Wiedząc, że to jednak polska autorka moją pierwszą myślą byłaby raczej Agnieszka Lingas-Łoniewska, która ostatnio mi udowodniła jakże świetne sensacje pisze... Ale Katarzyna Michalak?? Jestem zaskoczona treścią w wydaniu tej autorki. Ale może po kolei...

Dwudziestoletnia Sonia tuż przed północą wracała z treningu do domu. Jednak taksówka zepsuła się kilka minut od celu (czy to naprawdę był przypadek?) i musiała skorzystać z przejścia podziemnego. Nie spodziewała się, że ta decyzja by nie nadłożyć drogi i nie schodzi w dół zaważy na jej życiu, na przyszłości... Bowiem już za chwilę wydarzenia potoczyły się błyskawicznie: w podziemia zbiegł mężczyzna, potem pojawiło się kilku innych, którzy zablokowali wyjścia aż w końcu padł strzał... Przy Soni znaleziono narkotyki (ale jak? skąd?) i uznając za winną udziału w całej sprawie zabrano ją do tajemniczej rezydencji. Jak się okazało dziewczyna stała się niejako więźniem w cypryjskim domu Raula de Luci, człowieka cynicznego, niedostępnego i bezwzględnego a przede wszystkim gangstera. Raul jest mistrzem manipulacji, jego apartamentów chroni kod cyfrowy a szef ochrony Stanley nieustannie sprawdza czy nikt tam nie podrzucił żadnej niespodzianki w postaci podsłuchu czy kamery. Po co tak liczne środki zapobiegawcze? Otóż w sejfie spoczywa niebieska koperta, dla wielu osób niezwykle cenna. Dlaczego? Co zawiera? Jak ważne ma znaczenie dla narkotykowego światka? Tego nie zdradzę, ale zachęcę do poznania tej historii w inny sposób.

Andżelika Herman to z kolei dziewczyna, która nie cofnie się przed niczym, byle zarobić pięciocyfrową sumkę, zwłaszcza jeśli można przy tym doznać licznych seksualnych przygód. Tajemniczy zleceniodawca wyznaczył jej zadanie: ma rozkochać w sobie Raula i zdobyć dostęp do sejfu i kopertę. Czy dziewczyna wypełni zadanie?
Niewątpliwie porywczy Vincent, który stanie na jej drodze będzie pomocny w dotarciu do Raula, ale czy na pewno ich cel jest taki sam? Czy będą współpracować czy wręcz przeciwnie? W jakiej sferze dogadają się najbardziej?
Ogromną rolę w tej historii odgrywa również Paweł, przyjaciel Raula a zarazem lekarz. Jest chyba jedynym człowiekiem, który może śmiało i bez strachu rozmawiać na każdy temat z de Lucą.

Cały wachlarz bohaterów - od słodkiej i niewinnej dziewicy, poprzez rozwiązłą, cyniczną i lekkomyślną wampirzycę z karminowymi ustami czy prawdziwego przyjaciela aż do pozbawionego zasad przyrodniego brata i kończąc na niezwykle tajemniczym, ale jakże pociągającym, przystojnym i przewidywalnym szefie. Może i autorka nie dokonała wnikliwej charakterystyki psychologicznej tychże osób, ale zostali tak przedstawieni, że każdy jawi się czytelnikowi jako dobry lub zły, stojący po właściwej lub nie stronie barykady wydarzeń. Zostali opisani tak, że doskonale potrafię ich sobie wyobrazić.

Już samo miejsce akcji, czyli cudowny Cypr z ciepłym i przezroczystym morzem, grzejącym stopy piaskiem, bujną roślinnością z przepięknymi kwiatami hibiskusa na czele, przygrzewającym słonkiem i niebezpiecznymi klifami, sprawiło że było mi ciepło i dobrze. Akcja pędzi, momentami przystaje, by dać się uwieść scenom "łóżkowym", a po chwili znów nabrać prędkości i wciągnąć czytelnika w wir nowych wydarzeń. Tu nie ma miejsca na nudę, bo wciąż czuć napięcie mającego nastąpić za kilka dni ważnego wydarzenia, do którego Raul i jego ludzie przygotowywali się od dziesięciu lat! Dodatkowo głupstwa popełniane przez Sonię, wybuchy, romanse, postrzały, zdrady i egzekucje... Ekskluzywne łodzie, śmigłowce, ogrodzenie pod napięciem, żądania kuriera i rosyjski burdel - to wszystko znajdziecie na trzystu stronach tej obyczajowo-erotyczno-sensacyjnej lektury. No tak, nie wspomniałam jeszcze o erotyce...

"Mistrz" został wydany jako pierwsza część cyklu "Polskie autorki - zmysłowo i erotycznie" i faktycznie, nie brak w nim tematyki seksu. Wszystko jest jednak opisane w dobrym guście, wulgaryzmy nie pojawiają się zbyt często (zwykle tylko w przypadku zbliżeń jednej pary) i nawet ogromna chęć do sprawiania mężczyznom przyjemności przez Andżelikę nie odrzuca. Choć nie powiem zaskoczyła mnie scena podczas przejażdżki konnej - i to podwójnie, bo z jednej strony to dość nietypowe, że dwoje ludzi tak szybko od chwili poznania się szuka ustronnego miejsca a dwa... na koniu?? :P

Autorka urozmaiciła sceny zbliżeń i to zarówno pod względem bohaterów (ale kto z kim? nie powiem :P), otoczenia jak i zmysłowości. Czasem jest delikatniej, czasem brutalniej, nie ma jednego nudnego schematu, bo i bohaterki są krańcowo różne... W obliczu czytanych ostatnio przeze mnie kilku książek z tego gatunku stwierdzam, że Katarzyna Michalak bardzo dobrze odnalazła się w erotyce, ale nie myślcie że zdominowała ona lekturę. Książka pobudza zmysły, można dać się uwieść pięknym bohaterom i naprawdę przeżywać... choć wiadomo, nie wszystkie sceny podniosą adrenalinę - i nie tylko - ale to już chyba polski znak firmowy, że autorki w erotykę wchodzą delikatnie.

Ten kto zna "Wiśniowy dworek" autorki i osobę Daniela, mógł wtedy poczuć zaledwie przedsmak możliwości, jakie tym razem podarowała nam Michalak w dziedzinie sensacji. Tu wszystko jest możliwe. Jest przepych, bogactwo, narkotyki i świat zupełnie inny niż znają go zwyczajni ludzie. Jednak jak wiele można stracić i jak bardzo to boli wiedzą tylko Ci, którzy stoją na szczycie, którzy muszą czasami grać niedostępnych, by nie dać się skrzywdzić. A bliskich i ukochanych muszą chronić podwójnie. To świat walki dobra ze złem, albo zła ze złem i gdzie wróg może się okazać bratem a brat wrogiem. Gdzie czasami trzeba wybierać między przyjaźnią a miłością, wciąż wypatrując z której strony zbliży się zdrajca.

Nie mogę pominąć rzeczy, które na pewno działają na niekorzyść tej lektury. Zaliczę tu na pewno niektóre zachowania bohaterów, którzy byli zbyt tajemniczy w swej tajemniczości i wciąż po wielokroć powracali do tych samych przemyśleń.
Autorce nie udało się uniknąć małych wpadek w zakresie nieścisłości, bo na przykład majtki raz zdarte nie mogą po chwili być znów ściągane, bo przecież zostały rozerwane a bohaterka nie miała czasu by założyć nowe...


A zakończenie? Liczyłam się z takim finałem wydarzeń w VillaRosie, jednak po cichu łudziłam się, że będzie inaczej... Ostatnie strony już wtedy nie wywołały u mnie takiego szoku, choć nie do końca jestem usatysfakcjonowana pomysłem na "żyli długo i szczęśliwie". Jednak ciąg dalszy tej historii mamy szansę poznać już niebawem, bowiem "Zemsta" ma premierę już w marcu! Ja sięgnę na pewno a Wy?


Podsumowując - jest to najbardziej dynamiczna książka Kasi Michalak spośród tych, które znam (a znam kilkanaście). "Mistrz" jest doskonałą sensacją z domieszką erotyki, która spodoba się tym, którzy lubią nieco inaczej niż raz na miesiąc i to na misjonarza :D  Autorka pokazała, że oprócz pięknych, słodkich i jakże uroczych obyczajówek potrafi pokazać "pazur" i inną wersję siebie. To bardzo udana książka, która zmieniła trochę moje patrzenie na poukładaną dotychczas rzeczywistość w twórczości autorki. Myślę, że powinna czasami podarować swoim czytelnikom coś tak ekscytującego jak "Mistrz". Zwłaszcza, że czyta się go naprawdę szybko... No dobra, to gdzie ja znajdę takiego Raula? :)




Książka przeczytana w ramach wyzwań: Czytelnicze marzenia ejotka, Gra w kolory II, Grunt to okładka, Pod hasłem, 52 książki

27 komentarzy:

  1. Mam bardzo podobne odczucia do Twoim. Mnie również ''Mistrz'' przypadł do gustu. Co więcej uważam, że to jedna z lepszych powieści w dorobku pisarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobnie postrzeganie :) Lubię obyczajówki autorki, ale faktycznie Mistrz to niezła odmiana :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Fakt, jedna z lepszych :) ale niektóre obyczajówki też uwielbiam - uznam że to inny gatunek i będę wielbić równocześnie :D

      Usuń
  3. Lubię to wcielenie Katarzyny Michalak ;) A jeśli chodzi o "Zemstę"... szykuj się na jeszcze więcej emocji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Serio, gdybym nie widziała autora to bym nie zgadła :)
      Mówisz? Świetnie, czekam na przesyłkę :) Miałabym już u siebie, ale nie chciałam prosić o książkę jak nie znam pierwszego tomu...

      Usuń
  4. Tak naprawdę pani Kasi czytałam tylko Serię z Kokardką i bardzo mi się podobała, inne książki autorki ciągle przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, pamiętam, że jesteś po Sklepikach tylko :) Może Ci się spodobać jeszcze kilka książek, a ta...hmmm... mimo schematu czy drobnych nieścisłości też :) ale jako bardziej sensacja

      Usuń
  5. Znam tylko obyczajówki pani Michalak i jestem ciekawa "Mistrza" i serii fantastycznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyki ja nie lubię, więc Ferrinu nie ruszam, ale Mistrz mnie ujął :)

      Usuń
  6. Chyba ten egzemplarz autorki odłożę nieco w czasie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo odkładałam aż dojrzał :) Polecam w takim razie na kiedyś!

      Usuń
  7. Jedna z moich ulubionych w tej serii (-: I spośród książek K. Michalak też (-:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Został mi jeszcze Czarny książę... muszę sprawdzić ile tych tulipanów jest... Ale przeczytałam 3 tulipany i jestem zadowolona bardzo :)

      Usuń
    2. Przyznaję - przeczytałam 4 tulipany :) Masz rację! Bo "Włoska symfonia" też jest z tej serii :)

      Usuń
  8. "Mistrza" czytałam dosyć dawno. I z pewnością spodobała mi się ta książka, bo swoje lata mam i czasem lubię przeczytać coś z gatunku erotyki! Ale ja Ejotku to zakochałam się nie w Raulu, ale w Pawle!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie on sporo "zimował", ale widać każda książka ma swój czas... O tak, erotyka też jest potrzebna :)
      Gdyby nie to że mam męża Pawła to może też bym wolała innego bohatera niż Raul na obiekt westchnień :P

      Usuń
  9. "Mistrz" był moją pierwszą książką Kasi Michalak i podobała mi się, ale nie na tyle by bez wahania sięgać po inne pozycje.. Na pewno przeczytam kontynuację tej książki, a co do innych pozycji muszę się jeszcze przekonać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż w takim razie powinnaś sięgnąć po obyczajówki autorki np. Serię z kokardką czyli Sklepiki czy Serię kwiatową lub owocową.To typowe obyczajówki a Mistrzem się nie kieruj, bo to jest totalnie INNA książka autorki i nie powiedziała Ci nic o innych pozycjach, serio. :)

      Usuń
  10. Mnie nieco raziła schematyczność - zabójczo przystojni i niegrzeczni bracia walczący o władzę oraz pozycję, a do tego dwie kobiety: jedna niewinna, dobra i skromna dziewica nieświadoma swej urody, a druga - piękna i odważna kokietka lubiąca zdobywać. Jednak parę wydarzeń wzbudziło we mnie zaskoczenie, zatem generalnie wspominam książkę całkiem nieźle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oszem jest to trochę schematyczne, że jest przyjaciel, gangster, dziwka i dziewica, ale tego typu schematy spotkałam w wielu książkach, nawet u innych polskich autorek, choć książki uwielbiam. Nie tracą na tym, ale tu liczy się dal mnie fabuła, która jednak nie końca jest przewidywalna ! Dzieje się sporo, jest i miłość, namiętność i sensacja także ja jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
  11. Już jakiś czas temu zerkałam na tę książkę. Twoja recenzja z pewnością mnie do niej przekonała. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Twoich recenzjach i naszych gustach sądząc, będzie Ci się podobała :)

      Usuń
  12. Nie czytałam Mistrza, ale ostatnio miałam okazję przyjrzeć się drugiej części pt Zemsta. Książka pełna zwrotów akcji, mocna w odbiorze. Nie znam mistrza, ale po recencjach sądze, że razem z Zemstą są to dwie nieco inne ksiązki niż standardowa twórczosć p. Michalak. Warto do niech zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubisz zaczynać od ostatniego tomu? :) Czy nie wiedziałaś o Mistrzu? Tak, masz rację to duet zupełnie inny niż obyczajówki autorki.

      Usuń
    2. Słyszałam o Mistrzu wcześniej, nawet przymierzałam się do lektury ;) Zemstę dostałam na prezent i nie chciałam czekać, dlatego tak jakoś wyszło ;) Trzeba przyznać, że oprócz dobrej fabuły p. Michalak oferuje swoim czytelnikom bardzo ładną oprawę graficzną swoich książek, a przecież w wielu przypadkach to właśnie jest czynnik wpływający na zakup ;)

      Usuń
    3. Rozumiem :D
      Tak, nad okładkami zawsze długo pracuje :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...