niedziela, 1 grudnia 2019

Podsumowanie listopada i hasło na grudzień 2019 - Pod hasłem

Dzień dobry w grudniu!

Czy tylko mnie ten rok tak strasznie szybko minął? Nie do wiary jak zaczynały i kończyły się poszczególne miesiące...

Tradycyjnie składam życzenia mojej córci - to już 9-letnia pannica :) I wszystkim, którzy wraz z nią obchodzą dziś urodziny :)

Ostatnio na blogu można było wycierać kurze, trochę mnie nie było... O ile jeszcze czytanie szło, to na pisanie zupełnie nie miałam czasu i sił, bowiem los podarował mi nieco poważnych problemów zdrowotnych :( Zapewne do chwili konsultacji specjalistycznych będę działać mniej i nieregularnie - póki co zżera mnie stres :( Wybaczcie


Niektórzy tęsknili za dawnymi, trudniejszymi a konkretniejszymi hasłami - mówicie i macie :)
Nie przerażajcie się - pamiętajcie - wystarczy jedna książka by zaliczyć :)




ANKIETA pokazała


Wobec takich wyników, nie mam wyjścia, za co dziękuję :) Zatem już za miesiąc - 1.01.2020 zapraszam na Pod hasłem edycja 8! :)


Mam ciekawy pomysł na rozpoczęcie dwudziestkowego roku (w sensie na hasło), tylko tym samym prośba do Was, byście pod tym postem wybrali już teraz kategorię swojego hasła - w sumie to trochę w ciemno :) Ale znacie mnie, to nic nowego :D
W komentarzu (poza skomentowaniem hasła grudniowego :)) wystarczy napisać jedno słowo: okładka, tytuł lub autor





Zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania listopada, kiedy hasło brzmiało: Na dwoje babka... dzieliła



Wyzwanie ukończyło: 17 osób. Przeczytaliśmy w sumie 82 książki - widać że hasło było łatwe :)




Statystycznie:
  • lit. polska - 57; lit. zagraniczna - 25
  • pierwsze miejsce w listopadzie zdobyła Iwona Wendreńska - 13 pasujących książek! Brawo!
  • drugie miejsce - SmaszKa - przeczytała 10 książek - gratki!



monweg - 1 // Badylarka - 5 //  I. Wendreńska - 7 // A. Zabawa - 7 // Zuzanna K. - 7 // SmaszKa - 15 //  Agnesto - 17 // Galene - 19 // Paulina Sarnecka - 23 // martucha180 - 23 // Monika W. - 27

                                                         
                                                   NIEPARZYSTE                                                     
A. imię autora ma parzystą liczbę liter
B. nazwisko autora ma nieparzystą liczbę liter
C. antologia


monweg
1. "Łazarz" Lars Kepler - A.
2. "W świecie Łowców" Ewa Olchowa - B.
3. "Zbrodnia po irlandzku" Aleksandra Rumin - A. i B.
4. "Miedziaki" Colson Whitehead - A. i B.

Badylarka
1. "Mit motywacji" Jeff Haden - A.
2. "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olga Tokarczuk - A.
3. "Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli - A.
4. "Nikt nie idzie" Jakub Małecki - B.

Iwona Wendreńska
1. „Jerzy Popiełuszko. Biografia” Milena Kindziuk - A.
2. „Nadberezyńcy” Florian Czarnyszewicz - B.
3. „Szykuj się do odlotu” Magdalena Wleklik - B.
4. „Liżąc ostrze” Jakub Ćwiek - B.
5. "Gotuj z papieżem” Jakub Ćwiek - B.
6. „Szczęście przy kominku” Gabriela Gargaś - A.
7. „Dobry uczynek” Lucy Dillon - A.
8. „Bieguni” Olga Tokarczuk  - A.
9. „Mleko i miód” Rupi Kaur - A.
10. „Zapach goździków” Agnieszka Lis  - B.
11. „Szept wiatru” Elizabeth Hanan - B.
12. „-?... Zapytał czas” Krystyna Siesicka - A.
13. „Impresjonista”  Hari Kunzru - A.
Agnieszka Zabawa
1. "Królik w lunaparku" Michał Biarda - A.
2. "W świecie Łowców" Ewa Olchowa - B.

Zuzanna K.
1. "Hope Again" Mona Kasten - A.
2. "Czarne lakierki" Wanda Szymanowska - B.
3. "Powódź" Paweł Fleszar - B.

SmaszKa - link do wszystkich lektur

1."Życie na zamówienie" Karolina Wilczyńska - A.
2."Zaplątana miłość" Karolina Wilczyńska - A.
3."Marzenia szyte na miarę" Karolina Wilczyńska - A.
4."Po nitce do szczęścia" Karolina Wilczyńska - A.
5. "Serce z bibuły" Karolina Wilczyńska - A.
6. "Życie jak malowane" Karolina Wilczyńska - A.
7. "Dom pełen słońca" Karolina Wilczyńska - A.
8. "Performens" Karolina Wilczyńska - A.
9. "Więcej krwi" Jo Nesbø - B.
10."Zakochana koloratka" Kryspin Krystek  - B.

Agnesto
1. "Małe kobietki" Louisa May Alcott - A.
2. "Wtedy w Loszoncu" Peter Balko - B.
3. "Ojciec i ojciec" Karel Van Loon - B.
4. "Przecięcie" Wojciech Nerkowski - A. i B.

Galene
1. "Dżentelmen w Moskwie" Amor Towles - A
2. "Harda Horda" Ewa Białołęcka, Anna Kańtoch i inni - C 

Paulina Sarnecka
1. "Przytulajka" Antologia
2. "Kim byłbym bez ciebie?" Guillaume Musso - B.
3. "Artysta zbrodni" John Case - A.
4. "Ostatni bal" Connie Brockway - A.

martucha180
1. „W ukryciu” Nora Roberts - A.
2. „Droga w nieznane” Oliwia Natecka - A.
3. „Tajemnica profesora w meloniku” Beata Sarnowska - B.
4. „Jej ostatnie pożegnanie” Melinda Leigh - B.

Monika W.
1. "Lwica" Katherine Scholes - B.
2. "Jak nakazuje honor" Sandra Brown - A. i B.





magdalenardo - 2 // Gosia - 12 // pasjonatka książek - 14 // Aine - 18 // M. Kasperczak - 22 // Sylwia - 26 // ejotek - 30


PARZYSTE
A. imię autora ma nieparzystą liczbę liter
B. nazwisko autora ma parzystą liczbę liter
C. duet autorów


magdalenardo
1. "Moje córki krowy" Kinga Dębska  - A.

Gosia

pasjonatka książek
1. "Nieświęty Mikołaj" Magdalena Kordel - A. i B.
2. "Dom tajemnic" Alek Rogoziński - B.
3. "To będą piękne święta" Karolina Wilczyńska - B.
4. "Warto poczekać" Liliana Fabisińska&Maria Fabisińska
5. "I tak nie przestanę Cię kochać" Maria Ulatowska&Jacek Skowroński
6. "Drogi święty Mikołaju" Natasza Socha&Magda Mazur
Aine
1. "48 tygodni" Magdalena Kordel - A. i B.
2. "To będą piękne święta" Karolina Wilczyńska  - B.
3. "Małe Licho i anioł z kamienia" Marta Kisiel - A. i B.
4. "Fabrykantka aniołków" Camilla Läckberg - A. i B.

Maria Kasperczak
1. "Koronkarka" Laura Frantz - A.
2. "Pokurcz" Justyna Śmigielska - A.
3. "Amber gold" Krzysztof Beśka - A.
4. "Hope again" Mona Kasten - B.
5. "Branki w jasyrze" Deotyma (Jadwiga Łuszczewska) - A.
6. "Dziennik Reni" Anna Rink - B.
7. "Okruchy gorzkiej czekolady" Elżbieta Sidorowicz - B.

Sylwia
1. "Noc, kiedy umarła" Jenny Blackhurst - A.
2. "Tylko raz w roku" Agnieszka Lingas-Łoniewska - A.
3. "Krysia. Mała książka wielkich spraw" Michalina Grzesiak - A.
4. "Pestki" Anna Ciarkowska - B.

ejotek
1. "Naprawdę jaki jesteś" Agnieszka Walczak-Chojecka - A.
2. "Księżniczka" Lucyna Olejniczak - B.
3. "Tylko raz w roku" Agnieszka Lingas-Łoniewska - A.
4. "Sprawa Pechowca" Nadia Szagdaj - A.
5. "Archistorie" R. Gajda, N. Szcześniak - C.
6. "Nasze jutro" Daria Skiba - A.
7. "Brakujące ogniwo" Eliza M. Domagała - A.
8. "Klątwa" Max Czornyj - A.



........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)




ZASADY WYZWANIA na 2019 (zwróćcie uwagę na podwyższoną poprzeczkę, czyli zwiększoną minimalną liczbę stron):

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 7 edycji: 31 grudnia 2019r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • W dowolnym momencie roku, nieregularnie oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2019 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 180 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na grudzień:
"Ja"



[przypominam, że w tym roku czytane książki muszę mieć minimum 180 stron]



 

Wyjaśnienie hasła:

W tym miesiącu sięgamy po książki, których fabuła nawiązuje do naszego życia.  "Ja" odnosi się do każdego z nas - uczestników, którzy mamy się jakimś elementem łączyć z bohaterem czytanej pozycji
Np.
  • bohater/-ka mieszka lub pochodzi w/z tej samej miejscowości co "ja"
  • wykonuje ten sam zawód (nauczyciel nie musi być tego samego przedmiotu; ale bibliotekarzy nie zaliczam do nauczycieli, bo jest sporo książek, gdzie są bohaterami)
  • jest aktualnie w ciąży tak jak "ja"
  • choruje na tę samą chorobę co "ja"
  • urodził się w tym samym roku
  • prowadzi bloga (nie musi być ta sama tematyka) lub ma inne hobby takie jak "ja"
  • ma kota / psa / rybki
  • ma dwoje/troje itp. dzieci
  • mieszka na tym samym piętrze
  • jak "ja" jest studentem
  • ma bliźniaka jak "ja"
  • poronienie / taka sama operacja / śmierć bliskiej osoby
I wiele innych, które możecie znaleźć sami.

Nie chodzi mi o to, że bohater spędza święta, sprząta czy chodzi do fryzjera jak każdy z nas, bo to zbyt banalne. Stopień połączenia musi być mocniejszy.
Przed sięgnięciem po daną lekturę możecie zawsze dopytać, dla pewności że uznam.
Czym łączycie się z bohaterem wpiszcie w komentarzu zgłaszając książkę, w przypadkach bardziej intymnych / tajemniczych można mi napisać mailem



W razie pytań jestem do dyspozycji, życzę powodzenia :)




Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 

72 komentarze:

  1. Ewelinko, małe sprostowanie... bibliotekarz szkolny na umowie ma napisane "nauczyciel", poza tym uczestniczy w życiu szkoły tak jak inni nauczyciele, a często jak zliczyć jego zastępstwa w tygodniu, to wychodzi, że lekcji "przy tablicy" zrobił tyle co inny nauczyciel.
    Dużo dalej mu do bibliotekarza biblioteki miejskiej.... powiedziałabym nawet, że to dwa zupełnie inne zawody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, hmmm... to teraz wbiłaś mi klin. Nie żebym robiła na złość bibliotekarzom szkolnym albo nie rozumiała jak wiele pracy nauczyciela wykonują (moja mama była szkolnym bibliotekarzem), ale chciałam właśnie skłonić do sięgnięcia po te książki gdzie bohaterem jest bibliotekarz właśnie. I co teraz?? :)

      P.S. Gratuluję zgłoszenia książki za listopad :)

      Usuń
  2. Zostaw jak jest. Bardziej chodziło mi o sprostowanie tego niż wymuszenie względem aprobaty jakiejś książki do wyzwania.

    Póki co mam książkę, której bohaterka ma na imię tak jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet bym Cię o wymuszenia nie posądzała :)

      Usuń
  3. Fajne wyzwanie na grudzień :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne wyzwanie😀 Może coś wymyślę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewelinko,
    mnie też cały czas depcze po piętach, a ostatnio ja próbuję go dogonić, więc dosyłam jeszcze tytuły książek listopadowych z linkami do opinii, które zamieściłam na LC.

    NIEPARZYSTE

    A. imię autora ma parzystą liczbę liter

    „Szczęście przy kominku” Gabriela Gargaś
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4901588/szczescie-przy-kominku/opinia/55063211?#

    „Dobry uczynek” Lucy Dillon
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/304031/dobry-uczynek/opinia/55071526?#

    „Bieguni” Olga Tokarczuk
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4858831/bieguni/opinia/55062447?

    „Mleko i miód” Rupi Kaur
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4158201/mleko-i-miod/opinia/55072222?#

    B. nazwisko autora ma nieparzystą liczbę liter

    „Zapach goździków” Agnieszka Lis
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4901590/zapach-gozdzikow/opinia/55068424?#

    „Szept wiatru” Elizabeth Hanan
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/226096/szept-wiatru/opinia/55072616?#

    Jutro powinnam uporać się z pozostałymi.
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, uzupełnię ale już nie dziś. Czekam na resztę i na słowo do hasła na styczeń! :)

      Usuń
    2. Okazało się, że tylko jedna jeszcze pasuje do kategorii:

      „-?... Zapytał czas” Krystyna Siesicka
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/233064/----zapytal-czas/opinia/55077915?#

      Propozycja grudniowa - interesująca, trzeba odpowiednio pokombinować i znajdzie się ktoś odpowiedni.

      W styczniu stawiam na okładkę, żeby nie było zbyt łatwo ;)

      Pozdrawiam i idę spać, żeby jutro wymyślić coś dobrego w grudniowej kategorii.
      Dobrego tygodnia!

      Usuń
    3. A jednak ostatnia precytana w listopadzie też pasuje:

      „Impresjonista” – Hari Kunzru
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/51561/impresjonista/opinia/55079868?#

      Dobrnoc!

      Usuń
    4. Nie wiem czy takie powiązania z bohaterką grudniowej lekturki uznasz za właściwe:

      „(Bez) silna opiekunka, czyli polsko-niemiecka (bez)nadzieja” Barbara Bereżańska
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4904782/bez-silna-opiekunka-czyli-polsko-niemiecka-bez-nadzieja/opinia/55381807?#


      (podobne spojrzenie na potrzeby, problemy i prawa seniorów, podobne dylematy związane z opieką nad nimi, brak zgody na zawłaszczanie cudzego czasu przeznaczonego na odpoczynek, wspólne do poprawy -niesłuchanie intuicji 😉).

      Usuń
    5. Kolejny tytuł:

      „Do Wigilii się zagoi” Agnieszka Błażyńska
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4868772/do-wigilii-sie-zagoi/opinia/55436948?#
      Bohaterka tak jak ja mieszka na Śląsku i pracuje w Katowicach. Obie w okresie przedświątecznym przeżywamy huśtawkę emocjonalną związaną z organizowanymi koncertami (Finka na dużą skalę, ja na znacznie mniejszą). Obie korzystamy z pomocy, doradztwa innych w zakresie korzystania z mediów społecznościowych na poziomie dla bardziej zaawansowanych

      Usuń
    6. „Obietnica Klary” Krystyna Bartłomiejczyk
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4902752/obietnica-klary/opinia/55493894?#
      Bohaterka tak jak ja jest nauczycielką. Obie lubimy swoją pracę. Jesteśmy gotowe zrobić dużo dla „nieświętych” Mikołajów. Lubimy zagadki.

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    7. Iwonko, pierwszej nie zaliczam, bo wspólne miały być konkrety, pozostałe dwie ok :)

      Usuń
    8. „Anna Jagiellonka. Zmierzch Jagiellonów” – Magdalena Niedźwiedzka
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4897016/anna-jagiellonka-zmierzch-jagiellonow/opinia/55513614?#
      Bohaterka tak jak ja interesuje się różnymi dziedzinami życia. Jest wytrwała, gdy znajduje przestrzeń rozwija swoje zdolności strategiczne. Potrafi zawalczyć w słusznej sprawie, przeciwstawić się innym, gdy uważa, że ma rację. Obie nie lubimy narzucania nam obowiązków, zadań czy zdania. Jesteśmy zdolne do kompromisu.

      „Otylia. Moja historia” – Otylia Jędrzejczak, Paweł Hochstim, Paweł Skiba
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4899997/otylia-moja-historia/opinia/55534039?#
      Obie urodziłyśmy się i mieszkałyśmy w Rudzie Śl, (ja krócej, Pani Otylia - dłużej). Pani Otylia tak jak ja jest pracowita, wytrwała, zdolna do poświęceń i ciężkiej pracy, aby osiągnąć cel. Mimo wielu obowiązków rodzina była i jest dla nas najważniejsza. Obie nie lubimy przymusu, fałszu, wykorzystywania innych dla własnych celów. Obie działamy na rzecz osób potrzebujących wsparcia (chorych, dotkniętych niepełnosprawnością). Obie mamy synów.

      Usuń
    9. Z tych dwóch też mogę zaliczyć tylko Otylię, z uwagi na np zamieszkiwanie czy urodzenie.
      Poglądy, dążenia, działania i cele czy też walka się nie liczą. Bo coś takiego jesteśmy w stanie napisać sobie do każdej książki.

      Usuń
  6. Kochana, pisanie Ci nie szło i blog zarósł kurzem? To co ja mam powiedzieć!? Ewelinko, przecież stworzyłaś 16 postów - to BARDZO dużo!

    Cieszę się ze swojego wyniku i mam nadzieję, że w tym miesiącu będzie jeszcze lepszy. Czy jeśli bohaterka książki ma jedno dziecko, a ja mam dwójkę, to nadal jesteśmy podobne do siebie i zaliczysz to? ;-)

    Wybieram tytuł i... życzę wszystkiego dobrego i dużo zdrówka dla Ciebie oraz Patrycji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa wsparcia :) Początek jeszcze jakoś, ale potem już rzadko były posty. Właściwie to dopiero 2 ostatnie dni listopada szły recenzje...

      Nie Sylwuś, jeśli ma to być podobieństwo to liczba dzieci musi być taka sama.

      Dzięki!

      Usuń
  7. Ale pojechałaś! Może być trudne, ale mam nadzieję, że coś znajdę :D Tym razem intuicja mnie zawiodła, bo wczoraj czytałam książkę, w której występowała Renata :(
    P.S. Najlepsze życzenia dla Patrycji, dla Ciebie dużo zdrowia :D

    Wybieram tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co sobie będę żałować :P To jeżdżę :P
      Ojoj, to faktycznie się pospieszyłaś... byłoby jak znalazł...
      P.S. Dzięki!

      Usuń
  8. Jej... to nie będzie proste, trzeba b edzie trochę się naszukać :)

    Tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie małe pytanko :) wspólnych cech szukać tylko z bohaterami?? Czy wspólne imię z autorką również będzie zaliczone?

      Usuń
    2. Cóż... Pod hasłem nie zawsze jest łatwe :D Tym razem kombinujemy

      Tak, tylko z bohaterami. Autorom tym razem odpuszczamy. Także musisz poszukać czegoś innego

      Usuń
  9. hasło wyzwanie ale może być fajnie :) na styczeń wybieram okładkę. Wszystkiego dobrego dla córki

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowia, Ejotku! Wyjdziesz na prostą, w końcu będzie lepiej.
    Dla małego strzelca najlepsze życzenia od dużego strzelca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zacznijmy od rzeczy najprzyjemniejszych: mnóstwo radości i zdrowia dla małej Jubilatki, Tobie też życzę zdrówka i jak najmniej trosk, jak najwięcej powodów do uśmiechu.
    Na początek roku 2020 wybieram.... Tytuł.

    Natomiast w związku z hasłem grudniowym mam takie pytanie. Jeżeli mam książkę niefabularną, w sensie literaturę faktu, czy popularnonaukową i ona traktuje o czymś, co mam w domu, to się liczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy :)

      A nie będziesz czytać totalnie nic z innych gatunków? Bo jeśli chodzi np. o lodówkę czy kanapę, to tak jak pisałam w wyjaśnieniu - każdy ma w domu i niczym szczególnym się Twoje więź nie wyróżnia. Tu chodzi o coś wspólnego z bohaterem

      Usuń
    2. Już kiedyś odpisałam, ale zamiast 'opublikuj' kliknęłam 'wyloguj' i mi "zjadło" komentarz.
      Tam chodziło mi konkretnie o taki przykład: "Ilustratorki, ilustratorzy..."B. Gawryluk - o polskiej ilustracji w książkach dla dzieci i tam jest sporo reprodukcji okładek książeczek, które mam w domu. Oraz o "Polski New Look" - B. Banaś - mam choćby te ćmielowskie pingwiny z okładki (ale tej jeszcze w końcu nie przeczytałam). Rozumiem jednak, o co Ci chodzi.
      Przeczytałam też inne książki i dopatrzyłam się takich oto podobieństw:
      "Noelka" M. Musierowicz ( jedną z ważnych bohaterek tego tomu jest Gabrysia Borejko - ma 2 córki, tak jak ja. Potem urodzi jeszcze syna, ale o tym to już jest w kolejnych tomach serii Jeżycjada)
      "Olive Kitteridge" Elisabeth Strout - tytułowa bohaterka jest nauczycielką, ja z wykształcenia też.

      Usuń
    3. To posiadanie takich książeczek w domu też by mnie nie przekonało, sorki nie o to mi chodziło w tym wyzwaniu.
      "Noelkę" oczywiście zaliczam, syn dopiero w planach, więc się nie liczy :D

      Usuń
  12. To i ja z jeszcze jednym pytaniem - jeśli głównych bohaterów jest kilku, to wystarczy, że będzie nas łączyć jakaś rzecz przynajmniej z jednym bohaterem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli głównych bohaterów jest kilku - ale tak naprawdę główni są - to jak najbardziej wystarczy coś wspólnego z jednym.

      Usuń
  13. Ciekawe hasło :) można pokombinować :)
    na styczeń w ciemno wybieram autora :)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Kobieta z blizną" Katarzyna Dacyszyn, Irena A. Stanisławska
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/12/01/kobieta-z-blizna-katarzyna-dacyszyn-irena-a-stanislawska/

    Katarzyna podróżowała do Stanów Zjednoczonych jak JA

    "Księga wieszczb" Erika Swyler
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/12/04/ksiega-wieszczb-erika-swyler/

    Bohater zagłębiał się w badanie genealogii własnej rodziny jak JA

    OdpowiedzUsuń
  15. Jedną z książek które przeczytałam to "Następnym razem" bardzo mi się ona podobała i jestem z niej bardzo zadowolona! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz by dopisać Cię do podsumowania to proszę o poprawne zgłoszenie książki :)

      Cieszę się, że przeczytałaś coś pasującego.

      Usuń
  16. Przesyłam link do uzupełnienia z listopada:
    "Nikt nie idzie" Jakub Małecki
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/nikt-nie-idzie-jakuba-maeckiego.html

    Jeśli chodzi o przyszły rok, to raczej nie wezmę udziału w wyzwaniu. Już w tym roku miałam trudność, szczególnie w tych miesiącach, kiedy podawałaś kilka/kilkanaście różnych wersji. Nawet nie znajdowałam czasu na doczytanie wszystkich do końca, a co dopiero czytać książki pod hasłem.
    Na wszelki wypadek wybieram TYTUŁ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze jeden link z listopada
      "Spotkanie w Pensjonacie Leśna Ostoja" Joanna Tekieli
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/spotkanie-w-pensjonacie-lesna-ostoja.html

      Usuń
    2. Linki listopadowe uzupełnione - dzięki :)

      Znikasz tak z każdego wyzwania? Będę rozpaczać :( Podawałam wiele wersji byście mieli wybór, by było łatwiej i fajniejsza zabawa. Przykro mi czytać, że to aż tak bardzo utrudniało...

      Usuń
    3. Znikam, bo wiem, że nie będę mieć czasu na czytanie. Nie chcę więc narzucać sobie książek, które mają pasować do wyzwań i nie zawsze są spójne z moim gustem. Czytanie będzie luksusowym relaksem :)
      Co do wyzwania Pod hasłem - wolałam starsze hasła. Im większy wybór, tym trudniej wybrać ;)

      Usuń
    4. To może nie znikaj całkiem, co? :) Możesz zgłosić czasem coś na luzie, co Ci będzie pasowało :) Dla zabawy, bez spiny

      Ale łatwiej dopasować coś z planów - chciałam dobrze :D

      Usuń
    5. Ejotku, nie odbieraj osobiście mojego zdania o hasłach. Lubię wyzwania, ale im większy wybór, tym mniej ciekawie i nie ma tych emocji towarzyszących wyzwaniu czy oczekiwaniu na nowe hasło.
      Nie znikam całkiem, bo zostawiłam sobie koło w postaci TYTUŁU ;) I pewnie zostanę dla ZATYTUŁUJ SIĘ, bo w ciągu roku zawsze coś się dopasuje :)

      Usuń
    6. Kochana, nie odbieram :) Jeszcze się taki ne narodził co by wszystkim dogodził, więc zdaję sobie sprawę, że każde hasło ma przeciwników i zwolenników :)
      Styczeń już przygotowany, będzie na bank ciekawie i konkretnie :) Cieszę się, że choć troszkę Cię będzie.

      Usuń
  17. "Dziewczyna o czterech palcach" Marek Krajewski
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/dziewczyna-o-czterech-palcach-marka.html

    Bohaterowie mieszkają w tym samym mieście co ja.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na styczeń wybieram w ciemno autora.

    Wśród książek i bohaterów znalazłam podobieństwa ze sobą przeprowadzka oraz zakupoholizm. Zaakceptujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... a kiedy była przeprowadzka i czy te Wasze zakupoholizmy są naprawdę tak jednakowe i mocne?

      Usuń
  19. "Choinka cała w śniegu" Joanna Szarańska
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/12/nadszed-czas-pozegnania-choinka-caa-w.html

    Bohaterka Marzena ma syna i córkę jak JA

    OdpowiedzUsuń
  20. "Słoneczniki po burzy" Ewelina Maria Mantycka
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/12/12/sloneczniki-po-burzy-ewelina-maria-mantycka/

    Bohaterka Lilka ma rodzinę na wsi jak JA

    OdpowiedzUsuń
  21. "Szczypta nadziei" Agnieszka Olejnik
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/szczypta-nadziei-agnieszki-olejnik.html

    Też byłam unieruchomiona gipsem na nodze w zimowym okresie

    OdpowiedzUsuń
  22. "Nieświęty Mikołaj" Magdalena Kordel
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/12/wiara-nadzieja-miosc-nieswiety-mikoaj.html

    Główna bohaterka uwielbia "Anię z Zielonego Wzgórza" jak JA
    (ta książka odgrywa istotną rolę w tej historii)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ewelinko, a czy w tym kwartale mamy koło?? Nie mogę znaleźć..

    Tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma koła, ostatnio go już dłuższy czas nie ma.
      Także choć jedną musisz znaleźć 😀

      Usuń
  24. Rozmerdane święta – Agnieszka Olejnik
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/12/15/rozmerdane-swieta-agnieszka-olejnik/

    Bohater przygarnął psiaka jak JA
    Awesome. Księga małych cudowności – Neil Pasricha
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/12/16/awesome-ksiega-malych-cudownosci-neil-pasricha/

    Narrator (autor) prowadzi blogajak JA

    OdpowiedzUsuń
  25. "Zimny kolor nieba" Magdalena Majcher
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/12/pozegnania-nadszed-czas-zimny-kolor.html

    Główna bohaterka miała cięcie cesarskie jak JA

    OdpowiedzUsuń
  26. "Obserwuje cię" Teresa Driscoll https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/12/obserwuje-cie.html , ważna w powieści bohaterka ale nie główna (więc daj znać czy zaliczysz), ma dwie córki, między którymi różnica wieku wynosi 1,5 roku czyli tak jak JA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest ważna i różnica taka sama to zaliczę :)

      Usuń
  27. "Elita" Rachel Van Dyken
    http://www.posredniczka-ksiazek.pl/2019/12/rachel-van-dyken-elita.html
    Bohaterka poznała swojego ukochanego w szkole, tak jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  28. "Rozmerdane święta" Agnieszka Olejnik
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/12/miosc-dla-kazdego-rozmerdane-swieta.html

    Główny bohater Olgierd jest z zawodu nauczycielem jak JA

    OdpowiedzUsuń
  29. "Bądź moim światłem" Agata Przybyłek
    https://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2019/12/agata-przybyek-badz-moim-swiatem.html

    Bohaterka ma na imię Magda tak jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  30. "Uwierz w Mikołaja" Magdalena Witkiewicz
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/uwierz-w-mikoaja-magdaleny-witkiewicz.html
    Marta i Agnieszka podjęły studia w tym samym mieście, co ja

    OdpowiedzUsuń
  31. "Rozmerdane święta" Agnieszka Olejnik
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/rozmerdane-swieta-agnieszki-olejnik.html
    Olgierd i ja mamy mamy o tym samym imieniu

    OdpowiedzUsuń
  32. "Nieświęty Mikołaj" Magdalena Kordel
    http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/12/nieswiety-mikoaj-magdaleny-kordel.html

    Bohaterowie mieszkają w tym samym mieście co ja. Podobnie do Jaśminy bardzo lubię robótki ręczne.

    OdpowiedzUsuń
  33. "Chór sierot" Sophie Hannah

    Bohaterka ma utalentowanego muzycznie syna jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  34. "Śnieżna siostra" Maja Lunde
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/12/smutek-zaoba-i-nadzieja-sniezna-siostra.html
    Główny bohater ma młodszą siostrę jak JA

    (to literatura dziecięca, ale ma ponad 180 stron i ma dużo tekstu)

    OdpowiedzUsuń
  35. „Dziewczyna z ogrodu” Anka Sangusz – bohaterka nie lubi biegać jak ja
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/chopak-znikad-dziewczyna-z-sasiedztwa.html

    „Matki i córki” Ałbena Grabowska – jestem córką jak każda bohaterka
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/typ-czerwonego-kapturka.html

    „Milczenie aniołów” Joanna Jax – mieszkałam w Olsztynie przez kilka lat jak Piotrowscy
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/szara-egzystencja-lat-50.html

    „Żmijowisko” Wojciech Chmielarz – mieszkam na wsi
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/lato-w-zmijowisku.html

    „Niespodziewany trup” – Małgorzata J. Kursa – przesłuchiwała mnie policja jak bohaterkę
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/znajomy-trup.html

    „Uwierz w Mikołaja” – Magdalena Witkiewicz – bawiłam się w dom i rodzinę jak bohaterki
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/marzenia-nie-tylko-od-swieta.html

    „Cholerna książka” – Magdalena Czmochowska – wychowywałam się w latach 80. jak bohaterka
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/o-autorce-cholernej-ksiazki.html

    „Oliwia. Klub fanek W.M.” – Majka Milejko – posługuję się sarkazmem jak bohaterka
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/12/timetolove.html

    Dziękuję za całoroczną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poleciałaś :)
      Dzięki za 2019 rok! Udanego 2020 :D

      Usuń
  36. Jak zobaczyłam hasło na grudzień to się ucieszyłam, ale ledwo udało mi się dopasować jedną książkę.

    Zwierz - Piotr Kościelny
    https://monweg.blogspot.com/2019/12/zwierz-piotr-koscielny.html
    Bohater ma jedno dziecko

    OdpowiedzUsuń
  37. "Pogromca lwów" Camilla Läckberg - główna bohaterka, Erika Falck, ma troje dzieci - córkę i dwóch synów, tak jak ja. :)


    "Natchniona" przez Sylwię zgłaszam jeszcze dwie przeczytane w grudniu:

    "Nieświęty Mikołaj" Magdalena Kordel
    Główna bohaterka uwielbia "Anię z Zielonego Wzgórza" - tak jak ja - legendy rodzinne głoszą, że ta książka i jej bohaterka są powodem, dla którego moja najbliższa rodzina mówi na mnie Ania, nie Aneta :)

    "Śnieżna siostra" Maja Lunde
    Główny bohater ma młodszą siostrę, tak jak ja.

    Udanego dzisiejszego wieczoru i szczęścia w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  38. "N@pisz do mnie" Daniel Glattauer

    podobnie do bohaterki też poznałam przyjaciela przez internet

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...