piątek, 1 lutego 2019

Podsumowanie stycznia i hasło na luty 2019 - Pod hasłem

I nastał luty...

Pierwszy miesiąc roku 2019 śmignął bardzo szybko, zwłaszcza że moje województwo miało ferie. Jestem ciekawa jak spełniają się Wasze postanowienia :) Chętnie o tym poczytam - oprócz wrażeń z nowego hasła :D

Życzę Wam powodzenia w najkrótszym miesiącu roku! :)



Kochani, po doświadczeniach tego miesiąca mam prośbę - czytajcie proszę moje wyjaśnienia do haseł. Jeśli na wzór jest zdjęcie, zerknijcie - ja nie robiłam ich dla zabawy, ale żeby skorzystać :) Jeśli macie pytania, pytajcie w trakcie miesiąca a nie w chwili, gdy 31 dnia miesiąca ja próbuję zrobić podsumowanie i mam mnóstwo problemów do rozwiązania 'na gwałt' :D

W lutym (i później) te moje prośby też obowiązują - czytajcie, pytajcie, będzie szybciej na koniec lutego :)




Zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania stycznia, kiedy hasło brzmiało: Grunt to... dobry start :)




Wyzwanie ukończyło: 16 osób. Przeczytaliśmy w sumie 65 książek






Statystycznie:
  • lit. polska - 40; lit. zagraniczna - 25
  • pierwsze miejsce należy w tym miesiącu do dwóch osób: SmaszKa i Wiki przeczytały po 6 lektur
  • na drugim stopniu podium znajdują się Iwona Wendreńska, Badylarka Domatorka, Gosia i ejotek - po 5 książek
  • największym zainteresowaniem cieszyły się kategorie nr 1 i 4


1. Grzbiety książek muszą naprzemiennie być: czarny // biały // czarny // biały.  Minimum książek do zaliczenia - 2








Maria Kasperczak
1. "Martwa jesteś piękna" Belinda Bauer
2. "Dziewczyny, które zabiły Chloe" Alex Marwood













martucha180
1. "Sfinks"  Christian Jacq
2. "Tajemnice Mille" Dagmara Andryka
3. "Wakacje z trupami" Agnieszka Pruska
4. "Paragraf 148" Jacek Ostrowski




Sylwia - od prawej
1. "Anioły jedzą trzy razy dziennie" Grażyna Jagielska
2. "Margo" Tarryn Fisher
3. "Nic nie mów" Naomi Ragen
4. "Lata powyżej zera" Anna Cieplak









Paulina Sarnecka
1. "Torowisko" Tadeusz Żuczkowski
2. "Jak zostałam nianią Polaków" Dorota Zawadzka
3. "Włoska tajemnica" Phillipa Fioretti

 








Zuzanna K.
1. "Neverworld Wake" Marisha Pessl
2. "Begin Again" Mona Kasten















Gosia
"Ten dzień" Blanka Lipińska
"Jesteś moją obsesją" Federico Moccia
"Dziewczyny z Dubaju" Piotr Krysiak
"Milczenie matki" Kelly Rimmer
"365 dni" Blanka Lipińska












2. Grzbiety książek muszą ułożyć wzór: 2xczarny // 1xbiały // 2xczarny // 1xbiały itd. Minimum książek do zaliczenia - 3  (zaczynając od czarnych z lewej)




3. Grzbiety książek muszą ułożyć wzór: 2xbiały // 1xczarny // 2xbiały // 1xczarny itd. Minimum książek do zaliczenia - 3 (zaczynając od białych z lewej)






4. Grzbiety książek muszą ułożyć wzór: biały // czerwony // czarny // czerwony // biały itd. Minimum książek do zaliczenia - 3 (zaczynając od białego z lewej)







Ela Noga
1. "Fashionistki zrzucają czadory" Aleksandra Chrobak
2. "Wróżąc z fusów" Marcelina Szumer-Brysz
3. "Zbrodnia w wielkim mieście" Alek Rogoziński









SmaszKa  (fotka weryfikacyjna, nie finalna) - post zbiorowy z recenzjami tutaj

1. "Salomon Creed" Simon Tayne
2. "Prokurator" Paulina Świst
3. "Kamerdyner" Marek Klat, Paweł Paliński
4. "Komisarz" Paulina Świst
5. "Anioł Stróż" Nicholas Sparks
6. "Podejrzany" Paulina Świst



pasjonatka książek
1. "Labirynt duchów" Carlos Ruiz Zafón
2. "Siedem cudów" Agata Przybyłek
3. "Chroń ją" K. A. Tucker
4. "Randka pod jemiołą" Agnieszka Olejnik











Monika Piotrowska-Wegner   (fotka weryfikacyjna, nie finalna)
1. "Umarli" Christian Kracht
2. "Ten jeden dzień" Kaira Rouda
3. "Koh-i-noor. Historia najsłynniejszego diamentu świata" William Dalrymple, Anita Anand







Aine
1. „Wieczór taki jak ten” Gabriela Gargaś
2. „Nadzieje i marzenia” Magdalena Kordel
3. „Zbrodnia w wielkim mieście” Alek Rogoziński
4. „Pejzaż z aniołem" Magdalena Kordel












ejotek
1. "Ścigany" Katarzyna Michalak
2. "Ten jeden dzień" Kaira Rouda
3. "Finał 7" Kerry Drewery
4. "Siedem cudów" Agata Przybyłek
5. "Jo@nna" Agnieszka Opolska











5. Grzbiety książek muszą ułożyć wzór: czarny // szary // biały // szary //czarny itd. Minimum książek do zaliczenia - 3 (zaczynając od czarnego z lewej)





6. Ci, którzy nie ułożyli w październiku 2018 tęczy z grzbietów mogą to zrobić teraz. Minimum do zaliczenia - dwa dowolne, ale sąsiadujące kolory.




Monika Wilczyńska
1. "Czas gniazdowania" Dorota Pasek (żółty)
2. "Sekretna herbaciarnia" Vanessa Greene (zielony)
3. "Serce w skowronkach" Magdalena Kordel (błękit)
4. "Świąteczny list" Elyse Douglas (fiolet)



Iwona Wendreńska
1. „Jak płatki śniegu” Denise Hunter
2. „Spod zamarzniętych powiek” Adam Bielecki, Dominik Szczepański
3. „Noc Kupały” Katarzyna Berenika Miszczuk
4. „Żerca” Katarzyna Berenika Miszczuk
5. „Zakochane Zakopane” antologia


Wiki
1. "Zacisze 13. Powrót" Olga Rudnicka (czerwień)
2. "Mediatorka" Ewa Zdunek (pomarańcz)
3. "W jeżynowym Grodzie" Jill Barklem (żółć)
4. "Wszystkie przygody Żabka i Ropucha" Arnold Lobel (zieleń)
5. "Szkoła filmowa" Kinga Burzyńska (błękit)
6. "Pokochawszy. O miłości w języku" Jerzy Bralczyk, Lucyna Kirwil, Karolina Oponowicz (fiolet)





7. hasło ratunkowe dla elektroników :) 

A. ułóż tęczę, ale nie wg koloru grzbietu ale pierwszej litery tytułu (C,P,Ż,Z,B,F). Minimum 2 sąsiadujące książki (dowolnie wybrane z całości)


Badylarka Domatorka
1. "Cukiernia pod Amorem. Ciastko z wróżbą" Małgorzata Gutowska - Adamczyk
2. "Pejzaż z Aniołem" Magdalena Kordel
3. "Żona Mormona" Irene Spencer
4. "Zamarznięte serca" Karolina Wilczyńska
5. "Bez pożegnania" Barbara Rybałtowska





B. ułóż tęczę biorąc pod uwagę kolory zawarte w tytułach (np."Zielona sukienka"). Minimum do zaliczenia jak w A.




........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 




Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)




ZASADY WYZWANIA na 2019 (zwróćcie uwagę na podwyższoną poprzeczkę, czyli zwiększoną minimalną liczbę stron):

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 7 edycji: 31 grudnia 2019r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • W dowolnym momencie roku, nieregularnie oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2019 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 180 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na luty:
1. "1"
2. S

3. MIX
4. BONUS






[przypominam, że w tym roku czytane książki muszę mieć minimum 180 stron]

 

Wyjaśnienie hasła:
1. "1" -> debiut powieściowy
Takie hasło już kiedyś było, ale przecież wciąż pojawiają się nowi debiutanci i warto czytać ich powieści.
W tym haśle chodzi o debiut powieściowy, czyli autor mógł wcześniej opublikować opowiadanie, wiersz, pracę naukową.
[EDIT: z uwagi na zapytania różnymi kanałami - autobiografia czy biografia zostaną zaliczone do hasła, warunek to minimalna liczba stron w tym roku 180. Natomiast nie zaliczę do debiutu powieściowego np. poradnika]

Ale liczy się to, że przeczytamy pierwszą jego powieść (może to być debiut autora, który wydał tylko debiut albo takiego, który wydał potem inne powieści).
Poza tym pełna dowolność co do ilości przeczytanych debiutów :) Minimum to oczywiście 1

W przypadku autorów zagranicznych kierujemy się np. Wikipedią i debiutem we własnym kraju; nie ważne że u nas był wydany jako kolejna książka...


2. S -> czytamy książki autorów, których nazwisko rozpoczyna się na literę S
Książka nie może mieć więcej autorów, tylko ten na S. Minimum do zaliczenia 1

Wybierasz tylko jedną z powyższych kategorii 


Jeśli podobają Ci obie kategorie (1 i 2) to może 3 jest właśnie dla Ciebie?


3. MIX -> 1/2/1/2/ itd.
Czytamy - a może dokładniej - zgłaszamy książki, naprzemiennie debiut/ litera S/ debiut/ litera S itd.
Minimum do zaliczenia 2. Książek musi być zawsze do pary.

Wybierając MIX, nie zgłaszamy książek do 1 ani do 2, tylko do tej kategorii.



4. BONUS 
Wybierasz kategorię nr 1 lub nr 2 i czytasz do niej 1 książkę, będzie ona kluczem otwierającym Ci drogę do czytania w Bonusie.
A Bonus to coś podwójnego, czyli debiut autora z nazwiskiem na literę S :) - 2w1.

Możesz takich książek przeczytać dowolną liczbę - każda będzie liczona do podsumowania podwójnie, czyli jako 2pkt (a nie 1, jak to zwykle się liczy do mojego podsumowania, zwłaszcza rocznego)
Bonus nie zamyka drogi do czytania ponownie książek z wybranej kategorii 1 lub 2, ale tej samej co wybrana pierwsza książka.

Czyli jednym słowem wybierając Bonus czytasz 2w1 a książki przeczytane poza Bonusem muszą być albo debiutami albo nazwiska na literę S.


Proszę tylko o dobrze napisany komentarz co czytacie, którą kategorię, będzie mi łatwiej wpisywać do podsumowania :)A w przypadku łączenia książek w bonusie o notatkę po myślniku co jest Debiutem a co Bonusem, literę S zobaczę :)



Mam nadzieję, że Wam się podoba :) Zatem pozostaje mi życzyć powodzenia :)




Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)


44 komentarze:

  1. Takie lapidarne hasełko, ale tyle wyjaśnień ;-) Pomyślę, popatrzę. Szkoda, że nie na każdej książce jest informacja, czy to debiut :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jak to piszę, to mam wątpliwości czy zrozumiecie moje pokręcone pomysły :)
      Poza tym jednak niemal co miesiąc są pomyłki w odbiorze tego, co napisałam.

      Też żałuję, że na okładce w opisie to nie widnieje...

      Usuń
  2. O mamo! Muszę przetrawić I sprawdzić, co tam na półce mam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie skończyło się na niestrawności :D i coś się znalazło

      Usuń
  3. A to niespodzianka! Przyjdzie przeczytać polskie zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego akurat polskie? Zagraniczne też można czytać :)

      Usuń
  4. Ambicja podpowiada, żeby wybrać bonus, ale rozum mówi, żeby jednak zdecydować się na debiut. Zobaczymy, co wygra. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję:) ja chyba nieco za późno napisałam:) ciekawy pomysł na kolejny miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie za późno Gosiu, tylko ja nie zawsze mam możliwość usiąść do laptopa... Dlatego nie od razu uzupełniam to, co mi podsyłacie :) Już uzupełniłam.

      Usuń
    2. A nowy miesiąc zaczęłam od bonusa :) muszę tylko zdecydować czy kategoria numer 1, czy 2 :) pora przejrzeć półki :)

      Usuń
  6. Trzeba sprawdzić każdą ewentualna czytana książkę czy jest debiutem. O jednej wiem na pewno, że to debiut, a reszta? Pokręciłaś z tymi kategoriami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam :)
      Polecam moje etykiety, haslo z archiwum i etykiety na LC :)

      Usuń
  7. Podoba mi się bardzo :D Mam cały stos zaległości z nazwiskami na "S" :D Czy dobrze rozumiem, że w bonusie mogę ich mieć nawet 10, a tylko 1 debiut na "S"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Bonusie musi być jedna książka na S albo jedna książka debiut żeby potem debiuty autorów na S były liczone podwójnie.
      I to co wybierzesz 1 lub 2 może być dowolna ilość. Ale musi być minimum jedna książka bonusowa!

      Usuń
  8. O, mam w najbliższych planach debiut , ale nie powieść:/("Polscy himalaiści" D. Jaroń")
    Może coś jeszcze się napatoczy innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być reportaż, biografia itp. Chodzi jedynie o to żeby to nie była poezja, opowiadanie, wywiad czy praca naukowa.

      Usuń
  9. Ewelino, nie wiem, czy dobrze zrozumiałam kwestię bonusa. Proszę o weryfikację.

    "Macocha" Natasza Socha (to debiut autorki)
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/02/macocha-nataszy-sochy.html

    Przeczytałam też "A ja żem jej powiedziała..." Katarzyny Nosowkiej (pisarski debiut wokalistki, ale nie jest to powieść, więc nie wiem, czy spełnia warunek początkowy bonusa)
    https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/02/a-ja-zem-jej-powiedziaa-katarzyny.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja zacznę od końca :)
      Wprawdzie napisałam, że debiut powieściowy, ale ta książka nie jest wierszem, pracą naukową czy opowiadaniem - a to właśnie takie teksty wykluczyłam. Także to obszerna książka i zaliczam.

      Debiut Sochy to jak najbardziej element Bonusa, czyli książka za 2 pkt :)

      Teraz możesz do swojego zgłoszenia dorzucać i debiuty i Bonusy

      Usuń
    2. Dziękuję za wyjaśnienie :)

      Usuń
    3. Kontynuuję drogę debiutów (w tym bonus za książkę Sykat):

      "Wszystkie kwiaty Alice Hart" Holy Ringland
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/02/wszystkie-kwiaty-alice-hart-holy.html

      "Wszystko dla ciebie" Joanna Sykat
      https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2019/02/wszystko-dla-ciebie-joanny-sykat.html

      Usuń
  10. 2. S
    "Zakochaj się Julio" Natalia Sońska
    https://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2019/02/natalia-sonska-zakochaj-sie-julio.html

    P.S. Będzie jeszcze jedna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybieram bonus
    1. "Uwierz w miłość Calineczko" Natalia Sońska
    2. "Złodziejka marzeń" Anna Sakowicz (bonus)
    3. "Coś tu nie gra" Joanna Szarańska

    OdpowiedzUsuń
  12. „1” – debiut powieściowy:

    „Miłość szeptem mówiona” Monika Joanna Cieluch
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/02/plan-sophie.html

    „Sylfida” Agata Julia Prosińska
    https://atramentowomi.blogspot.com/2019/02/dezerterka-z-krolestwa-powietrza.html

    OdpowiedzUsuń
  13. BONUS - litera S oraz debiut

    "Przekroczyć rzekę" Anna J. Szepielak (S)
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/02/08/przekroczyc-rzeke-anna-j-szepielak/

    "Garść pierników, szczypta miłości" Natalia Sońska (S+debiut)
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/02/19/garsc-piernikow-szczypta-milosci-natalia-sonska/

    "Apetyt na życie" Mary Simses (S + debiut)
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2019/02/22/apetyt-na-zycie-mary-simses/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bonus:
    1. "Stojąc pod tęczą" Dorota Schrammek (S+ debiut)
    2. "Niebo się wali" Sidney Sheldon (S)
    3. "Polska jesień" Jan Józef Szczepański (S)
    4. "Żydówek nie obsługujemy" Mariusz Sieniewicz (S)
    5. "QMAM KASZE. Do ostatniego okruszka" Maia Sobczak (S)


    OdpowiedzUsuń
  15. Wybieram wariant 1.

    "Twój Simon" Becky Albertalli
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/02/uroczo-i-pokrzepiajaco-twoj-simon-becky.html

    OdpowiedzUsuń
  16. MIX
    1. "Cierpkie grona" Zofia Mąkosa http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/02/cierpkie-grona.html?m=1
    2. "Krzyk w stronę świata" Tomasz Szlijan http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2019/02/krzyk-w-strone-swiata.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. kategoria "debiut"
    "Polscy himalaiści" Dariusz Jaroń

    OdpowiedzUsuń
  18. okazało się, że tez debiut:
    "Zatopiona zima" James Hopkin

    OdpowiedzUsuń
  19. Wariant 2, czyli nazwisko autora na S.

    "Służące" Kathryn Stockett

    OdpowiedzUsuń
  20. Wybieram bonus:
    1."Duch Stalina" Martin Cruz Smith (s)
    2. "Dobry wilk" Alexander Söderberg (s)
    3. "Nieśmiertelne życie Henrietty Lacks" Rebecca Skloot (debiut+s)
    4. "Lodowa pułapka" Kitty Sewell (debiut) - wg mnie, bo nigdzie nie znalazłam książki wydanej wcześniej
    5. "Światło na śniegu" Anita Shreve (s)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://robotkipodrobinia.blogspot.com/2019/03/czytelnicze-podsumowanie-lutego.html

      Usuń
  21. Udało mi się doczytać przed końcem lutego

    6. "Macocha" Natasza Socha (debiut +S)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Zakonnice odchodzą po cichu" Marta Abramowicz
    http://www.nieperfekcyjnie.pl/2019/02/totalna-rezygnacja-z-siebie-zakonnice.html

    OdpowiedzUsuń
  23. "1"

    "Wychodząc z ukrycia" Ewa Olchowa
    https://monweg.blogspot.com/2019/02/wychodzac-z-ukrycia-ewa-olchowa.html

    "Diabeł Urubu" Marlon James
    https://monweg.blogspot.com/2019/02/przedpremierowo-diabe-urubu-marlon-james.html

    "Tylko dobrzy ludzie zostali" A.A. Reich
    https://monweg.blogspot.com/2019/02/tylko-dobrzy-ludzie-zostali-aa-reich.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Eweluś,
    ja mam jeszcze "Szare śniegi Syberii" Ruta Sepetys
    tylko nie mam recenzji tzn. mam pół, mogę przesłać to pół mailem :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, u mnie nie musi być linka, żebym zaliczyła - wierzę od lat na słowo. Najwyżej stracę, ale każdy ma chyba sumienie, prawda?
      Dzięki temu że nie wymagam, biorą udział też osoby, które nie prowadzą blogów.
      Także spoko, zaliczam. Doślesz :)

      Usuń
  25. MIX

    "Pierwszy rok" Rachel E. Carter
    "Dżus & Dżin" Magda Skubisz
    "Pensjonat Leśna Ostoja" Joanna Tekieli
    "Coś tu nie gra" Joanna Szarańska
    "Tajemnicza śmierć Marianny Biel" Marta Matyszczak
    "Silva Rerum" Kristina Sabaliauskaitė

    Szkoda, że musi być do pary, mam jeszcze jeden debiut ;-) :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale widzisz tak mi się wymyśliło :) Po tylu hasłach, muszę robić atrakcje dodatkowe...
      Ciekawe co powiecie na marcowe :P

      Usuń
    2. Wiesz, że czekam z niecierpliwością :))

      Usuń
  26. BONUS - litera S + debiut:
    "Prokurator" Paulina Świst
    "Zamiana" Rebecca Fleet
    "Niewyjaśnione okoliczności" Richard Shepherd

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...