sobota, 16 kwietnia 2022

Anna Szczypczyńska "Kilka upalnych nocy"

 
 
 
Autor: Anna Szczypczyńska
Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: 23 marca 2022
Liczba stron: 312
 
 
 
 
 
 
 
 
Akceptujecie siebie? Swoje ciało? Pragnienia? Seksualność? Wiecie co daje Wam szczęście?


Natalia nie ma jeszcze trzydziestu lat i właśnie została sama. Mieli wspólne plany, zamierzali adoptować psa a w przyszłości zmieniać pieluchy kolejnym potomkom. 
Jednak Krzysztof niespodziewanie obwieścił, że się wyprowadza, bo Natalia nie inicjuje zbliżeń, nie mówi o swoich potrzebach ani nie pyta o jego. Rzucił jej to w twarz i odszedł do innej. Po czterech wspólnych latach zapragnął mieć obok siebie kogoś bardziej otwartego... Natalia zaś pragnie go odzyskać...

W projekcie "odzyskiwanie"ma jej pomóc o kilka lat starsza Gaba, która zajmuje się projektami graficznymi w butiku, gdzie pracuje Natalia. Atrakcyjna graficzka pożycza młodszej koleżance również swoje opowiadania, dość odważne zresztą, które mają pobudzić jej wyobraźnię.

Wychowana przez surową matkę - nauczycielkę, która na każdym kroku krytykowała strój, makijaż, również w dorosłym życiu, Natalia ma problem, by się otworzyć, by poczuć że jej ciało jest atrakcyjne. Czy Gaba oraz sympatyczny sąsiad Franek zdołają wydobyć z niej drzemiącą seksualność? Jakie są ich intencje? Czy Natalia nadal będzie chciała odzyskać Krzyśka? A może on sam przyjdzie prosić ją o możliwość powrotu?


Ania Szczypczyńska napisała powieść, jakiej nie spotkałam na rynku wydawniczym. Stworzyła nie tylko bardzo oryginalną fabułę, ale również pokazała, że można mówić i pisać o takich tematach jak seksualność. Bo przecież drzemie w każdym z nas. Tylko nie każdy potrafi ją wydobyć, uwierzyć. Może tak jak bohaterce spodoba nam się poznawanie siebie i obudzimy naszą erotyczną stronę?

Jestem pewna, że i Wy odnajdziecie w tej powieści wiele ważnych prawd. Uświadomicie sobie ważne rzeczy. Bo Szczypczyńska obnaża pragnienia, pożądanie oraz potrzeby.
 
To książka o tym, że aby coś zmienić, trzeba działać, samo się nie zdarzy. O tym, że nie należy wstydzić się potrzeb swojego ciała, nie dusić a eksponować. Szukać nowinek, podejmować swoje - a nie cudze - decyzje oraz cieszyć z drobiazgów.

Uwierz w siebie!
Działaj!
Kup sobie coś, czego do tej pory odmawiałaś.
Poszukaj przyjaciela.
Żyj!
 

 
 
Książka przeczytana w ramach wyzwań: 52 książki
 
 
 
 
 
Za książkę dziękuję  



2 komentarze:

  1. Będę polowała na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł do mnie nie przemawia - myślałam, że to kolejny erotyk ubrany w płaszcz obyczajówki. Przekonała mnie Twoja recenzja.
    A dziś... dziś na spotkaniu z Kasią Enerlich kupiłam jej powieść, której mi brakowało. :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...