sobota, 10 listopada 2012

Liebster Blog

8 listopada mój blog dostał wyróżnienie od natanny, a dzień później od Melanii. Dziękuję dziewczyny :) Bardzo się cieszę, gdyż mój blog jeszcze nie dostał żadnego wyróżnienia i nie brał udziału w żadnej tego typu zabawie. Ma też chyba najmniej obserwatorów spośród czytelniczych blogów.


„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia."
Zabawa polega na odpowiedzeniu na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Pytania od natanna:

1.Czy dużo czasu spędzasz w internecie?
Różnie, zależy czy mam coś więcej do zrobienia/poczytania czy mniej. I jak bardzo pasjonującą książkę akurat czytam.

2.Jakie strony w internecie najbardziej lubisz przeglądać.
Blog swój, blogi obserwowane, LC, wiadomości na Onecie, księgarnie / wydawnictwa

3.Jakimi pobudkami kierowałaś się zakładając blog czytelniczy?
Chciałam polecić innym czytającym ciekawe książki. Ponadto mogę na blogu uzewnętrznić swoje myśli i odczucia, a także poznać dzięki prowadzeniu go nowych autorów i nowe tytuły warte przeczytania.

4.Czy często marzysz, a jeżeli tak to o czym?
Marzę codziennie... od prostych marzeń np. o zjedzeniu czegoś czego nie mam pod ręką, poprzez przyziemne marzenia o zdrowiu, aż do marzeń o wygranej wycieczce do Australii :)

5.Jaka literatura najbardziej do Ciebie przemawia?
Kobieca, obyczajowa oraz z dziedziny kryminału/sensacji/thilleru

6.Jaka książka w/g Ciebie powinna mieć inne zakończenie?
"O psie, który jeździł koleją" - jak byłam dzieckiem to rodzice robili wiele, żebym nie znała prawdziwego zakończenia - i dobrze, bo do tej pory nie potrafię się z nim pogodzić. A z czytanych bardziej współcześnie to "List w butelce" Sparksa - ryczałam jak bóbr, bo liczyłam na inne zakończenie.

7.Jakiego pisarza/pisarkę  cenisz najbardziej i dlaczego?
Nie potrafię odpowiedzieć jednoznacznie. Wielu pisarzy lubię i cenię. Za ich piękne książki, które uczą, wciągają i dzięki nim choć na chwilę zapominamy o problemach codzienności.

8.Czyje książki nigdy by Cię nie zainteresowały?
Nie lubię biografii i typowych publikacji  historycznych, więc kogokolwiek by nie były to nie przeczytam... no chyba, że bardzo ciekawa biografia

9.Co Cię pobudza do działania?
Uśmiech mojej córci :) a od innych dobre słowo

10.Czy lubisz miejsce, w którym mieszkasz?
Nigdy nie jest idealnie, kredytu nie mam, do pracy 10 minut tramwajem... chyba nie jest źle :)
 
11.Czym jest dla Ciebie rodzina?
Sensem życia


Pytania od Melanii: 

1. Kakao czy herbata?
Bezsprzecznie herbata :) najlepiej owocowa
To chyba tylko w "Trzynastej opowieści" Diane Setterfield główna bohaterka lubi kakao w połączeniu z dobrą książką :) 

2. Radio czy telewizja?
W pracy radio, w domu telewizja. I to tylko wtedy gdy córa śpi.
  
3. Jaką umiejętność chciałabyś nabyć?
Chciałabym umieć szybciej czytać :) i szybko uczyć się języków obcych

4. Co jest Twoim ulubionym daniem?
Barszcz czerwony pod wszystkimi postaciami: zabielany, z jajkiem, ziemniakami, krokietem a przede wszystkim z uszkami :)  

5. Czy istnieje książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na życie? 
Hmmm... Spojrzenia na życie nie zmieniła chyba żadna, jednak wiele książek zmusiło do przemyśleń.

6. Biblioteka czy księgarnia?
Zdecydowanie księgarnia, uwielbiam mieć książki na własność. Choć gdy chcę przeczytać coś, czego nie muszę mieć to idę do biblioteki. Albo jak nie mam zbyt wiele pieniędzy.

7. Ulubiona książka ze świętami Bożego Narodzenia w tle?
Nie wiem czy ulubiona, ale najbardziej zapadła mi w pamięć: "Opowieść wigilijna" Dickens'a. Podczas każdych świąt myślę o głównym bohaterze.

8. Ulubiony literacki bohater?
Hmmm... Nie potrafię wybrać, wielu jest bohaterów literackich, których lubię m.in. Ania Shirley, Joe Alex, Ewa z serii owocowej Kasi Michalak, Herkules Poirot....

9. Najgrubsza książka, jaką przeczytałaś?
"Harry Potter i Zakon Feniksa" 959 stron :) dopiero teraz zdałam sobie z tego sprawę... Drugie miejsce też Harry Poterr, a potem plasuje się Hakan Nesser "Człowiek bez psa"

10. Twoja wymarzona praca?
Chciałabym być korektorem literówek... nie znoszę jak są w książkach (a są niestety), w podpisach osób w tv, na ulotkach. Denerwuje mnie to strasznie.  

11. Kim chciałaś zostać gdy byłaś mała?
Jak chodziłam do przedszkola to chciałam być sprzątaczką hihi potem ekspedientką, a jeszcze później nauczycielem. Żadne się nie spełniło - chyba się cieszę.


Moje pytania:
  1. Gdybyś miał/-a możliwość zabrać ze sobą na bezludną wyspę 5 przedmiotów - co by to było?
  2. Czy bierzesz udział w wyzwaniach czytelniczych? Uzasadnij odpowiedź
  3. Wolisz wakacje w górach czy nad morzem?
  4. Wymień 3 cechy prawdziwego przyjaciela
  5. Który autor, mimo pozytywnych opinii znajomych/rodziny/blogosfery nie spełnił Twoich oczekiwań?
  6. Która książka - Twoim zdaniem - powinna mieć ciąg dalszy?
  7. Czym kierujesz się wybierając książkę do czytania na wieczór?
  8. Która książka, z dotychczas przeczytanych, najbardziej zapisała się w Twojej pamięci i dlaczego.
  9. Po co sięgniesz gdy masz ochotę na coś słodkiego?
  10. Do czytania książek, z którego gatunku literackiego żadna siła Cię nie zmusi?
  11. Poleć mi jakiś fajny tytuł do sprawienia sobie "pod choinkę" :)

Do zabawy zapraszam:
  1. alison2
  2. Agata Adelajda
  3. jenah
  4. Kasia
  5. magdalenardo
  6. ANNA
  7. AnnRK
  8. binola
  9. viv
  10. przeczytajka
  11. madziatko (odpowiedzi możesz wkleić w komentarzu :)

Będzie mi bardzo miło jeśli odpowiecie na moje pytania :)

15 komentarzy:

  1. Pięknie się przedstawiłaś. Jesteś bardzo interesującą osobowością. A marzenia masz jak mój najstarszy syn, który marzy również o Australii.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      a dokładniej to lody przy operze w Sydney mi się marzą... spotkanie z koalami i kangurami :)

      Usuń
  2. O moim ulubionym bohaterem też jest Ania Shirley, mam ogromny sentyment do całej serii o tej rudowłosej dziewczynce ;)
    Dzięki, że o mnie pomyślałaś :) nabierało mi się trochę tych pytań :) Mam nadzieję, że czas pozwoli odpowiedzieć mi na wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam te zabawy bo można się dowiedzieć więcej o blogowych koleżankach :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, dobrze że nie pojawiają się za często i ma się na nie ochotę :)

      Usuń
  4. Kochana, dziękuję Ci za nominację :)
    Jeśli tylko czas mi pozwoli, to odpowiem na nie jeszcze dziś.

    P.S. Moja wymarzona praca jest dokładnie taka sama, jak Twoja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę :)

      dziękuję za odpowiedzi

      P.S. Kolejna rzecz, którą mamy wspólną w życiu :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne odpowiedzi, lubię takie zabawy bo pozwalają lepiej poznać blogowiczów :-) Dziękuję za nominację, mam dość zabiegany okres ale postaram się niedługo odpowiedzieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm dziękuję za wyróżnienie..

    1. Gdybyś miał/-a możliwość zabrać ze sobą na bezludną wyspę 5 przedmiotów - co by to było?

    Nie są to rzeczy i nie będę wymieniać swojej ludzkiej rodziny, bo to oczywiste.. oto i moja lista:
    - pies (choć to nie rzecz oczywiście)
    - dmuchany ponton
    - siekierka
    - jakąś chininę lub coś w tym stylu
    - laptop na baterie słoneczne (hmm jest taki?)

    2. Czy bierzesz udział w wyzwaniach czytelniczych? Uzasadnij odpowiedź

    Nie biorę.. A czemu? Bo zanim trafiłam do Ciebie nie wiedziałam, że istanieją. Od Nowego Roku planuję uczestniczyć choć w jednym...

    3. Wolisz wakacje w górach czy nad morzem?

    Ciężkie pytanie.. Kiedyś myślałam, że w górach, ale dwa lata temu morze także mnie zauroczyło.. Jednak wolę w górach, bo są dla mnie bardziej dostępne..

    4.Wymień 3 cechy prawdziwego przyjaciela

    - szczerość
    - umiejętność milczenia i nie banie się go
    - zaufanie

    5. Który autor, mimo pozytywnych opinii znajomych/rodziny/blogosfery nie spełnił Twoich oczekiwań?

    Ostatnio najbardziej się zawiodłam na Lori Lansens.. a w dzieciństwie Lucy Maud Montgomery..

    6.Która książka - Twoim zdaniem - powinna mieć ciąg dalszy?

    Ciężko mi tak w chwili wymyslić książkę, która najbardziej by mi pasowała..

    7. Czym kierujesz się wybierając książkę do czytania na wieczór?

    TYm, co akurat mam w domu... Tym, na co mam ochotę (coś lekkiego czy wręcz przeciwnie)... i chyba tyle..

    8. Która książka, z dotychczas przeczytanych, najbardziej zapisała się w Twojej pamięci i dlaczego.
    - "Immunologia krwinek czerwonych" bo to moje życie :)

    9.Po co sięgniesz gdy masz ochotę na coś słodkiego?

    Nie jem zwykle słodkich rzeczy, bo nie lubię słodkiego. Sięgam po orzeszki itp.. :)

    10. Do którego czytania książek, z którego gatunku literackiego żadna siła Cię nie zmusi?

    Fantastyka i ten cały wampirowy "gniot"

    11. Poleć mi jakiś fajny tytuł do sprawienia sobie "pod choinkę" :)

    - Dorota Świątkowska „Moje wypieki” :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mogłam o Tobie zapomnieć przecież! :)

      dobrze, że wiem o co chodzi, bo "Immunologia..." mnie powaliła :P

      Usuń
    2. A tam powaliła od razu.. Polecam :) Fajna książka :) Pożyczyć Ci? :P

      Usuń
    3. Hahaha...co ja bym z tego wiedziała... :)

      Usuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...