poniedziałek, 1 lutego 2021

Podsumowanie stycznia i hasło na luty 2021 - Pod hasłem

Czas goni prędziutko i styczeń nam zamienił w luty! 

Mam nadzieję, że czytanie do Pod hasłem w najkrótszym miesiącu roku przyniesie Wam wiele radości :)

A jeśli chodzi o zgłaszanie książek - jeśli nie muszę niczego weryfikować na okładce to osoby nie publikujące recenzji nie muszą mi podsyłać linków do LC. Zgłaszając z kolei recenzje wystarczy podać jeden link, nie trzeba więcej, bo i tak użyję tylko jednego.

Koniecznie muszę podziękować tym, którzy poprawnie zgłosili mi książki styczniowe, miałam mniej zabawy w kopiowanie i przenoszenie :D

 

Udanego przegrzebywania półek! :)

P.S.
Hasło niniejsze miało być w grudniu, ale przychyliłam się do próśb o uwzględnienie świątecznych lektur i powstały łańcuchy :) Nie uciekło :)



Zapis zgłaszania książek! 
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania stycznia, kiedy hasło brzmiało: literkowe szarady



Wyzwanie ukończyło: 15 osób. Przeczytaliśmy w sumie 110 książek !!! Dawno nie było tak dobrego wyniku :) Cieszę się, że wariacje z imionami przypadły Wam do gustu



Statystycznie:

  • pierwsze miejsce z liczbą 25 książek zajęła Iwona! Brawo!
  • druga lokata przypadła ejotkowi - przeczytałam 12 pasujących lektur - brawo ja :)
  • najczęściej wybieranym imieniem była Maja - czterokrotnie
 
 
 
Maria Kasperczak (5)
W - Walter Tevis "Gambit królowej"
A - Augusta Doucher "Rozdroża"
N - Natasza Socha "Pokój kołysanek"
D - Dorota Gąsiorowska "Melodia zapomnianych miłości"
A - Ane Riel "Żywica"


kolorowa.ewelina (8)
M - Margaret Atwood "Pani Wyrocznia"
A - Alexa Lavenda "Żar Australii"
R - Robert Dugoni "Grób mojej siostry"
I - Izabella Frączyk "Siostra mojej siostry"
A - Andrzej Saramonowicz "Chłopcy"
N - Natasza Socha "Niepiekność"
N - Natasza Socha " Niemłodość"
A - Agnieszka Litorowicz-Siegert "Olszany. Droga do domu" 
 
 
Bociankowa77 (9)
M - Magdalena Witkiewicz "Listy pełne marzeń"
A - Agnieszka Lis "Blask choinki"
J - Jan Zumbach "Ostatnia walka"
A - Agnieszka Lingas-Łoniewska "Zakład o miłość"
*
M - Małgorzata Falkowska "Serce w kopercie"
A - Aldona Bognar "Stroicielka dusz"
R - Renata Kosin "Słowiański amulet. Siostry Jutrzenki"
T - Tanya Valko "Arabska żona"
A - Anna H.Niemczynow "Tamta kobieta"


Badylarka (5)
K - Katarzyna Zyskowska - Ignaciak "Upalne lato Marianny"
A - Agnieszka Olejnik "Mów szeptem"
R - Renata Kosin "Aleja Siódmego Anioła"
O - Olga Rudnicka "Natalii 5"
L - Lisa Scottoline "Cicho sza"


Agnesto (5)
B - Bożena Kostuch "Czarodziej z Łysej Góry. Opowieść o Bolesławie Książku"
E - Emilia Szelest "FireBirds"
L - Lajos Grendel "Szajka"
L - Liane Moriarty "Sekret mojego męża"
A - Ana Johns "Kobieta w białym kimonie"


monweg (4)
M - Mat Auryn "Moc czarownicy"
A - Alix E. Harrow "Dziesięć tysięcy drzwi"
J - Joe Hill "Gaz do dechy"
A - Agata Kołakowska "Uśpione pragnienia"


Paulina Sarnecka (3)
O - Olga Tokarczuk "Prowadź swój pług przez kości umarłych "
L - Leila Aboulela "Tłumaczka"
A - Anne Provost "Upadki" 


Aine (3)
A - Agnieszka Olejnik "Rozmerdane święta"
D - Dorota Wójcik "Cecylio, obudź się!"
A - Alek Rogoziński "Teściowe muszą zniknąć" 
 
 
Monika W. (5)
B - Barbara Freethy "Bez pamięci"
A - Agata Bizuk "Zielona 13"
S - Sandra Barneda "Ziemia kobiet"
I - Izabella Frączyk "Za stare grzechy"
A - Ana Johns  "Kobieta w białym kimonie


Sylwia (3)
E - Edyta Świętek "Ta sama rzeka"
W - Walter Tevis "Gambit królowej"
A - Amy Reed "Dziewczyny znikąd"


Iwona (25)
J - Jenn McKinlay „Zakochani po uszy
A - Agnieszka Olejnik „Cała w fiołkach
G - Gabriela Gargaś „A między nami wspomnienia
O - Olga Wiechnik „Posełki. Osiem pierwszych kobiet
D - Debbie Macomber „Zielony zakątek
A - Ada Tulińska „Spełnione życzenie
*
Z - Zofia Ossowska „Pensjonat Samotnych Serc
O - Olivia Lichtenstein „O czym nigdy nie powiedziała ci matka
F - Franciszek, Papież „Powróćmy do marzeń. Droga ku lepszej przyszłości
I - Irena Landau „Ożeń się ze mną!
A - Anita Harton „Granice raju
*
M - Maria Ernestam „Zraniony pianista
I - Inga Iwasiuk „Smaki i dotyki
Ł - Łucja Wilewska „Ważki na kostce lodu
K - Katarzyna Kwiatkowska „Zbrodnia w błękicie
A - Agnieszka Jeż „Zwyczajne cuda
*
D – Dorota Berg „Kudłata
O – Olgierd Dudek „Króliczek
B - Becky Albertalli „Simon oraz inni homo sapiens
R – Regina Dachówna „Tango z motylem
O – Olga Kora Sipowicz „Miłość zaczyna się od miłości
C – Celine Curiol „Głos bez echa
H – Hanna Cygler „Przekład dowolny
N - Natasza Socha „Zamrożona
A - Agnieszka Krawczyk „Zawsze w porę


Bożena T. (8)
M - Małgorzata Falkowska "Serce w kopercie"
A - Agata Bizuk "Zapomniana piosenka"
K - Karolina Wilczyńska "Cisza między dźwiękami"
S - Sylwia Trojanowska "Wzgórze Świątecznych Życzeń"
*
A - Anna Langner "Nie byłaś grzeczna w tym roku"
L - Lucinda Riley "Drzewo anioła"
A - Agnieszka Błażyńska "Do wigilii się zagoi"
N - Natasza Socha  "Biuro przesyłek niedoręczonych" 


pasjonatka książek (11)
J - Joanna Szarańska „Kraina Zeszłorocznych Choinek”
A - Agnieszka Jeż „Zwyczajne cuda”
N - Natalia Sońska „Otwórz się na miłość”
*
M - Magdalena Kordel „Bo nadal Cię kocham”
A - Agnieszka Jeż „Miłość warta wszystkiego”
J - Joanna Tekieli „Magiczne chwile w Pensjonacie Leśna Ostoja”
A - Agnieszka Jeż „Spotkajmy się po wojnie”
*
N - Natasza Socha „Godzina zagubionych słów”
I - Izabella Frączyk „Pół na pół”
K - Karolina Wilczyńska „Grudniowe kwiaty”
A - Alek Rogoziński „Babka z zakalcem”
 
 
ejotek (12)
M - M.M. Perr "629 kości"
A - Agnieszka Lingas-Łoniewska "Molly"
J - Joanna Tekieli "Magiczne chwile w Pensjonacie Leśna Ostoja"
A - Anna Sakowicz "Zatrzymać czas"
*
G - Gabriela Gargaś - "Zostań moim aniołem"
A - Agnieszka Olejnik "Odrobina magii"
J - Joanna Szarańska "Złość piękności szkodzi"
*
M - Magdalena Majcher "Najważniejszy"
A - Agnieszka Jeż "Za siódmą górą"
R - Richard Paul Evans "Zimowe sny"
E - Edyta Świętek "Ta sama rzeka"
K - Krystyna Mirek "Nowy podarunek"
 
 
martucha180  (4)
K - Kristen J. Sollée „Polowanie na wiedźmy. Kronika kobiet niepodporządkowanych
A - Agnieszka Jeż, „Spotkajmy się po wojnie
M - Magdalena Wala „Klątwa ruin
A - Aleksandra Rumin „Zbrodnia po polsku


 ........


Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w ubiegłym miesiącu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie.


Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 



Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy.  Choć będę motywować, ale o tym w regulaminie :)


ZASADY WYZWANIA na 2021 (zwróćcie uwagę na podwyższoną poprzeczkę, czyli zwiększoną minimalną liczbę stron):

  • start wyzwania (1 edycja): 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia 9 edycji: 31 grudnia 2021r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy i liczą się książki przeczytane dokładnie w miesiącu trwania hasła
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner czy etykietę.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub mogą przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.
  • W dowolnym momencie roku, nieregularnie, oprócz hasła, pojawi się kwartalne koło ratunkowe. Jest to hasło, które będzie obowiązywało przez 3 miesiące - w tym czasie można skorzystać z niego 1 raz (czyli w jednym, z trzech miesięcy kwartału) - w sytuacji, gdy normalne hasło nie do końca Wam odpowiada (wtedy kiedy go wybierzesz, czytasz tylko wg koła ratunkowego, nie mieszamy z normalnym hasłem). Ryzyko jest oczywiście takie, że nie wiecie co pojawi się kolejnych miesiącach...
  • Do 2016r. wśród uczestników losowałam nagrodę książkową. Od 2017 są to DWA losowania! Pierwsze - wśród osób, które będą miały frekwencję 100% (w każdym miesiącu czytały wg Pod hasłem). Drugie - wśród trzech osób, które przeczytają najwięcej książek w 2021 roku - również rozlosuję książkę.
  • By drugie losowanie było bardziej sprawiedliwe zaliczam tylko i wyłącznie książki powyżej 230 stron
  • By uniknąć zgłoszeń, które czasem budzą wątpliwości - nie zaliczam: słowników, książek z przepisami, literatury typowo podróżniczej, albumów (ogólnie książek, gdzie królują fotografie), książeczek z zadaniami, łamigłówek, kolorowanek i pozycji typowo obrazkowych. Komiksy zaliczę, jeśli będą miały naprawdę sporo tekstu (foto zawartości należy wtedy wysłać na maila).



Hasło na luty:
"adwokat diabła"
przeciwieństwo skuwki



Kwartalne koło ratunkowe [styczeń-marzec]
Łańcuch międzynarodowy



[przypominam, że w tym roku czytane książki muszą mieć minimum 230 stron]

 

Wyjaśnienie hasła:
 
Hasła są dwa i czytamy je dowolnie, nie ma zasad że trzeba przemiennie, ilość użycia dowolna - można tylko do jednego lub w proporcjach dostosowanych do tego co się trafiło; minimum to jedna książka. 
 
Tłumaczenie haseł:
- "adwokat diabła" - czytamy książki, których autorami są adwokaci/prawnicy np. Max Czornyj, John Grisham, Marcin Sobecki, Jacek Dubois, Remigiusz Mróz, Paulina Świst
- przeciwieństwo skuwki -> czytamy książki, które w tytule mają -ów / -ówka  (nie musi to być końcówka, bowiem "ów" często zdarza się w środku wyrazów) [w przypadku serii - nie zaliczam tytułów serii, tylko tytuł danego tomu]
 
 
Wyjaśnienie koła:
 
Spodobały mi się łańcuchy, zatem w pierwszym kwartale 2021 roku ratujemy się od hasła tworząc międzynarodowy łańcuch autorów - podobnie jak w grudniowym haśle narodowość może się powtarzać, ale co drugi element. 
Minimum do zaliczenia to dwie sztuki. W łańcuchu międzynarodowym nie umieszczamy polskich autorów. Nazwisko autora może się powtórzyć. Duety zaliczę w przypadku, gdy obaj autorzy są tej samej narodowości.

Przykład: autor czeski, amerykański, czeski, niemiecki, szwedzki itp.

Nie zmienia się sens koła ratunkowego, czyli można z niego skorzystać raz na kwartał.


W razie pytań jestem do dyspozycji, życzę powodzenia :)




Zapis zgłaszania książek:
"tytuł" autor             [dajemy "" zawsze, niezależnie od tego czy dajemy link czy nie]
link
bez myślników - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :) 


34 komentarze:

  1. Początkowo przeraziło mnie to hasło, ale przejrzałam najbliższe plany i chyba w końcu zmotywuję się do przeczytania "Wielkiej samotności", bo Kristin Hannah to prawniczka z zawodu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hasłem nie należy się przedwcześnie przerażać, tylko wspomóc półkami :) Specjalnie są dwa, żeby nie było zbyt wąsko a przez to trudno.
      O widzisz, i nawet nową prawniczkę do listy znalazłaś :)

      Usuń
  2. Super! Ja chyba zdecyduję się głównie na -ówki, choć może i prawnik się trafi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że jest pozytywne nastawienie :) Coś się musi trafić

      Usuń
  3. Stosik do pod hasłem naszykowany 😊
    R. Mróz może być podwójny przy tych niskich temperaturach 😉? Czy różni mają być prawnicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać :)
      O tak, mrozu dostatek w lutym...
      Może być każdy inny a może być cały miesiąc ten sam - dowolnie :)

      Usuń
  4. Podpowiem prawnika: Jens Lapidus ( thrillery/sensacje)
    Ja raczej wybiorę "skuwkę", bo mam coś z "ów" akurat, a że to dość lekka powieść, to wcisnę między inne lektury recenzyjne... Aaaaa, oświeciło mnie! ;-) mam też wśród nich "ów"!
    Czyli zapowiada się dobrze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź - pierwszy raz słyszę to nazwisko...
      Bardzo się cieszę że recenzyjne wspierają :)

      Usuń
  5. A mnie korci, żeby sięgnąć po koło. Mam nadzieję, że w marcu nie odbije mi się czkawką 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Cię korci to sięgnij, chyba nigdy nie jest tak źle żeby nie zaliczyć, niezależnie od tego co wymyślę na marzec... :D Nawet ja nie wiem jeszcze co wtedy będzie hasłem

      Usuń
  6. Witam,
    rzeczywiście nasz styczniowy wynik to mocne uderzenie na początek roku. Przepraszam, że byłam jedną z tych, którym trzeba było przeklejać. Poprawię się w tym miesiącu. Koło zostawiam na marzec.
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff, zadanie wykonane - recenzje wpisane, choć z "-ówkami" nie zdążyłam w tym miesiącu, przeczytam w kolejnych.
      Za to w kategorii "adwokat diabła" mam trzy tomy serii "W kręgach władzy":
      „Wotum nieufności” Remigiusz Mróz
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4034593/wotum-nieufnosci/opinia/63791150#
      s.624

      „Większość bezwzględna” Remigiusz Mróz
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4803351/wiekszosc-bezwzgledna/opinia/63791168#
      s.496

      „Władza absolutna” Remigiusz Mróz
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4864447/wladza-absolutna/opinia/63790584#
      s.416

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    2. Cóż, na przyszłość też musi Ci zostać do czytania :)

      Usuń
  7. Wybieram "-ówki", znalazłam co najmniej 5 tytułów na półkach :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeciwieństwo skuwki
    1. "Sztuka dawania prezentów" Anna Szczęsna
    2. "Pocztówki" Agnieszka Lis

    OdpowiedzUsuń
  9. "Dom duchów" Isabelle Allende
    http://zycieipasje.net/2021/02/szpieg-w-ksiegarni-dom-duchow-isabelle-allende-recenzja/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybieram adwokata diabła :)

    Kristin Hannah "Wielka samotność"
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4846367/wielka-samotnosc/opinia/54599710?#opinia54599710

    OdpowiedzUsuń
  11. Koło ratunkowe
    1.autorka irlandzka Lucinda Riley "Siostra Burzy" http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2021/02/siostra-burzy.html
    2. autorka kanadyjska Margaret Atwood "Opowieść podręcznej" http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2021/02/opowiesc-podrecznej.html
    3. autorka brytyjska Zoe Folbigg "Stacja miłość" http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2021/02/stacja-miosc.html
    4. autorka irlandzka Lucinda Riley "Siostra cienia" http://mamopoczytajsobie.blogspot.com/2021/02/siostra-cienia.html

    OdpowiedzUsuń
  12. KOŁO RATUNKOWE
    Kasia Bulicz-Kasprzak „Skrawek pola” (pol.)
    https://atramentowomi.blogspot.com/2021/02/skrawek-pola.html

    Nancy Springer „Sprawa osobliwego wachlarza” (amer.)
    https://atramentowomi.blogspot.com/2021/02/sprawa-osobliwego-wachlarza.html

    Hanna Greń „Północna zmiana” (pol.)
    https://atramentowomi.blogspot.com/2021/02/ponocna-zmiana.html

    Liz Lawler „Kiedy spałaś” (ang.)
    http://zycieipasje.net/2021/02/szpieg-w-ksiegarni-kiedy-spalas-liz-lawler-recenzja/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Pani Marto! Nie chcę się tu rządzić,bo gospodarzem jest Ejotek, ale zwróciłam uwagę na Pani zgłoszenie, bo sama korzystałam z "koła". W jego ramach nie mogliśmy czytać polskich autorów :/ Chyba musi Pani przekombinowac z tym zgłoszeniem? Pozdrawiam!
      Ps. Miałam tylko dobre intencje :)

      Usuń
    2. Dokładnie Martuś, w wyjaśnieniu napisałam, że polskich nie wliczamy w łańcuch, więc zaliczam Ci dwie książki :)
      Chyba że jeszcze coś masz?

      Usuń
  13. Przeciwieństwo skuwki
    1. "5 języków miłości" Gary Chapman
    2. "Mam łóżko z racuchów" Jaclyn Moriarty
    Adwokat diabła
    3. Immunitet Remigiusz Mróz

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Ewelinko i witajcie Podglądacze Eweliny :) Widzę, że jest więcej osób, które w tym miesiącu korzystały z "koła". Dołączam do nich i ja. Zgłaszam swoje lektury:
    1. "Droga Pani Bird" AJ Pearce (BRYTYJKA)
    2. "Anioł Stróż" Nicholas Sparks (AMERYKANIN)
    3. "Córeczka" Kathryn Croft (BRYTYJKA)
    4. "Chłopiec z latawcem" Khaled Hosseini (AMERYKANIN)
    5. "Testament Ariany" Francoise Bourdin (FRANCUZKA)

    Dziękuję Ci za polecenie książki "Chłopiec z latawcem". Świetna! Dawno nie czytałam o wartościach, a ta książka ma takie przesłanie. I dziękuję Ci za książkę " Testament Ariany" ♥️ Bardzo przyjemna lektura! Doczekała się, żebym wreszcie po nią sięgnęła. Czekam na hasło :) Dobrze je przemyśl, bo kilka osób nie ma już koła 😁😁😁 Pozdrawiam najcieplej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Tak, wreszcie koło doczekało się uwagi :)

      Cieszę się, że skorzystałaś z polecenia i że nagroda się przydała (i podobała) <3

      Ok, obiecuję dobrze pomyśleć :D

      Usuń
    2. Że dobrze to przemyslisz to wiem 😅 Tylko, żebyś nas nie załatwiła tymi przemyśleniami! 😁 Nie mogę się doczekać jutra, ale ja tak mam od jakiegoś czasu :)

      Usuń
    3. Postaram się :)
      Ale to nie jakaś choroba? :P

      Usuń
  15. Postawię tu tylko hi hi hi,ale pomyślałam: małpa!😁

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam wszystkich! Prawie zapomniałam o zgłoszeniu. Czekam na nowe hasło.
    Przeciwieństwo skuwki:
    1. "Żona na zamówienie" Nina Majewska-Brown
    2. "Tysiąc kawałków" Anna Ziobro
    3. "Kilka słów o miłości" Tomasz Kieres
    Adwokat diabła:
    4. "Czarna Madonna" Remigiusz Mróz
    5. "Paprocany" Paulina Świst

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeciwieństwo skuwki:
    "Sztuka dawania prezentów" Anna Szczęsna

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciąg dalszy przeciwieństwa skuwki
    3. "I przemówiły ludzkim głosem" Jagna Kaczanowska
    4. "Kilka słów o miłości" Tomasz Kieres
    5. "Pocztówki z Amsterdamu" Agnieszka Zakrzewska
    6. "Leśniczówka Wszebory" Joanna Tekieli
    7. "Niedomówienia" Anna Sakowicz

    P.S. Ja też niecierpliwie czekam na jutrzejsze hasło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jak zwykle na samym końcu. Dobrze, że zdążyłam :)
    Tym razem wybieram KOŁO RATUNKOWE czyli łańcuch międzynarodowy (pierwszy raz od momentu gdy koło zostało powołane do życia).

    1. "Wyborny trup" Agustina Bazterrica - literatura argentyńska
    https://monweg.blogspot.com/2021/02/wyborny-trup-agustina-bazterrica.html
    2. "Jimi Hendrix we Lwowie" Andriej Kurkow - literatura ukraińska
    https://monweg.blogspot.com/2021/02/jimi-hendrix-we-lwowie-andriej-kurkow.html
    3. "Księga Drogi i Dobra" Ursula K. Le Guin - literatura amerykańska
    https://monweg.blogspot.com/2021/02/ksiega-drogi-i-dobra-ursula-k-le-guin.html
    4. "Elfy" Bernhart Hennen, James Sullivan - literatura niemiecka
    https://monweg.blogspot.com/2021/02/elfy-czesc-1-bernhart-hennen-james.html

    I to by było na tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Leśniczówka Wszebory" Joanna Tekieli
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2021/02/03/lesniczowka-wszebory-joanna-tekieli/

    "Szpulki losów" Renata Kosin
    Link do recenzji dodam jutro, bo się nie wyrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakujący link
      https://poczytajka594822357.wordpress.com/2021/03/01/szpulki-losow-renata-kosin/

      Usuń
  21. Mróz Remigiusz.
    1."Iluzjonista".
    2"Kasacja"
    Świst Paulina
    1"Sitwą"
    2"Karuzela"
    3"Przekręt"
    Roberts Nora
    1"Arystokraci"
    2"Rodzinne sekrety"
    3"Dziedzictwo"
    4"W samo południe"

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...