czwartek, 6 czerwca 2019

7 Urodziny bloga - zadanie 8




Zadanie nr 8 polegało na:

Gdybyś miał/-a otworzyć własny biznes to co by to było? Zakładając, że masz fundusze, lokal, ziemię itp., czyli wszystko co niezbędne




Swoje pomysły przedstawiło 6 osób:



Ines
A więc zakładając, że wszystko co było by mi potrzebne już mam to zbudowałabym budynek gdzie z jednej strony byłaby klinika dla zwierząt (bo kocham zwierzęta i lubię im pomagać) a z drugiej Zakład Usług Projektowania Architektonicznego, ponieważ to mnie bardzo interesuje


Renata B.
Gdybym miała otworzyć własny biznes, to oczywiście byłby on związany z książkami :) Marzy mi się połączenie księgarni z kawiarnią. To mógłby być rodzinny biznes (coś w stylu księgarni Jana Zagórskiego z trylogii "Jabłoniowy sad" Krystyny Mirek), bo siostra piecze pyszne ciasta. Druga siostra z kolei deklarowała, że poprowadzi mi księgowość. Chciałabym, aby w takiej księgarni znajdował się kącik zabaw dla dzieci (z animatorem), aby mamy mogły w spokoju wypić kawę, lub poczytać książkę.  


Magdalenardo
Nie wiem czy to dla Ciebie zaskoczenie, czy nie, ale kiedyś marzyła mi się własna herbaciarnia :)
Miałam już w głowie cały plan jakby to miało wyglądać.
Chciałabym żeby to było bardzo klimatyczne, przytulne i swojskie miejsce. Duże, widne pomieszczenie z wielkim, drewnianym blatem, za którym stałby stary, biały kredens, a na nim słoje z mieszankami wszelkich herbacianych mieszanek. Na blacie stałyby unikatowe, wyszukane filiżanki i kubeczki, które można by było kupić komuś na prezent. W lokalu byłoby 5-7 stoliczków. Część z dostawionymi drewnianymi krzesełkami, a przy części stałyby miękkie fotele z tapicerką w różane wzory. Dla klientów korzystających z herbaciarni na miejscu byłyby przeznaczone piękne filiżanki i kubeczki także w różane wzory. Na miejscu można by zamówić swojskie ciasto (serniczek, murzynek czy jabłecznik) i domowe jagodzianki (od czasu do czasu pojawiłyby się jakieś kulinarne wynalazki). Stoliki odgrodzone byłyby regałami z książkami, które jednocześnie dawałyby klientom prywatność i możliwość czytania (dzięki temu w mojej herbaciarni można by spędzać przerwy w pracy).
Byłoby cudownie! Praca w takim miejscu byłaby prawdziwą przyjemnością - wspaniałe zapachy, gwar rozmów, śmiech, a w przerwach między klientami czas na przerwę z książką :)


Martyna Stachulec
Jeżeli miałabym możliwość założenia własnego biznesu, choć słowo biznes mi tu nie pasuje, ale pozostańmy przy tym określeniu, to otworzyłabym taki klubik dla dzieci. W tym klubiku robilibyśmy wszystko, aby pokazać dzieciom świat z dala od elektroniki. Czytalibyśmy książki, obecnie na naszym rynku jest taki wachlarz pięknych książek dla dzieci, że aż mnie serce boli, gdyż nie mogę ich wszystkich mieć u siebie, a bardzo bym chciała. W klubiku natomiast byłyby wszystkie te cudowne pozycje, przecież miałabym na to pieniążki. Obecnie obserwuję wysoki stopień "przetrwania" u rodziców  w mojej miejscowości, nie mają oni czasu i chęci, aby wprowadzić dziecko w świat książek.  Klubik byłby świetnym rozwiązaniem według mojej osobistej oceny. Ja czytałabym dzieciom, opowiadała, grała z nimi w gry planszowe, robiła prace plastyczne, zbierała kamyki, patyki, liście, robiła ludziki, po prostu tworzyła coś z niczego. Chciałbym bardzo, aby w tym klubiku było takie miejsce tylko dla mam. Chwila z kawą, ciastkiem. Stałby też regał pełen nowości wydawniczych, szczególnie z literatury obyczajowej, która jest lekka i potrafi oddalić od problemów w świecie rzeczywistym. Rozmarzyłam się... byłoby to moje miejsce na ziemi.


Włodek Piasecki
Gdybym miał otworzyć swój biznes , byłaby to ksiegarnio- kafejka. Bardzo przytulne pomieszczenie podzielone na 2 części: w pierwszej księgarnia , w drugiej - kafejka . W tej drugiej części rządy sprawowalaby moja żona i ona serwowalaby pyszną kawę lub herbatę oraz kilka rodzajów ciast ( jabłecznik, sernik, drożdżowe , marchewkowe , brownie) . Byłyby stoliki i wygodne ekologiczne siedziska . Dzieciaki miałyby swój kącik do zabaw . Odwiedzający mogliby czytać książki i czasopisma , dyskutować w otoczeniu zieleni .
Księgarnią natomiast ja zajmowalbym się .... jestem oczytany i chętnie doradziłbym dobrą książkę.
Taka ksiegarnio- cafejka jest moim marzeniem 🍀
 


Agnieszka (Chaga) 
Gdybym nie musiała się martwić o pieniądze, otworzyłabym firmę projektującą wzory do haftu krzyżykowego. W ramach tej działalności wydawałabym też gotowe zestawy do haftu i swojego autorstwa książki poradnikowe z tej dziedziny z dodatkiem własnych wzorów.
Projektowanie wzorów nie jest mi obce, książka pozostanie pewnie niespełnionym marzeniem :)
Na razie projektuję dla własnej przyjemności i czasami w ramach zabaw blogowych wybrane osoby mogą je testować.





Tego zadania również nie wartościuję, bo przecież wszystkie marzenia są piękne i takie nasze, własne... Skupiłam się podczas oceny na opisie, na tym czy zobaczyłam oczami wyobraźni to, co chcieliście mi przekazać; jak bardzo skupiliście się na detalach tej wymarzonej działalności.

Marzenia książkoholików podobne :)




Punkty:

Ines - 4 pkt. 
Renata B. - 4,5 pkt
Magdalenardo - 5,5 pkt
Martyna Stachulec - 5,5 pkt
Włodek Piasecki - 4,5 pkt
Agnieszka (Chaga) - 4 pkt

1 komentarz:

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...