sobota, 1 lutego 2014

Podsumowanie stycznia i hasło na luty 2014 - Pod hasłem

Witajcie lutowo! Ależ ten czas szybko mija. Dopiero robiłam ankietę w sprawie ciągłości wyzwania w Nowym Roku a tu już minął jeden miesiąc nowej edycji.

Jeśli chodzi o wyzwanie to bardzo Wam dziękuję za niesłabnące zainteresowanie moimi wymysłami hasłowymi :D Staram się jak mogę, by to czytanie Wam i sobie urozmaicić. Mam nadzieję, że lutowe hasło będzie Wam się podobało :)

Pojawiło się aż 5 nowych uczestników co bardzo mnie cieszy, bo to oznacza, że wciąż ktoś odnajduje moje wyzwanie :)



Zapraszam na kilka słów podsumowania.

Wyzwanie ukończyło 36 osób. Przeczytaliśmy w sumie 65 książek!


Statystycznie:
  • lit. polska - 22, lit. zagraniczna - 43
  • mistrzynią tytułów z brakami jest Jodi Picoult - aż 6 razy były wybierane jej książki
  • w styczniu nie mamy Królowej, bowiem aż 4 uczestniczki przeczytały po 5 książek! A są to: martucha180, Plichcia, Aine oraz Lina - gratulacje! :)
Iwona S.
1. Bez mojej zgody  Jodi Picoult

Gosia B.
1. To, co zostało Jodi Picoult
2. Bezcenny Zygmunt Miłoszewski
3. Ani żadnej rzeczy... PM Nowak

Ana
1. Nevermore. Kruk Kelly Creagh

monweg
1. Księga bez tytułu Anonim
2. Morderca bez twarzy Henning Mankell

martucha180
1. Chemia śmierci Simon Beckett
2. Ogród kości Tess Gerritsen
3. Więzienny prawnik Grisham John
4. Studnia bez dnia Katarzyna Enerlich
5. Pamiętnik Amazonki Jan Michael

Agnieszka dzieckowojny
1. Nikt się nie dowie Delinsky B.
2. Opowieść niewiernej Magdalena Witkiewicz

Plichcia
1. Samotny dom Agatha Christie
2. Bez mojej zgody Jodi Picoult
3. Bez skrupułów Harlan Coben
4. Zaginiony rękopis Mary Higgins Clark
5. Zerwane zaręczyny Agatha Christie

Marjory
1. Kobieta bez znaczenia Wilde Oskar

Sylwuch
1. Kochanie, zabiłam nasze koty Dorota Masłowska
2. Bezdomna Katarzyna Michalak
3. Cisza pod sercem Monika Orłowska

kwiatusia
1. „Zaginione” Mo Hayder
2. „Bez pożegnania” Harlan Coben
3. „Niewygodna prawda” Sophie Hannah

Aga
1. Bezsenność Stephen King

sygin09
1. Bezduszna Gail Carriger
2. Bez mojej zgody Jodi Picoult

Klaudyna Maciąg
1. Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa Haruki Murakami
2. Thierry Henry. Samotność na szczycie Philippe Auclair

Luka
1. Nie ma ekspresów przy żółtych drogach Andrzej Stasiuk

Agnieszka Perzka
1. Kobieta bez twarzy Anna Fryczkowska

Elżbieta Noga
1. Zagubiona przeszłość Jodi Picoult

Melania K.
1. Nikt nie widział, nikt nie słyszał ... Małgorzata Warda

tikichomiktaki
1. Pół życia Jodi Picoult

Joana
1. Nikt nie widział, nikt nie słyszał Małgorzata Warda

Aine
1. Nigdziebądź Neil Gaiman
2. Grobowa cisza Arnaldur Indriðason
3. Babcia Rabuś David Walliams
4. Przystanek Śmierć Tomasz Konatkowski
5. Nie ma takiego miasta Tomasz Konatkowski

Freya
1. I nie było już nikogo Agathy Christie

Maniaczytania
1. Nie ma jednej Rosji Barbara Włodarczyk

Wiki
1. Panika Graham Masterton
2. Dziedzictwo Sinobrodego. Śmierć i tajemnice od Bartóka do Hitchcocka pod redakcją Griseldy Pollock i Victorii Anderson
3. Pani komisarz nie znosi poezji Georges Flipo

magdalenardo
1. Zagubiona w śniegu Holly Webb

Karmazynowa Królowa
1. Kim byłbym bez ciebie Guillaume Musso

Claire G.
1. Gone. Faza druga: Głód Michael Grant

Aneta K.
1. "Hobbit, czyli tam i z powrotem" J.R.R. Tolkien

Marta Mała Mi
1. Bezdomna Katarzyna Michalak

Agnesto
1. Zabić, zniknąć, zapomnieć Jacek Skowroński

Kasia Roszczenko
1. Odnajdę dzieci! Ula Kaźmierczak

Lina
1. Niechciana prawda Agata Kołakowska
2. Kobieta bez twarzy Anna Fryczkowska
3. Morze utraconej miłości Santa Montefiore
4. Śmierć demona Anne Holt
5. Ślepa bogini Anne Holt

ania notuje
1. Śmiertelne napięcie Alex Kava

Magdalena Janicka
1. Bez ograniczeń Wellington Chrissie

anek7
1. Pogoń za duchami Tatiana Polakowa 
2. Nowy Jork zbuntowany Ewa Winnicka

matkakontrababka
1. "Bezdomna" Katarzyna Michalak


Na moje lektury pasujące do wyzwania złożyły się:
1. Bezdomna  Katarzyna Michalak


........

Wszystkim, którzy czytali książki według podanego w styczniu hasła - dziękuję. Czekam oczywiście na linki do książek, które nie doczekały się jeszcze opinii. Gdyby były jakieś braki lub błędy proszę o komentarz w tej sprawie :D


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

Zapraszam serdecznie nowe osoby do przyłączenia się do nas. Udział w każdym miesiącu nie jest obowiązkowy. Proszę też o podmianę linku pod banerem na aktualny - kierujący do tego posta.

ZASADY WYZWANIA:
  • start wyzwania: 1 stycznia 2013r.; termin zakończenia: 31 grudnia 2014r.
  • w wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, niekoniecznie posiadająca bloga
  • do wyzwania można przystąpić w dowolnym momencie
  • wyzwanie z każdym nowym HASŁEM trwa miesiąc kalendarzowy
  • wyzwanie polega na przeczytaniu przynajmniej JEDNEJ, dowolnej książki miesięcznie, która będzie zgodna z podanym przeze mnie HASŁEM
  • na swoim blogu zamieszczamy recenzję przeczytanej książki, lub chociaż krótką notatkę, a pod tym postem podajemy link do niej. Na dole recenzji proszę o umieszczenie informacji, że książka została przeczytana w ramach tego wyzwania. Można też zamieścić baner.
  • Osoby, które nie posiadają bloga, zostawiają w komentarzu informację co przeczytały lub przesłać do mnie recenzję to opublikuję na moim blogu wraz z podpisem autora (nie jest to konieczne, tylko gdyby ktoś miał ochotę)
  • Za miesiąc zamieszczę podsumowanie z Waszymi osiągnięciami czytelniczymi oraz podam nowe HASŁO.

Hasło na luty:

Skaczą, fruwają, pływają, biegają


Wyjaśnienie: 
W haśle chodzi generalnie o RUCH. W tytule musi się tradycyjnie znaleźć słowo, które będzie pasowało do hasła, czyli albo takie, które jest powyżej na czerwono, albo np.
prom, łódź, żaglówka - bo pływają
motyl, samolot, ptak, anioł - bo fruwają/latają
kangur bo skacze
gepard bo biega itp.
Mogą też być inne zwierzęta, które chodzą/biegają lub rowery czy samochody, bo ich ruch to jeżdżenie.

Nie zaliczam jedynie ludzi, gdyż byli już oni odrębnym hasłem.
Nie liczą się do hasła np. drzewa czy kwiaty, które ruszają się pod wpływem wiatru, ale są do podłoża przytwierdzone i same poruszać się nie potrafią.


POWODZENIA! :)


Proszę o wpisywanie w komentarzu, oprócz linka, tytułu i autora książki (w tej kolejności) - znacznie ułatwi mi to tworzenie podsumowania. Dziękuję :)

124 komentarze:

  1. Znakomite hasło, bo i konkretne i dające szerokie możliwości wyboru. Zobaczę, może coś mi się trafi.
    Hmmm, a może być tak, że w tytule słowo pasuje, ale do treści odnosi się przenośnie? chodzi mi np o "Orlęta lwowskie" - nie o ptakach przecież, tylko o żołnierzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę że się trafi :) I dziękuję za tak trafne ujęcie mojej hasłowej twórczości :D
      Tak, może tak być - orlęta pasują, wszak to ptaszęta, a że treść inna to już trudno. :P

      Usuń
  2. Gratuluję zwyciężczyniom! Ewelinko, pisałam w którymś komentarzu, że dodaję jeszcze "Ciszę pod sercem" Moniki Orłowskiej - tylko recenzja ukaże się za kilka dni, bo na razie uczę się do sesji. :( Będę wdzięczna za dopisanie!

    A na hasło czekałam z niecierpliwością. Oczywiście ponownie zaskoczyłaś mnie! Tak przeglądam swoją biblioteczkę i przyznam szczerze, że... będzie bardzo ciężko dopasować cokolwiek. Jednak moim celem jest przeczytanie chociaż jednej książki pasującej do Twojego wyzwania, zatem na pewno będę musiała coś znaleźć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wiem czemu tak Cisza mi umknęła - dopiszę za chwilkę oczywiście - przepraszam.
      Owocnej nauki!
      Czyli znów mi się zaskoczenie udało - liczę że choć jedna książki będzie pasowała :)

      Usuń
    2. Oczywiście nic się nie stało - doskonale wiem, że mogło coś umknąć. Nie gniewam się! ;-)

      Usuń
  3. W pierwszej chwili myślałam, że chodzi po prostu o zwierzęta (Zwierzyniec się kłania :)
    Pomyślimy, popatrzmy na półki i bawimy się dalej. ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierzęta też się zaliczają, więc myśl była dobra :) Ale dodałam trochę więcej możliwości :) powodzenia!

      Usuń
  4. Gimnastyka dla mózgu normalnie. Może dam radę - jak coś wymóżdżę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mózg trzeba ćwiczyć :) Myślę, że jak spojrzysz na półki to samo się wymóżdży :D

      Usuń
  5. Ejotek podziwiam Ciebie za wymyślanie haseł :)

    Trzeba przejrzeć półki czy coś wpadnie w oko - mam nadzieję, że chociaż jeden tytuł podpasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mam nadzieję, że jakiś ruch na półkach się pojawi :) Powodzenia

      Usuń
  6. Hasło genialne! Czy będzie pasowało np. "Morderstwo w Orient Expresie" bo tam akcjaw pociągu się rozgrywa?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? :)
      Tak, pociąg też jest w ruchu więc pasuje :) miłej lektury

      Usuń
  7. Ja poprosze o poprawienie u mnie 1 tytułu - Studnia bez dnia (nie dna)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam pojęcia skąd Ty bierzesz takie pomysły na hasła. :D
    Bardzo pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) No cóż, jakoś tak się same w którymś momencie rodzą :P

      Usuń
  9. Jak zwykle jestem spóźniona:(

    Ale mam nadzieję, że zaliczysz mi takie oto lektury:
    http://anek7.blogspot.com/2014/01/przeczytane-w-busie-czesc-trzecia.html "Pogoń za duchami" Tatiana Polakowa - jak gonią to znaczy, że ich BRAK, prawda?

    http://anek7.blogspot.com/2014/01/bya-ta-prohibicja-czy-jej-nie-byo.html "Nowy Jork zbuntowany" Ewa Winnicka - zbuntowany, więc BRAK mu pokory;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałam na Ciebie :)liczyłam na spóźnienie a nie nieobecność :D Zaraz uzupełnię

      Usuń
  10. Ciekawe, stwarzające spore pole do popisu :) U siebie na półce nie znalazłam nic, co nie byłoby mocno naciągane, ale mam już w głowie przynajmniej jeden tytuł. Także wystarczy wizyta w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jest pomysł :) Wiem, że pasujących tytułów jest trochę i można coś wybrać dla siebie - czekam zatem na link :)

      Usuń
  11. Ciekawe hasło :) Jedną książkę na półce znalazłam, może uda mi się jeszcze coś wypożyczyć w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Czekam na informacje, że książki przeczytane :)

      Usuń
  12. Fajne i ciekawe hasło :) Anioła mam - "Anioł w kapeluszu" :) ale mam pytanie co do innej książki - jest ruch tylko że wody - "Ukryte wodospady" - czy może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z pozytywnej reakcji :) Anioł i wodospady są ok.

      Usuń
  13. znalazłam u siebie dwie pozycje: ,,Nocny motyl'' Igi Wiśniewskiej i "Uliczka aniołów" Sheili Roberts. moim zdaniem pasują obie :-). co Ty na to ? :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewelinko, świetne hasło!
    Ja jednak na razie przyglądam się wynikom ze stycznia i zastanawiam się co mają wspólnego z hasłem BRAK następujące tytuły:
    - "Więzienny prawnik"
    - "Pamiętnik Amazonki" - że bez piersi??????
    - "Niewygodna prawda"
    - "Opowieść niewiernej"
    - "Ogród kości"

    Do nowego hasła jeszcze nic nie znalazłam, ale pewnie coś się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mi czekać na linki :)
      Co do stycznia Madziu, to po kolei
      brak wolności
      Amazonka to kobieta z brakiem piersi
      niewygona to brak prawdy "na rękę" komuś
      brak wierności
      kość to brak ciała

      Może to nie tutyły w stylu "Bezdomna", ale wg rozumienia pasują do braku

      Usuń
    2. O rany! Nigdy bym nie odgadła tej interpretacji :p

      Usuń
  15. Zakupiłam dziś dwie książki pasujące do wyzwania, więc mam nadzieję, że w tym miesiącu już nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biję się w pierś, że poniosłaś koszty :D
      Liczę, że przeczytasz obie i podzielić się recenzjami - ciekawa jestem co kupiłaś :)

      Usuń
  16. Ewelinko, znowu świetne hasło :) Od razu chciałam zapytać, tzn. upewnić się, czy tytuł: " Siedem kroków do szczęścia" będzie ok? :) Znowu będę miała mało tytułów, ale niestety moja biblioteczka świeci pustkami, jeśli chodzi o nowości :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Anetko, to nie muszą być nowości. Hmmm..ciężki to tytuł, bo kroki to pewnie człowieka, a człowieka wykluczyłam z hasła w lutym ,bo takie już było....

      Usuń
  17. No to lecimy z lutym :)
    "Zagadka Błękitnego Expresu" Agatha Christie
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/02/agatha-christie-zagadka-bekitnego.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za link :) ostro się wzięłaś do czytania :D

      Usuń
  18. Zaskoczenie ogromne, ale na pewno coś dopasuję do nowego hasła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, żebyście się nie nudzili i nie przewidywali :D
      Spore pole manewru więc powinno się udać :)

      Usuń
  19. "Anioły śniegu"- James Thompson
    http://gosia72.blogspot.com/2014/02/anioy-sniegu-james-thompson.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I proszę, kolejny link - dzięki Gosiu, ekspresem czytacie... :)

      Usuń
  20. Postaram się za każdym razem zaskakiwać :)
    Trzymam więc za to kciuki, za to minimum :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podsyłam spóźnioną recenzję:
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/29693/bezsennosc/opinia/10368933#opinia10368933
    "Bezsenność" Stephena Kinga.

    Wow, hasło na luty ambitne:) Będzie ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. może mi się uda coś przeczytać :)
    i z miłą chęcią dołączę. u mnie pewnie w większości będą dziecięce

    mam pytane czy zbiór opowiadań pod tytułem Gwiazdy nad gwiazdami się nada?
    oraz znajdź pingwina?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam u siebie :)
      Pingwin potrafi chodzić i pływać więc jest ok. Co do gwiazd to hmmm... generalnie świecą a czy się ruszają...nie jestem astronomem, ale może Wikipedia czy inne źródło pomoże znaleźć odpowiedź

      Usuń
  23. Czy mogą być Upadłe Anioły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Krew aniołów" - Nalini Singh
      http://monweg.blog.onet.pl/2014/02/04/krew-aniolow/

      Usuń
    2. "Upadli" - Kate Lauren
      http://monweg.blog.onet.pl/2014/02/07/upadli/

      Usuń
    3. "Szeptem" - Becca Fitzpatrick
      http://monweg.blog.onet.pl/2014/02/11/szeptem/

      Usuń
    4. monweg - anioły ok,upadli to też ruch ok, ale szeptem nie zaliczam, sorki :)

      Usuń
    5. "Angalfall. Opowieść Penryn o końcu świata" - Susan Ee http://monweg.blog.onet.pl/2014/02/13/angelfall-opowiesc-penryn-o-koncu-swiata/

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. a książka "Lisia dolina" może być? czy za bardzo naciągnięte ;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm... lisia, czyli od lisa, więc mogę uznać :)

      Usuń
    2. super :) jutro wypożyczę w bibliotece :)

      Usuń
  26. Kilka tytułów podpowiedzi:
    "Polowanie na motyle", "Wyspa motyli", "Wołanie kukułki", "Gra anioła", Człowiek bez psa"

    OdpowiedzUsuń
  27. znalazłąm w swoim archiwum i chyba powinno pasowac w końcu bociany latają :0

    Nie wierzymy w bociany - opowieśc ożyciu rodzinnym Grethe Fagerstrom, Gunilla Hansson http://ksiazeczkinaszejtrojeczki.blogspot.com/2014/02/nie-wierzymy-w-bociany-opowiesc-o-zyciu.html

    Mam nadzieję, że sie nada

    OdpowiedzUsuń
  28. "Na wietrze diabeł przyjechał" Katarzyna Mlek
    http://zycie-miedzy-wierszami.blogspot.com/2014/02/katarzyna-mlek-na-wietrze-diabe.html
    Pasuje do nowego hasła, bo "przyjechał" :)

    OdpowiedzUsuń
  29. O, mam w swojej biblioteczce coś, co pasuje do hasła: "Na psa urok" Spencer Quinn. Może być?
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/28502/na-psa-urok

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak, pies pasuje, wszak biega, skacze :) jest ruch

    OdpowiedzUsuń
  31. mam pytanie
    cz książka "Gdy nadchodzi świt" się nada w tytule jest nadchodzi czyli ruch :)

    OdpowiedzUsuń

  32. http://ksiazeczkinaszejtrojeczki.blogspot.com/2014/02/gdy-nadchodzi-swit.html
    Gdy nadchodzi świt - Cindy Woodsmall

    Gdzie jest pingwin? - Sophie Schrey
    http://ksiazeczkinaszejtrojeczki.blogspot.com/2014/02/autor-schrey-wydawnictwo-iuvi-ilosc.html

    OdpowiedzUsuń
  33. a co sądzisz o książce "Sklepik okamgnienie" tzn oko miga czyli wykonuje ruch ;-) wiem że może jest trochę naciągane ale może jednak? Co Ty na to? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... ale mi zagwozdki dajecie. Okamgnienie to moim zdaniem też ruch, więc jest ok. Miłej lektury

      Usuń
  34. A czy cień pasuje do hasła, czy to zbyt naciągane, wszak cień się porusza razem ze swoim właścicielem? Np: "Na krawędzi cienia", "Droga cienia"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzi do lutowego hasła nie zaliczam, ale cień niekoniecznie musi być ludzki... :P Także może być, wszak też wykonuje ruch

      Usuń
  35. Child Lee, „Jednym strzałem”
    http://atramentowomi.blogspot.com/2014/02/dopiac-celu.html
    nabój jest w ruchu

    OdpowiedzUsuń
  36. "Ukryte Wodospady" - Barbara Freethy

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/02/barbara-freethy-ukryte-wodospady.html

    OdpowiedzUsuń
  37. "Kota lubi szanuje" M Kłosińska- Moeda
    http://agnestariusz.blogspot.com/2014/02/przedpremierowo-kota-lubi-szanuje-m.html
    (Kot - jako zwierzę porusza się bez wątpienia! )

    "Imperium Wielkiego Kota" Teresa Kulik (jestem w trakcie lektury, doślę link)

    OdpowiedzUsuń
  38. http://sylwuch.blogspot.com/2014/02/cisza-pod-sercem-monika-orowska.html

    Link do zaległej recenzji "Ciszy pod sercem" Moniki Orłowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  39. A czy "drżenie" jest ruchem czy nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Aniu, ale to chodzi dokładnie o to słowo a nie pochodne. A gołębiarki to chyba nie gołębie - nie znam książki, ale raczej nie.

    OdpowiedzUsuń
  41. "Myszy i koty" - Gordon Reece
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2014/02/myszy-i-koty-gordon-reece.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy mogą być "kolizje"? Wg mnie są wynikiem ruchu.
    Jeśli zaliczysz, to do wpisania:
    "Miłosne kolizje" Michalina Kłosińska- Moeda
    http://agnestariusz.blogspot.com/2014/02/nie-tylko-na-walentynki-miosne-kolizje.html

    OdpowiedzUsuń
  43. "Drżenie", Maggie Stiefvater
    http://www.kreatywa.net/2014/02/drzenie-maggie-stiefvater.html

    "Czas motyli" - Julia Alvarez
    http://www.kreatywa.net/2014/02/czas-motyli-julia-alvarez.html

    OdpowiedzUsuń
  44. W tym miesiącu zgłaszam:
    "Nocny moty" Iga Wiśniewska
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/189957/nocny-motyl

    "Magiczna gondola" Eva Völler
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/149254/magiczna-gondola

    "Sklepik okamgnienie tom 1 Walizka pełna gwiazd"
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/198453/sklepik-okamgnienie-walizka-pelna-gwiazd
    Ta ostatnia czeka jeszcze na klejenie komentarza ale za chwilkę będzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Hasło ruch:
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/52936/pierwszy-snieg/opinia/10369081#opinia10369081
    "Pierwszy śnieg" Jo Nesbo
    śnieg - spada, prószy...

    OdpowiedzUsuń
  46. Mary i Carol Higgins Clark "Świąteczny rejs" - ruch jest bo akcja się dzieje w czasie rejsu na Karaiby :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/02/carol-i-mary-higgins-clark-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Ewelinko, czy do wyzwaniowego hasła liczy się "czas"? Jakby nie było - biegnie i to bardzo szybko. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Skorzystałam z psiej podpowiedzi ;)
    „Nie licząc psa” Willis Connie
    http://notatnik-marjory.blogspot.com/2014/02/nie-liczac-psa-willis-connie.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Zgłaszam kolejną:
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/198661/wolanie-kukulki
    "Wołanie kukułki" Robert Galbraith

    OdpowiedzUsuń
  50. A co sądzisz o "Taniec płomieni tom 1 srebrna harmonijka"
    Taniec to ruch więc moze się zalicza?

    OdpowiedzUsuń
  51. Ewelinko, podaję kilka tytułów, które biorę pod uwagę, i bardzo chciałabym dowiedzieć się, czy zaliczyłabyś je. Biorę pod uwagę słowa - klucze, a nie to, czy dotyczą ludzi, bo nie o nich chodzi w tym miesiącu. :)

    "Czas kobiet" - czas biegnie, ciągle płynie
    "Drugi oddech" - następuje ruch podczas wydychania/wdychania powietrza
    "Zakręty losu" - kiedy ktoś/coś zakręca, dochodzi do ruchu
    "Szukając Alaski" - kiedy ktoś czegoś szuka, pojawia się ruch
    Mam też na półce "Zbieg okoliczności", ale wątpię, żeby ten tytuł można było zaliczyć do wyzwania.

    Jeśli uznasz, że żadna z tych lektur nie nadaje się, bo za bardzo ponaciągałam tytuły, to nie ma problemu. ;-) Chciałabym tylko upewnić się, bo akurat takie książki mam na półce, więc zastanawiam się, czy coś podpasowałoby. :)

    OdpowiedzUsuń
  52. „Kota lubi szanuje” Michalina Kłosińska-Moeda
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2014/02/z-kotami-za-pan-brat-kota-lubi-szanuje.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Agatha Christie "Morderstwo w Orient Expressie"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/02/agatha-christie-morderstwo-w-orient.html
    Jest ruch bo się rzecz w pociągu dzieje, co prawda on chwilę stoi zasypany w śniegu ale generalnie jedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  54. "Miasto Upadłych Aniołów - Dary Anioła T.4" Cassandra Clare
    http://lubimyczytac.pl/profil/120205/karmazynowa/polka/2147308/pod-haslem-2014/lista

    OdpowiedzUsuń
  55. "Statek śmierci" Yrsa Sigurdardóttir
    http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2014/02/statek-smierci.html

    OdpowiedzUsuń
  56. "Poradnik dla właścicieli psów" - Sheila Webster Boneham
    http://sylwuch.blogspot.com/2014/02/poradnik-dla-wascicieli-psow-sheila.html

    Wrzucam też tę lekturę, bo czas ciągle pędzi.
    "Czas kobiet" - Jelena Czyżowa
    http://sylwuch.blogspot.com/2014/02/czas-kobiet-jelena-czyzowa.html

    OdpowiedzUsuń
  57. "Pies Baskerville'ów" Arthur Conan Doyle
    http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/pies-baskervilleow-czyli-rodzinna-klatwa.html

    OdpowiedzUsuń
  58. 2. "Wołanie kukułki" Robert Galbraith
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2014/02/samobojstwo-czy-morderstwo-woanie.html

    OdpowiedzUsuń
  59. "Pocałunek anioła" - Elizabeth Chandler
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2014/02/pocaunek-anioa-elizabeth-chandler.html

    "Pocałunek Anioła Ciemności" - Sarwat Chadda
    http://recenzja-ksiazka-ja.blogspot.com/2014/02/pocaunek-anioa-ciemnosci-sarwat-chadda.html

    OdpowiedzUsuń
  60. wklejam link do hasła lutowego: http://recenzjeami.blogspot.com/2014/02/krol-krukow-maggie-stiefvater.html
    "Król kruków" Maggie Stiefvater

    kruk - fruwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jako "ami." a nie recenzje ami. jeśli mogę prosić ;)

      Usuń
  61. "Zagadka Błękitnego Ekspresu" Agatha Christie
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2014/02/zagadka-bekitnego-ekspresu.html

    OdpowiedzUsuń
  62. "Dom tajemnic" Chris Columbus i Ned Vizzini
    http://literaturomania.blogspot.com/2014/02/dom-tajemnic-mroczne-sekrety-rodzinne.html

    Ten dom pływa ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. "Anioł w kapeluszu" - Monika Szwaja

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/02/monika-szwaja-anio-w-kapeluszu.html

    OdpowiedzUsuń
  64. "Kolebka" Alina Krzywiec
    http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2014/02/wpyw-przeszosci-na-terazniejszosc.html

    wytłumaczenie: kolebka (według SJP) czterokołowy pojazd konny w Polsce w XIV-XVI wieku - więc jeździł ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. "Dziennik Jaskółki" Amelie Nothomb
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2014/02/26/dziennik-jaskolki-amelie-nothomb/

    OdpowiedzUsuń
  66. "Nevermore. Cienie" - Kelly Creagh
    http://head-over-heels-with-books.blogspot.com/2014/02/recenzja-nevermore-cienie-kelly-creagh.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój poprzedni nick to Ana. Przepraszam za zamieszanie, ale niedawno połączyłam bloga z Google+ i tak wyszło.

      Usuń
  67. "Jim Morrison. Król Jaszczur", Jerry Hopkins
    http://www.kreatywa.net/2014/02/jim-morrison-krol-jaszczur-jerry-hopkins.html

    OdpowiedzUsuń
  68. "Szukając Alaski" - John Green
    http://sylwuch.blogspot.com/2014/02/szukajac-alaski-john-green.html

    Uważam, że tytuł pasuje, ponieważ gdy ktoś (chociażby zwierzę) czegoś szuka, to porusza się. Mam nadzieję, że nie nadinterpretowałam - jeśli tak, to po prostu nie zaakceptujesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Dobry wieczór :)
    Zgłaszam 2 książki :

    "Cukiernia pod Amorem - Zajezierscy" oraz
    "Cukiernia pod Amorem - Cieślakowie". M. Gutowska-Adamczyk.

    Wprawdzie drugiej zostało mi jeszcze 100 stron, ale do jutra do godziny 23.59 dam radę :P :) Szkoda, że nie zdążyłam przeczytać trzeciej części, ale teraz dzielę pasję książkową z pasją serialową ;)

    OdpowiedzUsuń
  70. Znikający króliczek Holly Webb
    króliczek - skacze, prawda? ten jeszcze jak kicha to znika :p jest ruch???

    Tylko recenzja będzie z opóźnieniem... link podrzucę w sobotę, bo jutro (właściwie dzisiaj) wybieram się do koleżanki na urodziny i nie napiszę nic.

    OdpowiedzUsuń
  71. "Czas honoru" - Jarosław Sokół
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2014/02/6-czas-honoru.html
    (czas płynie nieustannie, czyli jest jakaś dynamika)

    "Wyspa Motyli" - Corina Bomann
    http://ja-ksiazkoholik.blogspot.com/2014/02/7-wyspa-motyli.html

    OdpowiedzUsuń
  72. Jednak znalazłam coś u siebie ;)

    1. "Adam Małysz. Moje życie" http://lubimyczytac.pl/ksiazka/18526/moje-zycie---adam-malysz/opinia/17126914#opinia17126914
    Co prawda to człowiek, ale bardzo wpasowuje się do hasła: biega, fruwa, lata... Sportowiec to najlepszy przykład dla hasła z ruchem. W dodatku nie brałam jeszcze udziału, kiedy w wyzwaniu byli ludzie, więc może to stanowić dodatkowy argument. Czy uznasz - Twoja sprawa. Ja na pewno czuję, że było to pod wyzwanie ;)

    2. "Taniec z diabłem" Sherrilyn Kenyon http://lubimyczytac.pl/ksiazka/102086/taniec-z-diablem/opinia/17297914
    Taniec = ruch ;)

    OdpowiedzUsuń
  73. "Historia kotem się toczy" - Renata L. Górska

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/02/renata-l-gorska-historia-kotem-sie-toczy.html

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja przeczytałam jeszcze:
    4. "Jak oddech" Małgorzata Warda
    (jeśli uznasz oddech jako ruch)
    5 "Lisia dolina" Charlotte Link
    ale recenzje pojawią się na moim blogu w przyszłym tygodniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jak oddech" Małgorzata Warda
      http://zycnadalzpasja.blogspot.com/2014/03/gdzie-jest-staszek-jak-oddech-magorzata.html

      Usuń
  75. Lutowe lektury, mam nadzieję, że jeszcze zdążyłam :)

    1. "Psy z Rygi" - Henning Mankell
    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/henning-mankell-psy-z-rygi.html

    2. Irena Matuszkiewicz - "Modliszka"
    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/irena-matuszkiewicz-modliszka.html

    3. "Zimne błyskotki gwiazd" - Siergiej Łukjanienko
    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/siergiej-ukjanienko-zimne-byskotki_19.html (gwiazdy się poruszają)

    4. "Gwiezdny cień" - Siergiej Łukjanienko
    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/siergiej-ukjanienko-gwiezdny-cien.html

    5. "Droga cienia" Brent Weeks
    http://selketowa.blogspot.com/2014/02/brent-weeks-droga-cienia.html

    OdpowiedzUsuń
  76. Przeczytane w lutym"
    1. Czubaszek Maria - "Boks na Ptaku czyli każdy szczyt ma swój Czubaszek i Karolak" (ptak fruwa)
    2. Beata Pawlikowska - "Planeta dobrych myśli" (planety krążą)
    3. John Fisher - "Okiem psa" (pies biega, skacze...)
    Jak tylko powstaną notki - recenzje, prześlę linki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaję link do mojej recenzji "Planety dobrych myśli"
      http://www2przystanek.blogspot.com/2014/03/planeta-dobrych-mysli.html

      Usuń
  77. Mam nadzieję, że się nada: Martha Grimes "Pod przechytrzonym lisem" - http://anek7.blogspot.com/2014/02/przeczytane-w-busie-czesc-czwarta.html

    OdpowiedzUsuń
  78. To i ja jak zwykle spóźniona....

    Jodi Picoult - Karuzela uczuć..

    Karuzela porusza się...

    OdpowiedzUsuń
  79. http://perzka.blogspot.com/2014/03/56-roza-lewanowicz-porwana.html
    Róża Lewanowicz "Porwana"

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałaś/-łeś to co napisałam, napisz co o tym myślisz, będzie mi miło :)

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy anonimowych, obraźliwych i spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...